uitslagen onderzoek van de gezondheid van Greg.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

uitslagen onderzoek van de gezondheid van Greg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 13:27

Onlangs hebben we Greg toch maar eens binnenste buiten laten keren door de VA gezien hij na z'n darminfectie nog niet helemaal lekker in z'n vel leek te zitten. Hier een samenvatting van wat er aan de hand is.

Om te beginnen had hij weer haken (maar dat dacht ik wel) nu blijkt dus dat zijn bovenste kaak over de onderste uitsteekt en 2 van z'n voorste kiezen gewoon doorgroeien omdat ze geen steun hebben aan een tand onder hen. dat wil zeggen dat zijn mond dus telkens "vast groeit" (de bovenste kiezen groeien tot op de onderste kaak door, voor de onderste rij kiezen, snap je het een beetje? Knipoog )
Dit is dus al opgelost, goede nieuws was dat hij steenharde kiezen heeft (de VA heeft erg hard moeten werken om daar wat af te vijlen), er zitten geen kiezen, tanden los en er is maar 1 kies waar de kroon af is (toch wel goed nieuws als je weet dat hij "al" 18 is)

We dachten nog dat hij een abces had (gezien die rare "bult" die soms te zien was, ik dacht altijd dat hij de zijkanten van z'n mond vol eten propte om aan die haken te ontkomen, maar je weet nooit dus toch maar even laten nakijken..maar nee hoor, geen abces wel een slechte gewoonte gezien hij het nu met zijn gloednieuwe gebit nog altijd doet Haha! )

dat was wat betreft de mond.

Verder bleek hij TOCH een lintworm te hebben. Ondanks dat ik altijd tijdig ontworm, maar nu weet ik ook hoe dat komt het zit zo.
De ontwormingsmiddelen zoals Eqvalan ed zijn gericht op bloedwormen en andere beestjes, maar de echte werkzame stof die lintwormen dood moet je bij een ander middel zoeken (zoals Equimint of Equigel geloof ik) Goed, we hebben alle pony's een hele spuit door hun strot geramd dus dat zou ook opgelost moeten zijn.

dan schijnt hij ook blaasgruis te hebben, hij plast altijd nogal "moeilijk" (en soms niet erg veel) maar de VA kon niets voelen aan z'n blaas (heeft ook maar een klein kontje hé, daar pas je met een sterk gespierde arm niet helemaal in Tong uitsteken ) dus bloed getrokken en...ja hoor, kristallen Boos!
Op zich is dit niet zo erg, hij kan ze makkelijk overleven als ze niet te snel groeien, maar als hij ooit nog eens koliek mocht krijgen moeten we hiermee rekening houden dat het dus daar van kan komen en moeten ze alsnog operatief verwijderd worden.

Ik baal er wel van, nou blijkt ie ineens misgroeit te zijn in z'n mond, hij had wormen (ondanks die kalender waar het allemaal netjes op wordt bijgehouden en het om de zoveel maanden andere ontwormingspul) en hij heeft nog eens blaas-kristallen ook Boos! (maar ja, al bij al is het ook niet zo erg, aan alles is er iets te doen)

verder was hij tip-top inorde en zag hij er erg goed uit voor z'n leeftijd, dus dat valt al mee. Hij zat ook lekker in het vlees waar ik ook blij om was daar we een lange tijd te kampen hebben gehad met het probleem dat ie zo mager bleef.

Op naar de volgende 18 jaar dacht ik zo Haha!


Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:47

Toch maar goed dat je hem helemaal hebt laten onderzoeken. Je bent iig geheel op de hoogte van zijn toestand. Groetjes Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ange29, Finesse, fleurtjeuh, gillian, Natasja22, sasja0705, Speirs, Vagabondo en 131 bezoekers