verschrikkelijke rotrit!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23419
Geregistreerd: 09-04-01

verschrikkelijke rotrit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 19:03

Jaja na dat het maandag wonderwel fantastisch ging ging het vandaag gewoon poedersuiker!
In het begin was ze wel braaf maar zodra ik iets van haar begon te vragen ging madame in protest, en niet zo'n beetje ook.

Ik heb een 4-wielige wagen en op een gegeven moment ging ze er gewoon dwars voor staan, ik dacht nog dat ze misschien geschrokken was, dus ik van de kar af, rechtgezet en verder gereden (wel meteen in een flink tempo om herhaling te voorkomen), wat denk je, vlak voor een bocht stopt ze niet meer Boos! toen heb ik haar even kennis laten maken met iemand die in je mond hangt }> stomme dwerg Boos!
Intussen was ik al aardig uit mijn humeur en ja hoor wat denk je, krijgt ze het weer op haar heupen en begind weer met dwars voor de kar staan, en niet een keer, nee vaaak Boos!
Alles geprobeerd, lieve woordjes, helemaal stilzetten en dan proberen recht te krijgen en boos worden, dat laatste werkte al helemaal averechts Boos! ze kwam alleen maar omhoog.

Toen was ik er helemaal klaar mee, ben omgedraaid en naar huis gegaan, daar aan de longeerlijn gemikt, bijzets eraan en gaan met die banaan, dat vond ze wel even minder en ze werdt steeds braver en na 20 minuutjes heb ik haar uitgestapt en beloond (heeft niet alleen gecrost hoor maar ook gedraafd). Voorlopig gaat ze iig niet meer voor diekar eerst maar weer eens een tijdje longeren enzo. pffff

Eenmaal op stal was ze wel weer braaf hoor, heb nog ff met haar geknuft.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:08

Schijnheilig Lips are sealed

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 10:17

was je alleen dan? Misschien is het makkelijker om iemand mee te nemen? Die kan er bv een keer naast gaan lopen ofzo.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 09:57

ik had die dag Super gereden met Twink..

haha ik had t al gehoort van je

Nijntje

Berichten: 186
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:08

Staat je paardje al lang voor de kar?? Misschien moet je idd iemand meenemen die op zo'n moment even naast je pony gaat lopen totdat het weer goedgaat..... Wel balen als zoiets gebeurd!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Re: verschrikkelijke rotrit!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:14

Polly schreef:
:( toen heb ik haar even kennis laten maken met iemand die in je mond hangt }> stomme dwerg Boos! . pffff
.

HAhahaha, wat een scheldwoord voor een pony! Ik vind dat wel grappig.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23419
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 16:41

Haha desiree, ik noem haar altijd zo als ik op stal kom, ze staat vooraan op stal dus dan is het 'he dwergie!'.

Ze loopt al dik een jaar voor de wagen gemiddeld 2xper week en ik heb nog nooit enig probleem met haar gehad.
Normaal gaat mijn vriend wel mee (voor de gezelligheid) en ik ga wel vaker alleen maar deze keer was ze gewoon dwars.

Ik ga voorlopig maar even niet meer mennen, had de 3 dagen ervoor ookal gement, nu was ik aan het fietsen maar ze is gewoon druk, zal wel door het weer komen, zal wel weer gaan longeren voor ik haar aan mijn fiets bind.

Bedankt voor jullie reacties.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 18:12

ben je haar misschien anders gaan voeren? Want dan kan ze zich ook anders gaan gedragen!

Linda

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23419
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 20:13

Nee ook niet eigenlijk, misschien had ze gewoon helemaal geen zin, hoewel ze, eenmaal dravend, wel voorwaarts was. En in de bak aan de longe was ze in het begin van zichzelf ook druk....