Bijrijdster biedt zich aan...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Bijrijdster biedt zich aan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 17:24

Een tijdje terug heb ik [naam verwijderd] geadverteerd op marktplaats.nl, ik heb weinig tijd op het moment, en rijden komt er eigenlijk niet vaak van, dus laat staan twee paarden rijden. Vandaar; ik zocht een bijrijdster.
Inmiddels ben ik voorzien van een alleraardigste bijrijdster, leuke meid met fijne zachte handjes die het wonderwel heel goed kan vinden met die muts van een [naam verwijderd].

Maar moet je eens lezen wat voor reactie ik vandaag toch binnen kreeg via de e-mail:

Hallo [naam verwijderd].
Ik zou [naam verwijderd] met alle plezier willen rijden.
Maar hellaas kan dat alleen als ze op de stal komt testaan waar mijn pony ook staat.
dan krijgt ze elke dag genpoeg aandacht.
en zal ik haar goed verzorgen.
ik wil dan ook op eigen kosten les nemen.
ik verwacht alleen dat u de stalling betaalt 175 euro all in.
dus bix uitmesten weidegang en voeren er bij in.
Ik rijd al ruim 6 jaar.
en heb ook verschillende eigen paarden gereden of wedstrijd paarden.
hellaas nog geen kans gehad om wedstrijd te kunnen rijden.
Ik garandeer u dan dat ik haar goed zal verzorgen.
dus ik denk ook aan de hoefjes manen staart en haar spulletjes.
ik ben 14 jaar 1.75 hoog en 58 kilo.
laat het me weten wat u er van vind.
het kan zijn dat ik wat laat reageer omdat ik niet veel achter internet zit.
groetjes y


Nou vraag ik je...DIE DURFT!!!

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 17:26

Zozo.. Toe maar.. Alsof dat zo maar kan.. Wat een lef joh!!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:01

Haha, die is zeker !! Wat mailde je terug, dream on?? Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:19

Whahaha, sommige hebben het helemaal voorelkaar.

Wat een lef, wat zou zo'n kind nou denken? Vraag ik me dan altijd af. Die zitten echt in een droomwereld.......

He, maar ze denkt wel aan de manen, hoefjes en staart, das toch meegenomen. Haha!
Vaag hoor.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:07

Nou Dees, daar bestaat natuurlijk geen twijfel over! Meteen doen!!! Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:33

Ja, ben het helemaal met Sandra eens.
Doen! Zo'n kans krijg je nooit weer Lips are sealed Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:56

Jeetje, geen woorden voor eigenlijk.... Wat een lef.

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:25

Hahahahahahaha nou ik zou deze kans met beide handen aangrijpen Haha! Wat een extra service die voetjes, staart en manen. ongekend Haha!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 10:28

ze zeggen wel eens: Brutalen hebben de hele wereld.

Maar dat het zo kon........ Bloos

Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:29

Haha humor, ach ja, zo heeft iedereen zijn dromen he Haha!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:03

Hahahaha, echt heel grappig, en dan ook nog denken dat je met 6 jaar rijervaring goed kunt rijden Haha! .
Geweldigios zulke mensen Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 16:20

Op die manier wil ik er ook nog wel een paar viervoeters bij hebben, hoor!

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:11

haha, "jahoor meisje, kom em maar halen. Kan je al een beetje met een trailer rijden, of loop je em naar huis? Veel succes ermee Ik bel nog wel eens!"

Tja, nee heb je.. wel grappig zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 19:45

Heerlijk toch als je nog kunt geloven dat de wereld zo in elkaar steekt? Enne.... klinkt toch wel als een buitenkansje voor je hoor Dees, Bofkont dat je er bent dat je deze kans krijgt!!!! *LOL*

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:27

haha echt geweldig ja zo'n reacties!Heb ook ns een advertentie op marktplaats gezet voor een bijrijdster heb toen gelukkig ook een goede bijrijdster gevonden heleaas werd paardje kreupel, maar heb toen dus ook zo'n soort reacties gehad, van meisjes van 10-14 jaar met zo'n zelfde idee! ze wilden de pony bij hun op stal maar ik moest wel betalen voor de stal(en ik heb thuis mn stallen maar oke!!)en ik moest er dan ook wel de helft van de week naartoe komen om te gaan rijden want ze konden niet alle dagen! wat een fantasie...die leven echt in een droomwereld!!maar ja blijft grappig zulke mailtjes!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 18:49

Doen, doen, doen !!!
Zo'n kans krijg je geen tweede keer, dus snelheid lijkt me zeker geboden.
Misschien dat je haar nog wat extra's toe kunt stoppen (suggestie: paar honderd eurootjes per maand), voor het geval ze per ongeluk een betere aanbieding krijgt en er met een ander paard vandoor gaat Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:07

haha die heeft echt lef....
maar ik zou het zeker doen... het is een kans van een uit duizenden Haha!

xXIreenXx

Berichten: 1067
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:12

Steef schreef:
Hahahaha, echt heel grappig, en dan ook nog denken dat je met 6 jaar rijervaring goed kunt rijden Haha! .
Geweldigios zulke mensen Haha!


Steef, ik vind dat sommige mensen die 6 jaar of minder rijden idd heel erg goed kunnen rijden hoor.
Ik bdoel je hebt mensen die 10 jaar rijden en er nog steeds als een zoutzak opzitten.

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:20

Ik denk dat ik al maar paarden er maar naar toe doe! Koopje! Topper!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 20:52

hmmmm... Wa moet ik hier nu op zeggen... Ik hoop voor je dat je je huidige bijrijdster kan houden. Ik heb nu een jaar hetzelfde meisjedat Andrew verzorgt, ben erg blij, maar omdat ik met Andrew toch weer terug ga naar mijn eerste stal, (met alle nodige aanpassingen vanwege zijn allergie) wilde ze er mee ophouden omdat ze ruzie had met een meisje op die stal en haar ex-vriendje daar staat met zijn pony... Ik heb haar toen gevraagd of ze desnoods alleen haar lessen met Andrew aan wil houden de eerste tijd om zo aan te kijken of het nare gevoel bij die stal met een paar maanden wat minder sterk is, want om nu weer te moeten zoeken... Goede bijriders en verzorgsters moet je met een lantaarntje zoeken...

Deze zou ik inderdaad gelijkafschrijven...

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:05

whhahahahahhahhahhhhahhahahah Haha!
nou jah proberen kan nooit kwaad nietwaar????

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:02

hihi.... doet me denken aan een mailtje dat ik een keer kreeg toen ik nog een bijrijder nodig had. Ik heb het mailtje helaas niet meer maar er stond het volgende in (mailtje was ook helemaal in capslock getikt, zonder punten en met tig spellingsfouten, ik moest wel 6 keer lezen voordat ik eindelijk wist wat er stond).

Ik zocht een bijrijdster voor 1 tot maximaal 2 dagen in de week en ze mochten niet naar buiten, omdat Jerai weleens een beetje heet kan worden en vooral omdat ze maar 1 oog heeft.

Dit stond er ongeveer in:
- Meisje was 12 jaar.
- Voor 70 gulden in de week wilde ze Jerai wel bijrijden (das 280 gulden in de maand, meer dan de helft van mijn stalgeld).
- Ze was een hele ervaren ruiter, reed in de vergevorderen, had een hengst ingereden etc., ect.
- Verder wilde ze 7 dagen in de week rijden (hallo, mag ik zelf ook nog een keertje op mijn pony rijden????)
- en ze wilde naar buiten, ze zou Jerai wel flink aanpakken en dan zou het wel goed gaan (zet ze dan ook meteen het oog er weer in...dat was de hoofdreden).
- verder was het wel een beetje ver, maar als ik haar iedere keer zou brengen en halen zou het wel kunnen (dan zou ik dus niet om een bijrijder vragen als ik er ook nog eens tijd bij had om met 1 of ander kind te gaan slepen).

Ze zzou wel alle klusjes doen, uitmesten, vegen, zadel vetten (ja hallo, mag het voor alles wat ze vraagt).

Vraag me nog steeds af of dit nu een geintje was (lijkt me zeer waarschijnlijk) of misschien toch de op hol geslagen fantasie van een meisje dat teveel penny's heeft gelezen. [/b]

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:55

hahahahahah dan wil ik jerai ook wel doen. ik hoef neit eens 70 gulden in de week ik hoef maar 50 }> enne jij mag hem/haar ook wel 1 dag in de week rijden }> oh ja enne je hoeft me niet op te halen hoor nee mn pa brengt me wel wat een pennymeisjes zeg

zo had ik luck ook geadverteerd. had erbij geschreven:
is hengst dus ervaring vereist niet naar buiten (kan nogal gek zijn buiten) voor 2 à 3 dagen in de week
krijg ik mailtjes binnen waar zulke dingen in staan:
-ben 12
-wil graag op ponykamp maar ben snel bang en wil dus een pony die rustig is om mee te nemen op ponykamp (ja daarvoor neem je dus eenb hengst mee )
-bied 50 gulden voor een week

ook werd ik gemailt door een meisje dat in amsterdam woont (stond bij dat ie in rotterdam staat)
oh ja en er was ook meisje dat 150,- gulden in de maand vroeg voor het mogen rijden van mn paard (ze hoefde niet eens uit te mesten enzo)
en 1 die in friesland woont en die wou dat luck daar kwam te staan ik moest wel alles zelf betalen en ze wou wedstrijden rijden als ik ze bracht (ben pas 15 maar maakt niet uit) ik dacht ja hoor wijfie is goed droom maar lekker verder Dromen

wat leven die meisjes tog in een mooi droomwereldje. zo zou ik ook wel verzorgster willen zijn zou tog een droom zijn

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:00

Ach joh, ze is pas 14 moet je maar denken. En dan zijn ze nog niet zo slim, oeps! Lips are sealed

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 14:19

Desiree schreef:
Ach joh, ze is pas 14 moet je maar denken. En dan zijn ze nog niet zo slim, oeps! Lips are sealed


Boos! Haha!
Gelukkig ben ik "al" bijna 15 *LOL*

Zo zou ik iig niet reageren op een advertentie Scheve mond