Spierpijnnnnnnnnn *au* *au* * au*

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 23:59

Vandaag dacht ik even een relaxt ritje te maken op IJsco. Dus zadel in het schuurtje gelaten en mijn fleecedekentje + elastische dekensingel gepakt. Zit ook errug lekker en stevig. Nog voor de zekerheid een beugelriem om de hals (neusbontje over de gesp, zodat het niet in haar borst prikt) en het bos in...

Bos was nog te doen, hoewel vogels natuurlijk HEEEEEEEEEL spannend zijn, net als die boskabouters die IJsco steeds ziet en waar ik steeds overheen kijk Verward
En toen, aan het einde van het bos, werd ze helemaal gek. Ze wou alleen nog maar snel snel snel. En toen we op het zandpad waren zette ik haar in galop en ZOEFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF weg waren we. Was blij dat ik die beugelriem vast kon houden anders was ik eraf gedonderd, helemaal toen ze een paar flink hoge vreugdebokjes gaf.

Toen na het zandpad even dekentje gefatsoeneerd (ahum, had er even niet aan gedacht hoe ik weer op IJsco zou komen, zag er vast komisch uit) en lekker teruggestapt naar huis.

Wat kun je genieten zeg van zo'n rit. Lekker een zijn met je paard en samen genieten. IJsco heeft er ook echt zin in de laatste tijd, ze is in superconditie en wil graag aan het werk! Ze is vrolijk en fit en ik hoop dat ik nog een tijd van haar mag genieten Lovers

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 07:58

Heeeeeeeeeeeeerlijk!
Nou dat had ik met Pie niet hoeven doen: die had een hoge schoft en gooide lekker hoog op in draf, en kon af en toe zo leuk wegspringen opzij, of razendsnel omkeren met het idee op hol te slaan en naar huis...
Bij dat laatste was ik altijd blij dat ik op een zadel zat, dan kon ik mijn evenwicht beter houden en hem dus ook snel doordraaien weer terug met z'n neus naar voren. Pirouette hihi.
Maar ik hoorde dat Rosanne (die merrie van 6 jr.) echt 200 % zadelmak is. Hij zei: Die gooi je gewoon een zadel op, ook al heeft ze twee maanden niet gereden, dan nog is ze braaf en heb je er een lieverd aan.
Safron die nog moet worden ingereden is echter een hittepit, hihi! Dat wordt nog wat!
Veel plezier met dit soort heerlijke ritjes... het is echt weer ervoor, als we de regen soms ff wegdenken *LOL* .
Doei! Dorine.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 09:37

Nou wie weet kun jij binnenkort met Rosanne ook van die heerlijke ritjes maken. OP zo'n dekentje voelt toch altijd net weer wat vrijer dan met zadel. Heel gek, ik weet niet hoe dat komt. En het zit best stevig hoor, veel beter dan helemaal zonder zadel. Fleece is lekker stroef als je erop zit en het is lekker zacht en warm.

En Safron: dat is juist leuk voor de afwisseling! Kan je naar aaneleiding van je bui beslissen welke je meeneemt naar buiten. Moe? Dan Rosanne. Fit? Dan Safron haha. Restar schijnt ook nogal onberekenbaar te zijn. Ik hoorde van Maaike dat hij vroeger buiten net zolang bokte totdat je eraf lag. Hmmmmmm, ben er tot nu toe nog nooit afgevallen in de 14 jaar dat ik rijdt, dus eens moet de eerste keer zijn misschien Scheve mond\

Dus dan moet er maar een Safron en Restar topic komen zodat we alle spannende verhalen kwijtkunnen *LOL*

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:08

Een buitenrit is inderdaad heerlijk!!!!

Siebus heeft in het begin altijd enorm veel haast en vindt alles dan ook superspannend (hij heeft het inderdaad de hele tijd over boskabouters maar ik kan ze ook al niet ontdekken). Verward

Ik rij wel altijd met zadel, hij is namelijk 1.67 en ik kom er met m,n stijve botten niet op zonder stijgbeugels, tenzij ik een keukentrapje meeneem. Haha!

Ben benieuwd naar meer boskabouter verhalen *LOL*