kriebels

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-01 18:10

Gisteren zo'n leuk paardje gezien. Ik heb er helemaal de kriebels van. Lovers

Het is een merrie van 3 jaar, zwart bont, afstamming waarschijnlijk Purioso x Samber (zit geen papier bij), 1.60 m en hele bijzondere ogen. De bovenhelft is bruin en de onderhelft is blauw van elk oog. En ze heeft een superlief karakter, komt zo naar je toe in de wei en is erg knuffelig.

Ze wordt momenteel aangereden: de tweede keer dat ze werd bereden meteen al naar buiten en voorop zonder problemen!

Sorry, eigenlijk een flutberichtje. Maar ik moest dit even kwijt, ben zo enthousiast!
Ik hou jullie op de hoogte *LOL*

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 18:43

hehe heb ik ook wel ooit ja! zie je zo'n geweldig paardje lopen... iiieeeuuuwww Lachen

Maarja, toch blijft pink de leukste Lachen Lovers

Groetjesss

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:08

Oh wat leuk, Mirjam!
Bont is en blijft toch mooi. Was je van plan haar te kopen ofzo? Staat ze bij je in de buurt?

We horen het nog van je!

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-01 10:37

Hoi Kitty.

Mijn vriend is ook aangestoken door het paardenvirus en rijdt al weer twee jaar op een manege. Met Lamanda kan hij het goed vinden, alleen het rijden gaat nog niet zo. Ze is wat te fel en te snel voor hem. Dus dachten we aan een braaf wat ouder paard, bijv. een groninger.

Maar aan de andere kant wil ik graag een paard met wat meer mogelijkheden dan Lamanda. En we zijn beiden gek op bont. Dus dachten we ook aan een bonte kwpn-er. En dan het liefst van Samber, omdat die vaak een heel goed karakter hebben en elastisch zijn. Maar dan wel een jong paard, omdat ik het nu graag zelf wil opleiden.

We wisten het dus nog niet en hadden zoiets van dat zien we volgend jaar wel (nog druk bezig met het huis, nog geen stalling bij huis, etc.). Vorige week waren we bij de smid en die vroeg ons er ook naar. En gaf meteen aan dat hij wel een bonte te koop wist. Vandaar dat we zijn gaan kijken. Komend weekend gaan we weer en horen we ook wat de vraagprijs is.

Voor mijn vriend wel een beetje een probleem, want hij zal dan echt op Lamanda moeten leren rijden. Maar zij wordt steeds makkelijker onder het zadel, dus dat zal wel goed komen.

Trouwens, Lamanda staat momenteel weer op gewone ijzers. Na 1,5 jaar egg bars vond de smid het tijd om af te bouwen. En ze loopt er super goed op. Eigenlijk zouden we weer eens foto's moeten maken, want niemand gelooft nog dat ze hoefkatrol fase 4 heeft.

Hoe is het met jou? Ik zag dat je echt bij RZG weggaat per 1 juli? Momenteel zie ik geen leuke marketingbanen in de kranten staan, vandaar dat je kijkt in de paardenbrache? Wel leuk Pling

Kitty

Berichten: 7697
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:48

Ach, als Lamanda rustiger wordt en je vriend leert steeds beter paardrijden, dan kan hij hopelijk lekker op haar rijden. En dan kunnen jullie een jonge bonte kopen! Echt heel gaaf! Ik ben altijd al gek geweest op bonte KWPN'ers. Nou ja, in elk geval van edel gebouwde, wat grotere bonte paarden.

Wat goed trouwens dat Lamanda zo goed loopt! Het zou erg fijn zijn als ze helemaal geen last meer krijgt van die hoefkatrol! Kan best, de buren van de eigenaar van Muzefee hebben een paardje die ook hoefkatrol heeft, maar daar nog nooit last van gehad heeft.

Ik verlaat RZG inderdaad. Mijn huidige functie houdt op en ik kon op zich verder in een andere marketingfunctie, maar dat is een MBO-baan en dat vond de projectmanager van mijn opleiding niet goed. (En de baan leek mij nou ook niet echt geweldig).
Omdat ik toch wat om handen wil hebben én omdat ik meer ervaring op wil doen met paardenhouderij enzo, zoek ik het nu in de paardenbranche. Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 11:39

Gaaf een bonte ik ben ook zo´n ven (bokt taal)van. Mijn volgende gaat echt een bonte worden.

Ik hoor ook hele positieve berichten over Sambertini een goedgekeurde zoon van hem. Zijn wat beter in de dressuur.

We zien graag een foto van je mogelijke aankoop. Hopen dat deze helemaal goed is rondom.

Gr Pris

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-01 15:29

Ja Prisca, dat hopen wij ook. Als ze met de vraagprijs een beetje in de buurt zitten van wat wij verwachten, dan laten we haar helemaal keuren. Anders gaat het feest niet door.

Alhoewel ik moet zeggen dat we met Lamanda ook wel veel geluk hebben gehad. Ze heeft dan wel hoefkatrol fase 4, maar ze is al sinds 1,5 jaar niet meer kreupel. Eigenlijk gaat het nog steeds beter wat beteft het lopen en de soepelheid. Binnenkort heb ik zelfs mijn eerste wedstrijd, doodeng!

Nog een vraagje voor Kitty: stop je dan met je studie? Of stel je het een tijdje uit?

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-01 14:55

We kopen het bonte paardje niet. De vraagprijs is veel te hoog Frusty