rijden met thermolaarzen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
D2002
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-03-02

rijden met thermolaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 14:46

Hoi, wie rijdt er met thermolaarzen? (welk merk/type is een aanbeveling of juist niet?).

Ik denk erover om die van de Mountain Horse te kopen maar vraag me eigenlijk af of je er wel lekker mee kunt rijden (recreatief EN dressuurmatig).

Alle ervaringen zijn van harte welkom.


Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:09

Ik vind het niet lekker rijden, omdat je benen dan heel erg van je paard afliggen door de dikte van de laarzen. Het kan wel gewoon, maar je moet het lekker vinden zitten. Ik heb die laarzen van Horselover, type weet ik niet. Ik zou als ik jou was dan gelijk laarzen met waterdichte voet kopen, omdat degene die ik heb (zonder waterdichte voet) vrij snel doorlekken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:34

Ik vind ze lekker warm en ze zitten ook goed. Maar rijden vind ik niet fijn met die laarzen.
Zoals Manon ook al zegt, zijn ze vrij dik waardoor je een beetje het contact met je paard kwijt bent. Bovendien waren van de mijne de voet vrij breed, zodat ik bijna niet meer in mijn beugels kon....

* To Belg, or not to Belg *

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:39

Eerlijk gezegd rijd het helemaal niet fijn je hebt totaal geen steun bij je enkels!! tenminste dat is mijn ervaring!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:53

ik rij erook mee.
sporen der om en klaar.
ik heb die van br.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:13

Als ik op buitenrit ga, doe ik ze in de winter wel om. Ik vind het alleen een nadeel dat ze beetje 'afzakken'

Het leven is een gebakje!

D2002
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 16:35

Van welke merken hebben jullie de thermolaarzen?
Ook iemand ervaring met de laarzen van Mountain Horse?


Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:42

Pfff...weet ik niet eens Haha! Volgens mij Harry's Horse of zo Haha!

Het leven is een gebakje!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:14

Nee, want je benen komen dan ver van het paard te liggen waardoor je een heel belangrijk contact kwijt bent. Voor gewoon op stal ed zullen ze wel heel fijn zijn!

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Jobbeltje
Berichten: 2799
Geregistreerd: 29-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:17

Ik heb zelf thermolaarzen van BR, en ik vind ze best fijn rijden. Oke je benen liggen iets verder van je paard af, maar persoonlijk vind ik dat niet echt hinderlijk (mijn paard moet op eigen benen lopen oa.) en ik heb liever dat, dan van die koude voeten waar ik helemaal geen gevoel meer in heb.. Knipoog

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:57

ik heb ze van mountain horse. En super dat ze zitten. Met buitenrijden, dressuur en springen. Ik rijd toch niet hoog met dressuur ofzo, daarom maakt het mij niet uit als je benen wat verder van mijn pony afliggen, merk ik ook niets van. Ze zakken ook niet af ozo.
Ik heb die high rider thermo laarzen.

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:01

ik heb wel thermolaarzen(mountain horse) maar ik vind ze nie lekker rijd, ten eerste zijn ze vrij breed, en de 'grip'op je paard verlies je hierdoor, ten 2de heb ik sporen en dat zit nie echt lekker. geen aanrader om mee te rijden en na een tijdje lekken ze door...........

Jasmijn 29-04-2011
<3 Jasmijn <3 Mampina
Brusje op komst!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:05

ik heb de mountain horse trouwens genomen omdat die andere thermolaarzen die ze bij de divoza hadden allemaal veel te breed waren bij de schacht, en deze goed aansluiten bij mij.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 19:47

Ik heb laarzen van BR. Ik vind ze heerlijk zitten, maar met rijden heb ik te weinig steun bij mijn enkels, waardoor ik mijn hakken abnomaal ver uitdruk, en zoals al eerder gezegt niet het gevoel dat ik veel contact met mijn benen heb, ivm de dikte.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 20:29

Ik vind het waardeloos rijden. In de bak wordt er hard gewerkt, dan heb ik het echt niet koud, en dan kan ik voor dat uurtje best m'n gewone laarzen aan, daarvoor en daarna gewoon warme schoenen aan.
Tijdens buitenritten dezelfde warme schoenen icm chaps, maar dan nog alleen als het heel koud is, want het liefst rij ik met gewone leren laarzen en dan kan ik nog geeneens dikke sokken aan....

Nulla tenaci invia est via

D2002
Berichten: 74
Geregistreerd: 25-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-02 20:44

Ik denk dat het ook een verschil is of je in een binnenbak rijdt of in een buitenbak. Toen ik voorheen 'overwinterde' op een pensionstalling met binennbak had ik het nooit koud. Reed altijd met mijn leren laarzen en in een fleece jasje ofzo.
Maar omdat ik dit winter lekker blijf staat waar ik sta (ivm de weidegang voor mijn paard en de fijne uitrijmogelijkheden) rij ik nu in een buitenbak (all weather dus geen probleem).

Wel merk ik nu al dat ik tijdens 'rustige' buitenritjes gauw koude voeten krijg vandaar mijn vraag naar jullie ervaringen met thermolaarzen.
Er is zoveel te koop. Ik ga gewoon diverse merken aanpassen en kijken welke het lekkerste zitten en dan maar hopen dat ze erg warm en fijn rijden..haha

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-02 22:03

Ik heb nog een vraagje kun je die mountain horse termolaarzen gewoon bij elke paardenwinkel kopen Verward Zo niet waar dan wel?

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 00:10

Ik heb ook die van BR. Ik vind ze lekker rijden, meestal merk ik niet eens het verschil. En het is natuurlijk wel lekker warm! Het is inderdaat wel waar dat je benen verder van je paard afliggen, het is maar wat je zelf lekker vind rijden (ik rij zelf op een dikke Haf, daar lig je toch al ver van je paard af Haha!) Misschien kan je aan een stalgenootje die ze heeft vragen of je daar even mee mag rijden en of je dat lekker vind rijden of niet.

germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 08:30

Divoza, heerlijkop stal, maari k rij er nooit mee. Je blijft in de beugels hangen als je pech hebt. En dat liever niet.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 09:29

Ik heb ze van de hyporama, DAG heb ik.
Ik vind ze wel lekker rijden, zitten ook gelijk spoortjes bij (niet dat ik daarmee rij) jammer genoeg heb ik iets te dunne kuiten waardoor ze niet helemaal perfect zitten. Maarja dat ligt natuurlijk aan je eigen benen.

22 Januari verwachten we ons kleintje

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:06

Ik heb ze ook van MH, het moest in het begin ff wennen omdat ze idd dikker zijn en stug waren maar nu gaat het prima. Tuurlijk kun je het niet vergelijken met chaps o.i.d. maar daar gaat het ook niet om denk ik.

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 18:09

ik vind ze echt super, zo niet anders willen...ze zijn super warm! met gewone laarzen kan ik in de winter niet rijden.....na 2,5 uur rijden over het strand, kun je eerst een uur gaan ontdooien, dus doe mij maar een paar thermolaarzen!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:13

Ik heb thermolaarzen van BR en dat rijd echt wel lekker!
Ik heb het heel erg snel koud en zonder thermolaarzen red ik dat echt niet, ookal ben ik hardstikke druk bezig!

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:14

Ik vind ze wel lekker rijden.
gewoon dat goedkope standaard soort.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-02 19:22

Ik heb het vandaag even geprobeerd Haha!
en nergens geen problemen mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JoannevZ, StonedRomy en 104 bezoekers