Jullie mening over pensionstalling

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Jullie mening over pensionstalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 15:12

Hoi,

Ik sta op een manege/pensionstal in Zaandam. Nu is het zo dat we de laatste tijd niet echt meer tevreden zijn over de stal. En zijn aan het rondkijken of we het niet beter kunnen krijgen.

We hebben twee binnenrijbanen (20X40 en 25X55)
Een grote buitenbak (ong 30X60 denk ik)
een stapmolen
een spuitplaats
een paddock
een stuk weiland
twee kantienes vast aan de rijbanen, meestal maar 1 open.
En mijn paard staat in een buitenbx van 3 bij 3 met rubber mat aan de achterkant.

Dit lijkt natuurlijk allemaal ideaal, MAAR..
De bodems van de 2 binnenrijbanen zijn erg slecht
De buitenbak is wel erg mooi, maar zonder verlichting
De stapmolen is erg krakemikkig en de spijkers steken eruit.
De paddock staan meestal paarden van de eigenaar in. En ook het weiland mogen wij niet gebruiken.

En dan de box.
Wordt 1X per week uitgemest en ZOU iedere dag opgestrooit worden. Maar dat gebeurt met weinig stro, waardoor ons paard vaak in het nat staat en we veel hoefproblemen hebben. Zelf uitmesten mag niet.

Ze krijgen 3 keer per dag krachtvoer, en 1X hooi, 's ochtends. En er was 2x hooi beloofd.

We betalen 285 euro per maand. Hier zitten geen lessen of andere dingen in. Puur stalling.
Wat is jullie menig hierover en weten jullie misschien betere stallen omg. Amsterdam?

Groetjes,
Antoinette


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:19

Voor dat geld mag je wel een betere prestatie verwachten denk ik. Een goede bodem is wel een vereiste, anders rijd je nog je paard naar de ratsmoedee. Stallen schoonhouden is wel vaker teveel werk heb ik gemerkt. Op de stal waar ik sta gebeurt dat wel veel beter dan dat ik tot nog toe gewend was. De stal waar ik nu sta, is aan de andere kant van Amsterdam, ik weet niet of je 20 minuutjes in de auto een probleem vindt?
We hebben het er hier laatst nog over gehad, even zoeken.
[PP] De ideale stal: bestaat deze?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-10-02 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:22

Mensenlieve wat betalen jullie veel stalgeld zeg! Paarden houden in de randstad is financieel echt een ramp! Krijgen jullie paarden ook geen weidegang? WEet je hoe het zit met wachtlijsten op die stal?

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:25

Mijn paard kan zomers wel de wei op, alleen of in een groep op een riant weiland. Verder hebben we alles in huis wat je maar wensen kunt, behalve een tweede binnenbaan dan. In de randstad is het inderdaad duur, je kunt nog goedkoper een kamer huren dan een paard houden Haha!.

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:29

Volgens mij sta je bij Manege Kalverhoek????
Ik vind dat echt een drama!!
En 285 euro voor die rottigheid.....
En waar in A'dam woon je?
Misschien is manege Veldt in Wormer iets voor je ?? Die heeft alleen wel maar 1 binnenbak!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:45

Het is echt f*cking duur ja. Ik betaal €250,- voor een Achterbergbak, een paddockje, klein weiland, kleinere rijbak, stapmolen, spuitplaats. Baduh heeft een mooie stal van 3 bij 3,50 en er zit 2 x bix per dag, kuilgras, stro en zaagsel bij in. Dit is best goedkoop in de omgeving.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 17:43

Ik woon zelf in Amsterdam- noord, een kwartiertje met de auto van de manege af. Zelf heb ik nog geen rijbewijs. In de zomer wil ik zo'n cursrus gaan doen, moet nu eerst even sparen.

Zelf vonden wij (mn famielie en ik) al dat we veel betalen, maar anderen zeiden dat het tegenwoordig een normale prijs is.
Als ik jullie zo hoor valt dat ook wel mee.

tuurlijk heeft de stal ook wel zn voordelen. Zoals dat we eigenlijk bijna altijd kunnen rijden. We komen meestal overdag en dan is het heerlijk rustig. Verder hebben we een super instructrice en een goede hoefsmid. En hebben we gewoon onze eigen dierenarts.
En waar we ook gek op zijn is haar buitenstal. Ideaal gewoon.

darinka
Berichten: 694
Geregistreerd: 09-01-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:49

ik ben ook absoluut niet tevreden want darinka mag nog niey naar binnen en loopt met 4dekens op omdat ze het koud heeft onze bak is gewoon weg niet te rijden want er ligt overal glas en de grote brok sukken vaneen oude boerderij komen omhoog dr stal lekt en we per wee straks 2 balen stro meer niet bijna niks is goed behalve dt ze zomers dag en nacht buiten lopen en we mogen de benen niet meer afspuiten (ook niet als ie kreupel isof je moet TOESTEMMING vragen maar ze zijn er vaak niet dus wat dan??) dat was t een beetje Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Boos! Misselijk


Caira
Berichten: 26044
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:07

zijn er geen boeren in de buurt dan?
irish staat in de zomer voor 80 en in de winter voor 110 en alles wordt voor je gedaan!! alleen geen binnenbak maar daar kan ik best mee leven!

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:13

De weg van Noord naar Zaandam (vlgns mij de Zuideinde, net voor het Twiske) heeft een pensionstal.. Mooie binnenbak, fijne boxen en zeker niet duur. Toen ik er ging kijken (half jaar geleden) hadden ze geen boxen vrij, maar je kan altijd op de wachtlijst. (De wachtlijst voor de buitenboxen lijkt me nog iets langer)

Het is als je richting zaandam rijdt aan de linkerkant..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:43

batje schreef:
De weg van Noord naar Zaandam (vlgns mij de Zuideinde, net voor het Twiske) heeft een pensionstal.. Mooie binnenbak, fijne boxen en zeker niet duur. Toen ik er ging kijken (half jaar geleden) hadden ze geen boxen vrij, maar je kan altijd op de wachtlijst. (De wachtlijst voor de buitenboxen lijkt me nog iets langer)

Het is als je richting zaandam rijdt aan de linkerkant..


Je bedoelt die stal waar op de buitenkant van de binnenbaan 'manege' staat? Dat kun je zien als je over de snelweg of over die weg daaronder rijdt. Die stal heb ik gestaan. De buitenboxen waren toentertijd alleen maar doe-het-zelf en kon je binnen in pension staan.

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:45

Lovely schreef:

Je bedoelt die stal waar op de buitenkant van de binnenbaan 'manege' staat? Dat kun je zien als je over de snelweg of over die weg daaronder rijdt. Die stal heb ik gestaan. De buitenboxen waren toentertijd alleen maar doe-het-zelf en kon je binnen in pension staan.


*denkt diep na*
Ik vond het niet echt een snelweg.. ga wel even op de kaart kijken hoe die weg nou heet Haha!

-edit- Zuideinde dus. Nr weet ik niet, maar Lovely vast wel Lachen -edit-

Wat vond je van de stal? Het leek me een fijne plek, en als ik niet nu bij Nathalie was gaan staan had ik me zeker op de lijst laten zetten!
Laatst bijgewerkt door batje op 14-10-02 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:09

Er zijn er in Oostzaan 2 die wel bekend zijn, de ene is Zuidereind aan het Zuideinde en het Zuideinde loopt inderdaad van Noord naar Oostzaan. De Snelweg loopt er vlakbij in een bocht omheen.
De andere is de stal van Taams, dat is meer richting Wormer, daarvoor moet je helemaal Oostzaan door naar de andere kant van 't Twiske. Die stal is wel iets beter uitgerust en je kunt er makkelijker 't Twiske in. Groot nadeel is de dat je een paar kilometer over dat dijkje moet en dat zag ik met sneeuw en ijs niet zo zitten, er wordt daar niet gestrooid.
Op beiden stallen zijn trouwens wedstrijden van de bond.

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:17

Ik ben blij dat ik niet op n pensionstal sta(of nou ja ik,maffick dan)

Mafffick staat gewoon gratis bij mijn beste vriendin op de boerderij.Alleen biks en spaanders moet ik zelf betalen.
Wij hebben verder geen luxe dingen eromheen,alleen zomers een buitenbak,maar voldoende land.
En ik kan in de binnenbak in het dorp rijden.
Als ik stalgeld had moeten betalen dan had ik niet eens een paard kunnen hebben,zoveel geld heb ik niet
Dus ik ben blij met wat minder luxe en dan gratis.
Jij moet echt veel betalen zeg!!

Machie

Berichten: 15956
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:22

jemig wat duur!!!!!!! Ik betaal voor de stalling 70euro, en dat is inc. weide, 2 schuilstallen en water. verder komt dar nog het hooi (s winters) en de brokken bij. (natuurlijk ook hoefsmit en dieren arts) En 24/7 wiedegang. Geen luxe maar veel goedkoper en gezellig!!!! Ik zou zeker op zoek gaan naar een andere stal, zoveel betalen en dan nog hoefproblemen op de koop toe nemen, neeeeee, dat moet je nooooit doen!!!!!!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:48

Misschien is Manege Veldt beter voor je ?


Ik sta er zelf nu ook, maar ga binnenkort weg dus er komt een stal vrij (is sowiezo plaats genoeg)

Ze hebben onbeperkt lessen, zelf uitmesten, 1 kantine, (wordt nu verbouwd), 1 binnenbak van 20 x 60, 1 buitenbak (redelijk goed) van 20 x 60 en 1 buitenbak van 20 x 40 (minder goed).
Ik betaal er voor een paard 225 euro per maand voor.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-10-02 22:19

Waarom ga jij er weg dan? Dat vraag ik me toch wel af Lachen
En hebben jullie daar niet veel last van de manegelessen. Dat vind ik een nadeel als je op een manege staat en maar 1 bak hebt.

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:49

bubbels schreef:
Het is echt f*cking duur ja. Ik betaal €250,- voor een Achterbergbak, een paddockje, klein weiland, kleinere rijbak, stapmolen, spuitplaats. Baduh heeft een mooie stal van 3 bij 3,50 en er zit 2 x bix per dag, kuilgras, stro en zaagsel bij in. Dit is best goedkoop in de omgeving.


Is zeker niet goedkoop in deze omgeving. Voor 10 euro meer sta je op stal met enorme binnenbak, grote stal + weidegang en voer. Ik sta voor 180 euro per maand. 4 X per dag biks, 3 X per dag hooi. Zeer goede buitenbak, 4 losgooipaddocks, apart weidegang voor mijn hengst. weidegang voor mijn merrie in kleine groepjes (4 paarden max.) Binnen afspuitplaats met warm en koud water.

De nedereindse stallen en stal de zandhoeve zijn de duurste stallen in de omgeving.

In ijsselstein ken ik nog 5 stallen en de duurste is 210 euro per maand. dat is voor een achterberg bodem, voer alles erop en der aan. De goedkoopste die in in nieuwegein en omg ken is 140 euro per maand all-in.

Zaandam en omg. is zeer duur daar betaal je echt super veel. Ik zou maar gauw nieuwe stalling zoeken voor je paard.

Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:01

Als je klachten hebt over je pensionstal, moet je met de eigenaar gaan praten. Als je dat met meerdere pensionklanten doet, sta je sterker.
Je betaalt aardig wat, ik neem aan dat daar hooi-stro-brok bij inbegrepen is? Je betaalt ook voor de voorzieningen op de stal, zoals de bak, de kantine, de spuitplaats, noem maar op....Omdat je daar voor betaalt, mag je verwachten dat ze in orde zijn. Een staleigenaar moet de boel dus bijhouden. Eventuele afspraken over wat er wel en niet bij de stalhuur hoort, kan je in een contract vastleggen. Dat schept duidelijkheid naar beide partijen. Wil je daarop een uitzondereing maken, dan moet je weer in overleg met de staleigenaar. Zo blijven de regels, rechten en plichten tegenover elkaar duidelijk. Succes ermee.

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 13:29

We zijn al eerder met hem gaan praten, en meerdere mensen hebben dat gedaan. Hij werd zelfs gek van het gezeur, maar zei rustig: Als je het ergens anders beter kan krijgen moet je het zeker doen. (Als wij dreigden weg te gaan)

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:54

idd voor dat geld mag je het wel beter hebben!!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:17

Ga eens bij Wennekers kijken.

Ik betaal 255 Euro in de maand en dat is volpension (uitmesten, 2 x bix per dag tot max. 4 kilo geloof ik en 2 x kuil/hooi). Er zijn ook doe het zelf loopstallen (moet je zelf uitmesten) voor 230 Euro per maand. Heel veel weide aanwezig. Binnenbak met kantine, overdekte buitenbak, 2 gewone buitenbakken waarvan 1 verlicht. 1 springtuin, Tolt/renbaan, losgooibak, overdekte spuitplaatsen waarvan 1 met warm water. Het is er wel erg groot maar wel erg leuk en gezellig en de paarden worden er goed behandeld. Ik stond hiervoor op een boerderij in omgeving Twiske maar hier heeft mijn paard het veel beter. Ik ben hier dik tevreden. Goede uitrijmogelijkheden want het Amsterdamse bos ligt tegenover de stal met privépad richting bos.

Oh ja stapmolen is in aanmaak! Zal er zelf niet veel gebruik van maken want dan leg ik het zadel er liever op en ga lekker een stukje rijden in het bos ofzo Haha!

Kijk anders even op het internet adres: www.stalwennekers.nl

Groetjes en wie weet tot ziens

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:00

batje schreef:
De weg van Noord naar Zaandam (vlgns mij de Zuideinde, net voor het Twiske) heeft een pensionstal.. Mooie binnenbak, fijne boxen en zeker niet duur. Toen ik er ging kijken (half jaar geleden) hadden ze geen boxen vrij, maar je kan altijd op de wachtlijst. (De wachtlijst voor de buitenboxen lijkt me nog iets langer)

Het is als je richting zaandam rijdt aan de linkerkant..


Ja Daz heet die geloof ik. Een paar ex stalgenootjes van mij zijn daar heengegaan. Ik geloof dat het daar wel erg snob is Verward Heb ik gehoord tenminste. De paarden worden er wel goed behandeld en ze zijn erg dressuur en wedstrijd gericht. 2 maanden geleden waren er 2 stallen vrij en daar zijn mijn 2 ex stalgenoten ingetrokken.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 15:09

Duur of niet, ik heb geen vergelijk in die omgeving maar weggaan zou ik zeker!! Je paard kan niet buiten en staat in een vuile box. maw hij heeft 22 uur nix te doen en mag een uurtje op zn hooi knauwen... Slechter kan ik me niet indenken.. had ik liever geen binnenbak en een mooi paddock of weide hoor.
Ik zou wat anders zoeken als ik jou was...

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 16:00

Antoinette schreef:
Waarom ga jij er weg dan? Dat vraag ik me toch wel af Lachen
En hebben jullie daar niet veel last van de manegelessen. Dat vind ik een nadeel als je op een manege staat en maar 1 bak hebt.


Ik ga er weg omdat ik het niet gezellig vind (maar dat ligt aan mij) en omdat ik het nogal duur vind. Ik heb nu een heel gezellige stal gevonden bij iemand thuis en dat is veel beter betaalbaar voor mij.

Ik vind niet dat ik er veel last heb van manegelessen eigenlijk. Zelf rij ik niet meer in lessen op die stal maar kan altijd wel in de buitenbak terecht, zo vaak regent het niet. (en na 10 uur 's avonds zijn de manegelessen afgelopen.)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelief, DotBot, Googlebot, Samo, YandexBot en 14 bezoekers