Zijn wij nou de enigsten die tevreden zijn

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Zijn wij nou de enigsten die tevreden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 12:53

met onze stal?? (Roos&Ik)
Zo'n gevoel hebben wij namelijk, we hebben mooie binnenbak, kantine, luxe stallen, grote buitenbak, luxe wasplaats, veel wei tot onze beschikking, 2 zadelkamers waar je alles gerust kan neerleggen zonder dat het gejat word, bossen ernaast, springwei, paddock...

Dit omdat wij veel verhalen lezen dat jullie niet tevreden zijn of problemen met staleigenaren hebben..

Jullie mening?


Maaike&Roos

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:22

Ik heb het ook prima voor elkaar, hoor. Weiland met schuilstal en 2 binnenboxen, buitenbakje en genoeg ruimte om spullen op te bergen, etc. En op onszelf!
Ik ben dik tevreden!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:23

Ik ben niet dik tevreden. Ik betaal de stalhouders een hoop geld, zij verhogen de prijs maar de verdiensten worden minder. In het begin kwamen de paarden 3x per week buiten en nu nog maar een schamele 2x per week. Dat was niet de afspraak. Daarbij is de stal te warm binnen, te weinig ventilatie, te weinig frisse lucht. Soms krijgen ze ook geen hooi en dan moeten we vechten voordat ze het weer krijgen.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:29

Ik heb ook zo mijn op en aanmerkingen. Naar mijn idee heeft elke stal wel iets, maar zoals ik jou hoor... Anna-Jelly, heb jij je plaatsje gevonden.
Dat is fijn hoor als je voor 100 % naar je wensen is.

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:32

Ik ben ook best wel tervreden. Helemaal niet omdat ik er veel luxe heb (zeg maar geen Haha! ) maar mijn paardje voelt zich er prima thuis. Hij kan lekker de hele dag in de wei scharrelen met de andere paarden. Er is geen kantine, geen binnenbak, heb een oude kleerkast als zadelkast (heb er zelf nog sloten ingemaakt Haha!. Moet ook wel anders kun je iedere week een nieuwe zak brokken kopen Lips are sealed ) en poetsplaats is eigenlijk niks (lange balk waar je je paardje aan kan zetten). Dan heb ik het nog niet gehad over de moeite die je moet doen om de lichten 's avonds aan te mogen doen als je wilt rijden. Dat kost volgens de eigenaar erg veel geld. Ik heb het al een paar keer uitgerekent, wat het zijn 2 lampen van 2000 Watt.
Dat komt per uur op een paar cent uit.. nou dat heb ik er graag voor over maar nee hoor.. je mag er niet voor betalen...ze doen liever moeilijk. Hoezo boeren?!?

Maar verder ben ik wel tevreden hoor Schijnheilig Haha!

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:36

Nou ik ben ook heel tevreden hoor,en ik heb geen luxe stal,meer een inelkaar gezet bauwvallig stalletje(wel stevig hoor) en een buitenbak +longeerbak heel het jaar door berijdbaar.En ik betaal niet veel.

Ik ben heel tevreden,altijd gezellig en ik hoef niet persee iets luxs dus,ik vind het wel best zo Lachen

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:44

Ik ben harstikke tevreden, mijn paardje staat dag & nacht buiten in een ruime paddock, gaat 's middags lekker het weiland op en in de winter gaat ze 's nachts op stal met een ruime hoeveelheid stro.
Het eten is prima, gebeurd zo'n 4/5 keer per dag.
Heb de beschikking over een mooie buitenbak met verlichting en de stalhouders zijn hartstikke aardig.
Ik betaal in vergelijking met wat ik krijg helemaal niet te veel.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:52

haha maar jullie hebber wel erg veel hihi. ik ben ook best tevreden met waar ik sta hoor. Haha!

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:57

Ik ben ook onwijs tevreden!!! Hij wordt 's morgens buitengezet en 's avonds weer naar binnen gehaald. We hebben een all weather bak, een paddock en een roundpen. Oja ook nog een stapmolen(waar ze op verzoek ook in worden gezet, zonder extra kosten). In de winter krijgen ze 3 keer per dag voer en worden met groepjes buiten gezet in de paddock. Verder wordt er super omgegaan met de paarden. Dat is voor mij een erg belangrijk punt!!!

Natuurlijk zijn er altijd dingen wat beter kan, maar je betaald ook wat je krijgt!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:08

Ik ben heel tevreden, maar ook onlangs (weer) van stal veranderd omdat ik me dood ergerde aan beschimmelde biks, schimmelhooi en niet-onderhouden bakken.
Nu heb ik geen binnenbak meer maar alleen een allwheater buitenbak (die elke dag gesleept is als ik kom), maar wat heb je aan een binnenbak als je er toch niet in kunt rijden omdat de bodem zo slecht is?
De paarden staan er nu netjes bij, krijgen goed voer, werken op een goede bodem en worden volgens afspraak buiten en binnen gezet. Bovendien is het keigezellig en krijg ik lekker veel begeleiding bij de training, dus wat wil je dan nog meer?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:15

Hela dames, vergeet mij niet! Ik ben ook érg tevreden! (voor de niet wetenden: Gammon staat ook bij Laica en Ewald op pension!) Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:19

Ik ben ook erg tevreden, Ivanka heeft een grote wei, mooie (en ruime! Lachen ) stal, ik heb een buitenbakje (niet verlicht, maar ik kan tenminste ergens rijden Haha!) en ik heb heel veel ruimte om mijn spullen op te bergen. Mag zelf weten wanneer ik wat of waar doe, hoef aan niemand toestemming te vragen... èn ik hoef geen stallinggeld te betalen Lachen

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:24

ik ben niet echt tevreden, maar bij gebrek aan beter hod ik het nog maar even vol.
Ze zijn bij ons (ik sta naast djilan) nogal hypocriet. Alles voor het welzijn voor het paard, maar ondertussen de beschimmelde brokken uit het voer vissen, zodat niemand het ziet. Beknibbelen op zaagsel, anders kost het zoveel. Een bak met gaten in de bodem.

Maar verder doen ze alles voor de paarden (not)

sorry dat ik zo sarcastisch ben hoor, maar ik word er zo moe van!!!

Dus als je nog een goed betaalbaar plekkie weet, hoor ik het graag!!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Zijn wij nou de enigsten die tevreden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:42

Anna-Jelly schreef:
met onze stal?? (Roos&Ik)
Zo'n gevoel hebben wij namelijk,


nou, ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik in jullie stal tevreden zou zijn met de gang van zaken...
Ik vind het persoonlijk op die stal een kompleet zootje...
De mensen zullen vast goede bedoelingen hebben en het zal er vast gezellig zijn maar, mijn hemel...
GA daar eens opruimen! wat een bende....

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:44

ik ben ook tevreden, nou ben ik bijrijder dus heb wat dat betreft niks te kiezen maar getroffen heb ik het zeker. Mooie binnenbak, genoeg weilanden, luxe stallen en leuke paarden.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:48

Ik ben heel tevreden. Ik sta gewoon bij een boer... heb een megastal, kan doen en laten waar ik zin in heb. paard kan iedere dag het land in, wordt gevoerd en sta midden in het bos. Ik heb geen bak maar dat vind ik niet erg omdat er in de omgeving veel stallen zijn. Hiervoor stond ik op een stal waar wel alles voor handen was, maar daar was ik absoluut niet tevreden.!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Re: Zijn wij nou de enigsten die tevreden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:22

Dees"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
met onze stal?? (Roos&Ik)
Zo'n gevoel hebben wij namelijk,


nou, ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik in jullie stal tevreden zou zijn met de gang van zaken...
Ik vind het persoonlijk op die stal een kompleet zootje...
De mensen zullen vast goede bedoelingen hebben en het zal er vast gezellig zijn maar, mijn hemel...
GA daar eens opruimen! wat een bende....
[/quote]

Zij zijn er toch tevreden, het gaat er niet om of jij dat zou zijn op die stal maar zij zijn dat wel nou dat kan toch misschien stellen zij minder hoge eisen ofzo

ik ben zelf tevreden hoor alleen jammer dat er niet veel weiland is en dat ze daar dus eigenlijk nooit op komen of je moet hem zelf brengen, maar ja het is wel (vind ik) de beste stal in de omgeving hier

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:40

Hey Anna-Jelly,
als ik dat allemaal zo hoor zou ik zo direct naar jullie toe willen verhuizen. Maar volgens mij zijn jullie een beetje ver weg. Achja, ik mag niet klagen.
Alhoewel et een paasei op de manege is Schijnheilig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:41

Ik was op t begin ook tevreden op stal. Maar langzaamaan ontdek je steeds meer foutjes. En toch zal ik nergens anders willen staan. Geen een pensionstal/manege oid is perfect. Lachen

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:01

ik ben dik te vrede ik heb het heel erg naar mijn zin.


leuke mensen nooit echt ruzie staan er met 13 paarden

nadeel is alleen je moet zelf alles regelen met nadruk op alles. maar dat heb ik er wel voor over.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:02

Ik ben super tevreden. Heb een eigen stal met meer dan genoeg ruimte. Paardjes grootste gedeelte van het jaar buiten, kunnen doen en laten wat ik wil, lekker rustig. Er is maar één minpunt, ik heb geen bak. Maar die komt volgend jaar.

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:24

ik ben ook tevreden met mijn stallingsplaats.
ik sta op de manege waar ik zelf werk dus mijn paard staat ruim in het stro, krijgt voldoende voer, en komt regelmatig los.
we hebben een binnenbak van 20-60, 2 buitenbakken van 20-40 met eb-en-vloed-systeem, een paddock, een aantal weiden, een trainingsmolen, een wasplaats met warm water.
er wordt 4x per dag gevoerd: 1x brok, 2x voordroog, 1x gerst.
1x in de week wordt er uitgemest maar dagelijks wordt er vers stro bijgestrooid.
ontwormd en geent volgens schema, hoefsmid komt iedere week op stal, veearts als het nodig is, jaarlijks komt de tandarts langs.
goede, duidelijke instructie en indien nodig wedstrijdbegeleiding.
het enige nadeel is de megekleine kastjes voor je zadel en hoofdstel, die zijn uitgevonden door een falabellaeigenaar Haha!
verder ben ik heeel tevreden over het personeel wat er rondloopt(onder mijn begeleiding Schijnheilig )
ik heb dus eigenlijk niks te klagen vind ik zelf Lachen
toedeledoki
gillian

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:53

Ik ga nooit meer weg waar ik nu sta Haha! Of ik moet aan huis kunnen..
Over veel luxe bezitten we niet, wel voor Navy (goed voer, strooisel, kuil, weidegang, goede stal), met een goede verlichte buitenbak, longeerring, km´s uitgetstrekte bossen en een luxe overdekte afspuitplaats met warm water moeten we het doen. En ook nog eens voor een vrij hoog prijskaartje, in vergelijking met stallen waar het even duur is hebben we ech veel minder luxe (maar wel weer betere uitrijmogelijkheden). Maar Navy heeft het nog nooit zo goed gehad, en er m oet heel wat gebeuren wil ik weggaan!

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:05

Ik heb het super naar mijn zin.
Dees zal vast op onze stal een hardverzakking krijgen *grijnz* er lopen kippen, geiten, honden en katten los en als je pech hebt moet je een schaap uit je kast jagen maar dat maakt het voor mij juist nog veel geweldiger! Ik ben gek op al die beesten.
De stallen zijn ruim met voldoende licht een bovendeur die openkan en hij kan mooi naar buiten kijken zomers 24/7 op de wei en in de winter overdag Ik zit in de buurt van een binnebak en er si een verlichte buitenbak wat wil ik nog meer?Ik sta behoorlijk goedkoop.
okee ik heb geen luxe binnenbak.
ons erf word maar 1 keer ind e week geveegt (en als we geen zin hebben slaan we een week over) Mijn paard heeft daar iig geen last van de stallen worden elke dag uitgemest.
en zoals vandaag als ik na vreselijk haasten op stal kom (want hij had geen regendek op en heeft de hele dag in de stromende regen gestaan )
en verwacht een zielig hoopje natpaard uit de wei te vissen staat hij lekker warm onder z'n regendek "want anders werd hij misschien te nat" dat is toch geweldig?
tuurlijk heb ik wel eens wat te mopperen maar weet je als ik ze aan huis heb staan zal ik vast wel eens mopperen als het zulk rotweer is en ik moet ze binnenzetten en uitmesten dat het niet gedaan wordt.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Zijn wij nou de enigsten die tevreden zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 22:52

Dees"]
[quote="Anna-Jelly schreef:
met onze stal?? (Roos&Ik)
Zo'n gevoel hebben wij namelijk,


nou, ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ik in jullie stal tevreden zou zijn met de gang van zaken...
Ik vind het persoonlijk op die stal een kompleet zootje...
De mensen zullen vast goede bedoelingen hebben en het zal er vast gezellig zijn maar, mijn hemel...
GA daar eens opruimen! wat een bende....
[/quote]

Dees het is daar absoluut geen bende, alles moet je opruimen anders wordt het opgevreten door de honden. Als je je paard uit het land haalt moet je het gelijk weer aanvegen.
Ik denk dat jij denkt dat we op manege de Hjouwer staan (heb ik wel gestaan) daar is het idd wel een bende.