M'n veulie gelanceerd!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

M'n veulie gelanceerd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 18:42

M'n veulie komt deze week 7 maandjes oud, mams is maar 130 groot, paps onbekend, kan shet zijn, maar zijn het helemaal niet zeker. Wel, nu zit ze in de stal met een deurhoogte van 1 meter05. Mevrouw zag het niet zo zitten dat we terug in huis gingen voor de regen - dus ... gewoon uit stilstand over de deur!!!!! Is dit een talent of wat???!!! Mams kon niet over een balkje springen zonder er over te struikelen en die jumped gewoon los over meer dan dat ze zelf groot is zonder aanloop! Mmmmmm ... internationaal talentje in spé ... Wel werk in verschiet ook. Zullen moeten zien voor tralies of zo voor de deur als die jonge dame daar een gewoonte van maakt. Ben er wel fier op hoor! M'n vuilbakkie!!!! Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:40

Bij mijn vriendin hadden ze er ook zoeen die over de deur heen sprong, maar die bleef dus mooi hangen... Oops....

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 22:33

Die zal het dus niet meer doen hé, maar die van mij ... mmmmm ...Denk dat ik zal moeten investeren in een metalen traliewerk of in een weefrek of zo .... Ze wil gewoon zooooo graag voor de kachel in huis hé! hihihi ... ze is al 's in huis geweest, ben er zeker van als de kans zich voordoet dat ze zo weer binnen staat! Ik ben er helemaal verliefd op ... M'n kanjertje!
We stonden dus met z'n twee totaal perplex te kijken hé, m'n man zei nog dat ie het niet geloofde dat ze over de stroomdraad sprong, hij dacht dat ik 'r uitliet .... hij was totaal ... hihihi ... SEE .. I TOLD YOU SO! I natuurlijk kweetnie hoe content hé! Dus gij gelooft me niet als ik iets vertel??? VOILA!!!! Hier heb je het bewijs, hij was bijna zijn hoofd kwijt! Haha!

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:47

haha wat een donder zeg. hou haar/hem maar goed in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:54

Whaha heeft ry ook 1x geprobeerd LOL Hij was 1,5 jaar oud en stond in een oude schuur nast een merry met als enige een balk er tussen.. Ze stonden al maanden zo niets aan de hand totdat rydar ineens smorgens gevonden werd met zijn voorbeentjes in de stal van de merrie en zijn achterbeentjes in de lucht over de balk heen.. Hij bleef dus ook hangen.. had ie zichzelf beina gecastreerd :S

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 17:02

Deze namiddag heb ik het op het nippertje kunnen voorkomen dat ze het terug deed! Gewoon van uit stilstand steil omhoog, maar BAM - bovenste van de dur toe. Ik gluren, stond ze echt zo van HUH??? te kijken. Het lijkt echt een manier te zijn om bij mij te kunnen zijn. Zolang ik aan het uitmesten ben zit ze rond me te draaien, snuffelen, likken, koppie duwen tegen m'n handen komen duwen tegen me (duw ik 'r weg dan, want dat mag ze niet). Echt lief poepje (vandaar dat mesten dus zo lang neemt bij ons!) - maar dat 'r baasje zomaar weggaat??? NEE HOOR ... daar kan ze niet mee akkoord gaan. Ze kon de wei in (poortje van uitloop naar wei stond open), maar nee. Dan stormde ze alsnog naar buiten en maar bokken zeg! Echt zo van "DAT DENK IK ER VAN", BOK BOK BOK ... Haha! Ik denk dat ik toch maar twee houders in de staldeurpost moet doen langs beide kanten en een balkje er moet gaan inleggen. Hopelijk is het voldoende, zou een vol rooster zo zielig vinden, kan ze niet meer buiten zien naar ons huis. Echt te gek hoe goed ze ziet en hoort, ze ziet als we bezig zijn in huis, hoort ook als we in de berging of keuken bezig zijn. Realy amazing! De stal staat een 40-tal meter achter het huis, ons huis is goed geïsoleerd (nieuwbouw) - en toch reageerd ze meteen als je'r naam zegt, zelfs vanuit de uitloop ... Heb ik Superwoman in m'n stalletje zitten???

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 00:58

Mijn jaarling staat, als er gevoerd wordt vaak met beide voorbenen op/over de boxdeur (= geen gezicht) en als ik er ben (geheel in paniek de eerste keren) klautert ze zo terug.
Hebben tralies besteld maar duurt even.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 09:07

M'n schrik is inderdaad ook dat ze's hard-benig neerkomt en zo verwonding oploopt (ze was er wel over hoor, die van mij, alleen deur aangetikt met achterste hoefje, dus voortreffelijke techniek heeft die kleine in huis!), maar veel kan ik er niet aan doen hé, ik heb nu voorlopig de bovenste stalduur op een kier gebonden met een touw (geen zicht)! Blijkbaar heb ik een jumpingtalentje. Ik vind het wel cool, maar aan de andere kant, als zij zo graag springt, en ze blijft het graag doen, dan vermoed ik dat wij niet de geschikte twee-voeters zijn voor haar. Ik heb nl. echt een ei-in-de-broek van springen. Ik zal toch maar verder zoeken voor een bijrijdertje dan, voor nu verzorger eerst natuurlijk. Die kan dan lekker jumpen me die kikker! Haha!

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:57

Hallo, ik heb ook zo'n lekker dametje (overigens ook vuilnisbakkie FjordxTinker). Belle kwam in haar opfokstal terecht (je weet wel, met van die spijlen die ver uit elkaar staan) en... liep er tussendoor weer naar buiten om bij ons te komen staan. Na 2x terugzetten... en er weer doorheen kruipen... uiteindelijk maar samen met een ander veulen in een box gezet tot ze wat breder was.. hihi..

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 16:13

Leuk, ik zou wel 's een foto willen zien van die kruising! Lijkt me leuk!
Volgende week komt er een hengsteveulen bij 'r te staan, een tinkertje ook, ik hoop dat ze samen kunnen ponie/veulen zijn, en ze niet meer zo extreem aan mij hangt. Jammer dat er op een ander topic zo op m'n dak gezeten is nu omdat ik een hengstveulie bij m'n merrieveulen zet ... nooit goed hé, voor sommigen! Als m'n Zoë'tje er maar fun in heeft!