halter/toiletteerclinic (verslag)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

halter/toiletteerclinic (verslag)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 21:18

Hallo,

Vandaag hebben we de halter/toiletteerclinic gehad van Karin v. Bekkum.
Wat ons betreft, voor herhaling vatbaar, echt hartstikke leuk & leerzaam!

Het liep iets uit... maar dat maakte op zich niet zoveel uit, aangezien iedereen al druk in gesprek was met elkaar Clown

We hadden in totaal 7 paarden die meededen, waaronder verschillende leeftijden & verschillende types, dus een gevarieerd 'paardenstel' Haha!
2 veulens, een 2-jarige, 3-jarige, maar ook oudere... een 'reiner' ... een 'halterpaard' (paint) etc. etc.

Het begon met inlopen... lopen... lopen... lopen... (hetgeen wat ik me ook nog herinner van vorig jaar, toen ik zelf meedeed Dromen )
Vermoeiend... maar leerzaam...
Karin v. Bekkum laat niemand zomaar 'voorbij' gaan, zonder haar hulp & aandacht gegeven te hebben.


Leren meedraven... rechte lijnen, opstellen... simuleren van een echte 'halter' wedstrijd... alles werd behandeld.

Pauze... eindelijk... Clown eten en voor degene die gezeten hadden... even opwarmen met een warme hap Tong uitsteken

Daarna weer even lopen... en toen begon het toiletteren.
Ook hier werden de paarden er weer bijgehaald, om bepaalde dingen te laten zien & te oefenen...
Eerst waren de veulens aan de beurt, het scheren....
We dachten natuurlijk; o jee.... }> maar nee hoor... ging allemaal goed ! Knipoog
Daarna nog anderen, benen scheren; manen vlechten, hoeven lakken, witte benen... alles werd gedaan met de nodige 'theorie' erbij.

Uiteindelijk werd het 17.00 uur (ipv 16.00 uur) en waren we denk ik, allemaal wel toe aan een 'warm' huis Haha!

Wat ons betreft, zeker voor herhaling vatbaar ... voor Karin .... echt super
Zit al 'stiekem' te denken aan volgend jaar... misschien Karin weer eens uitnodigen... voor pleasure/horsemanship ofzo... Verward

Oh ja... ook nog een nieuwe 'bokker' ontmoet... kwam ik pas op het eind v.d. dag achter... Mac Knipoog
Jos, Monnik, Margee kende ik al .
Wat vonden jullie van deze dag?
Monnik; waar bleef je nou met "Okie" ... met toilleteren? Knipoog

Verder; ik heb nog wat foto's ... maar ik weet niet of ik die hier mag plaatsen.. SM Verward

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:04

ik heb mee gedaan
en gelopen Gaaaap Knipoog
ik vond het erg leuk
en Jim heeft zich netjes gedragen op zijn 1e uitstapje

maandag meteen naar de speelgoedwinkel voor krijt, het kruidvat voor talkpoeder, de schoenenreus voor schoensmeer, gamma voor blanke lak
oja en dan op het NK op zoek naar pepi spray Haha!

kom maar op met die foto, s

Jolanda en Karin, bedankt voor de fijne dag.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 08:43

Ook ik heb meegedaan met mijn 'reinertje'. Vond het echt heel erg leuk en mijn paard is, ondanks dat ze niet het juiste type is, een perfect halterpaard Schijnheilig . Ze liep door die bak alsof ze deze dingen al jaren doet.
Margee (Carys) heeft ook nog een stuk met Okidokie meegedaan. Mandy was helaas uitgevallen anders had ze samen met haar eigen paardje aan de clinic meegedaan.

Het toiletteren.....ja Jolanda, ik wil zo graag zelf mijn paard toiletteren en op m'n vingers getikt worden als ik het niet goed doe. Dus niet Karin mijn paard toiletteren, iets wat ze overigens bijzonder goed en vakkundig doet!!! Maar ik ben een 'doe het zelver' zeg maar, dus vandaag gaat Okie onder het mes en onder de schaar Haha!.

Ik vond het een superleuke en gezellige dag. De catering was ook weer bijzonder goed verzorgt Vork. Bij mij op de site staat ook al een verslagje met aantal foto's, http://groups.msn.com/Westernrijden dan onder afbeeldingen en dan onder 'clinic Karin van Bekkum'. Ik heb er nog meer, zal ik je die per mail sturen?

Jolanda en Karin hartelijk bedankt voor de leuke en leerzame dag. Zeker voor herhaling vatbaar!!!
Laatst bijgewerkt door Monnik op 13-10-02 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:52

Afbeelding


Afbeelding

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 11:50

Lieve foto's! Lovers
Ik heb gezocht op de andere site maar ik kan niks vinden, waar staan de foto"s?? Verward

Schitterende binnenbak, trouwens Cool

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Sadie

Berichten: 996
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: NOP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 14:11

Onder afbeeldingen staan de foto's van de clinic Lachen

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:11

Klopt als een bus, de foto's staan onder de afbeeldingen bij ons op de site. Heb het oorspronkelijke berichtje een beetje aangepast zodat het duidelijker is.

[BB-ITP]Aussie puppies aan het spelen
De website over mijn Aussies Face, Jay & Ike, mijn paardjes Jacqie & Jamai en mijn Siberen Noor & Chip: Chiësvar's Aussies, Quarters en Siberen.

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:59

Leuke foto's hoor. Zo te zien voor iedereen een hele leerzame dag geweest.
Op de eerste foto van Monnik ontbreekt de wedstrijdkleding, anders zou je denken dat het een echte wedstrijd was Haha!

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 17:31

Van mij ook niks dan lof! Ik hoop dat ik alles heb kunnen onthouden wat we gisteren geleerd hebben. Het was mijn eerste clinic met Karin, en da's zeker voor herhaling vatbaar. Showmanship at halter met Karin, misschien Knipoog ?

Die "luxe" koffie bij Colinda, zoals ik hem effe in de wandelgangen hebt omgedoopt, is trouwens ge-wel-dig. Jamjam! De locatie was sowieso toppie. Een zeer geslaagde dag!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 20:34

Mac schreef:
Die "luxe" koffie bij Colinda, zoals ik hem effe in de wandelgangen hebt omgedoopt, is trouwens ge-wel-dig. Jamjam! De locatie was sowieso toppie. Een zeer geslaagde dag!


hoi,

Haha! je bedoelt onze "Top's Ranch Koffie" , ja die is idd errugggg lekker (drinken wij altijd)...
Is te vergelijken met 'koffie verkeerd'.... maar is toch nog voller & romiger, omdat het 'verse' melk is, vetter en slecht voor de lijn, maar ozo lekker Tong uitsteken

En Karin v. Bekkum nodigen we zeker nog eens uit... zal showmanship at halter in gedachten houden...misschien leuk in combinatie met pleasure?
bijv. ochtend : showmanship at halter... na de pauze rijden... Cool

Hier nog wat foto's Clown Sommige zijn wat onduidelijk... ik vroeg me al af waar mijn 'digi' last van had... Verward
Ik heb ze wat kleiner gemaakt... om 'bokt' te sparen... Bloos Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

En hier dan die knappe 'reiner' in beeld Knipoog

Afbeelding

twijfelde nog even of ik deze erop moest zetten... Haha! als je niet weet hoe of wat ... zou je denken dat hier een veulen mishandeld wordt.... maar nee.... oortjes scheren Knipoog

Afbeelding

En nog één van de 'gesimuleerde wedstrijd' Haha!

Afbeelding


Zo...dat waren ze... nu nog eens mijn digicam nakijken... sommige zijn ook wat vaal... of juist te rood... Scheve mond

Jos : je hebt je bordje niet meegenomen!!!?
Moet ik hem bewaren of niet?

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!

turbo
Berichten: 47
Geregistreerd: 05-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:57

de clinic gister van karin was top
en ik was zo trots op m'n kleine kidje

vandaag heb ik kidje meteen helemaal getoilleteerd (voor het eerst met de tondeuse braaf!)
later nog gepoetst en hij heeft de heletijd vierkant gestaan Lachen


karin en jolanda en de rest het was super, bedankt!
enne een clinic showmanship ja hoor ik doe mee


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:00

o ,mocht dat,
ik zat er wel aan te denken , maar ik durfde niet Bloos

bewaar hem maar voor me

en de volgende keer graag een clinic showmanship en pleasure

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:05

Ik ga deze week in ieder geval het halster stukje bijwerken,. Ik heb nog een tondeuze liggen, hopenlijk red die het.
Blijft de vraag wat mijn paard doet als dat ding aangaat.
Met de gewone schaar heb ik al moeite, ze trekken iedere keer snel hun hoofd terug.
Tot de volgende clinic of bijeenkomst he!

Colinda
Berichten: 1322
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-02 23:49

turbo schreef:
de clinic gister van karin was top
en ik was zo trots op m'n kleine kidje
vandaag heb ik kidje meteen helemaal getoilleteerd (voor het eerst met de tondeuse braaf!)
later nog gepoetst en hij heeft de heletijd vierkant gestaan Lachen
karin en jolanda en de rest het was super, bedankt!
enne een clinic showmanship ja hoor ik doe mee


hoi,

ik wist niet eens dat jij op bokt zat ! Haha!
Wel leuk ! Weer wat nieuwe bokkers ontmoet!

Jos : het bordje heb je voor betaald hoor ! Bloos
Niet voor niets 'werk' aan gehad Knipoog

Ik zal het voor je in 'bewaring' nemen Clown

groetjes Jolanda

op de avatar zie je Sallyman!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 bezoekers