Remy's galop is eindelijk goed !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Remy's galop is eindelijk goed !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 09:15

Eindelijk ....

Na 7 jaar hard trainen en oefenen is Remy's linkergalop eindelijk ook goed. Haha! Lovers

Omdat hij draver is geweest heeft hij altijd moeite gehad met de galop. Zijn rechtergalop ging vrij gemakkelijk goed maar met de linkergalop liep hij altijd te klooien. Zijn achterbenen deden niet wat ze hoorden te doen en dus was het net of hij met zijn achterbenen *in de knoop* zat tijdens het galopperen. Verward

Sinds ongeveer een half jaar train ik hem nu 1 tot 2 keer per week aan de longeerlijn en zet hem dan bij met een slofteugel. Blijkbaar heeft hij daardoor zo'n sterke rug en achterhand gekregen dat zijn linkergalop helemaal goed is gekomen. Ben helemaal happy en in luv! Lovers Haha!

Ik had de hoop eigenlijk al een beetje opgegeven dat het nog goed zou komen.... Hij is nu 12 jaar oud en na 7 jaar verwacht je niet meer dat zoiets je nog gaat lukken....

Hij is zo lief: de laatste tijd loopt hij zo lekker ontspannen en doet hij zo ontzettend zijn best !! Krijg bijna de neiging om wedstrijd te gaan rijden..... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:27

Heerlijk zeg! Het gaat dus echt goed!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 12:51

Ja echt super !
Toen ik 'm kreeg kon ' ie alleen maar keihard draven en stappen. Galop had hij nog nooit van gehoord !

Ben helemaal trots op 'm !

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:43

Hoi,...

wat goed van jou zeg..
(ikke is jaloers Haha!)

Ik ben gedurende een half jaar bezig met mijn paardje en goede galop in de bak te leren.

Geloperen tijdens een buiterit vind ze allemaal goed en gaat ook gewoon goed..
Alleen zodra in de bak, dan springt ze aan, dat hupje en valt ze terug en gaat ze rennen ....

Ik longeer mijn dravertje ook aan de longeerlijn en dat is ook geen probleem.. met gemak deed ze gisteren 15 voltes achter elkaar geloperen (nog nooit gezien) en ging het super.. alleen ze valt best naar binnen.
De andere kant is nog wat moeilijk en kan ze wel, maar ze verzet zich als ze kan..
Nu ga ik volgende week proberen om te longeren en ik op haar ruggetje..
Is kijken of ze dat ook wil Lachen

Ach ik haat de bak, maar ja het moet toch mij ook lukken!

Heel veel plezier er van, en geniet er maar lekker van!

Groetjes
Annelies

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:49

Gefeliciteerd!
Ja het is ontzettend moeilijk om een draver 'om te scholen' zeg maar, hardstikke goed dat het gelukt is! Party!!

Ik ken ook een draver maar die wordt niet regelmatig getraind, en ja, die galop van hem is en blijft dan ook errug 'vlak', de achterhand wordt er maar niet onder gezet, zowel op links als rechterhand niet.
Het meisje heeft wel eens gestart in de B-dressuur maar 't werd niks.
Ik geloof dat ze nu of alleen recreatief rijdt of een ander paard zoekt, nou ja.

Gelukkig is het jullie wel gelukt.
Heel veel succes met de training, ik hoop dat jullie nog ver komen! Lachen