wat te doen met kids???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

wat te doen met kids???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 21:18

Ik geef sinds kort les op de manege. Ik vind het heel leuk om spelletjes met die kinderen te doen (het is een beginnersles) en dat doe ik dan ook bijna iedere week het laatste half uur. (vier keer in de week)

Maar annamaria koekoek, tikkertje en schipper mag ik overvaren heb ik al zo vaak met ze gedaan. Het moet wel simpel blijven, het zijn beginners. Wie weet wat je nog meer met ze zou kunnen doen??? Ik heb ook al spelletjes zelf bedacht, maar toen kreeg ik op mijn kop omdat mijn 'baas'vond dat ze te lang stilstonden, en daar betalen ze niet voor. Scheve mond maar die kinderen hadden wel plezier.

Weet jij nog iets wat ik met ze zou kunnen doen? ik hoor graag tips....! Lachen

groetjes patricia en hoeffies van stevie en pardouz Lovers

AmIgO


Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:25

- Slalommen
- soort hindernisparcours, deden wij vroeger op de manege ook altijd, bijvoorbeeld met dingen als met pony tussen balkjes doorlopen, zaklopen naast pony, afstijgen rondje om hindernisstaander heenrennen en weer opstappen, pony over een kleed heensturen etc.
- verder deden we ook altijd vossenjacht, 1 iemand kreeg dan een das in zijn laars en de rest moest dan proberen om die das af te pakken. Degene die de das afpakt is daarna de vos (alleen aan te raden als de pony's best braaf zijn, niet gaan racen en niet slaan).

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:25

Slalommen, schijnt het goed te doen. Ik deed ook weleens zitlessen. en dan alles aan laten raken, van oren tot staart. Ik merk dat ze hier vaak meer vertrouwen door krijgen, omdat ze bewegen op het paard zonder zich vast te houden, ook rondjes draaien dus, voeten aanraken enz.
Parcours leggen met balken, zodat ze daar tussendoor moeten sturen. Dus geen sprongen, hoor......
Euhm, wat heb je nog meer.....Ik kan zo even niks meer bedenken. Haha!

hisseklis
Berichten: 146
Geregistreerd: 15-07-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 21:27

thanx. het is echt heel moeilijk, beginners van 7 tot 10 jaar....

AmIgO

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:28

Iemand rijdt 'n korte proef (zelfbedacht) en de anderen moeten 't nadoen, alleen als de groep niet te groot is. Ook tallyho (schrijf je dat zo?) is erg leuk.

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:29

Of een keertje zonder zadel laten rijden, zonder beugels, knoop in de teugels en proberen of ze zo nog de pony's kunnen sturen.

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:31

Jerai lover schreef:
Of een keertje zonder zadel laten rijden, zonder beugels, knoop in de teugels en proberen of ze zo nog de pony's kunnen sturen.


Moet je wel supermakke pony's hebben, die niet schrikken en 'n trap geven als het kindje eraf valt Bloos

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Supertje

Berichten: 7090
Geregistreerd: 03-10-02
Woonplaats: Hoekse waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:36

Letterdans, hetzelfde als stoelendans maar dan op de letters.
Radio in de bak en als de muziek stopt stilstaan bij een letter. Net als bij stoelendans haal je dan elke ronde 1 letter weg.
Of een simpele caroussel proef.

Run free Jordy.... 1997 - 2021

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:47

Kais schreef:
Moet je wel supermakke pony's hebben, die niet schrikken en 'n trap geven als het kindje eraf valt Bloos


das waar..maar ik neem aan dat je op zulke pony's zowiezo geen beginners zet. Haha!

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:49

Jerai lover"]
[quote="Kais schreef:
Moet je wel supermakke pony's hebben, die niet schrikken en 'n trap geven als het kindje eraf valt Bloos


das waar..maar ik neem aan dat je op zulke pony's zowiezo geen beginners zet. Haha!
[/quote]

Leer je wel veel van Haha! Manege-eigenaren bekijken alles toch op 'n andere manier en als die kinderen niet meteen opstaan of wegrollen is 'n trappie toch snel gegeven Bloos

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:22

Wisselles Haha!

Vonden wij vroeger altijd leuk en het gaat zo:

Eerst en vooral moet je voor een bende helpers zorgen die telkens een pony vast houden.
Je laat ze draven (zonder stijgbeugels overigens, als ze dat al kunnen) en je roept "afspringeeuuuh....JA" (en zoals verwacht moeten ze dan al dravend van de pony afspringen en vast houden, die helpers moeten dan even komen helpen als ze doorschuiven naar de volgende pony anders loopt je bak ineens vol met loslopende pony's))
Dan moeten ze een plaatsje opschuiven en op de pony achter hun stappen (de achterste neemt dan de voorste hé Knipoog ) en dan ook weer paar rondjes draven en afspringen.

Wij vonden het altijd reuze leuk. is misschien eens het proberen waard (als je al iets gevorderde lessen hebt kun je ook wissel-springles geven, dan moeten ze iedere keer een sprongetje nemen op een andere pony zonder stijgbeugels, dat was ook altijd leuk)


Yolanda
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Harskamp

Wat doe je met kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 23:07

Hoi,
Een kennis van mij heeft een heel leuk boek geschreven.
Het heet: Spelletjes met pony's door Frank Zeelen.
Forte uitgevers. ISBN 90 5877 089 3
Een echte aanrader. Ik gebruik het heel veel in mijn lessen. Ook bij volwassenen!
Succes.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 00:06

O wat leuk zeg, ja in dat boek staan idd leuke dingen.
Ik help nu sinds kort ook bij beginners lessen, hartstikke leuk bij ons zijn de kinderen in die groepen 5 t/m 7.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:54

ik geef zelf ook les aan kinderen groepen van 6 t/m 10 jaar en 10 t/m 15 jaar en slalommen vinden ze altijd wel leuk, gymnastieken ook, dus in stap oren en staart enz aanraken en met armen rondjes zwaaien en dan daarna t zelfde in draf of je telt tot 4 bij 1 trekken ze knieen zo hoog mogeijk op bij 2 neus tussen de knieën bij 3 weer rechtop zitten(wel knieën nog opgetrokken) bij 4 benen weer laten zakken, dat in stap draf en galop.
of bij 1 linkerbeen over hals van pony heen zodat ze 2 benen aan 1 kant hebben bij 2 weer goed zitten bij 3 rechterbeen over hals vd pony heen en bij 4 als ze durven achterstevoren zitten anders gebruik je alleen 1,2&3

springen doet t altijd heel goed, simpel parcours of gewoon 1 of 2 hindernissen

veel balkjes draven vinden ze ook heel leuk, of een gebroken lijn uitzetten met op 1e stukje paar balkes, dan op X om een pion heen en op 2e stuk vd gebroken lijn een hindernisje

of wedstrijdje, laat alle kinderen op de hoefslag rondstappen en dan gaan er steeds 2 tegen elkaar wedstrijdje doen zet bij alletwee de korte zijden 2 pionnen neer(wel rekening houden dat er genoeg ruimte achter pionnen blijft voor de rondstappende pony's) en laat ze zsm naar de overkant rijden, om pion heen en weer terug
maak t moelijker door een hindernisje er tussen te zetten, of dan bv met bekertje water heen en weer, kijken wie minste water morst

zet een groot vierkant uit in de bak (dmv 4 pionnen die de hoeken van t vierkant zijn)leg in t vierkant bv pionnen of aardappels of borstels net wat je in de buurt hebt, laat kinderen rondjes draven met radio aan, stopt de muziek dan moeten zsm afstappen en pion/aardappel/borstel pakken wie als laatste overblijft heeft gewonnen(soort stoelendans dus)
zorg wel voor helpers die de pony's opvangen zodat die niet door heel de bak heen lopen en heb je geen radio laat dan iemand liedje zingen, of zeg heel hard stop! als ze moeten afstappen en pion/aardappel/borstel moeten pakken

verder zijn kinderen zelf vaak ook heel creatief met het bedenken van spelletjes, dus vraag eens wat ze zelf leuk vinden om te doen, of laat ze allemaal thuis iets bedenken en dan bij de volgende paardrijles kies je een van hun eigen ideetjes

veel plezier!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:36

Jerai lover schreef:
- Slalommen
- soort hindernisparcours, deden wij vroeger op de manege ook altijd, bijvoorbeeld met dingen als met pony tussen balkjes doorlopen, zaklopen naast pony, afstijgen rondje om hindernisstaander heenrennen en weer opstappen, pony over een kleed heensturen etc.
- verder deden we ook altijd vossenjacht, 1 iemand kreeg dan een das in zijn laars en de rest moest dan proberen om die das af te pakken. Degene die de das afpakt is daarna de vos (alleen aan te raden als de pony's best braaf zijn, niet gaan racen en niet slaan).

maar asl je nu maar klein uurtje hebt???? Verward

XxreneexX

Berichten: 660
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 17:38

heeft er trouwens ook nog iemand ideeen voor ietsie gevordenden die dat wel al kunnen(stap draf en galloperen) paar leuke figuren ofsow???

}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:12

Met kinderen kun je in de bak ook leuke fantasie spelletjes doen. Dus net doen alsof ze door een bos gaan: allemaal in verlichte zit want er ligt een boom op het pad. Even stilstaan voor het stoplicht. Je helemaal uitrekken om appeltjes uit de boom te jatten om aan de pony te geven.

Of 2 tonnen in het midden zetten met een paardbreedte opening er tussen. Kindjes dan wat in de ton laten gooien of een de ton omdraaien en ze juist wat van de ton laten pakken of er een rondje om heen rijden en dan de volgende (soort estafette).


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 95 bezoekers