Uniform nakomelingen, leuke paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
ALYSSAxxx
Berichten: 3
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Lopik

Uniform nakomelingen, leuke paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 13:41

Hallo!

Ik heb een 4- jarige hengst van Uniform, die ik deze winter ga inrijden.
Wie heeft ervaring met nakomelingen van Uniform, of wie kent Uniform persoonlijk?
Wat voor karakter hebben ze?

Groetjes Alyssa


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 16:23

Uniforms schijnen niet makkelijk te zijn in de meeste gevallen. Junior is een bekende nakomeling van hem.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 16:47

Wij hebben 1 nakomeling van Uniform. Ontzettend leuk paard kwa karakter. Braaf beest ook met rijden nu, en totaal niet kijkerig ofzo(hij is nu 8) . Het inrijden op zich ging ook wel makkelijk maar zeker in het begin kon hij nog welleens 'zomaar' door het lint gaan en dan heel hard gaan rennen. Overigens heeft ie nooit gemeen gebokt oid. Ojaa, zijn karakter vind ik heel leuk dus, hij is erg nieuwsgierig, speels en verzot op aandacht. Op stal absoluut betrouwbaar. Wij hadden heeeel vroeger een jochie op stal die hem weleens poetste, die deed hem ook rustig de knip van het halstertouw aan zijn neusvleugel en dan liep ie ook nog mee...Is trouwens wel wat van gezegd natuurlijk toen ze dat zagen!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:03

Citaat:
hij is erg nieuwsgierig, speels en verzot op aandacht. Op stal absoluut betrouwbaar. Wij hadden heeeel vroeger een jochie op stal die hem weleens poetste, die deed hem ook rustig de knip van het halstertouw aan zijn neusvleugel en dan liep ie ook nog mee..


Hebben we het over een paard die moet werken of over een cavia???

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:07

Ik heb een uniform gehad en er nog twee gereden.
Ontzettend leuke dieren.
Die ik ken wouden erg graag werken, maar waren wel erg heet.
Moest wel veel geduld hebben ze konden van niets in de stress raken.
maar ik ben helemaal weg van uniformpjes

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:09

een vriendin van mij had een uniform merrie ,qua uiterlijk leek ze echt superveel op haar vader.
ze had een leuk karakter niet echt moeilijk met rijdenmaar ookabsoluut geen willoos suf ding, als ze een baaldag had of iets dergelijk of ze moest iets wat ze niet wilde liet ze het wel merken , maar moeilijk was ze niet.

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:


Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:32

Vriendin van me had er ook 1.
In de omgang erg braaf beest, onder het zadel beetje pittige dame met een eigen willetje wat zich nogal eens "heftig" dierf uiten. (bokken, steigeren, achteruit lopen en van die dingen) maar ik geloof niet dat dat echt vaak was, het is zoals draumpje zegt, als ze een baaldag had liet ze het wel merken..
Als ze eenmaal liep was dat echt een prachtige merrie (nu nog trouwens) Ze kan ook erg goed springen, doet ze ook graag.

Momenteel heeft ze een veulentje aan de voet van Saros van't Gestelhof.

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:22

Troef schreef:
Citaat:
hij is erg nieuwsgierig, speels en verzot op aandacht. Op stal absoluut betrouwbaar. Wij hadden heeeel vroeger een jochie op stal die hem weleens poetste, die deed hem ook rustig de knip van het halstertouw aan zijn neusvleugel en dan liep ie ook nog mee..


Hebben we het over een paard die moet werken of over een cavia???


Hahahaha, tja, ik heb het niet zo op Uniforms en mijn trainer wil echt totaal geen Uniforms op stal hebben of in de africhting...die vind ze echt rotbokken. Het zijn paarden die je moet liggen denk ik. Meeste mensen vinden Balzflug's gemeen en rotpaarden, ik dus totaal niet..

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:29

Onze stalhouder is ook niet zo kapot van Uniform. Ludora hier op bokt heeft een Uniform, is ook geen hendig perd.

Ik begrijp van jou Troef dat je op een paard alleen maar moet rijden, en nooit eens wat gein mee kunt uithalen. Lekker saai.

De hond is de betere mens

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:18

Ik heb dus een Uniform. Ik ben verzot op haar. Ze heeft een heel eigen karakter !! Ze is heel lief en gek op aandacht. Met het inrijden waren er nooit echt problemen. Ze is super cool. Helaas is het qua uiterlijk een echte Uniform en ze is op haar 9 jarige leeftijd spier en spier wit !!!!

Het rijden is echter een ander verhaal. De ene dag is het alsof ik op een paard zit dat 1 dag onder het zadel is en niets kan en weet. En ook van niets door het lint kan gaan. De andere dat kan ik er zonder enig probleem alles laten doen. Appuamenten, galopwisselingen en noem maar op, zonder verzet !!! Maar als ze echt geen zin heeft, krijg ik er ook echt niet van gedaan. dan gooit ze haar trukendoor open !!! Stijgeren en zich vervolgens laten vallen, er plots kei hard uitnaaien en vervolgens bovenop de rem en natuurlijk is kreupel gaan lopen haar grootste hobby. Ik weet dat ze het doet als aanstellerij omdat ik haar al meerdere malen volledig heb laten onderzoeken en er niets aan de hand is !!!

Ik heb wel begrepen dat ruinen minder erg zijn. Maar soms weet ik echt niet meer wat ik aan het doen ben, puur omdat ze dus zo doet. Ik heb ook een Flemmingh veulen van haar, nu 2,5 jaar. Hij is qua karater hetzelfde, loopt beter, en ik heb een hoop dat hij onder het zadel makkelijker is. Want het is geen pretje zo'n tante !!!!

Toch blijf ik gek op haar, het kost me bloed zweet en heel veel tranen, al 5 jaar, maar het is ook wel een uitdaging, vooral nu de dipjes steeds kleiner worden !!! Ik denk wel dat het altijd een paard zal zijn met gebruiksaanwijzing !!!! Maar dat heeft in mijn ogen ook wel zijn charme. Maar als ik nog eens een paard zal kopen kijk ik er wel naar een uit die evenwichtiger is in het rijden. En dan moet je dus geen Uniform hebben.....

Ik denk trouwens wel dat de vader van de moeder ook heel wat heeft in te brengen. De vader van de moeder van mijn Uniform is Doruto en dat schijnen ook al geen lekkkertjes te zijn !!!!

Succes met het inrijden !!!

boemel

Berichten: 8261
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:30

Ik heb zelf een 6-jarige Uniform merrie en ik vind haar helemaal geweldig. Ze is in de omgang ontzettend lief. Alle kinderen, honden, kinderspeelgoed op stal doen haar totaal niets. Nooit vervelend of drammerig met stil staan of op zadelen. Bij de hoefsmid ontzettend makkelijk, makkelijk in de trailer. Tegen andere paarden is ze wat bazig, maar absoluut niet gemeen en ze accepteren haar eigenlijk allemaal als de leidster.

Als ik begin met rijden is ze superduf. Ik denk dat ik een kind van 3 op kan laten wegrijden. Je moet haar echt warm rijden. Na 10 tot 15 minuten begint ze fijner te lopen. Ze is eigenlijk altijd erg braaf. Soms wat heet, maar eigenlijk nooit gemene dingen uit halen. Ze is soms wel overijverig , dan kan ze wel even wat druk doen. Gelukkig kan ik haar steeds beter bij me houden en gaat ze dan prachtig showen, zodat ze heel wat bekijks trekt.

Springen vindt ze geweldig, ondanks dat ze er erg onervaren in is. Ik ben geen held, dus ik spring alleen heel laag, dan is ze erg braaf. Soms gaat er een springruiter op. Als ze dan echt aan het werk gezet wordt, kan ze wel wat heet worden. Maar ze vindt het in ieder geval erg leuk.

Buitenritten gaan redelijk. Ze heeft soms wat moeite om van huis weg te komen. (Dit gaat wel steeds beter). Ze kan soms wat kijkerig zijn op schapen of rare geluiden achter bijv. een schutting, maar ze is over het algemeen erg goed te rijden. In het bos is ze echt geweldig. Nooit aan de teugels trekken of druk doen, maar ook niet sloom. Je kunt bij wijze van spreken een stuk rengalop doen en binnen 10 meter weer terug naar stap gaan. Het maakt niet uit of ik alleen rijdt of in een een groep. Voorop af achteraan maakt ook niets uit. In het midden is ze soms een beetje bang. (Te opgesloten).

Voor de grootste vrachtwagens is ze niet bang, waar ze wel helemaal van door het lint gaat zijn koetsen. Dan stuitert ze echt alle kanten op. (Is wel vrij vervelend).

Oja, de vader van haar moeder is een Ulster, staat niet bepaald als makkelijk bekend, maar ik merk er erg weinig van.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:37

Een vriendin van mij heeft een Gregor (opa Uniform) die is ook echt niet gemakelijk, af en toe heeft die ook een aanval dat ze moet steigeren en dit doet ze dan een minuut of 10 daarna is het afgelopen en loopt ze weer als een zonnetje Verward je snapt er niks van.. Ook op wedstrijd doet ze dit weleens, en als je dan haar kalkoenen in wil draaien moet je uitkijken dat je geen slag voor je kop krijgt, want dat doet ze gerust, en ook al sla je d'r keihard of doe je lief of wat dan ook, je krijgt echt geen enkele reactie, die heeft dat echt een plaat voor d'r kop..
Iemand anders die ik ken heeft een uniform en die had ook altijd van die geintjes, uiteindelijk heeft ze wel alles gehaald wat ze kon halen (het was een grote pony), en is dus nu met pensioen, maar makelijk zijn ze niet nee..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 00:20

Troef schreef:
Citaat:
hij is erg nieuwsgierig, speels en verzot op aandacht. Op stal absoluut betrouwbaar. Wij hadden heeeel vroeger een jochie op stal die hem weleens poetste, die deed hem ook rustig de knip van het halstertouw aan zijn neusvleugel en dan liep ie ook nog mee..


Hebben we het over een paard die moet werken of over een cavia???


Ach...er werd gevraagd naar het karakter en om antwoord te geven op je vraag, nee hoor, ondanks dat het geen cavia is, hoefde hij ook nog niet te werken toen..

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:37

Ik ken wel een paar Uniform's en ik vind het erg mooie paarden, maar ze hebben niet altijd het makkelijkste karakter.

Afbeelding


Afbeelding

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Ipsilonka

Berichten: 5853
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 08:46

Wij hebben op stal ook twee merries van Uniform, op stal zijn dat niet de vreindelijkste merries. Met rijden gaat het een stuk beter!!

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:10

Bij mij is het dus net andersom. Heerlijk in omgang, voor mij dan, op een andere persoon doet ze ook ooit moeilijk, maar qua rijden niet echt een makkelijke.

Ze is zelfs zo kieskeurig dat er maar een bepaalde dierenarts haar fatsoenlijk kan onderzoeken, bij de rest is ze super vervelend. Maar ik houdt daar wel van.

Ik ken ook verschillende Gregor's, dat zijn gewoon grote k*t bokken !!! We hebben er ooit eens moeten laden, daar zijn we 3 uur mee bezig geweest. Er zijn ook 3 verdovingsspuiten, van de dierenarts, aan besteed. En nog niet er op gaan he !!! Nee dat was zeker geen lekkertje !!!!!

Geef mij mijn Uniformpje dan maar, o zo makkelijk in omgang !!!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 15:49

Mijn schoonzusje had een uniform. helaas heeft ze die twee weken geleden moeten laten inslapen. Hij had een neurlogische aandoening. Komt maar heel zelden voor maar helaas trof het haar paard.

Mistral was echt een schatje. Heel braaf met rijden en ook buiten heel makkelijk. Hij liep echt heel mooi. Jammer dat ie er niet meer is.
Afbeelding
Hij is maar acht jaar geworden.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 10:12

Heike schreef:

Mistral was echt een schatje. Heel braaf met rijden en ook buiten heel makkelijk. Hij liep echt heel mooi. Jammer dat ie er niet meer is.

Hij is maar acht jaar geworden.


Hoi Heike,

Inderdaad een schatje, maar je moest hem wel "RIJDEN". In het begin heeft 'ie nog wel eens buien gehad dat 'ie ineens kon omdraaien en heel hard weg rennen. Maar ja, vologens mij is dat het uitproberen wat elk paard wel eens doet. (ook het niet links of rechts af willen, niet van de hoefslag afwillen, e.d. ) Bij een nieuwe/andere ruiter haalde hij weer één voor één al zijn trucjes tevoorschijn. Ik kon ze gewoon voorspellen. Maar als je daar eenmaal door/overheen was, was het het beste paard dat je je kon wensen! Lovers
Dus inderdaad moest hij veel te vroeg van ons weg... Verdrietig
Maar het kon echt niet anders.

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 12:45

Ik kende een uniform X variant en het was een verschrikkelijk klote paard.
Deze merrie is ook een paar keer gedekt door Argus en dat kwam de karakters van de veulens ook niet ten goede, want ook deze waren verschrikkelijk in omgang.
Altijd opletten en heel erg consequent zijn.
Voor mij nooit een variant of uniform
Ik vind ze allebei verschrikkelijk.
Ik heb trouwens ook eens een afrikaner gereden en dat was ook al een monster.

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 17:10

Uniform nakomelingen zijn hele goede sportpaarden maar hebben wel een goede en consequente ruiter/amazone nodig, dat zijn het toppers. Maar komen ze in minder getalenteerde handen dan kunnen het draken worden omdat het over het algemeen hele slimme paarden zijn.
het leuke van Uniform nakomelingen rechtstreeks isdat het allemaal schimmels zijn.

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:37

Haha, dit lijkt wel een compliment Bloos

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 20:38

runningkawa schreef:
Ik kende een uniform X variant en het was een verschrikkelijk stinkmodder paard.
Deze merrie is ook een paar keer gedekt door Argus en dat kwam de karakters van de veulens ook niet ten goede, want ook deze waren verschrikkelijk in omgang.
Altijd opletten en heel erg consequent zijn.
Voor mij nooit een variant of uniform
Ik vind ze allebei verschrikkelijk.
Ik heb trouwens ook eens een afrikaner gereden en dat was ook al een monster.



Die van mij (Mistral) was ook een Uniform x Variant !! En , zie boven, een echte scheet hoor!! Lovers

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

knabbel
Berichten: 49
Geregistreerd: 20-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-02 21:40

Saskia schreef:
Haha, dit lijkt wel een compliment Bloos


Ik heb eeb Junior STV Lachen

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 12:32

Mijn merrie heeft Uniform als opa, zit geen greintje kwaad in. Oke ze heeft haar buien en dan denkt ze even dat zei de baas is. Zolang ze duidelijk weet dat ik dat ben is ze echt goud waard Lachen
Heeft ze door dat anderen erg "lief" zijn dan maakt ze daar gelijk misbruik van en gaat lopen "draken" Haha!

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-02 14:17

knabbel schreef:
Ik heb eeb Junior STV Lachen


Mag ik even heel dom zijn en vragen wat een Junior STV is??

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: champie2, IASCrawler en 58 bezoekers