Ze kijkt nergens van op.hulp gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Ze kijkt nergens van op.hulp gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 15:11

Vanaf het begin af aan dat ik Michelle heb,vind ze niks aan longeren tenminste ik bedoel hier het longeren zonder lijn in een roundpen,heb het verder ook nooit gedaan,behalve geprobeerd.

Ze wordt super sjagerijnig en ze komt elke keer op je af ge-raced en als je niet uitkijkt geeft ze nog een bok na.
Van de zweep kijkt ze niet op,daar wordt het alleen maar erger van.
Wegjagen gaat ook niet,dan blijft ze gewoon staan of komt op je af.

Zodra je d'r ook maar weg probeerd te jagen,zweep of geen zweep wordt ze boos.

Daarom heb ik het maar laten zitten,want dit zag ik niet zitten zo.

Nu heb ik bij medisch een topic geplaatst over het doorzakken van d'r rug en wanneer ze daar last van gaat krijgen en mensen raden mij aan om te gaan longeren met pessoa.Tjah dat gaat dus moeilijk.

Iemand wat ideeen wat ik zou kunnen doen?

Met iemand ernaast lopen in de bak weet ik ook haast zeker dat dat toch niet gaat werken,dat ernaast lopen op zich wel,maar met de bedoeling dat ze erna zelf op de hoefslag blijft niet,zo is ze gewoon.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 16:23

Michelle is al een jaar of 23 dus het is van de ouderdom dat d'r rug wat gaat inzakken,het is dus niet zo dat ze doorzakt op het moment dat je erop druk of erop gaat zitten ofzo,ze vertoont verder geen tekenen van pijn.
Ik rij er elke dag mee.
Onze roundpen is aardig groot,ik rij er zelfs weleens in dus dat zou geen probleem moeten zijn.

Het ligt idd ook wel een beetje aan dat ik bang ben ja als ze op me af komt,maar denk niet dat dat het grootste probleem is..
Meer mensen hebben het geprobeerd en die vonden het ook te gevaarlijk.
1 iemand heeft het een keer door geprobeerd en uiteindelijk deed ze het netjes,maar na een paar dagen was het weer hetzelfde verhaal,volgens haar lag het aan mij dat ik verkeerd aangaf wat ze moest doen,de verkeerde houding enzo,maar bij andere paarden heb ik geen problemen.

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 20:54

Nou,ik dacht vandaag,laat ik het toch maar eens even proberen in de longeerbak.
Ben er heel de tijd naast gaan lopen met een halstertouw(michelle wel los hoor) En steeds een stukje verder,nou dat vond ze echt moeilijk hoor!
En sjagerijnig dat ze was!
Op een gegeven moment begon ik het een beetje zat te worden,maar ineens ging het steeds beter!

En ik eindigde toch nog in het midden van de bak!
Op allebij de handen nog wel.

Dus ik ben nu wel een beetje trots op haar en op mezelf Lachen
Morgen weer oefenen,en daarna proberen in draf.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:17

He jammer , anders had ik het wel eens willen proberen Tong uitsteken

Ik ben zo 1 die altijd zo mutsig is om te denken dat het mij wel lukt , hihi Haha!
Ik hoop dat het morgen goed gaat , zou toch wel leuk zijn natuurlijk. Lachen

Met rijden in de roundpenn doet ze verder niet pissig ofzo ?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-02 16:10

Haha,dat heb ik ook altijd Tong uitsteken

Nee met rijden doet ze niks hoor,maar ja dan sta ik ook niet in het midden.
Ik denk trouwens dat het nog een heel karwei wordt om 'r te laten draven als ik in het midden sta,laat staan galopperen Haha!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 21:59

Mischien denkt ze, dat wanneer ze los loopt ze vrij is en niets hoeft te doen en daarom chagie wordt, als je haar opjaagt......

Probeert te spelen, en dan een kanl krijgt van jou en daarom boos wordt.......

Boos wordt omdat ze er niets van snapt (aan wie dat ligt in het midden gelaten).............

Wat je er aan zou kunnen doen?
Is het nodig om haar los te laten lopen ipv "normaal" longeren, tenminste als ze dat wel toestaat?
Doet ze het ook in de weide als ze los loopt en je jaagt haar weg en in de "normale" bak of binnenbak?

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-02 12:39

Misschien dat ik het al in andere onderwerpen gezegd had,maar het gaat dus hardstikke goed nu.

Ik weet zeker dat ze op die momenten niet aan het spelen was,ten eerste is ze daar het type niet voor tentweede was ze gewoon ECHT boos,en ik sloeg d'r niet ofzo.

Met een longeerlijn zou het helemaal niet gaan denk ik,maar het lukt nu heel goed en ik heb gister al met een pessoa gelongeerd ging ook heel goed,ze is nog steeds wel sjagerijnig,maar ze komt nu niet meer op me af gelukkig Lachen

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-02 12:44

Je hebt toch niet gelongeerd zonder longeerlijn maar mét pessoateugel he? Ik neem aan dat ik dat verkeerd begrepen heb want dat lijkt me erg onverstandig

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-02 12:48

Ehm... ja? Kan dat niet? Waarom is dat onverstandig?