Manege/grote pensionstal 15km rond Cap. a/d IJssel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Manege/grote pensionstal 15km rond Cap. a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 16:38

Ik ga binnen een paar maanden verhuizen naar Capelle a/d IJssel, vlakbij de Brienenoordbrug. Ik sta nu op een grote manege met alle voorzieningen en altijd de mogelijkheid om te rijden ivm meerdere binnenbakken.

Ik wil er qua voorzieningen absoluut niet op achteruit maar de afstand wordt toch wat te groot. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe manege of grote pensionstal. Ik denk zelf aan Capelle / Krimpen /Rotterdam/Barendrecht.

Iemand ideeen? Ik wil de komende tijd gaan kijken op een aantal stallen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:49

Ik heb op marktplaats twee advertentie gezien rond capelle aan de ijssel. Misschien kun je even kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 20:38

In Barendrecht is een nieuwe grote manege..
Kost wel 750 gulden in de maand.
Voor meer info geef je maar een gil.
En ryerbos (Ridderkerk), daar sta ik zelf voor ingeschreven kost voor een paard 650 gulden in de maand, maar dat duurt dan nog wel even...
Verder heb je een pensioenstalling in Rhoon, hele mooie, is 395 euro in de maand..

Zoals ik al zei, geef maar een gil voor meer informatie Bloos

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 20:44

moet je even aan natasja vragen (boktnaam: montreux)

Haar paard staat op een manege in Krimpen aan den Ijssel.

sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:03

De Waalmanege, Capelse manege, Rotterdamse manege, Manege Hilligersberg, ik noem maar wat op....Succes!

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:00

De waalmanege in krimpen a/d ijssel is een hele leuke heb er zelf 3 jaar gereden, capelse manege is ook een goeie, ik rij nu op Hippisch Centrum Barendrecht, een erg mooie en hele goeie manege alleen wel behoorlijk prijzig! je heb zoveel manege's en pensionstallen rondom Capelle dus ik denk wel dat je slaagt, als je adressen wilt hebben dan pb je me maar. groetjes marleen xxx

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 22:02

merelberfe schreef:
moet je even aan natasja vragen (boktnaam: montreux)

Haar paard staat op een manege in Krimpen aan den Ijssel.


ja dat is de Waalmanege euh bedoel Waalstables zo heet het nu, echt een lief paardje heeft zij!!!

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 23:20

Ga je in Fascinatio wonen dan??
stalling op de Capelse, moet je of iemand kennen en er dn tussen wurmen of heeeeel lang wachten. Waalmanege weet ik niet. Ik sta zelf in Krimpen a/d Lek op een pensionstal, heel gezellig met binnenbak en verder heel simpel. Er zit nog een pensionstal aan de rottermeren, vlakbij de Skihelling, maar dan wel aan deze kant van het water, maar daar is geen binnenbak. Weet niet wat je nu allemaal gewend bent??

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 23:22

een klasgenootje van mij heeft op een manege in capelle gestaan, ze hadden daar 3 of 4 bakken (2 binnen!) een longeerbak en veel stallen en afspuitplek....vrij luxe, 3 of 4 sterrenmanege
dat was de capelse manege... cjrv of zoiets! en je kunt een daar mooi een ruiterpad op, voor als je buiten wilt rijden.

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 23:28

Ja, de Waalmanege, daar staat mijn nieuwe verzorgpaard ook.

Voor war ik ervan zag een leuke manege hoor.. Lachen

Reijerbaos is ook heel erg goed, maar daar moet je best een eindje voor tuffen.. Daar staat mijn vorige verzorgpony namelijk.. Maar daar staat wel een behoorlijke wachtlijst..

Zet anders eens een advertentie op marktplaats.. Vaak reageren daar ook mensen op.. Lachen

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-02 08:29

Ik ga inderdaad in Fascinatio wonen.
Ik sta nu op Simonshaven en daar hebben ze 2 binnenbakken en 2 buitenbakken. Een longeerring, een paddock, stapmolen en in de zomer weidegang. De stallen worden daar heel goed schoongehouden en er is een goede instructeur. Die dingen vind ik erg belangrijk.

Chita

Berichten: 669
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 15:30

Ik heb op de waalmanege gereden. Ik vind het niet zo'n leuke manege. Het is ook vrij duur volgens mij om je paard daar te stallen. Ze hebben wel 2 binnenbakken en 1 buitenbak.
Je kan er dus altijd even kijken

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 16:49

Iemand ervaring met Hitland? Het grootste probleem is eigenlijk bij de meeste maneges dat ze maar 1 binnenbak hebben en 's avonds dus manegelessen hebben. Dat betekent gewoon dat je in de lessen mee moet rijden en dat werkt voor mij niet zo goed. Ik heb ondertussen al een hele lijst hoor. Ik ga binnenkort overal kijken (behalve bij 1 binnenbak en manegelessen)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 16:54

Hitland ken ik zelf niet, maar zelf hoor ik er niet supergoede verhalen over.

Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 17:45

ShannaY schreef:
Verder heb je een pensioenstalling in Rhoon, hele mooie, is 395 euro in de maand..

Zoals ik al zei, geef maar een gil voor meer informatie Bloos


Als jij pensionstal de Hoogestee bedoelt in Rhoon?
Die is 320 euro per maand hoor en geen 395 euro (het wordt steeds duurder geloof ik)

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:47

hoi,
ik heb ruime ervaringen met hitland en zal je even een pbtje sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 19:55

Tallie1979 schreef:
Ja, de Waalmanege, daar staat mijn nieuwe verzorgpaard ook.

Voor war ik ervan zag een leuke manege hoor.. Lachen


Ik heb daar hele slechte verhalen over gehoord, haast de helft van waal gaat naar Reyerbos toe, omdat ze bij waal allemaal wegwillen.

Citaat:
Reijerbaos is ook heel erg goed, Maar daar staat wel een behoorlijke wachtlijst..


Klopt..

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 21:59

sharief schreef:
Rotterdamse manege


Daar werd toch CHIO gehouden?
Dat vond ik ook wel een mooie manege!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 22:26

CHIO is op de Kralingse en volgens mij moet je daar door de Ballotage commissie, beetje kak manege Knipoog

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 22:27

Haha! De meesten vinden Simonshaven ook een kak manege Knipoog

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 22:38

rotterdamse is echt wel een leuke manege ( heb er gewerkt !!)

okee er lopen wel wat kak en raar volk rond , maar ook erg leuke en aardige mensen.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 07:59

Clown He ik wordt hier nog eens beroemd, zo vaak wordt mijn naam hier genoemd Pling

En eh HP "De Waalstables" in Krimpen is een hele gezellige manege hoor. We hebben 3 sterren van de FNRS gekregen en de maximale score van 20 voor wat betreft de kwaliteit en verzorging van de manegepaarden. Pling

Dat de helft van de mensen hier weg wil is echt grote onzin! Sterker nog, degene die hier ooit om wat voor reden dan ook weg zijn gegaan, zijn inmiddels al weer terug of staan te trappelen om weer terug te mogen. Uiteraard zijn er altijd mensen die over van alles wel wat te zeiken hebben. Die mogen van ons ook lekker wegblijven of hun paard verkassen en ergens anders gaan zeuren Tong uitsteken

Zelf ben ik op deze manege gewoon als manegeklant komen rijden. Inmiddels heb ik mijn eigen lieve schimmelmerrie al ruim 3 jaar hier gestald. Het leuke aan deze manege is dat het niet uitmaakt of je al dan niet een eigen paard hebt. Iedereen hoort erbij en we maken het met z'n allen gezellig. De eigenaren zijn zeer paardvriendelijk (ook voor de manegepaarden en dat vind ik heel belangrijk!!!) en bijna alles kan als je het maar gewoon vraagt.

We hebben 2 binnenbanen (20 x 40 en 20 x 60) een buitenbaan en ook nog een longeercirkel. Met slecht weer kun je dus altijd wel terecht. Er wordt 3 x per dag brok gevoerd en 2 x per dag kuil. Uitmesten gebeurd op maandag en op de dinsdag na wordt er elke dag opgestrooid. Het stroo is van zulke goede kwaliteit dat mijn eigenwijze schimmel heeft besloten dat het best oke is om je bed op te eten
In ieder geval vind ik dat mijn paard er super bij staat. Soms staat ze zo hoog in het stroo dat ik moet gaan zoeken waar ze gebleven is. Verward Mijn schimmeltje staat in een grote paardenbox en daar betaal je €290 voor (inclusief milieuheffing).

Ik zou zeggen gewoon een paar keer komen kijken en zelf oordelen! Maar uh ik weet zeker dat ik hier niet meer wegga.

Tallie wat leuk dat je Montreux haar buurman Ulbe gaat verzorgen. Montreux is niet helemaal happy met een friese hengst als buurman maar Montreux heeft dan ook een hekel aan ieder paard.
Gelukkig is ze helemaal weg van mensen en een echte kroelkip.
Heb vorige week nog naast je aan tafel gezeten. Op welke dagen kom je Ulbe rijden???

Groetjes van Natasja

duikpaardje

Berichten: 1474
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:08

hooi,

www.berkleysstables.nl

dat is alleen een pensionstal/handelsstal geen manege met binnen en
dubbele buitenbak.
volgens mij zijn er ook paddocks/stapmolen en longeerbak

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 14:34

Volgens mij worden er twee manege's door elkaar gehaalt Verward

Waalzicht En de waalmanege volgens mij worden die doorelkaar gehaalt.

Er is toch ook nog een western manege aan de waal? Verder heb je nog: hippisch centrum Barendrecht, Reyerbos, de hoge Devel en als je overal kijk zijn er nog wel kleine persionstalletje, met met een buiten bak ofzo, verder is op kripen aan de Lek bijna overal stalling!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-02 14:45

Ik ga even kijken wat er op de Hoge Devel is. De Waalstables ga ik vrijdag kijken. Waalzicht zal ik ook even opzoeken.