Caballo en Pril

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 18:27

Ik hoorde vanochtend op de radio dat er een orkaan in Texas aan het ronddwalen is en half Texas ontruimd of geevacueerd moest worden...hopelijk zitten jullie daar niet bij Scheve mond\

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:44

Ik zat net op het randje van die storm. Het was tropische storm Allison. En ze is flink tekeer gegaan in Houston. Ze hebben daar zo vreselijk veel regen gehad dat nagenoeg heel Houston en de plaatsjes daar omheen, geevacueerd moesten worden, omdat het allemaal onder water stond. Er heeft ook inderdaad een orkaan aan de grond gezeten, maar de schade viel gelukkig mee en niemand was gewond. In 1 van de plaatsjes wat hier maar 50 kilometer vandaan ligt, is het ook behoorlijk erg. Mensen die zelfs 3 hoog woonden in een appartement, zijn uit hun huizen gespoeld. De storm bleef maar in dit gebied hangen en het heeft 5 dagen lang non-stop geregend. Gelukkig zit ik hoog waar ik woon, maar waar onze koeien lopen (en ook de paarden) daar stond het water al behoorlijk hoog. Het is dat we weten dat het snel onder water loopt, dus kunnen we vast voorzorgsmaatregelen nemen en iedereen op een heuvel roepen. We zijn in al die jaren nog nooit een koe kwijt geraakt (effe afkloppen). Maar bedankt voor je bezorgtheid Ineke. Dat doet me goed Pling
groetjes, Caballo

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 18:54

Pfieuw gelukkig dan maar dat het bij jouw nog redelijk gaat. Al die orkanen en stormen...niks voor mij, gelukkig komt het in Nederland bijna nooit voor.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:17

Ik moet zeggen dat ik nog nooit een orkaan heb gezien. En wat er afgelopen week is gebeurd, gebeurd ook maar eens in de zoveel jaar. De laatste overstroming die ze hier hadden was in '94. In Nederland hebben ze toen (ik geloof in '95 en '96) ook 2 jaar achter elkaar een overstroming gehad. Wat hier in Houston is gebeurd, dat geef ik de schuld aan alle wegen en huizen en alle nieuwbouw. Het water kan nergens meer heen en dan loopt alles gewoon onder water. Ik heb dat eigenlijk liever dan wanneer we een droogte hebben die wij vorig jaar en dat jaar daarvoor hadden. Dat vind ik helemaal een ramp. Al dat water is met een paar dagen wel weer weg, maar een droogte kan een hele tijd duren voordat je daar weer uit bent. Het is overal wat denk ik. En je leert er mee leven. Ik heb er op zich geen problemen mee.

groetjes, Caballo

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Caballo op 2001-06-11 19:19 ]</font>