Buitenrijden met deken en uitstappen enzo?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Buitenrijden met deken en uitstappen enzo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 18:52

Nu het weer winter wordt (zucht Scheve mond ) begint Iwaldo helaas weer direct strammer en stijver te lopen. Hij is heel snel stijf en moet zich echt warmlopen als een dieseltje!
In de springles van afgelopen week kreeg ik het advies om na 10 minuutjes maar meteen te galoperen en dat helpt wel aardig, ben vandaag ook snel de galop ingegaan, daar wordt ie losser van en warmer Haha!

Nu de volgende vraag: Ik heb vandaag dus al mijn zweetdeken opgedaan met losstappen en uitstappen (je weet wel, erop zitten en voorkanten om mijn benen slaan) want Wal is geschoren en ik reed in de buitenbak (met flinke wind) vinden jullie dit te vroeg voor de tijd van het jaar?

Als ik ga buitenrijden in deze kou is het dan handig om geoon met zweetdeken op te rijden? Ik weet van vorig jaar nog wel dat als ie erg stijf was, ik m inwreef met van dat spierspul, dan de zweetdeken erop en dan aan de longe om hem zo snel mogelijk warm te krijgen. Dus buitenrijden lijkt me met deken ook wel een goed idee omdat we verder in de binnenbak rijden... of ben ik dan overbezorgd?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Kabouterdans
Berichten: 5085
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:12

persoonlijk vind ik het prima kunnen zeker omdat je paard geschoren is

ipv een gewone deken gebruik ik een uitrijdeken als ik ga rijden

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:26

Nu met deken buitenrijden is toch nog vrij warm, denk ik. Zit je weer met dat gezweet enzo..

Een zweetdeken doe ik op wanneer dit nodig blijkt te zijn. Bij jou is dat nu al, dus waarom wachten *LOL*

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 01:35

Lekker warm houden hoor! Je paard geeft het zelf eigenlijk al aan. Zeker met deze koude wind moet je erg oppassen dat de kou niet op de spieren slaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:28

Ik stap nu ook uit met uitrij deken en Kawa is nog niet eens geschoren.
Ik ben anders ook bang dat hij kou vat.

Ik merk trouwens ook goed dat het kouder word en Kawa ook meer veel meer tijd nodig heeft om losser te worden.
Nu kreeg ik van mijn instructrice de tip om hem appelazijn te geven.
2x in de week 1 eetlepel.
Dit bevorderd de bloedsomloop.

Ik heb nu appel azijn staan, maar nog niet gegeven, het zit in een glazen fles en ik wilde het graag in een plastieke doen. Haha!

Ook een tip, koop appelazijn gewoon bij een winkel in de buurt en niet bij de ruitershop.
Bij de ruitershop kost een fles 9 euro
en in de gewone winkel 1,99 Lachen

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 12:29

ik heb vandaag ook voor het eerst al met een deken uitgestapt. En Annebel is ook niet geschoren. Ik stap namelijk van de les naar huis toe, een half uur ongeveer. En dat gaatr altijd goed op met een dek. Gewoon rijdne met een deken heb ik geen ervaring mee, maar ik heb wel meer mensen gezien die met een deken buitenrijden.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 12:32

Ik stap ook al een weekje uit met zweetdeken, er staat een flink koude wind en het weer is snel verandert. Lekker warmhouden hoor je paard!

28-09-2007
Nothing compares too you...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 12:41

beetje off topic.aan te denken om en uitrijdeken te kopen/ maken. Maar welke maat???
jakkie is 1.68 M??

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 14:48

Ik rijd eigenlijk nooit met zweet- of uitrijdeken als mijn pony geschoren is alleen het losstappen of uitstappen wel maar voor de rest het rijden niet las je actief rijd moet je paard normaal gezien geen kou hebben tenzij het rap kou heeft (ken er zo eentje die als hij geschoren is een 3 dekens op heeft soms nog staat te bibberen in de stal)

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:20

Het rijden zelf doe ik ook niet met de deken.
bij wijze van hoge uitzondering als er echt een super koude, gemene wind staat.

maar in het bos vaak weer wel, omdat ik daar het meeste van de tijd stap.

VillaNeusjes

Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 17:26

ik heb baily ook geschoren en met in en uitstappen heb ie de zweetdeken ook over zich heen. kan namelijk alleen buitenrijden en het is bij ons behoorlijk koud...


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:26

nu ik er trouwens bij nadenk, had een paard op de club vorig jaar ook met rijden een deken om. Deze was niet omdat hij geschoren was, maar ook om hem warm te houden/maken. Ook met losdraven had ze hem om. En als hij goed warm was deed ze hem weer af.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Miss_Mii21 en 83 bezoekers