welke leren laarzen raden jullie aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 19:59

Vorig jaar zou ik bij wijze van verjaardagskado de helft van m'n nieuwe leren laarzen kado krijgen. Uiteindelijk niets gehad, dus dit jaar heb ik de andere helft gekregen Haha! Party!!
Welke zal ik kopen?
Ik wil mooie hoog opgesneden dressuurlaarzen die mooi in model blijven zitten. Ik heb nu Cavallo's, die zitten heerlijk maar werden best slap en zagen er daardoor al vrij snel niet meer heel mooi uit. Dat wil ik dus bij deze voorkomen. We waren vorig jaar uitgegaan van die Petri Dressage. Zijn die echt zo fijn als de winkelier beweert? Kennissen van ons hebben een ruitersportzaak, en zij vertelde dat mensen de laarzen van Petrie toch wel eens terugbrengen omdat ze gewoon te hard zijn. Kweenie dus.
Ben bekend met de problematiek van het inlopen van die dingen overigens, dit wordt m'n 3e paar, dus het gaat puur om de soort.

Welke laarzen hebben jullie en hoe bevallen ze??


Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 20:26

Ik heb de Petrie Standaard laarzen en die zijn inderdaad erg hard. Ze zitten wel mooi, maar om ze uit te trekken is na ongeveer 1 jaar gebruiken nog steeds een ramp Frusty
Als ik weer aan een paar nieuwe toe ben, dan wordt het waarschijnlijk met rits!
Maar ja het blijft toch heel persoonlijk.

succes

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 20:29

ik heb Petrie ,de kalfsleren soort .

In het begin was het wennen ,(reed nog met rubber)waren mijn eerste paar maar nu rijden ze heerlijk.

Als ze ooit versleten zijn zou ik wel een wat wijder schacht nemen.
Nu moet erg opletten als ik een snoepperiode heb kan er dan soms moeilijk instappen Frusty

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 21:12

Ik heb zelf net Cavallo's. Petrie is een stuk stugger, en zeker die Dressage. Misschien is de Petrie Excelent wat, dat is ook kalfsleer maar dan niet met zo'n harde schacht als die van de Dressage.
Het is ook maar net wat je het beste zit, ik pas zelf geen een standaard maat van Petrie, maar wel van Cavallo. Gewoon een kwestie van passen en orienteren dus.

xandra
Berichten: 114
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 22:28

hoi. Lere laarzen zijn fijn om mee te rijden. Na eerst Petries van 500 Gld heb ik nu laarzen bij Jannet Ruitersport in Amsterdam gekocht. Voor 400 gulden heb je laarzen die je niet in hoeft te lopen. Ze zitten gewoon perfect. Ze worden op maar gemaakt en zitten gewoon goed. Ook het uittrekken gaat prima. Nooit kramp of iets dergelijks. In de Bit van mei staat ook een heel stuk over laarzen. Succes

*Jolanda*

Berichten: 1483
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:11

Heej
ik heb leren laarzen van divoza, Equin heten ze. Heel soepel leer! En niet duur!

Groetjes Jolanda

gillian

Berichten: 4399
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 21:20

tja als je er geen wedstrijden mee rijdt, raad ik de mountain horse high rider aan.
zitten superfijn en er zit een rits in.
ik heb ze zelf ook en ik woon erin.
daarnaast heb ik nog een paar derby laarzen.
ik vind ze wel fijn maar ik heb ook een paar mensen gehoord die het maar knuddelaarzen vonden.
volgens mij zijn cavallo's ook wel fijn, of petries ofzo.
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:34

Ik heb Cavallo's. Ik heb ook Petries gehad maar ik vind mijn Cavallo's lekkerder zitten.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.


Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 08:03

Konings, Konigs of Konigs zou ik nemen...

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 08:39

Ik heb Petries, zijn echt kachelpijpen zo stug in het begin.. en ze hebben ze te groot aangemeten...
Dus iemand met schoenmaat 38, kuit 43 en hoogte 49....ik heb er een paar in de aanbieding!!
Ik ga mooi met mijn Mountain Horse High Riders wedstrijd rijden...ieder geval de eerste paar. Pling

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:35

ik had eerst ook konigs. die waren echt SUPER!! lekker soepel en ik heb ze niet eens in hoeven lopen. gewoon aangetrokken en meteen gaan rijden. nu heb ik pas nieuwe gekocht van petrie. dat is dus wel een heel ander soort laars!! veel stijver. maar ik heb er eigenlijk niet zo heel veel last van gehad. alleen in het begin met het rijden omdat de enkels niet zo soepel waren als bij de konigs. maar nu rijd ik er 1,5 maand mee en ik zou niet meer anders willen. ik vind het eigenlijk wel fijn dat ze net iets stijver zijn!!

groetjes von!

ik ben yvonne. 18. rijd paard en interesseer mezelf alleen voor springen!!!

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 18:30

Ik heb de goedkoopste petries (Perfect) en ik heb nooit van die problemen gehad dat ze zo stug zijn...tsja, het was effies twee weken wennen, maar dan heb je ook wat.
Ik vind het juist wel fijn, een beetje meer steun. En de mijne zijn na twee jaar nog steeds erg netjes!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

polly_bolke
Berichten: 59
Geregistreerd: 15-04-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 19:29

ik heb ook petries met rits maar als ik er veel te lang op loop dat heb ik blaren op m'n hielen.
vind ze wel erg stijf maar voor de rest zijn ze wel goed.

groetjes
ginou

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 22:37

Ik heb met mijn Petrie laarzen de eerste tijd veel last gehad van kapotte knieholtes (AU!!). Maar wellicht doordat ze zo stug zijn gaan ze ook lang(er?) mee. Alleen ben ik kennelijk wat aangekomen want ik pas er nu met geen mogelijkheid in! Balen! Wel een goede motivatie om af te vallen....

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 12:14

Ik heb mijn laarzen op maat laten maken bij Huet Sports. Ze zijn echt perfect!!!! En ze zitten ook zo lekker!! Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-01 15:37

Op maat gemaakte Lipica's. Geen centje pijn gehad met inlopen, lekker soepel leer en ze blijven erreg mooi want ik gebruik ze alleen met springen *LOL*

Sonja

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-01 18:55

Ik heb Derby rijlaarzen. Betaalbaar, maar of ik ze gauw weer zou nemen, nee dat denk ik niet. Ik vind niet dat ze erg mooi blijven en dat is zonde. Ook kan ik er geen lange einden op lopen, ook al heb ik ze al een paar jaar, ik loop mijn hakken kapot! En ja, ik heb daar nooit zo'n zin in! En 's zomers is het aantrekken weleens een probleem, kom ik er met geen mogelijkheid in, au au..Ilo.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gittta, GrapeshotBot en 7 bezoekers