vraagje voor de zielepoten met een witte ( ezel:))

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

vraagje voor de zielepoten met een witte ( ezel:))

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 12:15

Ik heb dus de 20ste met Wjerdo een keuring en nu is mijn vraag hoe krijg ik ihn zijn maanen en staart wit ?? wat gebruiken jullie daar voor ?
Ik ben opzoek gegaan naar whipexpress, maar kan het nergens vinden Verdrietig

groetjes lara

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:16

Je kan witte manen het beste schoonmaken met betadineshampoo! Dat werkt echt supergoed! Lachen

Misschien niet de aller goedkoopste oplossing, maar wel een hele goede! Lachen

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:21

in de nieuwste Bit stond een onderzoek(je) naar shampoo die witter dan wit wast.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:25

zilvershampoo

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:27

Zilvershampoo van de kruidvat! Maar het is niet zo dat je na 2 keer wassen een parelwitte staart hebt... Het is gewoon een kwestie van bijhouden. En terecht... Ik vind dat een schimmel ook als ie niet op de keuring komt een witte staart moet hebben...

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:28

mobick schreef:
zilvershampoo


Haha, dat heb ik een keertje gebruikt op een wit paard.. *LOL* Hij werd paars!! *LOL*

Iets te lang in laten trekken toen.. B)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:29

Al dagen van te voren beginnen met wassen,
probeer vloeibare groene Biotex ook eens...

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:32

Uitbleken met een een oplossing van waterstofperoxide. Is bij de apotheek te krijgen.

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:57

vanda's schreef:
En terecht... Ik vind dat een schimmel ook als ie niet op de keuring komt een witte staart moet hebben...


hangt er een beetje vanaf, neem nou mijn pony als voorbeeld.
Hij is 18, wit en een Welsh, hij staat iedere dag buiten op het land (lees zandbak Haha! ) met een paar jonge veulens en een D-pony. Zo nu en dan zadel ik hem eens op om wat te gaan crossen in het bos (waar overigens vaak veel modder is..) maar het merendeel van de tijd doet hij "niks"....
Zo een pony moet er van mij echt niet glimmend uit zien hoor, op zich is hij wel wit (zet hem wel eens in de regen Knipoog ) maar die staart... }>

Als je nou ieder dag intensief rijdt en wedstrijden doet en van die dingen telt het plaatje ook mee en dus ook een witte staart, staat je 18-jaar oude ruin echter van z'n oude dag te genieten ga ik echt niet wakker liggen als hij weer eens een modderbad heeft genomen hoor.

Ik ben dus van mening dat een schimmel er niet altijd top hoeft bij te lopen Haha!

terug on-topic, vroeger toen ik nog wedstrijden reed met mijn pony waste ik hem altijd met zilvershampoo (van dat paarse spul) als je hem echt wit wil hebben zul je een week op voorhand moeten beginnen maar tis wel erg goed spul! (met gewone shampoo kreeg ik dat resultaat niet...)

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:56

Wassen met betadine idd en dan met reckit bleu dat zijn zakjes met blauw spul voor tussen witte was.
gewoon bij de appie heijn ofzo heel goed koop.
succes

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:40

Bij ons op stal(vroeger) hadden we vele witte pony's ook ik dus.
Paardenshampoo's zijn goed maar voor wit niet goed genoeg.
Ik nam houtskool maalde dat fijn en smeerde dat op de vieze plekken effe wachten uit poetsen en weg drollen.(mag absoluut niet nat worden anders wordt hij zwart).Dit kan NIET in staart en manen hoor.Een meisje op stal was er zo zat van dat haar pony zo geel zag maar had geen fatsoenlijke shampo meer.Zij pakte toen dreft en hij werd me toch wit.Ook de staart en manen.Misschien iets voor jou om te proberen.Probeer het wel eerst een paar dagen van te voren,mocht het je niet bevallen kan je nog wat anders doen.Zo dat waren mijn twee tips.

PridesRanchJarig

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:42

Wasmiddel droogt wel vreselijk de huid uit. Misschien een sopje maken met gewone shampoo en daar een schepje wasmiddel door doen.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:44

eveline_B schreef:
Uitbleken met een een oplossing van waterstofperoxide. Is bij de apotheek te krijgen.


Ik heb op een haflingerkeuring gezien dat grotere stalhouders dat ook gebruiken. En ik gebruik het ook om de pootjes van mijn konijnen wit te krijgen voor de keuring.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:46

Zilvershampoo Lachen Werkt prima! Haha!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:49

vanda's schreef:
Zilvershampoo van de kruidvat! Maar het is niet zo dat je na 2 keer wassen een parelwitte staart hebt... Het is gewoon een kwestie van bijhouden. En terecht... Ik vind dat een schimmel ook als ie niet op de keuring komt een witte staart moet hebben...


IK vind dat dat helemaal niet hoeft, ik heb zelf een schimmel moet ik haar dan elke dag gaan wassen...??? Scheve mond dat zou trouwens helemaal niet goed zijn.

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:50

sorry, ontopic: zilvershampoo van Guhl, of idd betadine shampoo werkt super!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:13

Een witte staart kun je krijgen door de staart in een vlecht te doen en er een staartzak omheen te doen (waterdicht) en verder regelmatig de staart met zilvershampoo wassen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:18

Met waterstofperoxide moet je oppassen, niet alleen wordt het haar wit, maar het wordt er ook broos van, dus dan breekt het heel snel. Voor het behoud van de staartharen is het erg slecht.

Als je met een shampoo hebt gewassen die de huid erg ontvet kan je misschien nawassen met een shampoo met bijvoorbeeld teatree olie erin. Dat is wat vettig, waardoor de vacht en huid beter beschermd zijn.
Ik heb er goede ervaring mee! Fab gaat er vreselijk mooi van glanzen!

schimmeltje

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: koog a/d zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:42

je kunt er voor de keuring ook wat talkpoeder in de staart doen. dan ziet hij er nog witter uit. alleen wordt de glans ook wat minder en dat is wel jammer.

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:52

fabienne schreef:
Met waterstofperoxide moet je oppassen, niet alleen wordt het haar wit, maar het wordt er ook broos van, dus dan breekt het heel snel. Voor het behoud van de staartharen is het erg slecht.


Als je het een enkele keer gebruikt, zoals voor een keuring kan het geen kwaad. Het hangt er ook vanaf hoeveel % er in de oplossing zit. Het wordt ook wel gebruikt door mensen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 22:22

ach ja datr over wanneer een schimmel altijd een witte staart moet hebben vind ik bull oliebol, sorry om het zo uit te drukken....
Een paard in het wild, met een witte staart gaat echt niet zo onder de douche staan....
En iedere week wassen is idd heeeel slecht.

maar even goed thnx voor de tips

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 10:24

paar weken van te voren al te beginnen met de staart in een emmer met warm water waarin biotex zit (poeder voor de handwas) dit bleekt al iets hierna inspuiten met antiklit dit schijnt vuilafstotend te werken. verder gooi ik er altijd van alles doorelkaar doorheen op de dag van te voren om t echt wit te krijgen. dus betadineshampoo, zilvershampoo, groene zeep, reckett bleu etc. zorg er wel voor dat de staart al redelijk schoon is (dus het oppervlakkige vuil er al grotendeels af). voor de manen gebruikte ik eerst groene zeep en om t echt wit te krijgen betadineshampoo. vergeet bijd e manen de voorpluk niet.