paard verzekeren welke risicos dekken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

paard verzekeren welke risicos dekken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 10:43

Er zijn al meerder topics over maar ik vind niet wat ik zoek vandaar dat ik ook nog ff een topicje plaats.

Volgens mij kun je zelf zo'n beetje je pakket samen stellen klopt dat?
Wat is zinvol om te verzekeren?

Ik heb zelf graag de ziektekosten, blikseminslag, transport en ongevallen tijden buitenritten graag verzekerd kan dat in 1 polis?
Ik hoef geen uitkering als het paard kreupel wordt want dan moet je hem af laten maken toch?

Welke is beter Amev of interpolis?

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty


Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:15

Er zijn verzekeringen waar je hem kan laten afkeuren voor gebruik en toch kunt behouden. Dan 'koop' je hem als het ware weer terug voor het bedrag wat de verzekering na overname weer zou kunenn ontvangen voor dat paard. Een afgekeurd sportpaard kan dan nog een recreatiewaarde hebben...

Ik had altijd een volledige verzekering bij de Amev, vroeger Hippo. Het paard was verzekerd tot en met een gekneusd oor, max 10.000 gulden schade per jaar, waarde paard op 6.000 gulden gezet, de premie bedroeg me vorig jaar nog 750 gulden. Bij elke gebeurtenis had ik 50 of 75 gulden eigen risico.
ik heb geen klachten gehad over de service van Amev, het verliep veder goed. Maar ik heb mijn paard dan ook niet aan de verzekering hoeven overdoen, het schijnt dat dat toch wat minder makkelijk gaat....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 11:29

Heb net interpolis(tussenpersoon bij de rabobank) gebeld en dat ging moeizaam, ze konden me maar weinig vertellen en op de site zag ik inderdaad dat je een afgekeurd paard over MOET dragen nou dat wil ik dus niet!

Dus amev gebeld echt super te woord gestaan die man nam echt de tijd en het paard blijft van mij bij afkeuren ik mag dan zelf beslissen wat er met het paard gebeurt.
Hij maakt een offerte voor een uitgebreide verzekering die is 3 weken geldig dus als ik dat paard koop waar ik zaterdag ga kijken dan isze goed verzekerd!echt heel fijn ik ga voor AMEV!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:34

AMEV is gefuseerd met Hippo assurantien. Dit zijn niet de goedkoopste (volgens mij is dat de friese onderlinge) maar het zijn wel hele goede en de meest correcte verzekeringsmaatschappijen.

Hou hier rekening mee:
Stel dat je je paard wil verzekeren voor het aankoop bedrag van f 5000,- (gesteld dat je paard dit gekost heeft). en je moet een operatie laten gebeuren voor bijv. koliek, welke f 6000,- kost. WEet je wat ze dan doen?
"geef ons het paard maar, jij krijgt f 5000,- en het paard gaat naar de slacht!"
Hou daar rekening mee. Je betaalt jaarlijks voor ziektekosten een hoge premie en hebt ook nog een eigen risico, ik geloof van 25%. dat vind ik nog veel eigenlijk.
Dan nog iets. Stel dat je paard koliek krijgt en de beste optie is om het paard te euthanaseren, dan moet dat kunnen. ER zijn verzekeringsmaatschappijen die bij euthanasie echter niet uitkeren, en dan laten sommige mensen hun paarden langzaam doodkreperen. Dit moet je ook uitsluiten natuurlijk.
En dan nog iets:
Mocht je paard ongeschikt worden voor gebruik en je hebt hem daarvoor verzekerd: je zult het paard moeten inleveren en jij krijgt het verzekerde bedrag terug. Het paard is dan niet meer van jou, je beslist dan niet meer over zijn/haar lot. Vraag of het mogelijk is het paard terug te kopen voor de slachtprijs.

De hond is de betere mens

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:38

Wij verzekeren onze paarden nooit. Ik mijn ogen zijn verzekeringmaatschapijen er alleen maar om geld te verdienen. Je kan het berdag wat je per maand zou betalen beter op een aparte rekening zetten. Mocht er iets gebeuren dan heb je iig wat geld achter de hand.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:47

UniferB schreef:
Wij verzekeren onze paarden nooit. Ik mijn ogen zijn verzekeringmaatschapijen er alleen maar om geld te verdienen. Je kan het berdag wat je per maand zou betalen beter op een aparte rekening zetten. Mocht er iets gebeuren dan heb je iig wat geld achter de hand.

ja, daar ben ik het helemaal mee eens! ik hou het geld ook op mijn spaarrekening. Alle ziektes die NIET gebeuren leveren voor mij nu geld op, i.p.v. aan de verzekeringsmaatschappij.

De hond is de betere mens

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Ook ik vind het onzin..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:02

Ik vind ook dat ze er zijn om hun portomonee te laten vullen, en jij wordt er naar mijn idee niet beter van...

Ik heb alleen maar mijn standaard WA verzekering voor het geval dat mijn paard iets uitvreet tijdens een buitenrit...
(Lamp sloopt van auto, deuk erin trapt)

Ik maak namelijk iets kapot van een ander en dat zit gewoon standaard in mijn wa verzekering,.. dit geld namelijk ook voor kat of hond.

Je betaald je scheel aan premie per maand/jaar en ziektekosten van medicijnen heb je vaak nog een hoog eigen risico voor ik meen dat het iets van 250 gulden was ofzo..
Nou hoe snel zit je daar ineeens aan ook niet snel.
De kans dat je paard koliek krijgt of wat dan ook, is in mijn ogen afhankelijk van het paard dat je koopt en wat voor hooi,stro(paarden die stal leegeten) dat je hem voert.
Goed hooi , wat vaker wat duurder is .... is beter dan goedkoop hooi,...
Oke de kans is altijd aanwezig, maar het risico breng je sterk naar beneden.
Ja maar dan heb je nog zandkoliek, die is ook leuk..
Kwestie van je paard in de gaten te houden, zie je dat hij wel veel zand eet, of probeert te eten, dan ga je naar de paardendrogist.nl en daar hebben ze er een middeltje voor.. zo ook voor het stro eten. (zeewier)
Op deze manier heb je het zelf in de hand.

Ook ik heb gekeken naar mijn paardje..toen ik hem kocht naar de volgende zaken
Eczemen, leuk, ... verschilt naar mijn idee per paard, en er zijn genoeg paarden die NIET schuren.
Dit was een van mijn vereiste bij de aankoop van een paard. een paard dat niet schuurt!
Ik heb ook rot gevraagd aan de eigenaar wie de dierenarts was , Dierenarts gebelt en gevraagt :hoe vaak is dat paard bij jou langs geweest voor narigheidjes ?

Antwoord dierenarts..

Op die manier kan je zelf het beste bepalen of jij een verzekering nodig hebt.
Als je een paard aanschaft weet je dat hij altijd ziek kan worden ook, door andere zaken dan je eigen schuld.
Op het moment dat jij een ziek paard koopt wat ach wel een keer koliek heeft gehad doe ik al 3 stappen terug hoe leuk paardje het ook is.
1x is genoeg reden voor veel keren en kan vaker voorkomen door verhuizing van stal.
Ik hoop dat niemand een ziek paard krijgt,. maar ik vind dat je het zelf een behoorlijk hand in kan hebben.

Het is aan jezelf, maar hier mijn mening erover..

Suc6!

Annelies

Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:04

Ik ben het er ook mee eens, dat verzekeringsmaatschappijen vooral geld willen behouden, ik heb mijn paardenzelf ook niet meer verzekerd.
Maar:

Je moet het maar durven, een paard onverzekerd houden. Mocht er wat gebeuren (dat zoek je niet op maar het kan...), en je brengt je paard naar een koliniek en het is ernstig, dan zit je meteen ook echt in de prijzen...dat heb je de eerste 2 jaar nog niet bijelkaar gespaard met je maandelijks opzij leggen. Dat moet je financieel dus wel aankunnen!
Je wilt immers wel ten allertijde voorkomen dat je paard wel gered had kunnen worden, maar jij kon het niet betalen en dus.....

Ik kan me voorstellen dat je juist daarom dus een verzekering afsluit. Dat was indertijd ook mijn reden. Je weet tenminste hoe hoog de rekening van de verzekering is...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 12:05

bij amev is het zo dat ik mag bepalen wat er met het paard gebeurt als hij afgekeurd wordt dus dat is een fijn idee. Ik heb morgen de brochures in huis dus die ga ik op mijn gemak doorlezen ook de kleine lettertjes en dan beslis ik maar tot nog toe klinkt het als een nette deal!Ik betaal 27,50 per maand voor een uitgebreide verzekering dat is niet de duurste maar ook niet de goedkoopste als het maar de beste is...

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:09

Kijk goed naar wat wel en wat niet onder de dekking valt...
Heel veel kosten gaan vaak op aan de medisch (preventieve) extras zoals aangepast hoefbeslag bij hko (paard is dan immers nog wel goed en hoeven ze dus niet uit te keren), de geadviseerde Bio-Synov, de vitamine E als het snel spierpijn heeft...De fysiotherapeut, de tandarts....
Daar heb ik zo mijn twijfels over...ik denk dus dat er veel niet gedekt is van dat soort veel voorkomende zaken. En de kans op dat soort ziektes is aanzienlijk groter dan de kans op een operatie....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:12

Dees schreef:
Ik ben het er ook mee eens, dat verzekeringsmaatschappijen vooral geld willen behouden, ik heb mijn paardenzelf ook niet meer verzekerd.
Maar:

Je moet het maar durven, een paard onverzekerd houden. Mocht er wat gebeuren (dat zoek je niet op maar het kan...), en je brengt je paard naar een koliniek en het is ernstig, dan zit je meteen ook echt in de prijzen...dat heb je de eerste 2 jaar nog niet bijelkaar gespaard met je maandelijks opzij leggen. Dat moet je financieel dus wel aankunnen!
Je wilt immers wel ten allertijde voorkomen dat je paard wel gered had kunnen worden, maar jij kon het niet betalen en dus.....

Ik kan me voorstellen dat je juist daarom dus een verzekering afsluit. Dat was indertijd ook mijn reden. Je weet tenminste hoe hoog de rekening van de verzekering is...


Daar heb je gelijk in. Ik kan dat financieel wel aan dus daarom geen verzekering voor mij. Maar dat is voor iedereen anders.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:25

Ik heb mijn paard bij de Eerste Friese Onderlinge verzekerd. 2 jaar later en 1400 euro armer, heb ik besloten mijn verzekering op te zeggen. Probleem is dat hij 'rondom' verzekerd is, maar ik toch altijd te maken heb met de kleine letters in het contract (diverses kosten uitgesloten, voorrijkosten niet vergoedt enzo). Ik dacht altijd; maar als hij nou een been breekt dan kan ik het misschien niet betalen, maar dat is onzin want zodra de te maken kosten boven het verzekerde bedrag uitkomt dan wordt het paard total loss verklaard en ook niet geholpen. Ik kies er het komende jaar voor om iedere maand geld op zij te zetten en als er dan iets aan de hand is, heb daar dat geld voor achter de hand.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:26

ik verzeker mijn paard bij amev-hippo. voor uitgebreide ziektekosten en voor het leven.

Amor Vincit Omnia

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:53

mobick schreef:
Ik heb mijn paard bij de Eerste Friese Onderlinge verzekerd. 2 jaar later en 1400 euro armer, heb ik besloten mijn verzekering op te zeggen. Probleem is dat hij 'rondom' verzekerd is, maar ik toch altijd te maken heb met de kleine letters in het contract (diverses kosten uitgesloten, voorrijkosten niet vergoedt enzo). Ik dacht altijd; maar als hij nou een been breekt dan kan ik het misschien niet betalen, maar dat is onzin want zodra de te maken kosten boven het verzekerde bedrag uitkomt dan wordt het paard total loss verklaard en ook niet geholpen. Ik kies er het komende jaar voor om iedere maand geld op zij te zetten en als er dan iets aan de hand is, heb daar dat geld voor achter de hand.


Is dat echt zo bij Efo?? ik heb mijn paard daar ook verzekerd, maar dar nog nergens zien staan, kan je me vertellen waar ik moet zoeken, want als dat echt zo is kan ik beter naar een andere verzekering denk ik. Moet wel zeggen dat ik tot nu toe alleen goede ervaringen heb met Efo, maar ook nog niks heel erg ernstigs met paardje heb gehad.

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:05

Interpolis moet je niet aan beginnen. Tegen de tijd dat ze moeten gaan betalen gooien ze je uit de verzekering. Ze verzekeren geen paarden van +20jaar. Natuurlijk niet, die paarden gaan dood en dan moet je gaan betalen, zonder dat het nog iets op kan leveren (verkoop, slacht e.d.)
Mijn paard is dus al 6 jaar niet verzekerd, als ik de uitgespaarde premie afzet tegen alle kosten, dan houdt ik ruim geld over.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:06

Nu jullie het er toevallig over hebben, heb ik een vraag over de friese onderlinge, ik ben daar sinds maart verzekerd en tot nu toe heb ik best al veel rekeningen van dierenartsen/kliniek terug gekregen, ik moet zeggen dat het in mijn geval erg fijn was, want het heeft me erg veel geld gekost.
Maar nu zal ik hem waarschijnlijk moeten laten afkeuren, omdat het gewoon niet gaat.
Maar ik wil hem terug kopen voor de slacht prijs, hoe gaat zoiets nou precies in zijn werk bij de efo?

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:32

ik heb een oda verzekering bij amev en ben er heel tevreden over.. en natuurlijk als er niets met je paard gebeurt zijn hele leven ben je dat geld kwijt maar als er wel wat gebeurt?????
ik kan het geld niet in 1 keer ophoesten hoor!!! je kunt wel elke maand wat opzij zetten maar als je daarnog maar 5 maanden mee bezig bent a 25 euro das dan 125 euro terwijl als ik dan een verzekering heb wel al meer heb voor mocht ie ziek zijn.
tevens heb ik mijn paard dus zo verzekerd dat wat er ook mocht gebeuren ik er verzekerd voor ben. geeft mij een lekker gevoel ......


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:34

Poohbeer"]
[quote="mobick schreef:
Ik heb mijn paard bij de Eerste Friese Onderlinge verzekerd. 2 jaar later en 1400 euro armer, heb ik besloten mijn verzekering op te zeggen. Probleem is dat hij 'rondom' verzekerd is, maar ik toch altijd te maken heb met de kleine letters in het contract (diverses kosten uitgesloten, voorrijkosten niet vergoedt enzo). Ik dacht altijd; maar als hij nou een been breekt dan kan ik het misschien niet betalen, maar dat is onzin want zodra de te maken kosten boven het verzekerde bedrag uitkomt dan wordt het paard total loss verklaard en ook niet geholpen. Ik kies er het komende jaar voor om iedere maand geld op zij te zetten en als er dan iets aan de hand is, heb daar dat geld voor achter de hand.


Is dat echt zo bij Efo?? ik heb mijn paard daar ook verzekerd, maar dar nog nergens zien staan, kan je me vertellen waar ik moet zoeken, want als dat echt zo is kan ik beter naar een andere verzekering denk ik. Moet wel zeggen dat ik tot nu toe alleen goede ervaringen heb met Efo, maar ook nog niks heel erg ernstigs met paardje heb gehad.
[/quote]


In principe is dat bij iedere verzekering zo, zie het als een auto. Zodra de schade boven de dagwaarde/verzekerde waarde is ben je total loss. Je krijgt dan het verzekerde bedrag uitgekeerd en je paard wordt ingenomen. Als je dit niet wilt wordt het het verzekerde bedrag minus de slachtwaarde van je paard.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:36

bibi schreef:
Nu jullie het er toevallig over hebben, heb ik een vraag over de friese onderlinge, ik ben daar sinds maart verzekerd en tot nu toe heb ik best al veel rekeningen van dierenartsen/kliniek terug gekregen, ik moet zeggen dat het in mijn geval erg fijn was, want het heeft me erg veel geld gekost.
Maar nu zal ik hem waarschijnlijk moeten laten afkeuren, omdat het gewoon niet gaat.
Maar ik wil hem terug kopen voor de slacht prijs, hoe gaat zoiets nou precies in zijn werk bij de efo?


Even contact op nemen met je tussenpersoon en die sturen een taxateur die de waarde van je paard vaststelt, wat dus het bedrag is wat jij aan de verzekering betaald, of verrekend met de verzekerde/dagwaarde. je kan je paard dan niet meer bij een ander verzekeren.

bibi
Berichten: 306
Geregistreerd: 28-05-02
Woonplaats: noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:59

Ok dank je zal ik dat eens doen.
Ik weet inderdaad dat ik hem nergens meer kan verzekeren, maar ja dat is dan niet anders...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:07

Verzeringsvoorwaarden zijn er om te lezen. Nav de opmerking over Interpolis ben ik eens gaan kijken in hun voorwaarden. Gegeven de marktwerking lijkt het mij onwaarschijnlijk dat maatschappijen heel erg van elkaar afwijken, dat kost klanten en dat willen ze heus niet. Dit is wat er staat:

Citaat:
Wanneer de schade betrekking heeft op objecten of op
levende paarden, moet u deze, voordat wij de schade
vergoeden, aan ons in eigendom overdragen.
Levende paarden die wij hebben overgenomen, worden in
Nederland op humane wijze geslacht.
Als wij erin toestemmen een paard niet over te nemen,
stellen wij de restwaarde van het paard vast en brengen wij
die in mindering op de schadevergoeding. In dat geval moet
u een verklaring ondertekenen waaruit blijkt dat u het dier
niet verkoopt en dat het dier niet meer wordt gebruikt voor
wedstrijdsport.


Dat is dus iets anders dan wat hier gesuggereerd wordt. Nu even naar Amev, kijken wat die precies zeggen. **Amev publiceert zijn voorwaarden niet op het internet, dat is jammer.
Efo is de beste verzekeraar, maar ook de duurste van allemaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-02 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:09

Ik weet wel dat hippo assurantien de paarden lieten slachten in belgie omdat daar de prijs per kg hoger lag. DAt heeft een medewerker destijds tegen mij verteld. En Hippo is dus nu samengegaan met AMEV.

De hond is de betere mens

VillaNeusjes

Berichten: 6095
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:22

weet je je kunt er lang en kort over discussieren maar het komt er eenmaal op neer dat je paard toch ooit eens naar de slacht gaat. hetzij voor consumptie hetzij voor destructie....
want helaas maar waar is cremeren in nederland nog niet toegestaan. je kunt wel een bedrijf inschakelen dat je paard naar engeland brengt en hem daar laat cremeren en vervolgens weer in een kiestje teruglevert maar zeg nou zelf.. zou jij je paard als ie erg pijn heeft helemaal naar engeland vervoeren waar ie eerst ook nog in quarantainen moet????
want wat dat betreft als mijn paard een gebroken been heeft en door de verzekering naar de slacht moet boeit het mij niet zo waar dat ie heen gaat.
iedereen zegt trouwens dat de ene duurder is dan de ander maarre
wat voor verzekering heeft iedereen hier (degene die er een hebben dan) en wat betalen zij voor premie per maand???
ik heb een oda verzekering bij amev en ik betaal 25 euro de maand


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:24

HOe zit het dan met je WA? Bij ongelukken op straat kan de WA ook heel veel doen. Ik weet dat die ooit eens een pony (5000 gulden, veulen 500 gulden) en auto en VA vergoedt heeft. Het ging in dit geval om Unive. De precieze details weet ik verder ook niet. Dus als iemand dit weet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Josephine

Berichten: 249
Geregistreerd: 10-10-02
Woonplaats: Brabantse Boerenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:29

hmm, bij Interpolis hebben ze mij in ieder geval toegezegd dat dat in Nederland gebeurt, dat slachten dan. Ik heb uitgebreid geinformeerd naar het zogenaamde "terugkopen". Ik wil gewoon niet dat mijn paard geslacht wordt!
Maar nu moet ik dus gaan verzekeren. Interpolis of Amev??
Ik ben geneigd voor Interpolis te gaan aangezien dat duidelijk op internet staat. Volgens mij is Amev ook duurder. Maar aan de andere kant... van Amev hoor ik goede ervaringen. WAT MOET IK DOEN
aub jullie deskundige raad......................

Ons paardje dankt de hemel dat haar baasjes zo str*nteigenwijs zijn!! Antoine de Bodt, bedankt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, Noor17 en 116 bezoekers