hoe kan ik mijn fjordje voetjes laten geven???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

hoe kan ik mijn fjordje voetjes laten geven???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 17:40

Ik heb dus vandaag geprobeert of ik mijn paardje voetjes kon laten geven maar hij snapte er niets van!!
Hoe kan ik op een duidelijke manier hem wijs maken wat hij moet doen??
Of wat is de makkelijkste manier op hem dat aan te leren???
Ik heb ´t vandaag zo gedaan dat ik zei ´voetje´ en dat ik dan zijn been pakte en dan een snoepje gegeven maar hij begreep er niets van Verward hahaha

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:04

ik denk dat je even wat duidlijker moet zijn wat betreft je vraag. Zoals Met wat voor bedoeling,. Gewoon om hoeven uit te krabben etc?
Laatst bijgewerkt door Kirsten op 11-10-02 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 18:06

ja ik zeg ook voetje als ik zijn hoeven uitkrabbel,maar als ik 1 keer tegen zijn been aantik dan geeft hij zijn voetje al en als ik zeg ´om´ dan doet hij dat meteen,hahah

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:08

Zie pb even

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 18:31

haha ja ik zal t ff uitleggen :
ik bedoel dus met een kunstje,dat als je voor m staat dat je dan zegt voetje en dat hij dan zijn voetje optilt.
Als het nog niet duidelijk is moet je t ff zeggen...

Faustie

Berichten: 733
Geregistreerd: 24-06-02
Woonplaats: Sint-Antonius Zoersel (Antwerpen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:43

Dat ben ik Faustje ook aan het leren!! Het is gewoon een kwestie van routine hoor. Doe het voor het rijden , na het rijden , tijdens het poetsen , ... Maar vraag nooit te veel achter elkaar , als ze het niet snappen geraken ze alleen maar meer in de war. Je kan beter heel veel , maar altijd kort vragen. Ik doe het zo : ik ga voor hem staan , ik zeg : 'Faust VOETJE' . als hij niet reageert , dan zeg ik het nog eens en tik ik op zijn been. als hij het dan goed doet , direct belonen. succes he!!!

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 19:49

ja dank je ik ga t zeker zo doen!!!hahahaha maar die van mij is niet zo snel van begrip dus ik zal hier lang mee bezig zijn denk ik hahahaah

max_4ever
Berichten: 377
Geregistreerd: 16-07-02
Woonplaats: steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:35

mijn shet heb ik het binnen een dag geleerd , wel met een halve doos suikerklonten, ik tilde gewoon een paar keer zijn voet op en zei dan voet erbij , na een tijdje tilde hij hem iets op, toen kreeg hij wat lekkers en zo snapte hij het uiteindelijk, hij tilde ze alleen niet naar voren, maar gewoon zoals je hoefjes uitkrapt, en dan soms heel snel omdat hij snel iets wilde hebben Vork
en mijn andere pony , als ik daarnaast sta en zeg voet tilt ze hem zo naar voren, die heb ik nooit iets geleerd. wel leuk dat ze het doet

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 19:14

ja een knollie van stal doet dat ook hahahha das echt grappig als je dan iets anders aan het doen bent staat ze de gele tijd met haar beentje omhoog!!!hahaha

Machie

Berichten: 16001
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:31

Geduld.... en gewoon doorzetten. Jij begrijpt toch ook niet alles is 1 X?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 20:42

Idd voetje zeggen, voet oppakken + snoepje geven als je z'n been nog vast hebt.
Op een gegeven moment alleen aantikken/losjes vastpakken en pas snoepje geven als hij 'm op tilt
en zo uitbreiden.
Ik hoef nu alleen maar te wijzen en met mijn tong te klikken. Hij kan het nu met 2 benen, dus om en om. Hij krijgt niet elke keer meer een snoepje, maar pas na 3 keer ofzo, en daar is hij soms best wel boos om Knipoog

xdenisex

Berichten: 3235
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-02 19:10

hahahaha dat ken ik idd