de letter J

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

de letter J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 08:43

Ik start het J-topic met de bij ons allen welbekende hengst Jazz. De Arnd-database geeft een foutmelding bij mij en ik weet zo snel even geen andere foto's, dus wie er eentje kan plaatsen: graag.

Het NRPS-lijstje volgt vanavond als ik weer thuis ben.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

re

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 08:50

JUNIOR Kwijl
vUniform broertje van mijn jerommeke
Afbeelding

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:10

Jetset D. niet te vergeten.
En een hengst die bijna niemand zal kennen; Jorn v. Ahorn, verkocht destijds naar Amerika.

De hond is de betere mens

Suzanne F.

Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:29

Succesvolle jaargang geweest trouwens...

Jazz, Junior, Jetset, Jumbo-jet, Jacardo, Jacorde, Jupilot, Jackson, Jacomar en niet van deze jaargang maar wel met de J...Jonggor's Weyden.

In de sport is de J-jaargang ook succesvol geweest, zoals Jup, Jarwo, Janssen..

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 09:42

Een bekende volbloed Arabische hengst, ggk bij AVS en NRPS, is Juravel ox (v. Kapral ox).

Afbeelding

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:48

Jackson is gefokt op de vorige stal waar ik heb 4 jaar heb gestaan. Daar heeft hij ook een tijdje gestaan toen ik er met mijn paard(en) stond. Het is een Equador en de moeder komt uit de bekende Briolita stam (waar ik veel paarden van ken).

Jazz vind ik echt een stoer paard. Het is een Cocktail en dat is een half broer van mijn paard. Lachen

Afbeelding

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:51

Suzanne F. schreef:
In de sport is de J-jaargang ook succesvol geweest, zoals Jup, Jarwo, Janssen..


Bedoel je Janssen van Imke Bartels? Die is, dacht ik, niet KWPN gefokt hoor, dus hoort ook niet bij deze jaargang. Ik dacht dat hij russisch gefokt was.

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 19:47

Het beloofde NRPS-lijstje:

Rijpony's:
* Jasper van de Hoppenhof (v. Juravel ox)
* Jur (v. Juravel ox)
* Jurenco Nieuwmoed (v. Juravel ox)

Kleine maat:
* John Peter (v. Neptun ox)

Grote maat:
* Jasper's Egon (v. Jasper)
* Jetstream W (v. Jetset-D)
* Jorlando (v. Jetset-D)
* Jumper (v. Zuidhorn)
* Jumpy des Fontaines (v. Jus de Pommes)

Arabisch Volbloeds:
* Jaguar ox (v. Gon ox)
* Juravel ox (v. Kapral ox)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 07:48

Citaat:
Bedoel je Janssen van Imke Bartels? Die is, dacht ik, niet KWPN gefokt hoor, dus hoort ook niet bij deze jaargang. Ik dacht dat hij russisch gefokt was.


Hij valt onder het duitse stamboek Sachsen Anhalt

Is een halfbloed-warmbloed van de volbloed Fierant xx uit een Rasant moeder.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:27

James Bont Unitas x Zakerno 100 % Klassiek Tuigpaard

Afbeelding

Afbeelding

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:29

En de 87,5% Klassieke Zwaarwarmbloedhengst Jannosch Jantar x Lawin

Afbeelding

Afbeelding


gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:41

En Jimtown(v.Darco)! De vader van mijn paardje,hij is nu naar t buitenland (ik geloof Mexico) verkocht,wel jammer omdat je er bijna nix meer van hoort.

Dit is echt een leuk onderschrift!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Re: de letter J

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 08:53

Karin schreef:
De Arnd-database geeft een foutmelding bij mij en ik weet zo snel even geen andere foto's, dus wie er eentje kan plaatsen: graag.


Afbeelding
Afbeelding

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 11:55

Jalisco B (v. Alme Z) een Selle Francais Knipoog
Afbeelding

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 12:03

BWP-er Jokinal de Bornival.
Afbeelding

Afstamming: Almé Z x Rigoletto

Een paard zonder ruiter, blijft een paard.
Een ruiter zonder paard, is alleen maar... een mens

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 07:42

Hmm.. Met een J: de bekendste Welsh A hengsten met een J in NL:

Vardra Julius sektie A, preferent, vader van 8 goedgekeurde hengsten
(zie www.sumrin.com)
Geboren 1971 in Verenid Koninkriijk, als driejarige afgekeurd in Duitsland. Sindsdien steeds met een eerste premie goedgekeurd. Bekendste dochters (alleen nationale prijzen vermeld): Varpullan Ester, nationaal reservekampioene 1984, Sumrin Tiara, nationaal beste driejarige 1981 en jeugdkampioene 1980. Sumrin Titiana, jeugdkampioene 1981, Hengelhoef's Alexia, jeugdkampioene 1982, Craig Bach Pwsi, jeugdkampioene 1984.
Vardra Julius is op hoge leeftijd nog een maal uitgewisseld met Wales. Hij maakte indertijd ontzettende indruk door zijn bijzonder expressieve hoofd, waarbij veel Arabieren zelfs hem voor moesten laten gaan in expressie. Die expressie gaf hij ook veel door, alsook een goed algemeen type met voldoende massa.
Baledon Jeremiah sektie A, preferent
(zie www.ijsselvliedt.com)
Jeremiah is geboren in 1982. Is jarenlang de meest massale Welsh hengst in Nederland geweest. Wordt gezien als beste copie van zijn legendarische vader Revel Janus. Geeft veel type door aan zijn nakomelingen met gemiddelde mooie hoofden. 5 zonen goedgekeurd in het NPWCS, met als kopnummers Winkeldorp's King, Nachtegaal's Tenson en IJsselviedt's Victory. Bekendste dochter is IJsselvliedts Shirley.

Revel Jeeves (vader van de meeste bekende fokhengst in Wales op dit moment, gestorven in Nederland)
(zie www.ijsselvliedt.com). Op zeer hoge leeftijd geimporteerd naar Nederland. Is vader van Penual Mark, een hengst die jarenlang de lijst van bestfokkende hengsten in Groot-Brittannie heeft aangevoerd. Jeeves fokt vooral veel massa, was iets gewoner in het hoofd.

edit: verder toelichting
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 14-10-02 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 07:48

Je vergeet een Joost:

IJsselvliedt Joskin.

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:38

Ja, natuurlijk. En ook zijn familieleden Vikarien's Jolyon en Vikariens Jonathon. Ook had ik nog Ruimzicht's Julius, Twickels Julius en Revel John-Jo in dit rijtje neer kunnen zetten. De bovenstaande waren toch waarschijnlijk de meest in het oog springend... Maar goed, als ik nog wat vergeten ben, kom maar op!

IJsselvliedt's Joskin: erg populaire voshengst in afdeling Noord. werd indertijd tegelijk met Lighfeet goedgekeurd. Joskin's moeder Bree Juwel is een fantastische zwarte merrie, uit wiens lijn ook de hengsten Vikarien's Jolyon en Jonathon komen. Jonathon en Jolyon zijn niet door de afstammelingenkeuring heen gekomen. Ruimzicht's Julius was een voshengst. Op zijn minst heeft een bokker er een nazaat van. Twickels Julius was een palomino hengst, sektie B. Als ik me niet vergis was hij vader van Roeland, een hengst die op de Europese kampioenschappen in Peterborough voor Baledon Commanchero stond. Commanchero heeft verschillende keren de Royal Welsh show gewonnen. Revel John-Jo is een van de weinige Revel Chip zonen die ooit in Nederland zijn aangeboden. Zijn moeder was een halfzus van Revel Jeeves. John-Jo is alleen voor eigen merries gebruikt en fokte het degelijke Revel type, maar werd gezien als wat ouderwets in het hoofd (Naar men denkt komt dat van Revel Jewel).

edit: toelichting
Laatst bijgewerkt door joostvangestel op 14-10-02 10:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:42

Hoe zo kom maar op, ik zie geen enkele toelichting alleen maar hengstennamen, van nrps, van welshhengsten etc. Daar waren deze topics niet voor bedoelt, zie toelichting elders. Start dan een wedstrijd wie kan de meeste namen van hengsten uit een hengstenboek kopieeren!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:02

Ik weet zeker dat Joost je van alles over de hengsten kan vertellen Sarabanda. By the way ik zie ook veel KWPN-ers waar niets bij staat. De hengsten die ik vermeld ken ik echt en zie ik regelmatig. Joskin stond toen toch bij Postema?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:04

Ja maar daar zijn deze topics voor om wat wijzer te worden over hengsten!!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:12

Karin schreef:
Een bekende volbloed Arabische hengst, ggk bij AVS en NRPS, is Juravel ox (v. Kapral ox).


Jammer dat ze alleen deze foto op internet gezet hebben, vind het hierop een vrij 'nietszeggende' pony. Iemand enig idee wat de sterke en zwakke punten van Juravel zijn?

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:16

Ik vergat trouwens 2 heel belangrijke "J" hengsten!!

Dit jaar hebben we gedekt bij High Flown's Japhet (evenals vorig jaar). Japhet doet het altijd best op de keuring. Zijn moeder was Europees merriekampioene in Peterborough. Zijn vader is Royal Welsh kampioen Revel Japhet (dus ook al een "J" hengst Knipoog ).

veel fokkers stonden in het begin sceptisch tegenover Japhet en zijn vader. Revel Japhet heeft jaren in Wales ter dekking gestaan en er lijken geen echte toppers van geboren te zijn. Ze zijn er wel, ik heb ze zelf gezien, ze komen alleen niet naar Nederland. Revel Japhet had zelf het hoofd van een ruin, heb ik iemand wel eens horen zeggen. Het is in ieder geval wel waar dat je aan de oude Japhet op zijn ogen na niet kon zien dat hij Welsh was. De moeder van jonge Japhet is Waxwing Arien, zoals gezegd Europees maar ook drie maal Nederlands kampioene. Een plaatje van een merrie met een prachtig hoofd. Ze had misschien iets meer uitdrukking in het beenwerk nodig (lees: bot). Arien heeft maar een echt bekende nakomelingen: High Flown's Japhet. Met deze ouders waren sommige fokkers wat sceptisch over de verwachte fokkwaliteiten van High Flown's Japhet. Uit zijn nakomelingen blijkt dat dat redelijk ongegrond is. High Flown's Japhet fokt veulens met een mooi type en een mooi hoofd.

Volg de avonturen van Sumrin Saint Mary: Sumrin Saint Mary

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 10:34

Sarabande:

Citaat:
Ja maar daar zijn deze topics voor om wat wijzer te worden over hengsten!!



Gertrude

Citaat:
En Jimtown(v.Darco)! De vader van mijn paardje,hij is nu naar t buitenland (ik geloof Mexico) verkocht,wel jammer omdat je er bijna nix meer van hoort.


Uit die moeder komt ook nog Farmer en Pardon.

Dus wil je nog iets van dat bloed zien kun je bij een van die hengsten nog terecht.

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 bezoekers