Neemt achterhand niet mee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Neemt achterhand niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 15:36

hoi,
Ik heb al een week een beetje last van een soort drallop (galopperen met zijn voorbenen en draven met zijn achterbenen). Ik dacht dus eerst dat ik hem gewoon door moest rijden en van voor opvangen maar het werd steeds erger en erger en nu doet hij het zelfs in de draf en heel soms in de stap. En als hij dat doet staat zijn staart helemaal scheef. En hij gaat schuin lopen. Mijn instructriese zei dat ik tot vrijdag niets mag doen. Maar heeft iemand dit ook meegemaakt en nog tips ofzo? Alles is welkom.
groetjes
celinde

ps: Hij is al 16 en ik oe western....maar ik denk niet dat dit er iets mee te maken heeft.

keep your head up


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:27

misschien heeft hij een wervel scheef zitten in de rug. dan dragen ze de staart vaak ook scheef, en lopen is dan vaak ook pijnlijk.
moet je maar eens aan een kraker vragen.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:08

4takt galop? Dat had een paard van ons op stal als ie echt uit elkaar liep en niet voldoende van achter naar voren werd gereden...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:25

Er is iets mis met z`n rug ofzo. Anders gaat ie echt niet scheef lopen en z`n staart scheef dragen. Ik zou er iemand naar laten kijken, dat is wel het verstandigst.
Succes

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:44

Ik ben geen deskundige, maar het is volgens mij duidelijk dat dit paard idd niet van achter naar voor gereden wordt.
Rijdt hem eerst eens goed voorwaarts, en rij veel overgangen, en schakel veel in je gangen. Zorg dat je hem rechtricht, laat hem op zijn eigen benen lopen.
Als je dit voor elkaar hebt, kun je verder gaan uitbouwen in het van achter naar voor rijden.
Als je dat ook voor 'elkaar'hebt, moet de gallop ook geen probleem meer zijn.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:56

en daar heeft het er weer wel mee te maken dat ze western rijdt.. ik weet niks van western maar de ruiters die ik heb zien westernrijden nodigden idd uit tot sloffen zonder achterhandgebruik

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:08

Hmm, mischien dan beter om dit topic te openen op Western? Ik weet zelf echt geen bal van western. *LOL*
Maar is er bij western dan helemaal geen sprake van van achter naar voor rijden, rechtrichten enz? Verward

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 18:00

Nee maar hij heeft dressuur gedaan en bij western hoort je paard ook niet te sloffen. Gewoon lekker voorwaarts en kont eronder. En ik rij al veel overgangen maar het helpt niet. En hij laat ook niet zien dat hij pijn heeft. Hij loopt gewoon heel erg moeilijk.

keep your head up

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:06

goeie instructeur erbij, en idd met heel veen beendruk rijden. Gooi m ook es aan de longe, kijken hoe hij dan loopt, dat kan veel verhelderen.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 07:05

Veel beendruk zie ik niet zitten hoor, daar wordt je alleenmaar moe van Lachen Maar dit paard moet idd voorwaarts gereden worden en gelukkig kan dat ook zonder veel beendruk.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Re: Neemt achterhand niet mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 08:41

celinde schreef:
En als hij dat doet staat zijn staart helemaal scheef. En hij gaat schuin lopen.


Laat er een fysiotherapeut of DA naar kijken, als ik dit zo lees zit er in de rugwervels iets niet goed.
Hoe reageert ze bij het opleggen van het zadel?

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

celinde
Berichten: 879
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-10-02 14:48

ja ik denk dat dus ook. Ik heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen en daarna kreeg hij het. Als ik het zadel erop gooi doetie helemaal nix. Maar als ik rij houd hij zich als het ware 'vast' aan de wand en als ik dan een rechte lijn probeer te lopen gaat hij helemaal schuin. Mijn moeder is fysiotherapeut (voor mensen) en die gaat vanavond kijken. Hopenlijk komt het goed.
Maar ik heb nooit (als ik klaar was met rijden en hij helemaal bezweet was) een zweetdeken erop gegooid omdat hij daartegen kon. Dan zette ik hem gewoon op stal. Maar hij staat nu in een andere nieuwe (super mooie!) stal en misschien heeft hij een beetje wind op zijn rug waardoor hij scheef loopt. Maar ik ga vanavond dus weer rijden en dan vertel ik wel wat er is gebeurd.

keep your head up


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers