Hoe weet je zeker dat je een band hebt met je pony

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Hoe weet je zeker dat je een band hebt met je pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 11:03

Ik heb (denk ik) een hele goede band met mijn meiden Lovers .
Ze komen (bijna) altijd naar mij toe in het land, in de bak enz.. Heidy doet er altijd het langst over om naar mij toe te lopen en zij komt ook niet altijd (1 x per dag vindt ze genoeg Cool ) Serval komt altijd gelijk als ik haar roep of als ze mij al aan ziet komen met een hoge hinnik in een vlot tempo. Al ga je 10 x achter elkaar naar het land ze komt altijd gelijk aan gestormd. Op stal begroeten ze mij beiden met een dubbele hinnik. Als Heidy geknuffeld wil worden heeft ze een aparte manier om mij dat te vragen, ze draait gewoon haar billen naar je toe en gaat met haar billen zacht heen en weer zwaaien Lachen.
Als ze aan haar nek gekriebeld wil worden dan legt ze haar koppie op m'n schouder, enz. Serval is wat dat betreft minder subtiel. Als ze aan d'r billen gekriebeld wil worden dan draait ze met d'r billen voor je neus en komt achteruit gewaggeld totdat ze je hand voelt of totdat je halt roept Haha! . Als zij aan haar nek gekriebeld wil worden dan kriebeld ze mij eerst in mijn nekt of trekt aan m'n staart. Ze is nog aan het uitvogelen hoe ze mij snel kan leren waar ik op welk moment moet kriebelen, baasje is namelijk nogal dom Knipoog.

Maar hoe weet je nou zeker dat als je eigen paard/pony naar je toe komt dat ze naar jou toe komen en niet naar het wezen dat ze op een warme stal met lekker voer zal zetten. Of als ze naar je hinniken begroeten ze dan jou of het voer gevende wezen ?
Ben gewoon erg benieuwd of jullie ook weten en/of denken dat je een goede band met je paard/pony hebt en waardoor je het dan weet.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.


mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:14

Rio heeft de laatste tijd wel heel duidelijk laten merken dat ik zijn baasje ben en dat hij alleen mij maar wil... (zie diverse topics over bijrijden enzo). Rio geeft dit wel heel extreem aan maar hij vertrouwt alleen mij, waardoor ik de enige ben die wel bepaalde dingen met hem kan doen. Heel schattig en ik houd ook onvoorwaardelijk van hem, maar soms wel eens lastig (zie topic over mijn zwangerschap). Dus ja ik kan zeggen dat ik echt een goede band met mijn paard heb, en dit zal ik waarschijnlijk nooit meer zo sterk meemaken met een dier.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:29

Ik denk dat met hinniken ze het voer gevende wezen begroeten. Ik weet dat mijn paard en ik een band hebben hij reageert heel erg op mij maar zal nooit hinniken. Hij is gewoon een echt mannetje. Ik kan hem voortaan in de wei pakken en een halster omdoen dat is al wonderbaarlijk en echt een stap vooruit. Ik hou ook onvoorwaardelijk van hem en zijn streken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:35

Met mijn paard gaat het net zo zoals jij het beschrijft. Ze kennen je wel hoor en je bent ook wel iets speciaals voor ze.

Maar die van mij heeft 2 maanden op de wei gelopen bij de paarden van mijn vriendin. Zij kwam elke dag om brood of extra hooi te voeren als het gras te schraal werd. Ik kwam ook regelmatig en daar kwam hij al aan, moest ook uitgebreid alle plekjes kriebelen en keek me na als ik wegging.

Op een dag samen met mijn vriendin in de wei. De paarden moesten worden opgeladen voor de tandarts. Jawel, meneer liep niet achter mij aan, maar achter mijn vriendin aan. Ik had het nakijken!!

Wel een geluk dat dat de keerzijde van je band is. Krijgt hij ooit een nieuwe eigenaar waarvan ik weet dat die goed voor hem is,is hij mij zo vergeten en hobbelt hij vrolijk achter de nieuwe beschermvrouw/heere aan met de bekende gele voerschep of het schone warme stalletje.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:10

ik heb (vind ik)een vrij goeie band met annabel.
dit komt omdat ik altijd voorzichtig met haar doe.
omdat het een apart paardje blijft.
ik he mijn hele leven op haar gereden.
en niemand mag verder hier op rijden(roos mocht stappe,maar verder vertrouw ik haar niet annabel).
mijn ouders kunnen haar ook niet te pakke krijgen int land,ik wel Haha!
ze hinikt ook altijd als je et land inkomt lopen!
dit vind ik toch een vrij goeie band Verward

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Ineke2

Berichten: 33096
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:17

Ik weet het niet...Levi hinnikt wel naar mij als ik op stal kom (en ook op wei deed hij dat), terwijl ik niet degene ben die voert.

Ik hoefde op de wei pas bij de uitgang zijn halster om te doen, want hij volgde mij gewoon de hele wei door, ik had geen halster nodig in de wei.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:23

Jordy komt bijna altijd naar me toe in de wei,opstal gaat ie naar me hinniken en hij luistert in de omgang heel goed dus ik denk dat ik wel een goede band heb met hem

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:26

Goeie vraag. Ik vraag mij ook wel vaak af wat Alfie nou van mij vindt. Ben ik best wel benieuwd naar.

Hoewel ik hem al 11 jaar heb en hij mij volgens mij (volledig?) vertrouwt, zal hij nooit hinnikend op me af komen rennen. Hij komt meestal wel naar het hek toe en ik kan 'm altijd zonder enig probleem z'n halster aandoen maar dat doet ie bij iedereen. Hij herkent mij echter wel degelijk.

Knuffelen houdt ie niet van, tja 't is ook een hengst, maar als ie ergens jeuk heeft als ik aan 't poetsen ben dan geeft ie dat wel aan. Verder kan hij soms echt om aandacht vragen als hij buiten de stal staat (om te poetsen) en ik even met iemand sta te praten. Dan krijg ik een zet van z'n neus. En eergisteravond was ik, volledig tegen de routine in, eerst gaan rijden en daarna gaan uitmesten. Hij stond al in z'n box waar nog wat kuil verspreid lag tussen het vlas en ik was op m'n hurken bollen aan 't zoeken. Komt ie ineens z'n wang tegen mijn wang aanleggen Lovers Maak ik dus meteen misbruik van om even te knuffelen want IK vind dat wel leuk }> . Maar volgens mij was dat dus gewoon een actie van 'm om te zeggen van "Hé, schiet eens op! Ik wil ETEN!"

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:09

ingewikkelde vraag, want allerlei eigenbelang zaken van B'elanna spelen altijd mee. Wetenschap van voer in de stal als ik haar uit de wei haal bijvoorbeeld. Toch denk ik wel dat ze oprecht blij is als ik er ben of haar kom halen. De begroeting is altijd enthousiast. Bovendien merk ik het aan het werk met haar...Ik heb een paard met Amorbloed en die schijnen niet bekend te staan om hun bereidheid vanaf het begin mee te werken. Ik heb er ook zeker 2 jaar over gedaan voor mijn eigenwijze dominante maar oh zo lieve merrie echt mee ging doen. Ze loopt nu best heel aardig, maar je merkt wel duidelijk verschil als anderen (op de grond of in het zadel) wat van haar vragen. Ze zal dan altijd proberen om het half te doen, of oude kunstjes uit de kast te halen (heel erg telgangen of super over de schouder weglopen of lekker puh steeds in de foute galop aangalopperen). Kortom ze laat duidelijk zien dat je haar respect en vriendschap nog wel moet verdienen hahahaha.
Volgens stalgenoten is ze als ik op vakantie ben ook nogal nukkig en dwars. Mijn grootste 'beloning' was toen haar veulen moest komen: ze stond in de wei, ik kwam aanrijden, ze komt van achteruit de wei naar het hek draven en haar water brak. Het was of ze op me gewacht heeft. Dus ik denk dat we wel een band hebben.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 14:12

russel schreef:
Met mijn paard gaat het net zo zoals jij het beschrijft. Ze kennen je wel hoor en je bent ook wel iets speciaals voor ze.

Maar die van mij heeft 2 maanden op de wei gelopen bij de paarden van mijn vriendin. Zij kwam elke dag om brood of extra hooi te voeren als het gras te schraal werd. Ik kwam ook regelmatig en daar kwam hij al aan, moest ook uitgebreid alle plekjes kriebelen en keek me na als ik wegging.

Op een dag samen met mijn vriendin in de wei. De paarden moesten worden opgeladen voor de tandarts. Jawel, meneer liep niet achter mij aan, maar achter mijn vriendin aan. Ik had het nakijken!!

Wel een geluk dat dat de keerzijde van je band is. Krijgt hij ooit een nieuwe eigenaar waarvan ik weet dat die goed voor hem is,is hij mij zo vergeten en hobbelt hij vrolijk achter de nieuwe beschermvrouw/heere aan met de bekende gele voerschep of het schone warme stalletje.


Hij liep niet achter jou aan omdat hij van jouw naar de tandarts
moest }>.

Doordeweek ben ik enkel s'avonds op stal omdat ik overdag moet werken Misselijk . Dan ben ik er zo'n 4 a 5 uur per avond. Serval is nogal gefixeerd op mij. Al staat er een voergevend wezen met een lekkernij
als ze haar mond vol heeft komt ze "gelijk" naar mij toe Cool
Heidy is echt anders daar waar eten is, is het interresant Knipoog

Zo, zie je maar dat de liefde van een paard ook door de maag gaat.......

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Serval

Berichten: 667
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: NRW-Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 14:24

Anya schreef:
ingewikkelde vraag, want allerlei eigenbelang zaken van B'elanna spelen altijd mee. Wetenschap van voer in de stal als ik haar uit de wei haal bijvoorbeeld. Toch denk ik wel dat ze oprecht blij is als ik er ben of haar kom halen. De begroeting is altijd enthousiast. Bovendien merk ik het aan het werk met haar...Ik heb een paard met Amorbloed en die schijnen niet bekend te staan om hun bereidheid vanaf het begin mee te werken. Ik heb er ook zeker 2 jaar over gedaan voor mijn eigenwijze dominante maar oh zo lieve merrie echt mee ging doen. Ze loopt nu best heel aardig, maar je merkt wel duidelijk verschil als anderen (op de grond of in het zadel) wat van haar vragen. Ze zal dan altijd proberen om het half te doen, of oude kunstjes uit de kast te halen (heel erg telgangen of super over de schouder weglopen of lekker puh steeds in de foute galop aangalopperen). Kortom ze laat duidelijk zien dat je haar respect en vriendschap nog wel moet verdienen hahahaha.
Volgens stalgenoten is ze als ik op vakantie ben ook nogal nukkig en dwars. Mijn grootste 'beloning' was toen haar veulen moest komen: ze stond in de wei, ik kwam aanrijden, ze komt van achteruit de wei naar het hek draven en haar water brak. Het was of ze op me gewacht heeft. Dus ik denk dat we wel een band hebben.


Ik heb ff in je profiel gekeken mooi paard het jij zeg ! Het lijkt wel een hengst. Zal jouw paard jou nu niet gewoon als haar meerdere zien ? Dat ze van jou gewoon veel/alles slikt en van anderen lekker niet omdat die niet weten welke knoppen ze moeten drukken. Jij kent haar lijkt mij door en door dus ze weet dat ze bij jouw niets hoeft uit te halen. Dat ze hoogdrachtig naar jouw toe komt en dat dan haar water breekt vindt ik echt heel bijzonder, t'is dan inderdaad net of ze op je gewacht heeft.

Ervaringen maken de oordelen niet de oordelen de ervaringen.

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:22

Sommige van mijn ponies zijn allemans vrienden. Mijn NF ruin is erg op mij gericht, hij gaat anderen altijd vreselijk uitproberen. Hij is ook slecht te vangen voor anderen.
Mijn appie merrie is een aparter figuur. Daar kan dus niemand bijkomen behalve ik. Ik bekap haar zelf omdat ze de smid vermoord, de veearts durft er niets meer mee. Ze is nukkig tegen iedereen. Als ik kom, hinnikt ze naar me. Als er iets engs is, gaat ze achter me staan. Ze is bij mij echt heel lief. Ze kan tijdenlang met haar hoofd op mijn schouder staan maffen. Slapen
Toen ze vorig jaar een dood veulen kreeg, kon niemand erbij. Ik was de enige die bij het veulen mocht. Toen ze afscheid had genomen, wilde mijn buurman het weg halen en dat kostte hem bijna zijn kop. Ik mocht het wel.
Ik denk dat de meeste van mijn ponies gewoon blij zijn als er iemand is, en als ze voer krijgen. Ze zijn niet specifiek gek op mij. Ook mijn buurman en mijn verzorger vinden ze leuk. Hoewel mijn NF wel erg jaloers wordt als er een ander paard bij me staat. DIe gaat ie dan wegjagen. Echt zo van "Dit is mijn mens". Lovers
Alleen mijn appie merrie is echt aan mij gehecht (eet ook slecht als ik weg ben).

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:39

Heidi die komt meestal wel op der gemakje naar me toe en hinnikt eigenlijk altijd, dit doet ze al een hele tijd ook toen ik nog niet zelf voerde dus dan is het tog niet echt om het eten, want van mij krijgt ze niet altijd wat lekkers. Maar ze heeft ook 2 verschillende hinniken. 1tje heel hard en hoog als het etenstijd is en 1 zagt gebrom end as voolgensmij omdat ze me wel lief vind Haha!
Stef komt in het land vaak in volle galop op me af en draait dan gelijk de kont naar je toe om gekriebelt te worden Haha!
Hij hinnikt ook altijd en zoiezo als ik daar rond loopt hinnikt ie vaak, maar dat doet ie ook naar andere mensen Verdrietig
Maar ik weet ook niet of ze nou echt jouw lief vinden of alleen maar het eten!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:12

Dieren houden niet van mensen, zoals mensen van dieren.....

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:05

Sonja wordt helemaal gek als ik haar hok voorbij loop zonder een aai te geven!! Ze hinnikt altijd luid zowel op stal als in het land.
Het is wel een haflinger maar ze gaat het liefst het land uit als ze weet dat ik er ben of ik moet er bij in het land gaan zitten anders gaat ze bij het draad staan schreeuwen of ze er alsjeblieft weer uit mag.
Ik denk wel dat ik een goede band met haar heb

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:59

Franca schreef:
Dieren houden niet van mensen, zoals mensen van dieren.....


Juist, heel juist. Mensen kennen vaak dieren emoties doe die dieren gewoon helemaal niet hebben.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:06

Alvaron schreef:
Goeie vraag. Ik vraag mij ook wel vaak af wat Alfie nou van mij vindt. Ben ik best wel benieuwd naar.

Hoewel ik hem al 11 jaar heb en hij mij volgens mij (volledig?) vertrouwt, zal hij nooit hinnikend op me af komen rennen. Hij komt meestal wel naar het hek toe en ik kan 'm altijd zonder enig probleem z'n halster aandoen maar dat doet ie bij iedereen. Hij herkent mij echter wel degelijk.

Knuffelen houdt ie niet van, tja 't is ook een hengst, maar als ie ergens jeuk heeft als ik aan 't poetsen ben dan geeft ie dat wel aan. Verder kan hij soms echt om aandacht vragen als hij buiten de stal staat (om te poetsen) en ik even met iemand sta te praten. Dan krijg ik een zet van z'n neus. En eergisteravond was ik, volledig tegen de routine in, eerst gaan rijden en daarna gaan uitmesten. Hij stond al in z'n box waar nog wat kuil verspreid lag tussen het vlas en ik was op m'n hurken bollen aan 't zoeken. Komt ie ineens z'n wang tegen mijn wang aanleggen Lovers Maak ik dus meteen misbruik van om even te knuffelen want IK vind dat wel leuk }> . Maar volgens mij was dat dus gewoon een actie van 'm om te zeggen van "Hé, schiet eens op! Ik wil ETEN!"


Mijn paard is dan ruin maar ik herken er alles in van jouw paard gewoon een echte vent die niet heel erg van knuffelen houdt. Maar soms vergeet hij dat en daar maken wij weer misbruik van..... Haha!


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 16:39

tja hoe weet je het dat is een goede vraag
ik weet wel dat ze op mij reageerd en veel mensen zeggen ook dat ze mij als haar baasje ziet, dan ook beter haar best doet met rijden en gewoon veel meer op mij reageerd.
ze zal niet aan komen rennen (vind ze niet nodig ofzow)
wel het beruchte voer-hinnikje
(terwijl ik alleen na het rijden voer)
maar zo loopt ze wel alleen met mij de trailer op, en niet met iemand anders(ja na veel aandringen)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 17:11

Ik vind dat je je daar niet druk over moet maken. Als je je helemaal gaat fixeren op het band hebben met een pony/paard, werkt dat alleen maar fustrerend. Ik ga gewoon normaal met m'n paarden om en als ze dan hinniken of naar me toe komen lopen is dat heel lief, maar ik ga me niet af zitten vragen of ik nu wel of niet een band met ze heb.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:09

hey! ik zou graag ook zo een band hebben met mijn paard, hoe weet je wat ze van je denken?? ik deed een speciale training met haar, van emiel voest, en vrijheidsdressur en al van die bandbevorderende spelletjes, maar ik vraag me af of ze mij echt wel graag heeft en dat ze mij als haar baas beschouwd of niet. ik zou graag iets speciaal voor haar betekenen , zoddat ze bijvoorbeeld ook afkomt naar mij als ze in de wei zit als ik ze roep. volgens mij probeert ze mij gewoon uit. wat ik dus echt niet graag heb. ze speelt met voeten en ik denk dat ik haar baas ben. heeft er iemand missschien tips om een goede band met je paard je hebben dat toch wel een dominant karakter heeft. ik wil echt iets voor haar betekenen, misscien doe ik dat al maar ze laat het me allesins niet merken wat ik jammer vind. hoe weet je dat eigenlijk, je kan het niet vragen ofzo he Knipoog ! :'(

groetjes van Tloven en of het omgekeerd is?? Knipoog

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:49

Tlove schreef:
hey! ik zou graag ook zo een band hebben met mijn paard, hoe weet je wat ze van je denken?? heeft er iemand missschien tips om een goede band met je paard je hebben dat toch wel een dominant karakter heeft. ik wil echt iets voor haar betekenen, misscien doe ik dat al maar ze laat het me allesins niet merken wat ik jammer vind. hoe weet je dat eigenlijk, je kan het niet vragen ofzo he Knipoog ! :'(

groetjes van Tloven en of het omgekeerd is?? Knipoog


Een band met je paard moet je niet opbouwen aan de hand van tips. Je moet het beest gewoon als een paard behandelen en er goed voor zorgen. Kijk dan eens wat je er allemaal voor terug krijgt.

XxIllusionXx
Berichten: 34
Geregistreerd: 22-09-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:59

Hey,

Romeo het paard dat we gaan kopen is vreselijk bang en schuchtig voor mensen.
Omdat hij mij wel dult en ik alles met hem mag doen weet ik dat ik zijn vertrouwen heb en ik ook een goede band met hem heb!!

Wat betreft Illusion hem heb ik al 5 jaar en met hem heb ik al veel meegemaakt, hij vetrouwt me ook echt en dult niemand anders op zijn rug!

Nog iets: als een paard op je tenen gaat staan is dat omdat ze geen respect voor je hebben.
Tenzij het echt perongeluk ik.
Als je dit niet gebeurd tezij het perongeluk is maar dat moet je niet te snel denken dan heb je een echte band


XXXX

Illusion 4 Life!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:31

manon: ik zorg wel goed voor haar hoor, ik zo alles voor haar doen. als ik kon. misschien ben ik wel closer dan ik denk, ik mag heel veel vzan haar, ze verdraagt heel veel van me en vind veel goed wat ik doe. ze aanvaard ook een straf als ze iets fout heeft gedaan, daar heb je veel moed en vertrouwen voor nodig vind ik. het is gewoon omdat ik dat denk omdat ze soms noagal koppig is en nix voor me wilt doen en dan denk ik: ziet ze mij graag, wat voelt ze voor etc etc. jullie praten zo van mn paard wil niemand anders op mn rug, van de mijne mag jan en alleman er op gaan rijden en ze doet de dingen zelfs nog liever voor hen, zo ziet het eruit. dat doet me enorm veel zeer.

groetjes Tlove

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Qerty
Berichten: 2011
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:28

Ik denk dat ik een band met mijn paard heb, maar mijn paard niet met mij. Hij herkent mij wel, komt naar me toe als ik de wei inkom, maar als een ander hem een aantal weken zou rijden/verzorgen weet ik zeker dat hij hetzelfde bij hem of haar zou doen. Wel merk ik dat hij mij steeds meer vertrouwd. Zo mag ik steeds dichter bij komen wanneer hij ligt, en volgt hij mij echt wanneer ik langs 'enge' dingen liep. Dat is iets wat hij eerst niet zou doen...

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 01:03

Mijn paard is erg in zich zelf gekeerd, dus wat betreft die band?
Ik weet het niet, de oren gaan altijd naar voren als ze me ziet, met of zonder voer.
Ik heb een tijd niet zelf gevoerd, maar de oren gingen wel naar voren als ik er aankwam.
Ze wist iig precies wie ik was.
Maar als diegene die kwam voeren er aan kwam, dan wist ze het ook precies.
Net als de andere paarden, een boel gehinnik uit de hele stal.
Nu voer ik gedeeltelijk zelf, dus ze weet dat het de keer kan zijn dat ze van mij voer krijgt, als ik er aan kom kijkt ze ook altijd even of ik haar voer bij me heb.
Zoja, dan is de aandacht daar en zonee, jammer dan.

Daar en tegen heb ik wel haar vertrouwen.
Ze doet dingen omdat ik het doe.
Lopen we langs een 'gevaarlijke' machine die veel geluid maakt, gaat ze er samen met mij langs, maar wel zo snel mogelijk en ze is er eerder dan mij langs terwijl ik eigenlijk toch voorop moest, want zij zal niet als eerste er langs gaan, wel als eerste voorbij het enge ding zijn.
En niet omdat ik haar dwing oid, ze volgt mij.

Het mooiste wat ik met haar meegemaakt heb, was dat er een oplegger bij de stal stond die ze eng vond.
Ze wou eigenlijk niet eens in de buurt komen, eindelijk daar in de buurt ging ik er op staan en mijn verbazing was groot dat zij er even later ook op stond.
Het klonk hol en was niet breed, maar toch stond ze er met haar hele lijf op.
Zo een paar keer erop en eraf, wou het eerst niet geloven, zal wel toeval zijn ofzo.
Maar ze deed het toch maar voor mij.
Eerst vond ze het eng, en even later stond ze erop omdat ik dat ook deed.

Ze is heel erg verkeerd behandeld, daarom zal haar gedrag ook wel zo zijn, zo terug getrokken en bang.
Maar toch draait ze haar hoofdje naar mij om als ik weg wil gaan om mij nog een kusje te laten geven, tja, soms wel met tegenzin, maar ze doet het toch maar.
Ook als ik de stal uitga na het voeren en aan de andere kant van de stal ben en het licht uit wil doen, en nog iets tegen haar zeg, dan gaan de oortjes richting mij en vaak kijkt ze ook nog even op.

Op de vorige stal stond ook een paard die al hinnikte als ze de auto van haar baasje hoorde.
Alleen door het geluid van de auto al.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 bezoekers