Ervaringen met dravers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Ervaringen met dravers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 15:58

Ik heb een leuke dravermerrie op het oog. Binnenkort ga ik bij haar kijken, maar zou nu alvast wat van jullie ervaringen willen horen mbt het onder het zadel rijden van een (oud) draver.
De reden dat deze merrie niet koerst is dat ze te zenuwachtig was. Ze is daarna ingereden onder het zadel en kent de basis.

* To Belg, or not to Belg *


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:29

Welke merrie is het? En bij welke trainer komt ze weg?
Nope, ben niet nieuwsgierig, wil wel alles weten Haha!

Maar goed, ik heb 15 jaar dravers getraind (voor de wagen en onder het zadel) en zelf ook kortebaanwedstrijden gereden als monte koersen.....

KOrt zijn over een draver, lukt niet... Haha! (MSN????????????)

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 16:52

Ik weet nog niet zoveel van deze merrie. Alleen dat ze ong. 1.68 is en dat ze te zenuwachtig was om te koersen. Voor de start had ze haar energie al opgebruikt.
Verder schijnt ze heel lief te zijn in de omgang.
Ik heb je toegevoegd op msn...

* To Belg, or not to Belg *

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:57

Hoi
Mijn paard heeft draversbloed.
Mag ik je toevoegen op msn?
Misschien kan ik wat van je vragen beantwoorden.

Liefs Nathalie

~Valentino is mijn super toppertje~

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 17:00

Ja, hoor. Voeg me maar toe!

* To Belg, or not to Belg *

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 18:06

Ben ook wel benieuw welke merrie het is...haha me gedachte gaat gelijk naar Kahty Star maar die is het niet maar omdat je zegt dat ze een zenuwepeesje is...

Ben wel benieuwd Lachen
Ik zit sinds 97 al beetje tussen de dravers maar de laatste 2 jaar toch wel meer...

Bij ons ging het met de meeste dravertjes goed, braven beestjes...
Alleen Kathy Star dan die was zo een peesje...trapte bekant de autospiegels op straat eraf door de zenuwe,maar met de rest ging het prima

22 Januari verwachten we ons kleintje

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 18:52

Jep, ik bezit er een Haha!
Navy is een volle Draver, maar ervaringen op de baan heb ik niet.
Voor mij geen ander ras meer, ben helemaal gecharmeerd ervan.. Echt geweldige beestjes, uithoudingsvermogen, snelheid, wil en kracht, perfect!
Ik rijd met mijn prummelte Endurance, maar een zenuwpees is het niet echt (ok, zo nu en dan.. Haha! ). Misschien een idee voor jou *LOL* ?

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Wruppie
Berichten: 260
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 20:21

Mijn vorige leasepaard was een draver, een schat van een beest, maar veel te sterk voor mij en in de bak was ze in draf en galop gewoon veel te snel.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 20:45

Mijn buurvrouw heeft een hele leuker draver. Die heeft ook op de baan gelopen en prijzengeld gewonnen Haha! , ik weet niet hoe ze toen heette.
Het is echt een schat van een beest, onder het zadel gaat het ook heel goed.

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 20:58

Ik rijd een van onze eigen paarden onder het zadel en hiervoor heb ik zijn moeder onder het zadel gereden. Beide paarden hebben ook op de baan gelopen. Ik kan er weinig negatiefs over zeggen! Mocht je vragen hebben, mail of pb gerust!

Luke
Berichten: 26
Geregistreerd: 16-09-02
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:38

Hoi Wendy! Leuk dat je ook op deze site zit, op de dravers site komt bijna niemand meer. Heb je nog wat van de andere gehoord sinds onze noordelijke dravers dag? Maar nog even een antwoord op de vraag van Linda. Wij hebben ook altijd dravers gehad, ik vind ze dus erg veelzijdig en over het algemeen erg leergierig. Met mijn draver rijd ik western, ook wedstrijden en dat gaat super!! Ik heb wel even geen wedstrijden gereden want ik ben dit jaar bevallen van een zoontje ( Luke ), maar we gaan er weer voor! En over zenuwachtig gesproken mijn paard was vroeger 5jaar geleden erg druk. Maar ik doe nu mee met het western onderdeel trail. Daar moet je paard erg rustig zijn en een beetje met je meedenken, en het gaat super! Hij vind het zelf ook erg leuk!! En dat is toch het belangrijkste!!! O,ja mijn paard heet Escadron.
Groetjes Marielle

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:51

Er zijn hele fijne dravers en minder fijne *LOL* Ik heb ooit eens een draver voor iemand gereden en dat was echt een draak...Maar ik heb nu zelf een halve draver, waar ik voornamelijk SGW mee rij, en die heeft echt een geweldig karakter! Lovers

Het hangt denk ik ook voor een groot deel van het paard zelf af, ook niet elke arabier is druk Haha!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 09:35

Ik heb een volle draver gehad, had ook op de baan gekoerst.
Het enige probllem was, was dat ik graag wedstrijden wilde rijden (ik vraag me nu ook vaak genoeg waarom eigenlijk Knipoog ) En heb dat paard tot de M dressuur gebracht met winstpunten, maar eigelijk zat hij toen al boven zijn top.
Na een flinke training wou hij niet meer eten, gewoon omdat hij te moe was,en dat ga je dus een streepje te ver, nou ja strepje, zeg maar grote balk.
Ik ben toen nog een tijde recreatiem gaan rijden en daar was hij super geschrikt voor, kon bij bijze van spreken de hele wereld rond. Hij vertrouwde mij blindelings en liep over waar ik ook liep.
Helaas bleek dat alleen recreatie voor mij niet genoeg was, ik verveelde me dood. Als we nou nog bos gehad hadden, maar ik kan alleen over polder weggetjes stappen met alle vrachtauto's en trcktoren van dien.
Ik heb hem toen verkocht aan een meisje dt allen maar recreatie wilde rijden en het gaat uitstekend moet ik zeggen.
Dus als je niet de dressuur aport in wilt en je vindt dit een leuk paard, zou ik zeggen, ga ervoor!

Navragen is beter dan afvragen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 10:32

Ik wil idd alleen recreatief rijden. Lekker in de buitenbak of een buitenritje af en toe. Wedstrijden in ieder geval niet, hoor.
Ik ga waarschijnlijk de 27e kijken, dus ik ben benieuwd. Over de telefoon heb ik ruim 40 min. met haar eigenaar gesproken en het leek me een leuk paard.....
Ik heb alleen nog nooit eerder met dravers te maken gehad, dus vraag me af of jullie problemen zijn tegengekomen en hoe deze zijn opgelost?

* To Belg, or not to Belg *

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:35

Heerlijke paardjes.
Over het algemeen (heb er een gehad en heb nu weer eentje) zijn ze heel gehoorzaam en makkelijk en licht in de mond te rijden.
Die wat ik heb gehad was heel braaf, maar absoluut niet sloom.
Had heel veel verschillende gangen, kon zelf een galop in staptempo.
Ze was heel veelzijdig.
Alleen springen ligt hen alletwee niet zo, wel kleine huppelsprongetjes maar niet echt hoge hindernissen.
Misschien toch dravers eigen?
De ene week wordt ze bij elke dag gereden en dan een hele week niet en blijft even gehoorzaam en makkelijk te rijden (loopt wel buiten met inloopstal)
Kortom je krijgt een fijn paard voor een leuk prijsje! (mits je natuurlijk een goede uitzoekt, de ene is de andere niet)

Veel succes ermee.

Let er vooral op of ze licht in de mond zijn en dus makkelijk te stoppen/ houden.

Die van mij kan van stap in galop aanspringen, ze is heel gevoelig om dingen te leren en vindt dat ook heel leuk. Binnen een paar tellen staat ze van galop naar halt, met een minimaal teugelgebruik.
Dat vind ik belangrijk: licht in de mond en gehoorzamen.
Zelfs beginners kunnen alles met haar, zo betrouwbaar is ze.

SUCCES!

groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:33

Het zijn over het algemeen hele brave betrouwbare paarden die ook nog eens erg aanhankelijk zijn, echter zonder dat het een dooie * is. Haha!
Als je hem wilt kopen en laten keuren, vraag de dierenarts dan even extra aandacht te schenken aan de (achter) knieën. Losse knieën is helaas een veel voorkomende kwaal. Even goed erbij zeggen dus!!

En Anke, mijn draver kon ook vanuit stilstand aangalopperen en terug naar stap, hij is geen M dressuur geworden door eerst hard te moeten draven voor hij aan kon springen, maar het bleef een viertact ipv een drietact.

Navragen is beter dan afvragen.

beppe
Berichten: 46
Geregistreerd: 06-10-02
Woonplaats: fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 17:52

hallo allemaal ook ik heb een halve draver best wel problemen mee gehad maar nooit zo er dat ik het niet meer zag zitten het is een ontzettend lief dier.toen ik hem net had wou ik alleen recreatie mee rijden maar na een jaar toch de wedstrijden in gegaan mensen verklaarde mij voor gek nu praten ze wel anders.ik rij nu m1 met hem en we moeten bijna m2 en we gaan door naar de z dus er is heel veel mogelijk met dravers en ja het is verstandig om haar te laten keuren het zou jammer zijn dat je na een half jaar al weer afscheid moet nemen . ik wens je veel succes en laat wat horen als je haar hebt doei beppe

wil je een mooie betrouwbare fries kijk op www.beijemastate.nl stoeterij in fryslan

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:48

Ik rijd ook een draver die ik aan het 'omscholen' ben tot een rijpaardje. Hij zal nooit een superdressuurpaard worden, maar hij pikt alles goed op. Hij is erg leergierig, en wil graag voor me werken. Een zenuwpees is het zeker niet, maar het is wel een paardje met pit. Hij heeft alleen nog erg veel moeite met galop, al mag ik niet klagen.

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:45

Mijn paardje is ook een volle draver...

Hij loopt inmiddels bijna L-dressuur op wedstrijdniveau maar kan meer.
Ik rijd ook buiten met hem en maak af en toe een sprongetje.

Na veel trainen gaan op beide kanten zijn galop ook helemaal goed, maar je moet er wel rekening mee houden dat het heel veel geduld en heel veel tijd gaat kosten om hem zo ver te krijgen..

Verder zijn ze allemaal super van karakter en ik kan je zeker aanraden een dravertje te kopen; je hebt dan echt een bijzonder paardje...

voor vragen mag je me altijd een pb-tje sturen hoor! Heb namelijk geen msn

JeanPaul

Berichten: 208
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Deinze, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:43

Hoi,
ik zit al ganse leven in de dravers en ik zou eerlijk gezegd niets liever willen. Het is wel zo dat indien ze net van de baan komen je best een ervaren ruiter bent, eens ze gewoon recreationeel voer krijgen gaan ze vlug kalmeren en gaan ze minder nerveus worden. Je moet weten dat ze altijd geleerd zijn om het maximale er uit te halen en dat ze al van hun 18maand voor een sulky zitten. Eens ze in het bos komen gaan ze direct kalmeren en gaan ze heel rustig zijn, wel een beetje oppassen in de bende, ze zijn immers geleerd om de eerste te zijn en niet om kalm te zijn. Dravers zijn erg veelzijdig ze hebben talenten voor alles. De merries zijn ook erg gegeerd om mee te kweken en dan vooral jumping, omdat ze meer uithouding gaan hebben en snelheid tussen de hindernissen in.

Ik zou zeggen, zeker doen je gaat een veelzijdig paardje hebben en je gaat zeker niet de indruk hebben dat je op een manege paard zit!!

Jullie spraken ook over een andere forum over dravers. kunnen jullie mij een pbtje sturen ben namelijk geinterseerd hierin.


germie

Berichten: 25921
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:55

wisselend. Sommigen zijn leuk om te bouwen tot rijpaarden, maar ik heb ze ook wel gereden, de draf werd telgangachtig, dat kreeg je er echt niet uit. Dan had je nog dravers die moeite haddne met een rustig handgalopje. De sprong was dan weg, het werd een gehakkel e.d.
Maar ook wel leuke rijpaardjes tegengekomen die het goed deden in de sport. vaak kkunne ze goed springn.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:55

[quote="NaVy!"]Jep, ik bezit er een Haha!
Voor mij geen ander ras meer, ben helemaal gecharmeerd ervan.. Echt geweldige beestjes, uithoudingsvermogen, snelheid, wil en kracht, perfect!
quote]

Ik sluit me helemaal bij Navy! aan, ik heb zelf ook een draver merrie en het bevalt uitstekend!!! Je moet zelf wel rustig zijn, anders zal een draver snel in de stress schieten, maar ja.....bloedpaardjes, he?
Over haar drafloopbaan weet ik ook niks, maar geloof me...het zijn superpaardjes die best bereden kunnen worden, ook in galop! (erg snel zelfs Haha! )

Groetjes, Mirjam

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:58

Bloedpaarden inderdaad ja, en dat is vaak ook wel te merken.. *LOL* Ik zit mn hele leven al in de dravers, ben ermee op gegroeid. Ik kan er wel uren over doorpraten! Ik heb vroeger wel een pony gehad waar ik op reed, maar toen ik daar te groot voor werd, trok het me ook totaal niet om een gewoon rijpaard te nemen. Bijna vanzelfsprekend ben ik op onze fokmerrie gaan rijden, tot die begin dit jaar weg moest. Ik rijd nu dus op haar (door ons gefokte) zoon, en dat gaat wel redelijk. Hij is iets minder voorwaarts en dat is wel wennen!! Mijn vader wil hem eigenlijk verkopen (ik heb ook te weinig tijd om hem te rijden Verdrietig ) maar misschien dat we hem eerst nog een keertje weer laten koersen, want het is toch wel een goede draver.
Mijn vader heeft afgelopen weekend nog een jaarling hengst gekocht, en die is meteen in training gegaan. (Voor de kenners: v. Incredible Crafts u. Gently Dear v. Leonard Hanover) We hebben nog een jaarling thuis staan (v. Armbro Pompei u. Luxurious Meadow v. On The Take) En een 3 jarige merrie die net terug is uit training (v. Incredible Crafts u. Tequila June v. Copperfield). Het staat dus weer lekker vol bij ons thuis. Daar ben ik wel weer blij om, toen Ofir alleen thuis was, was het wel heel erg leeg...
Maar mocht iemand vragen hebben; pb gerust. Kom eens een keer kijken op de drafbaan in Groningen, Wolvega, Wassenaar, Joure, Emmeloord, Alkmaar of Eenrum!! (elke zondag Duindigt, elke zaterdag Wolvega, elke maandag Alkmaar)

XxNoUkiExX
Berichten: 108
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: emmen-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:42

mijn vz pony is ook een draver...het enige wat ik leuk met haar vind is buitenrijden en springen voor dressuur is ze egt totaal niet geschikt... Scheve mond

kuzzzzzzzzzzzz

Lientje

Berichten: 3891
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Belgie(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:03

Ik heb een Franse draver gehad, ja uithoudingsvermogen hebben ze genoeg en super springen. Nu heb ik een ruin waar wat draver inzit maar ik vind dit helemaal niet gemakkelijk, je moet heel hard werken voor je ze verzameld kunt laten galloperen en als je wil springen kan je paard best een beetje tegoei kunnen galloperen om naar de hindernis te komen.
En voor dressuur kan je best ook maar verzameld galloperen.
Dus als je recreatie wilt rijden vind ik een draver een zalig paard maar voor dressuur of springen vind ik het toch niet zo practisch.

Koester je dromen want als ze sterven word je leven als een vogel zonder vleugels
ik heb een Royal Dance veulen: River Dance


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, MarjanB en 140 bezoekers