Hebben jullie ook een tik waar je gek van wordt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Hebben jullie ook een tik waar je gek van wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 08:24

Ja, ik noem het een tik! Je weet wel, zoals nagelbijten? Wel, ik heb dus een tik en ik word er helemaal gek van.
Sinds mijn 15de pluk ik mijn haren uit. Het gebeurt vooral als ik relaxed ben en ik pluk ze een voor een uit. Met het gevolg dat ik overal kleine kale plekjes op mijn hoofd krijg! Om gek van te worden! Boos! Ik heb al vanalles geprobeert, medicijnen helpen ook niet en ik zat net te denken om misschien mijn hoofd kaal te scheren. k'Vraag me toch echter af of het me iets goeds zou doen. Ik betwijfel het!
Ik heb me jaren geschaamd en kwam altijd wel met een of ander smoesje als ik naar de kapper ging. Nu ben ik er gelukkig wat iets meer overheen en durf ik het wel te vertellen. Zijn er onder jullie die ook een tik hebben? En hoe gaan jullie daar mee om?

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:31

ja mijn tik is dus nagelbijten en op mijn wang bijten. Ik heb zulke lelijke nagels nu echt goor gewoon.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:10

ik heb een echte tik Haha! als ik aan het leren/lezen of weet ik veel wat doe... dan ga ik tikken, met pen of vingernagels. Sommigen worden er best gek van

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:55

Ik bijt ook altijd op de binnenkant van mijn wang... bijt er soms echt hele stukken uit. Ik trek echt debiele gezichten als ik dat aan het doen ben ziet er niet uit, net zo'n Andre van Duin immitatie....
Oh ja en de hele tijd knakken met mijn vingers, tenen, enkels en alles wat maar knakt...

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:47

ik heb dat ook met die rare gezichten die ik erbij trek. Als ik verdoving heb gehad bij de tandarts kom ik er achter dat er een heel stuk uit mijn wang is. En bij de nagels eet ik die rand helemaal op. Ook dat vel

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:47

Ik zit heeeel vaak met mn handen door mijn haar. Pak ik een plukje en dat trek ik dan de hele tijd door mijn vingers Haha! *LOL* Doe ik al vanaf ik me het kan herinneren Knipoog En als mn haar in een staart zit, dan ga ik ook met mijn vingers langs zo'n puntbladplant Haha!
Ik ben niet goed hoor...

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:51

ik zit altijd te bewegen, zelf vind ik het niet irritant maar mijn omgeving wel.
ook wil ik altijd alles proeven, of het nu giftig is of niet (een klein likje kan toch geen kwaad?) en als het vies is en ik weet niet meer hoe vies het was dan proef ik gewoon nóg en keer Frusty

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:58

Ik bijt nagels.. Scheve mond Ziet er echt niet uit.. Boos!

Maar ik doe het al zo lang, dat ik niet anders gewend ben..

En ik bijt inderdaad ook aan de binnenkant van mijn wang, gelukkig niet zoals dennis of supertje, maar in ieder geval ook.. Scheve mond

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:08

Diamond Checkers, ik deed dat vroeger...keb het me met zoveel moeite afgeleerd...want mijn kop egon gewoon echt kaal te worden :S

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:24

Heb daar wel eens iets over gelezen...
Ik geloof dat in dat artikel duidelijk werd gemaakt dat de tik op zich niet zo erg is, maar dat het wordt veroorzaakt door iets ergers. De persoon die er last van had heeft het door therapie kunnen afleren...misschien ook een optie?

Chatelaine

Berichten: 9151
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:44

ik tik ook met mijn pen onder een toets doe ik het ook eerg irrie !!! voor de andere *LOL* heb er alleen zelf geen erg meer in dat ik het doe Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:17

klikken met me vingers (niet laten knakken, maar gewoon, zo met middelvinger en duim klikken)

Of kan tijdens de les heel irrtant gaan zitten klikken
Of lachen *ook zo'n tic, die niet door iedereen wordt geaccepteerd* Schijnheilig

Maar mijn ergste tic is toch wel het praten over Tos,...
worden mensen soms best gek van!
Niet dat ik er veel over praat... maar hoe ik er over praat...
Verward Alsof hij nooit wat fout doet! Lovers

lisanne

Berichten: 180
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:07

ik bijt nagels echt erg vaak tot bloedens toe Scheve mond

dan neem ik me zelf weer voor ze te laten groeien en binnen een paar dagen zijn ze er weer af...

ze zien er echt niet uit Bloos

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:08

chatelaine schreef:
ik tik ook met mijn pen onder een toets doe ik het ook eerg irrie !!! voor de andere *LOL* heb er alleen zelf geen erg meer in dat ik het doe Haha!


Huh leg dat eens uit Brenda???

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:21

Heb volgend mij al mijn tics nu afgeleerd *LOL* Bijt geen nagels meer sinds augustus en tikken/klikken met mijn pen zorgt ervoor dat ik direct een schop van één van mijn buren krijg dus dat ben je dan ook wel snel ontwent...Haha!

Ben benieuwd wat mijn volgende tik wordt Haha!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:27

Ja nagels bijten...maar dat komt vooral door morgen Haha!
Maar ook dooie puntjes uit me haar trekken waardoor me haar eigenlijk dus alleen maar meer dood gaat!!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:12

Haagsemeid schreef:
Ja nagels bijten...maar dat komt vooral door morgen Haha!
Maar ook dooie puntjes uit me haar trekken waardoor me haar eigenlijk dus alleen maar meer dood gaat!!


Dat van die dooie puntjes, is dat waar?
Gets, daar moet ik dus snel mee stoppen Scheve mond .
Dat is trouwens mijn enige tik.
Laatst bijgewerkt door Gaby op 16-10-02 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:14

En dan zitten wij te zeuren dat onze paarden weven, kribbebijten, luchtzuigen en schoppen tegen de staldeur Haha!

Ik heb trouwens ook een nagelbijt tik, maar doen het alleen onder stress.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:16

Ik bijt ook (te)veel op mijn nagels, en de velletjes eromheen, heel mijn nagelriemen zijn best vaak ingescheurd enzow..
Ook mijn wangen zijn helemaal kapot in m'n mond, maar ben niet de enige zo te lezen Knipoog

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:32

ik moet altijd wat in mijn handen hebben. Ik zit áltijd met iets in mijn handen, zeker als ik zenuwachtig ben, stress heb of een moeilijk gesprek ofzo.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:34

nagelbijten..

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:35

ik moet altijd wat in mijn handen hebben. Ik zit áltijd met iets in mijn handen, zeker als ik zenuwachtig ben, stress heb of een moeilijk gesprek ofzo.

LiNniE_blaat

Berichten: 95
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Sint Maarten N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:37

ik bijt op me nagels

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:50

klikkken met een pen of het klepje van de afstandsbediening erop en eraf doen, tot wanhoop van mn moeder

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:08

Nagelbijten...niet echt een tik, meer een soort andere manier van bijhouden Haha! En verder ook op mijn wang bijten...dat is nog het meest irritante Frusty