Vandaag SGW Nijeberkoop!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Vandaag SGW Nijeberkoop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 22:13

En het was zo leuk!

Vanochtend om half vijf uit mn bedje,snel Ollie gevoerd en gedoucht,en geprobeerd om iets van voedsel weg te werken( lukt nooit zo goed,zenuwen! Scheve mond ),en om half zes gingen we op pad.Ik reed met andere mensen mee,en die moesten al om kwart voor negen dressuren,dus kon ik daar nog mooi een tijdje koukleumen,want ow wat was het koud zeg! Nog even een proefje voorgelezen,en toen ging ik om half elf zelf beginnen aan mn proef. En dat valt nog niet mee! Normaal gesproken rij je (in de M2) om de vijf meter een oefening(nouja,voor je gevoel dan),dus dan is het nog best moeilijk om in een B-proefje constant te blijven rijden en niet te verzameld! Progressieve overgangen zijn opeens heel moeilijk,je bent het gewoon niet meer gewend!Toch ging het best lekker,ze was heel braaf.

Toen ging ik de cross lopen,met Jan Bakker,het stond nog op M-hoogte,dus af en toe moest ik wel even slikken. Toen we bij de driesprong kwamen,terwijl die verlaagd werd,werd er opeens gestart! Volgens mij was dit Merel Blom,komt hier ook wel eens,geloof ik,weet ik niet zeker,ze moest dus middenin de cross stoppen,wel een beetje raar.

Daarna ging ik maar eens opzadelen voor het springen,ze zat nog barstensvol energie,maar was wel goed te rijden,dus het ging foutloos.Gelijk door naar de dierenarts (met koeienklompen! Koe ) En daarna naar de cross.Tot het water ging het heel erg goed,ze was wel heel fanatiek,dus de tranen sprongen in mn ogen en het snot vloog in het rond ( Ik weet t niet erg fris,maar t was zo koud,en je neus snuiten doe je ook niet zomaar in de cross,dus het moest maar) Voor het water stond mevrouw stil. Na een paar seconden (en een tikje met de zweep Bloos )durfde ze het toch wel aan,en stapte ze erin. Daarna kwam geloof ik de schaapskooi,en begon het onder me een beetje te slingeren,dus ik was blij dat ik ( met enige extra aansporing) over de eerste sprong kwam. Had ik toch beter moeten opletten,want toen glipte ze dus net onder me uit voor de tweede sprong Extreme duivel ,dat was dus een weigering! Wel balen,maar nix aan te doen. De rest van de cross ging super,en nergens meer problemen gehad.

De uitslag: Eerste in de dressuur,en vijfde! Ik heb nu alweer zin in de volgende,en voorlopig voor mij ook laatste cross, Diepenheim. Wie gaat er ook?

Oja Gomir was er ook,ik weet alleen niet precies meer hoe zij gereden heeft.

Dit is echt een leuk onderschrift!


Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 23:38

Fijn dat het zo goed ging!


Was ik idd.. Echt heel erg balen, zat lekker net in de cross, lieten ze me VLAK VOOR een DRIESRONG stoppen Boos! Lips are sealed Lips are sealed Echt heel erg balen. Jan Bakker had al gewaarschuwd, dus had er al niet zo hard naartoe gereden. Maar ja, opdracht is opdracht voor die hindernis controleurs he.. Maar maakte niet zo heel veel uit: even op adem gekomen, afgekoeld ( onderkoeld, kon weer heel mijn paard warm rijden Boos! ) En verder gereden.
Was niet zo erg: heb toch nog het M gewonnen.

Ik had met mijn L paardje ook en foutloos rondje. Was wel fijn ( 3 maanden vijf, zijn 3e cross in zijn leven en nu al L+8 Haha! )


Ik ga volgende week ook naar diepenheim! Zie ik je daar!

Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:52

Leuk verslag Gertruud, en netjes gereden ook, gefeliciteerd! Dus nog meer SGW-fans hier, wordt nog druk in Diepenheim...

Wij zijn ook in Diepenheim (= achtertuin voor Ameretto Haha!), Lau en Ret rijden daar op zondag. Voor zover ik weet gaan daar best veel Bokkers heen, dus wie weet komen we elkaar nog tegen!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:17

Gek eigenlijk he, dat iedereen er is op zo'n wedstrijd, maar je elkaar toch niet spreekt / aanziet als iemand van bokt.
Heb ik bij de veearts ook wel eens dat ik denk: hoeveel mensen van hier zouden ook op bokt komen?!

echt grappig

Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 23:13

Ik heb ook goed gereden *LOL*
Stond na de dressuur tweede van onderen, maar had niet anders verwacht...Het was gewoon prut! Springen was ik foutloos, maar Gertruud zal wel opgemerkt hebben dat dat vooral aan mijn paard te danken was Bloos Ik weet niet wat ik had, maar ik was om de één of andere reden heel bang dat ik het zou verprutsen en niet mocht crossen...Verward En toen ging ik wel heel erg zitten mutsen...Bloos Arm paard, maar hij heeft me super geholpen Lovers Daarna net voor Gertruud even langs de veearts gegaan en toen langzaam klaargemaakt voor de cross Haha! (was mijn zenuwen al kwijt)
Hij begon super en alleen tussen 3 en 4 moest ik plat op zijn nek voor de takken en sprong ik bijna nummer vier van de B-pony's...Kon hem gelukkig nog net voor de goede boom trekken en dat brave beest sprong dus maar gewoon *LOL* Lovers
Verder ging het super en hij ging na een hele korte aarzeling ook zo het water in(was toch wel beter na lisse! Ben blij dat ik dinsdag toch nog even bij Alice geweest ben Haha! ) en daarna ging het super! Het heksenoog dat ik van tevoren erg krap vond ging ook super en toen was ik ook zo bij de finish.

Ik was foutloos en 7 seconden buiten de tijd, maar heb ook heel rustig gereden, dat gestuur in het eerste bosje heb ik in draf gedaan(anders wordt het zo'n gescheur in zijn mond en door de waterbak ben ik gestapt *LOL* ) Heb nog heel lang op de prijsuitreiking gewacht trouwens, omdat ik heel graag wilde weten of mijn tempo ongeveer goed is, maar ik ga nu waarschijnlijk ook een crosshorloge kopen. Ik weet toch zeker dat ik door wil gaan met crossen en dat mijn paard het ook leuk vind en het is toch wel fijn om te weten of je even door moet rijden of juist rustig aan moet doen *LOL*

Gertruud: Moest je er pas om half vijf uit, toen zat ik allang aan mijn ontbijt en hadden de beestjes al te eten Haha!

heb Merel trouwens ook nog gezien(wel een keer of 10 denk ik *LOL* ), maar heb haar niet gesproken. Toen we weggingen kwam ze net van de wc en reden we zo'n beetje door haar heen en maar stug de andere kant op kijken als we zwaaien hè...Tong uitsteken

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:33

gomir schreef:
Ik heb ook goed gereden *LOL*
Stond na de dressuur tweede van onderen, maar had niet anders verwacht...Het was gewoon prut! Springen was ik foutloos, maar Gertruud zal wel opgemerkt hebben dat dat vooral aan mijn paard te danken was Bloos Ik weet niet wat ik had, maar ik was om de één of andere reden heel bang dat ik het zou verprutsen en niet mocht crossen...Verward En toen ging ik wel heel erg zitten mutsen...Bloos Arm paard, maar hij heeft me super geholpen Lovers Daarna net voor Gertruud even langs de veearts gegaan en toen langzaam klaargemaakt voor de cross Haha! (was mijn zenuwen al kwijt)


heb Merel trouwens ook nog gezien(wel een keer of 10 denk ik *LOL* ), maar heb haar niet gesproken. Toen we weggingen kwam ze net van de wc en reden we zo'n beetje door haar heen en maar stug de andere kant op kijken als we zwaaien hè...Tong uitsteken


Uh, dat springen had ik ook van: best balen als ik vijf palen krijg.. Maar ja, had er maar eentje, dus het viel mee, ik ging er niet minder om springen, maar heb er wel even aan gedacht...

Je mag opzich best gedag zeggen hoor, vinnik wel leuk. Het enige is dat ik meestal niet weet met wie ik praat, maar gewoon beleefd mee praat. Zoveel mensen spreken me aan, en dan vragen me grooms wie het was, en dan zeg ik: Geen idee, ik DENK die of die. Maar ja, moet je effe gewoon zeggen.. ik zag het zwaaien niet denk ik, doordat ik op de wagen van rom lette en naar andere mensen keek.. sorry Bloos Haha!

Haha!


Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:04

gertie ben jij ook fout gereden ????


ik wel ....balen !!!

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:07

ik had met dressuur 158 punten

ze schrok een paar keer van die schreeuwende mensen die door de finesh gingen

springen was ik foutloos

met de cross ging ik zo hard dat ik niet in de gaten had dat ik 2 hindernissen oversloeg !!!

ik zie je wel weer bij owf

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:12

tja dat was dan mijn laatste cross op [***]

ik ga dus niet naar diepenheim (ik kan mijn ouders niet overtuigen)

ze vinden het te koud .

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:33

Twinkie schreef:
tja dat was dan mijn laatste cross op Twinkle

ik ga dus niet naar diepenheim (ik kan mijn ouders niet overtuigen)

ze vinden het te koud .


Gewoon twee truien en een winterjas aan *LOL* Ok, je bent net een michelinpoppetje maar je hebt nergens last meer van...Haha!

Waar ben je trouwens verkeerd gereden Verward


En ik zal volgende keer wel even roepen Merel *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:43

hey ger! top gereden joh! Lachen Party!!

keep calm, I'm engaged!!! <3

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 23:48

New-Forest ging er toch ook heen Verward Ik wil wel eens weten hoe ze het gedaan heeft!

linda

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 09:59

ik heb er 2 per ongeluk overgeslagen
eentje voor de water bak
en de waterbak zelf stomstomstom Frusty Frusty

en die nefforest dat was ik !

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 10:22

Twinkie schreef:
ik heb er 2 per ongeluk overgeslagen
eentje voor de water bak
en de waterbak zelf stomstomstom Frusty Frusty

en die nefforest dat was ik !

ik bedoel New-Forest, van Bokt Tong uitsteken Maar ze was geloof ik 10e in de B.

hesterv

Berichten: 2853
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Bitgummole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 09:02

Ik heb ook mee gedaan aan SGW Egypte!!!! Ik had hem al eerder een keertje gereden met mijn B-Welshje en toen had ik zelfs gewonnen!! Dit keer niet, had een 4-jarige ruin mee waarvan dit z'n tweede cross was. In de dressuur liep hij al lekker ontspannen en voorwaarts: 170 punten. Met de cross gingen we lekker van start, Lars galopeerde fijn door maar was nog niet helemaal zeker bij de sprongen. De waterbak hebben we niet gedaan maar de rest wel helemaal. Ik kwam de cross uit met 2 weigeringen. Toen naar het springen en dat ook keurig foutloos gesprongen. Ik geloof dat ik 9e was in de B.

Groetjes Hester
PS Roden zou mijn volgende cross worden maar gaat niet door!! Heel erg jammer!!!

Frits [Silverstone x Casantos]
Celoma De La Tourbe [Whitesnake x Zuidhorn]
VERKOCHT
Gediplomeerd ORUN instructrice (niveau 2)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 15:29

Ben je zaterdag in de B gestart bij de paarden Verward Dan hebben we elkaar misschien nog wel gezien Haha!

Maar het springen was voor de cross hoor Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 16:21

nou misschien omdat het een klein pony'tje is dat ze dat na de cross hebben gedaan, dat zag je ook in het dijkgatbos, alleen dan er voor! haha

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 18:01

Ik denk niet dat dat uitmaakt Tab *LOL* En er staat nergens dat het een kleine pony is Tong uitsteken
De regels zijn gewoon veranderd en ze hebben niet voor niets het hele programma omgegooid Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-02 20:01

*hopelijk mag ik hier nog wel op reageren*

Omdat mijn computer kapot was en ik op vakantie ging is het nu een beetje te laat om nu nog een nieuwe topic te openen dus daarom doe ik het maar ff hier..

De dressuur vond ik gewoon goed gaan maar de punten vielen wel een beetje tegen, 154 punten. Later hoorde ik wel dat je bij SGW anders dressuur moet rijden, lager instellen en veel vlotter als normaal...Is dat zo? Toen moest ik crossen. Je moet starten op zo'n open veld waar je wel ff lekker kan crossen en ik had me voorgenomen om gewoon lekker hard te gaan in het beginnen want stel als Melano vaak ging weigeren hoopte ik dat ik dan nog binnen de tijd zou zitten. Ik sprong de eerste paar hindernissen heel goed met veel geschreeuw van mij, haha. Na veel takken tegen me kop gekregen kwam ik bij het water, dat was in een scherpe bocht meteen naar rechts. Maar omdat ik nog al hard ging, ging ik iets te ver en moest ik een volte rijden en dat rekende ze als een weigering. Toen kwam ik met een drafje naar het water toe en Melano stopte. Eventjes een paar tikken verkocht maar nee hoor melano wou niet. Toen nam ik het alternatief en ging ik eromheen. Verder was ik helemaal foutloos en binnen de tijd! Ik was de enigste bij mijn groep binnen de tijd. Vond ik bets wel goed van me zelf en was super trots op Melano!! Toen moest ik springen, ik pluurde er nog bijna af met t inspringen omdat Melano weer debiel moest gaan springen. Maar in het parcour was ik helemaal foutloos en binnen de tijd. Toen wachten op de uitslag en ik was 10e! Twas echt zoo gaaf en ik ga zeker door met crossen. Ik ga waarschijnlijk ook naar Diepenheim, ik sta/stond op de wachtlijst als 4de maar heb nog geen bericht gehad of ik nou wel of niet mee mag doen.. Foto's komen maandag van Nijeberkoop!

Enne Hesterv deed B SGW pony's, zondag dus. Ik heb haar ook nog heel vaak gezien. Twas een erg leuke maar wel koude dag!!

Amy


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers