kinderen en honden??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

kinderen en honden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 14:34

Wat vinden jullie daarvan?
Bijv. kinderen van een jaar of 10 die een hond hebben..

Het slaat op wat ik vanochtend zag in het park, 3 kinderen waarvan ik de oudste hoogstens 10 schat waren met een Herdershond aan het spelen, die hond was in het water, hij probeerde eruit de klimmen maar de kinderen schopte hem er telkens weer in, later pakten ze een stok, omdat ik fietste zag ik niet meer wat ze daarmee van plan waren, maar das toch een harstikke onnozel of ligt dat aan mij, zo'n hond kan bovendien die kinderen meesleuren waar hij heen wil, en dan nog het is harstikke koud en dan die hond in dat water...?

Ik zou zowiezo mijn kind niet alleen met zo'n hond laten lopen....

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 14:49

Ik heb ook op mijn 10e verjaardag mijn eerste eigen hond gekregen.
Ook een grote, een boxer.
Maar zo ben ik er nooit mee omgegaan!!!
Ik liet hem smiddags altijd uit. Smorgens en savonds deden mijn ouders het.
Zwemmen heeft hij nooit gedaan. Mocht niet van mij. Ik was altijd bang dat er iets zou gebeuren

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:44

Ik vind dat je jonge kinderen niet alleen met een hond kunt laten....
Ze denken meestal dat het maar een speeltje is (die hond), en hoe lief die hond normaal ook is.... Hij kan altijd bijten natuurlijk. Mijn hond is ook super lief, je kunt alles met hem doen, echt alles! Maar mijn moeder heeft een paar oppaskinderen en die trekken soms heeel hard aan zijn oren, dan gromt hij wel ff, daarom laten we die kinderen ook niet alleen met hem.
En stel dat die hond uitgeput zou raken en eg niet meer op de kant kon door die kinderen, zou hij dus verdrinken Verward
Geen kleine kinderen alleen bij honden laten dus Lachen

Charmotte 4-ever!!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 17:07

Ik vind ook dat je kinderen niet met een hond alleen moet laten. Een hond is een dier en dus onvoorspelbaar, en kinderen weten ook lang niet altijd met dieren om te gaan.
Er wordt vaak aan oren en staarten getrokken en soms gaan ze er bovenop liggen. Misschien dat er super kindvriendelijke honden bestaan, maar een natuurlijke reactie is om te bijten.
Het gevaar zit naar mijn idee niet zozeer in het alleen zijn met een hond, maar in het niet weten om te gaan met een dier. Ik denk dat een kind dat eerst moet leren.

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 18:08

Helemaal met linda eens
kinderen horen niet alleen met dieren te zijn.
Maakt niet uit welke dieren.
Maar toen ik dat eens over paarden en kinderen zei, waren ineens alle kinderen wel zelfstanding en vestandig genoeg.

De oude zooi zal het wel niet weten Lachen

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 18:26

Vind ik dus ook.
Ik denk wel dat het goed is dat kinderen met dieren opgroeien, maar hou dan wel toezicht.......

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 19:28

Ja het is op zich heel goed dat kinderen met dieren opgroeien zodat ze leren hoe ze ermee om moeten gaan, maar dan onder begeleiding, dat de ouders bijv. mee gaan met het uitlaten of met het konijn uit zn hok halen of whatever...
Maarja als een kind nu al zo met zn hond omgaat... Scheve mond

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 23:40

runningkawa schreef:
Helemaal met linda eens
kinderen horen niet alleen met dieren te zijn.
Maakt niet uit welke dieren.
Maar toen ik dat eens over paarden en kinderen zei, waren ineens alle kinderen wel zelfstanding en vestandig genoeg.

De oude zooi zal het wel niet weten Lachen


Van mij krijg je voor de volle 100% gelijk !

Zodra er een combinatie dieren - kinderen ontstaat, is er altijd een zwakkere partij in het spel.
Of een paard dat een kind kan benadelen, of een kind dat een goudvis kan verpieteren Knipoog

Het is aan de volwassenen om kinderen met dieren om te laten gaan -dat is imo alleen maar goed-, maar dan wel met toezicht.
Je kunt niet van kinderen van 10 jaar en jonger verwachten dat ze op een diervriendelijke manier met een herdershond om kunnen gaan (je kunt het ze natuurlijk wel proberen zo goed mogelijk bij te brengen, maar da's een heel ander verhaal), net zo min als je van de herdershond kan verwachten dat hij alles maar pikt "omdat het nog maar kinderen zijn".

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 23:52

ik heb mijn hond vanaf me 6e,
nooit problemen geweest!
ligt aan de ouders, hoe de kinderen er mee omgaan!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 00:12

Wat ik eigenlijk nog erger vind is dat er mensen zijn die hun kinderen met vreemde honden alleen laten.Als voorbeeld:Wij hebben een St Bernard van 3 jaar oud.Hij loopt gewoon los over het erf,terwijl er kinderen zijn(en dat zijn er bij ons heel wat per dag).Al deze kinderen weten dat hij de liefste hond ter wereld is totdat:ER BROOD IN HET SPEL IS!Hij verandert dan in een vraatzuchtig monster.Als ze brood mee hebben voor de paardjes geven ze dit meteen of verstoppen ze het ergens waar hij het niet kan vinden,en als hij het per ongeluk toch te pakken heeft gekregen mogen ze het beslist niet afpakken maar moeten ze ons waarschuwen.Tot zover is alles onder controle,totdat de buurvrouw besloot dat haar 3 kleinkinderen wel alleen broodjes bij de paarden konden brengen.Vermoedelijk heeft onze hond de broodjes te pakken gekregen en heeft een van die kindertjes het af proberen te pakken met als resultaat een flinke hap in zijn gezicht.Oma kwam enkele dagen later met het hele verhaal.Ik heb haar toen duidelijk gemaakt dat het eigenlijk veel te gevaarlijk is om 3 kleine kinderen alleen op pad te sturen en dat ik het heel vervelend vond maar dat ik me niet verantwoordelijk voelde.Drie weken later lopen diezelfde kindjes (weer met een zak broodjes)alleen over het erf.Over hardleers gesproken.Verder vind ik het wel goed als kinderen al jong een dier (hond) te verzorgen krijgen zolang er maar toezicht is.

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 13:42

Ik vind ook dat het aan het kind zelf ligt of je een hond neemt of niet!
als mijn broertje als eerste bijvoorbeeld was geboren hadden mijn ouders nooit een hond genomen (handicap..) Maar ik kwam als eerste en ik was een lief kindje..Mij kon je ook voor de radio zetten zonder dat ik eraan kwam Lachen Schijnheilig Zo was ik dus ook de beste maatjes met onze oude hond Bobbie! ik was een jaar of 2-3 toen hij kwam als pup en er nooit problemen mee gehad. Toen mijn broertje was geboren merkte we al gauw dat hij anders was. nu blijkt dat hij PDD-nos heeft en eigenlijk niet met dieren kan omgaan. Bobby heeft nooit iets gedaan maar hij gromde wel naar hem...
Dus ik zie het zo je moet ook eens naar je kinderen kijken voordat je een dier aanschaft.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:37

Ik was even naar die jongens toe gegaan! Enne die hond grijpt nog wel een keer hoor! Maar ik vind niet dat je zoiets kan doen. Je kan je kinderen toch wel een beetje in de gaten houden. En zowiezo nu nog zwemmen das ijskoud voor dat beest!

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:07

Ik zou die ouders eens aanspreken. Die hond bijt die kinderen eerdaags, terecht. En dan zul je zien dat die kl oo tz ak ken hem laten afmaken. honden zijn geen speelgoed.

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:39

Dieren zijn geen speelgoed.
Die hond grijp ook nog wel een keer zijn kans....
tenzij het allemaal wel meevalt. mijn honden zijn super voor kinderen, maar ik laat kinderen er niet mee alleen.... ipv hondencursussen, moeten er ook:" hoe gaat uw gezin met de hond om"cursussen moeten komen....

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:40

Ik heb 3 kids en 2 honden....
De oudste (kind) is 9, de middelste is 8 en de jongste is 6 jaar...
Wij hebben altijd honden gehad van duits staande kortharen tot aan duitse doggen alleen die laatste was een probleem die kwispelde zo hard op gezicht hoogte dat we haar daarom weg hebben gedaan.

Mijn kids zijn groot gebracht met dieren, kat, papegaaien, postduiven en paarden/pony's....
Mijn kids gaan ook alleen wandelen met de honden.....
Echter toen ze klein waren (jonger dus) liet ik ze nooit alleen in een kamer waar een van de honden was...of de kids mee naar buiten bijv. of de honden...

Ik weet dat mijn dochter gaat wandelen met de hond en niet om het dier te jennen of te plagen, tuurlijk er kan altijd wat gebeuren maar ze kan ook als ze zonder hond buiten is haar been breken ofzo/ Laatst is mijn zoontje ook tegen een een auto aan gefietst, is goed gegaan geen verwondingen ofzo.

Mijn kids gaan ook de pony's op de weide zetten (altijd met z'n 2-en, 1 zet ze op de weide en de andere houd de wacht voor het geval er iets gebeurd), ze voeren de paarden, de duiven.
Maar ze doen het omdat ze het niet moeten..... ze hebben allemaal hun taakjes hier in huis en daar hoort voeren enzo ook bij

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

lein

Berichten: 1577
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 20:25

Ik ben van mening dat je kinderen nooit alleen met een hond moet laten. Want als er ooit iets gebeurt, ten eerste voel je jezelf hartstikke schuldig, ten 2e moet de hond afgemaakt worden, terwijl het misschien heel logisch is dat hij je kind gebeten heeft. Bijvoorbeeld nietjes in het oor knippen. Aan de andere kant vind ik huisdieren erg belangrijk voor kinderen, ze leren hoe ze met dieren om moeten gaan (in ieder geval niet hoe die kinderen met die ene hond omgingen) ze leren verantwoordelijkheid te dragen, en ze leren iets op het sociale vlak. Erg belangrijke punten dus.

Het is zo fijn om klein te zijn!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 23:59

ik ga altijd met mijn honden naar cursussen (inmiddels al ruim 15 jaar)
Een ongeluk kun je niet voorkomen, ik wilde dat ik dat kon.....
Mijn honden zijn niet perfect getraind ofzo, en mijn kids nog minder....

In huis laat ik mijn kids nooit en te nimmer alleen met de honden, nooit gedaan en nu nog niet, leider weg dan begint de machtsstrijd.... en dit wil ik dus voorkomen.....

Het vehaal van hierboven met die st. Bernard is een dominatieprobleem, waarom????????????
De roedel (de kids dus) gaat op jacht en de roedelleider (de st bernard)krijgt als eerste het eten....
Zo'n hond zou ik nooit en te nimmer los laten lopen op het erf...
eten verstoppen omdat die hond daar loopt..... staatsgevaarlijk.
Een hond die een kind hapt, om wat voor reden dan ook: in dit geval dominatie. hoort niet los te lopen op het erf als je kinderen kunt verwachten met of zonder eten..........

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 07:46

Een kind zowiezo NOOIT alleen laten met wat voor beest dan ook, als is het een kat.

Robin heeft ook wel eens der bui en dan is ze niet zo lief naar de hondjes (wij hebben een Shar-Pei teef van 4 jaar en een Golden Retriever van 5 maanden). De Shar-Pei heeft 2x gegromd naar der en inmiddels weet ze als een hond gromt MET RUST LATEN!

Onze honden zijn superlief en perfect in de omgang met Robin. Toch laat ik haar NOOIT alleen met de honden! Hoe lief ze ook zijn.

Herdershonden zijn zowiezo minder geschikt als 'kinderhond'. Maar om een jong kind met zo'n grote hond alleen op pad te sturen? NOPE!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:16

Zinga schreef:
Ik vind ook dat het aan het kind zelf ligt of je een hond neemt of niet!
als mijn broertje als eerste bijvoorbeeld was geboren hadden mijn ouders nooit een hond genomen (handicap..) Maar ik kwam als eerste en ik was een lief kindje..Mij kon je ook voor de radio zetten zonder dat ik eraan kwam Lachen Schijnheilig Zo was ik dus ook de beste maatjes met onze oude hond Bobbie! ik was een jaar of 2-3 toen hij kwam als pup en er nooit problemen mee gehad. Toen mijn broertje was geboren merkte we al gauw dat hij anders was. nu blijkt dat hij PDD-nos heeft en eigenlijk niet met dieren kan omgaan. Bobby heeft nooit iets gedaan maar hij gromde wel naar hem...
Dus ik zie het zo je moet ook eens naar je kinderen kijken voordat je een dier aanschaft.


Sorry, ik weet dat dit waarschijnlijk een heel oud topic is, maar dit begrijp ik niet helemaal. Ik heb zelf pdd-nos, en ik ben juist dol op dieren, heb een konijn gehad, heb een cavia, heb een opleiding gedaan voor dierverzorging en ik werk nu op een manege. Dus ja, dat niet om kunnen gaan met dieren valt dus wel mee. Of bedoel je dat hij pdd-nos heeft én niet met dieren kan omgaan. Ik ben gewoon benieuwt, ik weet nog niet zo heel lang dat ik dit heb, en ik wist niet dat dat ook een aspect is van pdd-nos.

Ponyloze bokker!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:27

Anna-Jelly schreef:
Wat vinden jullie daarvan?
Bijv. kinderen van een jaar of 10 die een hond hebben..

Het slaat op wat ik vanochtend zag in het park, 3 kinderen waarvan ik de oudste hoogstens 10 schat waren met een Herdershond aan het spelen, die hond was in het water, hij probeerde eruit de klimmen maar de kinderen schopte hem er telkens weer in, later pakten ze een stok, omdat ik fietste zag ik niet meer wat ze daarmee van plan waren, maar das toch een harstikke onnozel of ligt dat aan mij, zo'n hond kan bovendien die kinderen meesleuren waar hij heen wil, en dan nog het is harstikke koud en dan die hond in dat water...?

Ik zou zowiezo mijn kind niet alleen met zo'n hond laten lopen....


Nou, afgaande op jouw verhaal met kinderen en honden is het 3x niks! die kinderen gedragen zich niet t.a.v. die hond, door hem in het water te schoppen. Ik zou daar ook iets van gezegd hebben, want iemand moet toch voor die hond op komen? Stel dat die hond op een dag (terecht) kwaad wordt op die kinderen en bijt>? wie is dan schuld? Ik weet wel wie er voor op zal draaien! Boos!

Zelf ben ik opgegroeid met honden, en dat was een verrijking, zoals het omgaan en hebben van dieren altijd verrijking of toegevoegde waarde in je leven is. maar mijn moeder voedde mij wel op, ik moest dieren respecteren. Klieren mocht niet, want dan gaf ze me er een. En zo hoort het denk ik ook. Dieren en kinderen moeten elkaars leefruimte in huis respecteren, en dat moet door de ouders bijgebracht worden.

Als het goed gaat, is het heel mooi. Als het verkeerd gaat omdat ouders in gebreke zijn, wordt het echt een fiasco.

Ze zeggen in dit topic dat dieren onvoorspelbaar zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Ze zijn heel vaak voorspelbaar en geven van te voren aan (door te grommen) dat iets niet bevalt. De kinderen echter zjin net ongeleide projectielen, DIE zijn onvoorspelbaar! Daarom moet je inderdaad ze nooit alleen laten met honden.

De hond is de betere mens

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:32

Ohhh dan ben ik vroeger wel erg fout bezig geweest Bloos!
Ik liet vroeger vaak de hond uit van mijn tante samen met mijn broer. Is altijd heel goed gegaan hoor. Maar ja zal vast geluk gehad hebben dan Schijnheilig
Ook liep ik vroeger weleens weg om "paardjes te gaan aaien".
En bij mijn opa liep ik ook altijd tussen de schapen...
En het gekke is, ik leef nog! woei wat een geluk

Haha!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:33

Toen ik een jaar of 10 was had ik een uitlaathond, samen met mijn vriendinnetje. Ik was gek op dat dier en had er ook respect voor.
Kleine kinderen zou ik nooit met mijn hond alleen durven laten want je weet nooit wat er gebeurd. Onze nichtjes (ca. 5 á 7) zijn helemaal gek met hem maar af en toe maken ze ook schopbewegingen naar hem, niet uit gemenigheid maar in het enthousiasme, maar je weet ook nooit hoe een hond het opvat.... en als je er bij bent kan je ze tenminste waarschuwen als ze iets verkeerd doen.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:35

Desiree schreef:
Nou, afgaande op jouw verhaal met kinderen en honden is het 3x niks! die kinderen gedragen zich niet t.a.v. die hond, door hem in het water te schoppen. Ik zou daar ook iets van gezegd hebben, want iemand moet toch voor die hond op komen? Stel dat die hond op een dag (terecht) kwaad wordt op die kinderen en bijt>? wie is dan schuld? Ik weet wel wie er voor op zal draaien! Boos!

Zelf ben ik opgegroeid met honden, en dat was een verrijking, zoals het omgaan en hebben van dieren altijd verrijking of toegevoegde waarde in je leven is. maar mijn moeder voedde mij wel op, ik moest dieren respecteren. Klieren mocht niet, want dan gaf ze me er een. En zo hoort het denk ik ook. Dieren en kinderen moeten elkaars leefruimte in huis respecteren, en dat moet door de ouders bijgebracht worden.

Als het goed gaat, is het heel mooi. Als het verkeerd gaat omdat ouders in gebreke zijn, wordt het echt een fiasco.

Ze zeggen in dit topic dat dieren onvoorspelbaar zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Ze zijn heel vaak voorspelbaar en geven van te voren aan (door te grommen) dat iets niet bevalt. De kinderen echter zjin net ongeleide projectielen, DIE zijn onvoorspelbaar! Daarom moet je inderdaad ze nooit alleen laten met honden.

Oh jeeh Desiree daar ga ik weer Bloos
Ben het weeeeeeeeeeeeer Rolleyes helemaal met je eens!!!

Dieren zijn idd vrij voorspelbaar. Ik kon altijd aan mn kat bij mn ouders precies zien wat hij ging doen. Ik was hem altijd voor.

Ook ik vond het heerlijk om met dieren om te gaan en nog steeds. Heb er vaak nog meer aan dan sommige mensen.

Ik had zelf al snel genoeg door dat je respect moest hebben voor dieren. Ben er vanaf mijn geboorte al door geboeid en mee opgegroeid. Geweldig, iedere dag weer geniet ik nog steeds ontzettend van mijn diertjes! Lovers

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:36

[quote="Alane"]Ik heb 3 kids en 2 honden....
De oudste (kind) is 9, de middelste is 8 en de jongste is 6 jaar...
Wij hebben altijd honden gehad van duits staande kortharen tot aan duitse doggen alleen die laatste was een probleem die kwispelde zo hard op gezicht hoogte dat we haar daarom weg hebben gedaan.

Om dat laatste doe je toch geen hond weg?
Van zulke redenen ga ik dus steigeren, dan kijk je een jaar uit.
En voor dat je begint te roepen ik heb 2 kinderen , 3 honden en nog heel wat meer beesten.
En 1 van de honden is een vreselijke gevaarlijke duitse herder Cool
Alleen weet ze het zelf nog niet Haha!

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 23:37

Ieder kind is verschillend. Sommige kinderen hebben heel snel een groot verantwoordelijkheidsgevoel, andere krijgen het nooit Tong uitsteken .
Ik liep op mijn 7e met de Westy van de achterburen, dat ging heel goed. Hun Golden mocht ik pas meenemen toen ik 10 was. Nooit geen lievere en rustigere hond gezien dan die Golden, maar ze vonden hem gewoon te groot voor mij.
Ik denk dat het vooral aan de ouders/eigenaren is om te bepalen of hun kinderen/hond geschikt zijn/is.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Amber_anne, AnoukS_, Gigixponys, Ginny135, Hjartje, Lau07, mariska_emke, miereneter, Nanu, Niwla, rollyjogered, saskiaojan, Sorriso, wendyh, xSuuzerd en 223 bezoekers