Ik ga Barley verkopen....

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Ik ga Barley verkopen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 19:28

Tja het zat er een beetje aan te komen maar het blijkt toch dat Barley en mij samen niet echt klikt. Ik heb het twee jaar aangekeken en vandaag de knoop doorgehakt. Ze is en blijft een heel lief paard. Ik zal haar ook enorm gaan missen. Maar ik denk toch dat het het beste is.

Blijft toch moeilijk. Mijn lieve meid verkopen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:36

Moeilijk, maar wel een eerlijke beslissing.
Sterkte ermee en ik hoop dat je voor Barley een fijn nieuw plekje vind.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:44

Sterkte. Ik hoop voor je dat je achter je beslissing blijft staan. Maar dat zal wel, je hebt er zeker heel goed over nagedacht.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Rivendell

Berichten: 6803
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:45

Idd wel de eerlijkste oplossing. Er is vast wel iemand die het wel met haar kan vinden.
Ga je ook weer op zoek naar een nieuw paardje?

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:46

Ik vindt het knap dat je deze beslissing hebt genomen, ik hoop dat je de ruiter kunt vinden die wel een goede match kan maken.

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:01

Wat dapper van je!!!!
petje af.
Maar die beslissing van jou is zo goed overwogen en zo recht uit het hart dat het zeker de beste beslissing is.

Sterkte!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:12

Knap van je dat je de beslissing hebt genomen. Makkelijk is het echt niet, maar het is wel het eerlijkst. Heel veel sterkte ermee!

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:15

Moeilijke beslissing van je heike maar wel erg eerlijk voor jou en het paard.
Je hebt hetzelf heel goed geprobeerd en ook erg lang vol gehouden maar als het niet wil is het niet anders.

Heb je al iemand op het oog?
Wat ga je daarna zelf doen? tijdelijk een paardje van iemand anders verzorgen of toch wel weer kijken of het klikt met een ander paard?

succes!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

verana

Berichten: 2807
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:17

goede beslissing
je hebt het gebrobeer dus meer kun je niet doen!
ben wel benieuwd wat je nu gaat doen

Valencidee's Valentino M1+2 My one true love :+:

Help ons Thats me te vinden!! [OV] [PG]Thats Me KWPN merrie v. Jimtown geb 2000. st 1.63

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:18

Tja als het niet wil klikken tussen jullie dan is dit gewoon de beste oplossing voor jullie beiden, maar ik kan me best voorstellen dat het je zwaar valt haar te moeten verkopen. Ik zag dat het een van de Trefaes Stud is, een hele bekende Engelse stoeterij dus misschien dat ze ook de fokkerij in kan. Beetje mooie bloedlijnen?

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:23

Ik vind het een hele moedige beslissing. Je kunt in ieder geval absoluut niet zeggen dat je het niet zo goed mogelijk geprobeerd hebt. Ik hoop dat je nu een paardje vindt dat je wel echt goed ligt.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 20:27

bedankt voor jullie lieve woorden. Ik denk dat het ook de juiste beslissing is. Wel moeilijk maar wel eerlijker.

Ik ga meteen weer op zoek naar een andere Welsh Cob. Dus als je er een weet te staan? Niet jonger dan vijf jaar. Een jong paard opleiden is genoeg voor me geweest Haha!

En greetje. Ze heeft goede papieren. Stamboom kun je vinden op. http://www.welshcob.nl/barley/afstamming.php.

Haar vader is Cascob Ceredig van Gerrig Glory die weer van Hewid Cardi
afstamt. Haar moeder is Trefaes Bessie. haar vader is Furthermoors Solomon van Hewid Dafydd.

Weet niet af dit je iets zegt?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:38

Idd heel mooi gefokt. Volgens mij heeft die Cascob Ceredig hier nog in Nederland ter dekking gestaan bij Herman de Jong.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 20:43

Inderdaad Greetje. Daar heb ik Barley ook gekocht. Misschien dat hun nog iemand weten? Ik zal ze is bellen.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:48

Ookal zat het er redelijk aan te komen, ik schrik er toch even van.
Ik denk wel dat je de juiste beslissing hebt genomen. Hopelijk vind je een fijn ander paardje waar je echt van kunt genieten!
Succes ermee

Liefs, Kim

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:56

Ontzettend zonde, maar je hebt het lang (genoeg) geprobeerd en dit is het beste en eerlijkste voor jou en je pony. Heel veel succes en sterkte op de zoektocht naar een ander paard en de juiste koper.

Groetjes Greetje

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:01

Een eerlijke beslissing denk ik Heike, zowel voor jou als voor haar.
't was niet zo'n klik als met Julius, dat merkte ik aan je berichtjes, die toch ff wat minder enthousiast waren.

Succes met je zoektocht en ik hoop dat je een leuke nieuwe eigenaar vindt. Maar dat lukt vast wel want 't is een leuk paard.

:evaw:

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:02

Net als de rest denk ik ook dat dit een goede beslissing is. Je hebt een paard voor jezelf en niet om een ander op te laten rijden omdat het tussen jullie eigenlijk niet klikt.
En je val zal je vetrouwen in Barley ook niet groter gemaakt hebben. Niet dat ze dat expres heeft gedaan, maar het beeld en de angst laten zich niet zomaar verjagen.
Nietemin is het niet zomaar iets en kan ik me voorstellen dat het pijn doet om deze beslissing te hebben moeten nemen.
Ik hoop dat je heel snel een ander leuk paardje vindt, die de leegte die Barley achterlaat weer op kan vullen, en waar je heel erg veel plezier van zal hebben.
Sterkte.

Navragen is beter dan afvragen.

gillian

Berichten: 4397
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:11

moeilijke beslissing maar wel verstandig.
ik heb hetzelfde probleem gehad en heb na ruim een half jaar ook de knoop doorgehakt.
heel moeilijk, maar wel eerlijk tov het paard.
succes met je zoektocht naar een goed tehuis voor barley en voor jou een nieuw paardje!!
toedeledoki
gillian

Superblij met m'n nieuwe Remedio zadel!!
Kijk hier voor een foto!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:52

Dus toch...
Moedige beslissing hoor, je hebt er goed over nagedacht en het toen nog een keer een kans gegeven...
Dat het helemaal super klikt met je eigen paard is toch eigenlijk ook het heerlijkste gevoel wat er bestaat, en waarom daar dan niet naar streven?
Toch zal het moeilijk zijn je lieve meid weg te doen maar er is vast een leuk baasje voor te vinden, dat weet ik zeker.
Heel veel sterkte en hou je ons op de hoogte van je zoektocht?

Ineke2

Berichten: 33041
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:00

Jammer maar wel het beste waarschijnlijk. Sterkte en succes met de zoektocht naar een ander paard.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:31

Je zult voor Barley vast wel een lief baasje vinden, misschien idd via de fokker.
Ik vind het een goede beslissing van je en veel sterkte met de verkoop en het vinden van een andere Welsh Cob.
Het is rot om een paard te verkopen omdat het niet klikt maar wel het beste voor allebei.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Tinkie
Berichten: 222
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:58

Hoi Heike,
Jammer voor je maar ik denk wel de beste oplossing.
Ook hier op deze site worden nogal regelmatig mensen veroordeeld om het feit dat ze hun paard verkopen omdat het gewoon niet (meer) werkt.
Er komen dan vaak reacties als, ik zou dat nooit doen, mijn paard blijft voor altijd bij mij dat weet ik 100% zeker, een ander paard lost niets op het ligt aan de ruiter, enz. En toch zullen de meeste van ons ooit voor deze beslissing komen te staan, om wat voor reden dan ook. Sommige 1 keer, anderen meerdere malen. Het is zo makkelijk oordelen over een ander op het moment dat het bij jezelf goed gaat en lekker loopt. Op zo'n moment bén je er ook van overtuigt dat je de ware hebt gevonden en dat het altijd zo zal blijven. Maar er kan zo veel gebeuren in een mensenleven, dingen die niet te voorspellen zijn en die er zomaar voor kunnen zorgen dat de dingen er ineens heel anders voor staan. Pas als je zelf in een dergelijke situatie zit of geweest bent kun je je voorstellen hoe moeilijk het is om zo'n beslissing te nemen. De meeste onder ons nemen zo'n beslissing niet zomaar, er gaat heel wat aan vooraf, het veroorzaakt veel verdriet. Ik val hiermee niemand aan, ieder doet er maar mee wat hij of zij wil, ik wilde dit toch even kwijt.
Veel sterkte en succes met het vinden van een leuk ander paard.

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:15

helaas, soms zijn de moeilijkste beslissingen, ook de beste!

Sterkte ermee!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 07:50

Goh heikie,
This is a surprise!
Maar wel verstandig denk ik. Als het niet klikt dan klikt het niet, kun je weinig aan doen verders.
Succes met het zoeken anar ene lief baasje voor Bar en succes met het zoeken naar een liefe liefde op 4 benen.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: criollo_yess, hoogendroog, Jorissie, mmajar, Pommier en 46 bezoekers