Voorstelle ;D +2 vraagjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarahHORSE

Voorstelle ;D +2 vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:23

Hoi,
ik ben sarah 12 jaar oud
Natuurlijk hou ik veel van paarden
Ik zit op bokt omdat ik nog veel vragen heb over de paarden wereld
en mischien nog voor eenpaar advertenties

Vraag 1: hoe verander ik mijn profielfoto op bokt?
Vraag 2: ik heb een appaloosa hengst alvanaf hij 2 jaartjes oud is. en nu is die duss 4 jaartjes en ik wil graag op hem rijden maar ik weet niet hoe ik nou precies achter zijn zadelmaat kom.

Han21

Re: Voorstelle ;D +2 vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:30

Hoi, welkom op bokt!

1: Je profielfoto veranderen doe je door op je naam te klikken en dan naar instellingen te gaan. Dan staat er links een balkje waar profiel op staat, hier klik je op en dan klik je op wijzig avatar!

2: Over een passend zadel vinden heb ik niet zo veel verstand van. Maar mij lijkt het slimste om het aan de zadelmaker in de buurt te vragen. Ook heb je ook op veel sites waar zadels te koop zijn een passervice. (bijv divoza) Deze mensen hebben er meer verstand van dan ik en kunnen het zadel passend maken op jouw pony :0

Verder nog 1 ding. Hoe groot is je pony, ga je hem helemaal zelf inrijden?

sarahHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:33

Hij is nu ietsvan 1,60 iets daarboven hoeveel weten we nog niet we gaan nog meten maar wel boven de 1,60 isdie bedankt voor de antwoorden hannah_kika

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:35

Geen dank *D

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:40

Je bent 12 en hebt een hengst van 1.60.
Dat vind ik al redelijk ongeloofwaardig, maar dat je dan ook niet weet welke zadelmaat die moet hebben en je hem zelf in wilt rijden vind ik al helemaal vreemd.

Als het wel waar is, zou ik als ik jou was een professional je paard in laten rijden.
Een paard inrijden moet je goed doen, anders is die voor eens en voor altijd verziekt.

Succes!

danique998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 11:43

EarthFocus schreef:
Je bent 12 en hebt een hengst van 1.60.
Dat vind ik al redelijk ongeloofwaardig, maar dat je dan ook niet weet welke zadelmaat die moet hebben en je hem zelf in wilt rijden vind ik al helemaal vreemd.

Als het wel waar is, zou ik als ik jou was een professional je paard in laten rijden.
Een paard inrijden moet je goed doen, anders is die voor eens en voor altijd verziekt.

Succes!

Hij kan van haar moeder ofzo zijn :D

sarahHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 11:45

Hij is van me oom ja.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 17:01

Heb je nou een appaloosa of een palomino? Of beide?

sarahHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:51

Nee haha die appaloosa is de paard van me oom en die palomino had mijn eigen paard moeten zijn maar het is niet doorgegaan

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:37

Maar dat was al tijden je droompony?

sarahHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 11:06

Ja ben gestopt met verzorgen enzoo,, omdat ik een eigen pony krijg maar op et moment heb ik ergeen gevonden

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:17

1. Onder instelligen -> profiel -> wijzig avatar.

2. een 12 jarige met een hengst vind ik link. Laat hem ruinen, en breng hem weg om te beleren :)
Wbt het zadel; een onbeleerd paard heeft niet de spieren die een correct beleerd, doorgereden paard heeft. Een zadel wat nu past, past volgend jaar waarschijnlijk niet meer ;)

sarahHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 11:20

Bedanktt! maar ik ga nietmeer zovaak naar me oom!! jammer :((
Maar ik krijg nu een eigen paard maar ik vindt ergeen kijk mn advertentie is
Mischien vindt je er zo een :(

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:27

Gewoon lekker veel op marktplaats, sporthorses en de bokt markt kijken :) Ergens staat een paardje voor jou! :D

Edit; ik heb je advertentie bekeken en zo zoeken is te veeleisend. Dat wil bijna niet ;)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:56

een paard kan je beter uitkiezen op leeftijd, karakter en of hij geschikt is voor wat je met hem wilt doen (buiten rijden, dressuur, springen, endurance, wedstrijden).
Straks heb je een leuk gekleurd paard maar kan je er helemaal niks mee!

Je advertentie ziet er niet aantrekkelijk uit, let goed op je woordgebruik. dingen als "dussss" staat erg lelijk in de tekst. Ook weten we nu alleen wat voor kleur en hoogte je wilt hebben. in een advertentie moet je echt meer informatie zetten. De leeftijdsgrenzen (bijvoorveeld tussen de 6 en 12 jaar), het niveau dat het paard minimaal moet hebben (B dressuur, verkeersmak, L springen, braaf op de trailer, als voorbeeld) is een goed begin.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:17

Een goed paard heeft geen kleur!
En daar bedoel ik mee dat het echt niet belangrijk is.
Het gaat erom dat het paard bij jou past.
Je bent nog jong, dus is het verstandig om een pony of paard te zoeken die ervaren en braaf is. Waar je veel van kan leren en veel plezier mee kan maken. Braaf in de omgang.
Je zult zien dat je daar veel meer aan hebt, dan aan een paard met voor jou de goede kleur waar je misschien weinig mee kan.

PH_Jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 22:28

Ik heb nog wel een zwarte arabier met een roze halster voor je :j :')

Niemand kan hem rijden,maar ik denk dat jij dat wel kan! Je hebt zoveel ervaring heb ik gelezen!

linnvh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:21

Ik heb je advertentie even bekeken.
Nu niet gelijk heel aanvallend bedoeld maar als ik een paard te koop had staan had ik hem op basis van je advertentie niet aan jou verkocht.
Ik vind het niet serieus overkomen en ik zou dan toch wel een goed huisje voor mijn paardje willen hebben, en dus ook serieus is.

Ik zou zeggen kijk lekker rustig verder, neem misschien je zoekopties wat breder?
Ik dacht dat ik nooit maar dan ook nooit een tinker zou kopen, heb er niks mee. Nu toch een paardje en ja hoor het is een tinker.
Hou het niet op 1 keuze. Wie weet loop je zo je droom paardje voorbij!

Ik wens je veel succes!

sarahHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 09:58

linnvh
BEDANKTT voor je tips :D
en PH_Jump kun je een linkje sturen van die arabier in privebericht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 11:56

Ik denk dat PH_jump het meer als grap bedoelde :=

Hoelang rij jij al paard?

sarahHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 12:32

Altoen ik 5 jaar was

Neuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:28

Ik sluit me aan bij wat de rest ook al zei. Je kunt echt beter voor een pony of paard gaan die al wat meer kan, en niet op een bepaalde kleur zoeken. Tuurlijk is het leuk als je een paardje hebt die er goed uit ziet, met een apart kleurtje, maar hoe leuk is het als je samen met dat paardje allemaal leuke dingen kan doen? Want dat kan niet als het alles nog moet leren..;)

sarahHORSE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 18:15

Mij maakt het echt niet uit wat die allemaal kan of wat voor karakter die heeft ik heb bestwel veel geduld met paarden,,
Duss ik kan ook best wel een paard trainen ik bedoel kanwel best jong zijn maarnog steeds heb heelveel paarden ingereden getraint

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:23

Ik ben zelf ook op mijn 13e begonnen met zadelmak maken. Niet het meest verstandige bedenk ik me achteraf, maar als dit onder goede begeleiding gebeurd moet het toch kunnen?

Neuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:15

Onder goede begeleiding en met het nodige kunnen van jezelf moet dit zeker kunnen, JudArthos, maar uit haar berichten maak ik op dat ze het helemaal zelf wil gaan doen en dit lijkt me dan ook niet heel erg verstandig..

En sarahHORSE, het is wel belangrijk dat als je een paard of pony zadelmak gaat maken en inrijden, dat dat goed gebeurd. Met 1 foutje zou je het helemaal kunnen verpesten, en het is heel veel werk om dit dan achteraf weer goed te krijgen. Hiermee zeg ik niet dat jij het niet zou kunnen, want dat weet ik niet. Maar het is misschien wel slim om er een ervaren iemand jou mee te laten helpen.