NK-dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 13:19

Gister dus met Akerna en Shaienne en Esther naar het NK geweest Mike was ook mee maar die komt hier nooit Lachen
Op de heen weg in de file gestaan *zucht*
maarja al snel kwamen er 2 auto's met een groep gozers naast ons stan en kon het prutsmuts beginnen:))
Renate had bijna hun bier afgestoffeld en ik werd helemaal gek van de raampjes open/dicht omdat er veel een en weer werd geroepen *LOL*

In Nijmegen hadden we eindelijk een parkeerplaats en toen was het echt nog een eind lopen naar de ingang.
daar de kaartjes opgehaald en meteen door naar de Hulsebosch stand waar Silvia stond.
naast de stand zijn we toen op het terras gaan zitten en zijn we gaan ontbijten met poffertjes en patat.
Zo konden we mooi Astrid en Jolanda in de gaten houden.
om kwart voor 1 waren zij er niet dus zijn we naar de ring gegaan om nog het laatste stukje van de gewone proeven te zien.
hihi wij als kenners hadden natuurlijk een boel commentaar maarja voordat wij zo rijden pffffff
silvia was dat edward gal? die met echt een mega mooi paard een super proef neer zette?
Nouja na zijn proef ging het dak er bijna af het was echt een kippenvel proef zodat iedereen aan het joelen was helaas voor de vrouw die ernaast moest want dat paard ging dus voor ze de ring in moest al aan de kletter en was onder de proef erg lastig.

Daarna nog ff snel het ministro dorp in.
bij de boekenstand bleek een oud klasgenootje van me te werken en zo kreeg ik toen ik de videoband dressuur van sydney kocht er een heel gaaf boek gratis bij *LOL*

Toen snel terug naar de Kur
wat was dat prachtig zeg! vooral die van Sonja Gademan(?) op disneymuziek echt geweldig!
ik hoop dat de foto's gelukt zijn.
daarna natuurlijk de ereronde van de kur en de huldig van de nieuwe kampioen echt prachtig hoor! daarna naar huis .. pffff het was in nijmegen al 1 gaos en terug was het nog erger bijna 3 kwartier voordat we het centrum uitwaren en toen reden we weer achterin de file tot aan driel pffffffffffffff bijna 2 uur in de file gestaan dus ik was kapot toen ik thuis kwam.
In de file wel erg veel lol gehad hoor waren weer jongens die ons hun telefoon nr wilden geven(sukkels) dus wij voor de lol een blanco briefje tegen de ruit gedaan haha je had die koppen moeten zien hun veeeeeeeeeel moeite doen om het te lezen!!!!
later hebben we er gezellig he opgeschreven en toen moesten veel mensen lachen.
tja en toen kreeg achter ons een vrachtwagen nog een ongeluk pffffff 't was me het daggie wel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:23

Welk paard had Gal mee? Ik vind dat kleine donkere, duitse paardje met springbloed van hem zo super!

Maar Yup is ook toppie!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:26

klinkt weereens reuze-kim-gezellig!(zie het he-le-maal voor me)
tja ik zal jullie eens wat zeggen.ik vond dit weekend nog mooier dan naar het NK gaan want ik heb met tink zo fijn geoefend en mijn tuigje kwam en vandaag gaat ze voor de sleep,nee mijn weekend was leuker Knipoog

maar ik ben blij dat ik gerdien(shaienne)blij heb gemaakt met een kaartje en dat jullie zo'n mooie proef hebben gezien.
owja,vond je gonneliens victorie gerechtvaardigd?of vond je een ander beter rijden?
en sonja gademan,weet je wel dat dat die sonja g. was die altijd op horses kwam???

ja dat is die sonja!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:26

Ja Nimber je hebt het goed verteld, het is idd ontzettend leuk!!
Ik vond het zo indrukwekkend wat ik allemaal gezien heb, normaal zag ik het alleen op plaatjes en soms op TV, maar nu was het echt Anky die voor mn neus aan het rijden was!

Ik vond die Welcome van Coby echt zo super geweldig fantastisch mooi!!
Bij de ereronde ging ie er steeds vandoor.

Ja, het was echt een super leuke dag!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:06

Ja, ik vond het ook heel gezellig!
Het is echt leuk om met een heel stel op de tribune te zitten en maar commentaar te geven Haha! op iets wat wij bij lange na zelf niet kunnen!
Edward was daar met Gestion Lingh. Een jonge Flemmingh geloof ik, klopt dat Jippie?
Ik weet niet of Gonnelien had moeten winnen,ik heb immers de andere 2 proeven niet gezien! Gonnelien is wel iemand die alles goed voor elkaar heeft: Rijke pa, rijke man, goede paarden onder de kont en instructie van de top van de wereld. Nog een leuk smoeltje ook en een stelletje bloedjes van kinderen....(Helemaaaal niet jaloers Schijnheilig ) Ik vind het wel lachen cq. stoer dat zo'n iemand dan ook nog eens NK wordt. Het kan dus wel.....

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 16:40

whah die Gestion Lingh was echt errug Kwijl Kwijl . ook een beetje wat zwaarder type was het. was meteen Lovers .
ik heb bij sommige proeven echt zitten kwijlen. en tja, anky had gewoon wat foutjes met idool en gonnelien daarentegen haast niet. dus in de kur had gonnelien het imo verdiend. maar anky heeft ook een eerste plaats behaald met crack, dus helemaal met lege handen ging ze niet naar huis.
ik heb trouwens ook maar even peesbeschermers gekocht. wou ze altijd al wel hebben, maar zat echt te twijfelen. nu heb ik ze. en tja de terugweg was een lange zit, maar wel grappig met die gozers en dat briefje.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 17:46

jaaaaaaaahaaa oooh was zo'n mooi zwaar paard he daarom was ik helemaal Lovers Lovers
mhhhh ik heb natuurlijk de vrijdag en de zaterdag niet gezien maar van mij had Sonja de kur mogen winnen hoor...
ond dat paard net een tikkie meer swingen.
verder was er nog een man bij de kur maar ik ben zijn naam kwijt (hij stond bij de ere ronde rechts naast dat paard dat steeds omhoog ging teminste vanaf de lange zijde gezien)Hij had ook een bruin paard ik had verwacht dat ie bij de eerste 4 zou zitten werd ie iets van 3 na laatste ofzo maar dat vond ik onverdiend het paard liep gelijk met de muziek en had voor mij geen zichtbaar foutje terwijlk de rest soms best wel grove fouten had iemand kreeg het paard niet terug in draf tijdens een appuyement die in draf moest dus moest ze 'm stil zetten etc. toen liep ze een stuk achter op de muziek
maarja voordat ik zo ver kom....*droom*

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:26

Jup is gewoon fantastisch.....ik heb op jumping die disneykür ook gezien. Echt tof.

Hee maar jongens hoe ging Anky??

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:29

Ik vond Anky echt heel erg goed gaan, Idool is een mooi paard, ook ietwat stevig gebouwd.
Ze had wel een paar foutjes, een paar pasjes verkeerd, maar ik vond het super!!
Er was ook iemand (weet de naam niet) een man en die deed de kur op de muziek van Lord of the Dance. Ik ben heelmaal weg van die muziek en heb het zelf ook gespeeld. Ik vond het zo mooi! Dat intro wowie ik had echt tranen in mn ogen toen ik dat paard zo mooi zag lopen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:37

hahaha lekker, poffertjes en friet als ontbijt Cool Lachen

Groetjes Kim

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:41

Ik zag de kur van de nr 1,2 en 3 op tv. Idool had wat foutjes en Silvano N van Ellen Bontjes vond alles leuk buiten de ring Cool .
Weyden lie peen net proefje maar echt mijn favo paard is het niet.
Hier een foto van Lingh:
[img]../upload/236/000703608.jpg[/img]

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:47

arrggghh Kwijl Kwijl das mijn stuk. Lovers echt ik vind Lingh zo gaaf. heb ook foto's van hem gemaakt (zat eigenlijk alleen wat te ver weg, dus hoop dat ze een beetje gelukt zijn.) idool liep op zich wel netjes, maar ja helaas wat foutjes. en welcome is ook om te Kwijl helaas liep ie niet zo supermooi onder coby, maar gewoon het type paard alleen al. Lovers

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 20:04

Hier een foto van Krack C:
[img]../upload/236/981130298.jpg[/img]

Tip:

Pas de Deux van Anky en Edward (zitten in het zelfde team) en Lingh en KRack C. Allebei nakomelingen van Flemmingh


Lingh
Flemmingh

allebei ingh...........zijn het eigenlijk geen volle broers?

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 20:09

Lingh en Krack C zijn alle twee zonen van Flemmingh. Krack C is ook goedgekeurd voor het KWPN. Leuke foto's trouwens, ik heb zelf ook een Flemmingh ( 4 jaar) en hij lijkt er heel erg op. Nu nog zo goed worden *grin*

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 20:59

Ik heb het zo gaaf gehad gisteren!!!!!!!! Luitjes bedankt dat ik mee mocht!!!! Ik heb er vannacht van gedroomd Ik en lex zie je het voor ja hahahaha! Ik was gisteren echt dood moe (gek he na een avond flink stappen en dan z'n vreselijk indrukwekkende dag!) heb vandaag de halve dag in bedgekegen met hoofdpijn, maar boeie!!! Ik hoop dat me foto's zijn gelukt!!!
Heel veel XxxxXjes essie

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 21:11

Ja ik ben ook benieuwd naar de foto's! Ik was ook zo moe, vanochtend ging de tel. werd ik wakker van: oliebol HET IS AL 10 OVER 6!!!! terwijl ik 6 uur aan het werk moet zijn. Was ik door mn wekker heen geslapen, zat te dromen van Rocky en ik in de Grand Prix.
Dus die mensen belden al: WAAR BLIJF JE NOU, DIE KRANTEN MOETEN VOOR 7 UUR BEZORGD ZIJN dus ikke snel snel snel, was om kwart over 7 klaar...

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 23:06

haha heb ik toch ook nog beroemde paarden in het echt gezien én geaaid(jullie lekker niet)
toen silvia en ik twee weken geleden bij jippie op stal waren heb ik lingh geaaid(en met de eigenaresse gesproken over paardenvoer,zij heeft dezelfde leverancier als ik Schijnheilig )en ik heb kennedy(goedgekeurde dekhengst)geaaid en ik heb cappucino geaaid.
haha dus ik heb ze helemaal van dichtbij gezien.owja en edward ook van dichtbij gezien(alleen wist ik dat niet,vertelde jippie later pas Frusty )

zie voor kennedy:

http://www.dutchstallions.nl

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 23:18

Geluksvogel ben jij Lachen Lachen
Ik heb gister nog achter Silvano gelopen die er weer zin in had om naar huis te gaan...
Barbria leek ook wel een hengst tjee wat kon die brullen zeg!
Tot slot heb ik nog gezien hoe Krack en Idool op de vrachtwagen werden gezet.
Toch wel heel dichtbij,maar aaien ,nee dat was er niet bij Boos!

Btw wie is de eigenaresse van Lingh?En wat voor voer krijgt ie ? Ik had em nog nooit live gezien ,mooi beest tjonge genieten .
Het mooiste vond ik de ereronde van de twee Flemmings en dan Welt hit die de bewegingen niet na kon doen ,hoewel het wel een sjieke hengst is .
Het was dus smullen daar in Nijmegen ,alleen volgends jaar andere route want ik heb 1 1/2 uur in de file gestaan,terwijl ik in die tijd thuis kan zijn , Frusty

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 23:21

marjon van zadelhof(eigenlijk haar vader,maar ja je snapt em wel)is de eigenaresse van lingh.
hij krijgt marstall voer,dat is heeeeeel duur en met speciale kruiden(heeft tink ook gehad toen ze zo ziek was)(60,-per zak)
maar lingh mag nu geloof ik alleen nog maar 1 bepaald soort voer hebben,want anders krijgt ie bultjes.dus alleen van marstall kopen ze nu nog voer in.
ze heeft er trouwens nog 1 geloof ik die edward rijdt,maar daar weet ik ff de naam niet meer van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 11:33

Wat is heb ik weer veel gemist Boos! , ik ben echt jalours op jullie!
Lingh was echt adembenemend hoorde ik, dan heb ik toch niet overreven *LOL* . De eerst keer dat ik Lingh thuis in de training zag viel mijn mond ook open van verbazing.
Edward heeft erg veel spectaculair goede paarden onder zijn kont. Als je dat door de baan ziet gaan krijg je spontaan een minderwaardigheidscomplex Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 11:46

ah jippie,jij kan alle dagen die geweldige paarden zien en aaien!!!dat hebben wij weer niet Kwijl

maar ik heb lekker tinkie haha!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 12:59

Sonja Gademann is alleen op horses egweest om te adverteren ( werk-digi, op zoek naar een groom), ze heeft verder niet gechat ofzo hoor ( andere Sonja).
Ik heb toen voor de lol ( leek me leuk maar ze woont erg ver weg dus niet veel kans dacht ik) gemailed naar haar en met nog 1 meisje waren we op grond van de mails 'geselecteerd' om langs te komen om irl te praten en kennis te mnaken met de paarden enzo. Erg toffe dag was dat, ze is op zich ook best aardig, vond ik! Voelde me al heel wat toen ik daar zo was.. heb daar ook gegeten en ondertussen verhalen uitgewisseld enzo.
Beetje 'vreemd' was het ook tegelijkertijd.
Zo van: ik zit nu hier in de woonkamer bij Sonja G hmm... ( ook maar gewoon mens, maar toch)

Ik werk daar dus niet, andere meisje ook niet, laatst was ze weer zoekende, ze is erg kritisch ( ze zoekt regelmatig grooms voor stal en wedstrijd, blijkbaar bevallen de mensen haar niet snel of ze stappen zelf steeds op..)
Jup vind ik ook een erg tof paard, was ebst trots toen ik 'm in t echhie mocht zien tijdens de ochtendtraining..-zuucht-

Hoe ging haar proef verder..? En de kur van Barbara Koot..?
Ik wil ver meer verslagen hoor van Nijmegen Lachen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 22:32

Barbara ging super!Alleen vond ik het en raar gezicht dat ie, Galliano dus, geschoren was.Zo warm was het nu ook weer niet .

Jup gaat ook steeds beter lopen ,heb hen nog in de RAI zien lopen nu weer swingender.Muziek paste er ook goed bij Disney muziek.En ze verblikt of verbloost neit onder het rijden .
Imke zat op een gegeven moment erg te puffen op Barbria en Anky likt altijd haar lippen tijdens het rijden.
Ik vond het *stom* van de hekkensluiters dat ze niet beter oplette waar de combinatie halt hield.Daarom ging het in het begin fout bij Ellen, Silvano stopte al bij D en die meisjes gingen vrolijk die balk sluiten dat zag silvano en schoot onder Ellen weg BALEN zeg!
Zo klein verslagje uit Nijmegen.
Kijk anders ens bij http://www.stegen.net die is ook wel met nieuws op internet

happygirl
Berichten: 123
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-01 21:31

Citaat:
Op 2001-06-11 13:23, schreef Sjuimpje:
Welk paard had Gal mee? Ik vind dat kleine donkere, duitse paardje met springbloed van hem zo super!

Maar Yup is ook toppie!


Ha, dat is Lingh, die is gefokt door de vader van de man waar ik paard rijd. Superpaard

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-01 00:39

nee lingh is een gewone bruine,kapuccino is een donker vrij klein paardje,bedoel je die?