Ik heb een paard gekocht!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Ik heb een paard gekocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 23:54

jaja, eindelijk een paard gekocht!!

Ik heb een arabier gekocht, hij heet Barev (v. Grand, mv. Balaton), is hengst, maar wordt waarschijnlijk gecastreerd en is 3 jaar oud. Hij heeft het tot nu toe redelijk goed gedaan op keuringen, is als jaarling zelfs regionaal kampioen geweest in Exloo. Ik kende hem al van mijn voorstage, had toen al meteen een band met hem, dus je begrijpt wel dat ik nu superblij ben met de nieuwste aanwinst!

xxx Nynke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 00:04

Gefeliciteerd, wanneer fototjes, en meer info over hem, en wil je ermee?

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 00:12

foto is nu nog te zien op www.kebuarabians.com, als je onder 'te koop' kijkt, en dan naar beneden scrollt naar 'Hengsten', zie je een hengst staan waar bij staat dat hij verkocht is, het is de derde van boven. Ik heb geen scanner, dus meer foto's komen er helaas niet!!

Wat voor info wil je weten? Hij is superlief, goede papieren, errug mooi, hij kan super lopen, en ik wil hem zadelmak maken, dit ga ik waarschijnlijk láten doen door Angeline en John Maarse, zij hebben een trainingstal in Middenbeemster en hebben hem al vaker op stal gehad, om hem klaar te maken voor de keuringen. Hij is dus regionaal jeugdkampioen geworden toen hij een jaar was, en hij heeft met meerdere keuringen goede prestaties geleverd. Hij zal alleen waarschijnlijk geen tophengst worden, vandaar dat we er toch over zitten te denken om hem te laten castreren, omdat hij zich op stal dan natuurlijk een stuk beter gaat gedragen. Met een hengst moet je immers altijd opletten, als ruin gaat dat toch wat soepeler. Maar daar zijn we op dit moment ernstig over aan het discussiëren, dus ik laat nog wel weten hoe dat afloopt. Uiteindelijk heb ik natuurlijk liever een paard waar ik leuk mee kan rijden, uitbrengen op wedstrijden en lol mee kan beleven, en geen paard dat eigenlijk zijn stal niet uitkan omdat wij persé willen dat het een hengst blijft, omdat hij op de keuringen leuk loopt!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 07:27

Afbeelding
Deze? Lachen

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 07:58

wat gaaf!! Ik wil ook en paard, of eigenlijk niet. Heb helemaal geen tijd en geld ervoor. Maar zodra ik een eigen huis heb dan wil ik daarna op zoek voor een eigen paard!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:45

Mooi paardje, hoor! Gefeliciteerd en heel veel plezier met hem!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:30

Een arabier! cool! Wij willen uiteraard wel foto's zien he. Wat meet hij eigenlijk? is hij rastypisch?

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:44

Wat een ontzettend gaaf paard vanaf die foto! Lachen Ik heb niks met arabieren, maar deze oogt heel erg leuk.

Gefeliciteerd ermee!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:32

Gaaf hoor een arabje! Veel plezier met hem!

Groetjes

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:39

Echt heeel gaaf voor je! Gefeliciteerd met je eigen paard!
En natuurlijk heel veel plezier met hem!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:42

Heel veel plezier met je aanwinst! Ziet er leuk uit hoor!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:52

Gefeliciteerd met je nieuwe paard! Leuk een arabier Ik ben gek op arabieren en heb zelf een 8 jarige volbloed ruin. Omar is op zijn 5e jaar geruind omdat het niet meer ging en hij zowat over zijn staldeur heensprong als er een hengstige merrie naast hem stond. Hij was dan gewoon niet te houden. Hij heeft nog gedekt voor hij geruind werd. Hij heeft af en toe nog wel wat hengstenstreken maar verder is hij hartstikke lief en braaf Schijnheilig (meestal dan Haha! ).

Wij hebben op stal veel hengsten staan, waaronder Omar's halfbroer, en ik vind het soms echt wel zielig want die beestjes zijn zo opgefokt en lopen maar te brullen en kunnen amper in de wei staan of in de losgooibakken omdat ze dan helemaal uit hun dak gaan. Ik denk dat als je niet van plan bent om met hem te gaan fokken het misschien beter voor het paard zijn rust is om hem te laten ruinen. Ik zie hoe ze die hengsten soms aanpakken en dat lijkt mij echt 3x niks om zo'n beest zo te moeten slaan om hem te domineren .

Heel veel plezier met Barev!

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:27

Als je zorgt dat ze het gewoon zijn van buiten te staan denk ik dat je het grootste probleem al hebt vermeden..
Hengsten die nooit buiten komen en dan ineens een keer wel gaan hartstikke gek doen, als je er routine van maakt (van vroeg af aan) denk ik niet dat het zo een problemen mag geven (tenminste, de hengsten die ik ken staan zonder problemen buiten op de wei)
De quarter hengst van een vriendin bijvoorbeeld staat ook gewoon dagelijks op de wei (de merries staan dan in de stal, het is niet de hengst die uitbreekt maar wel die bemoeizuchtige merrie die hem dan in elkaar komt rammen Haha! ) geen problemen verder mee. (en ze gaat hem binnekort starten in de dressuur)


Tis maar hoe "gewoon" je het voor zo een dier maakt, hengsten hoeven niet per definitie eeuwig op stal te staan. (karakter van een dier speelt daar natuurlijk ook in mee)
Als ik jouw was zou ik het nog even aankijken, goed opgevoede hengsten moet je niet perse castreren en kun je ook een paardwaardig bestaan geven.
Maar tis natuurlijk maar wat je zelf wil hé, als je hem wilt ruinen kan dat ook Haha!

Verder nog even melden dat het een erg mooi paardje is. Daar gaan de mensen hun ogen op uitkijken als je op wedstrijd verschijnt

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 13:31

Dat is dus juist het probleem, hij is het niet gewend om tussen zoveel merries te staan, hij kijkt zijn ogen uit, en dan word hij druk. Hij is nu natuurlijk nieuw op stal. Het is net wat AnneOmie zegt, het is voor hem misschien wel beter om hem te ruinen, als ik toch niet wil gaan fokken. Hij heeft nu al een paar merries gedekt, maar dat was dus bij de vorige eigenaren. En voor de gemoedsrust van ons allemaal is het dan misschien wel beter om hem te ruinen. Uiteindelijk wil ik gewoon een leuk rijpaardje natuurlijk! Hij meet trouwens 1.58 m.

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:41

Proficiat Nynke !! Leuk paardje....
Veel plezier ermee !

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:34

van harte proficiat met je nieuwe aanwinst. Ik hoop binnenkort ook een topic te starten met "ik heb een nieuw paardje"

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: Ik heb een paard gekocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:39

pniekepnak schreef:
jaja, eindelijk een paard gekocht!!
waar begin je aan? *LOL*

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 15:47

leuk, nog een arabje!
veel arabben-plezier!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:52

Van harte gefeliciteerd en heel veel plezier ermee Party!! Lachen

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 19:17

Hij is trouwens wel homo, hij geilt op zijn buurman...haha!! Nee hoor, ik heb een super paardje gekocht!

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:51

Gefeliciteerd Haha! mooi beessie hoor maar Homo ?? Haha!:D

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:00

gefeliciteerd! Lachen
Wat een ontzettend leuk beest!!! Kwijl

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:37

Hatstikke gaaf voor je zeg! En zo te zien is het een harstikke leuk paardje, en heel erg mooi! Hopelijk heeft hij geen echte hengsten streken of valt dat wel mee?
Nou idd heel veel plezier met je nieuwe paardje!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 21:47

Gefeliciteerd met je aanwinst !
Mooi paardje hoor, geniet er maar van.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:23

GEFELICITEERD
maar ik vind minstens dat je ook foto''s moet plaatsen, dan koop je maar een scanner (is een grapje hoor).
want ik denk dat bijna heel bokt wel wil weten hoe het afloopt met die mooie hengst van jou