zwanger, wanneer vertellen?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

zwanger, wanneer vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 12:17

Ik blijk zwanger te zijn Bloos Het was niet gepland en niet verwacht maar toch welkom *LOL* . Nou vraag ik me af hoe snel hebben jullie (degene die dus kinderen hebben of zwanger zijn) het verteld aan ouders, vrienden, collega's etc. Niemand in onze omgeving verwacht dit (evenmin als mijn echtgenoot en ik het verwachtten). Ik weet dat de eerste paar weken (tot 12 Verward ) kritiek zijn en er nog van alles mis kan gaan. Dus, wachten tot die 12 weken voorbij zijn of gewoon vertellen zodat we (ik) ook niet het verdriet hoeven te verbergen als het mis mocht gaan. Hoewel ik nog helemaal niet weet of ik daar wel echt verdriet van zal hebben, maar dat terzijde. Voor de volledigheid ik denk dat ik inmiddels 2 weken overtijd ben (hield het nooit zo bij dus het is een gok), en de uitslag van een test was positief.


mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:21

GEFELICITEERD!!! je gaat een hele mooie tijd tegemoet!!!

Ik heb het mijn ouders direct na de uitslag (en bevestigd door de huisarts) vertelt. Op mijn werk en vrienden heb ik het pas met 12 weken verteld!!!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:26

idd naaste familie zijn/jouw ouders + beste vriend(in) redelijk snel vertellen. De rest pas na 12 weken, of later.

Gefeliciteerd!

:evaw:

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:31

Ik heb het van alle 4 de zwangerschappen meteen verteld, 2 zijn misgegaan volledig, 2 andere waren tweelingen waarvan maar 1 geboren is geweest. Achteraf gezien zou ik het niet meer meteen vertellen, de reacties na de miskraam waren zo gemeen en hard dat ik het nu voor me zelf zou houden. "Je kan er nog krijgen", "je hebt al een gezond kind" ... Dit en vele andere mogelijks goed bedoelde dingen kreeg ik te horen terwijl ik er zelf kapot van was ... de eerste 15-16 weken zijn meest kritiek, niet weinig vrouwen krijgen net na die 12weken alsnog met een spontane abortus te maken. Je moet natuurlijk je familie ook een beetje kennen. Je kan reacties min of meer voorspellen, vooral als het mis moest gaan. En ... je moet nog kunnen zwijgen ook hé, als je constant misselijk bent leggen de meesten nogal vlug de link 'toch niet zwanger hé'?! ...

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:51

De garantie dat het goed gaat krijg je nooit, maar ik zou in ieder geval wachten tot de 12 week, dan is het meest risicovolle eraf.
Helaas kan het ook daarna nog misgaan, maar dan is het juist heel fijn als er mensen zijn die er van weten, want neem van mij aan dat je dan totaal niet jezelf bent, en dat het kan zijn dat je lichamelijk helemaal in de kreukels ligt.
Daarvoor hoef je echt niet al jaren met kinderen krijgen bezig te zijn.....
Ik wil je nog wel van Harte feliciteren en geniet ervan.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:53

Ik heb het meteen verteld aan m'n ouders en vrienden, op mijn werk pas met een week of 10. Gefeliciteerd, ik hoop dat je een mooie zwangerschap hebt.

Gratis af te halen mooie jonge katten

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:11

GEFELICITEERD!! En ja, over het vertellen kan ik niet meepraten, met mijn 18 jaar en inmiddels ook weer vrijgezel (zie andere topic van mij), maar mij lijkt het me beste zoals de rest ook zegt, je naaste familie en vrienden snel vertellen, de rest nog even wachten!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:11

Gefeliciteerd als eerste natuurlijk!

Ik wist het toen ik 5 weken zwanger was. We hebben het toen gelijk verteld aan mijn ouders en schoonouders. Mijn schoonzus ZAG het aan me ;? De rest hebben we het verteld toen ik 12 weken zwanger was. Inmiddels is mijn dochter alweer ruim 3 jaar! GENIET ervan!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:14

Gefeliciteerd!

Ik zou zoiets nooit voor me kunnen houden.. binnen een week weet IEDEREEN het.. Maar misschien is het slim het op je werk idd even tot de 12e week voor je te houden.
Mensen die je dierbaar zijn zou ik het meteen vertellen.. toch juist fijn als ze er voor je zijn als er iets mis mocht gaan? En dan kan je ook al een beetje voorpret delen Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:25

Tjee gefeliciteerd. hopen dat alles goed gaat.

Sonja wat vreselijk wat jij hebt meegemaakt. Daar kom je moeilijk overheen. Sterkte.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 09:55

allereerst GEFELICITEERD, toen ik zwanger was van Nigel heb ik het na 12 weken verteld, maar dat ligt heel erg aan het moment zelf, we zijn nu ruim 4 jaar "bezig" om een 2e kindje te krijgen, 4jaar lang ziekenhuis, hormoonbehandelingen 2 mislukte ivf pogingen, op dit moment zitten we midden in de 3e ivf poging en als deze poging mag slagen dan denk ik niet dat ik lang kan wachten om het te vertellen. Geniet lekker van je kleine wondertje.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 11:56

Allereerst dank voor alle lieve reacties. Valt me op dat er toch nog velen zijn die 12 weken wachten met vertellen. Wat als je het je vrienden vertelt, zeg je er dan bij dat ze het geheim moeten houden?

Mijn collega's liggen me ook na aan het hart dus ik denk niet dat ik het zo lang voor me kan houden. Ik zal allereerst maar even het eerste onderzoek bij de huisarts afwachten, dat is pas over 1.5 week. Dan is het voor mezelf misschien ook wat meer werkelijkheid. Deze week werd ik op een ochtend wakker en dacht dat ik het gedroomd had *LOL*. Ik voel me ook niet anders of zo (alleen een beetje misselijk af en toe maar daar blijft het bij.).

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 17:21

proficiat maar ik zou het gewoon zeggen tegen mijn ouders. Niet iedereen hoeft het te weten maar tegen mijn ouders zou ik het denk ik wel zeggen!

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:38

hey, wat leuk!
gefeliciteerd!

Ik was ook ongepland zwanger. Dus ook niemand had het aan zien komen, incl wijzelf
Ik geloof dat ik het mijn ouders vrijwel direct verteld heb (met 6 weken ong) en wbt werk; ik had een eenmanszaak, dus hoefde niemand iets te melden. Sommige vrienden/innen heb ik het ook direct verteld, andere weer niet. Heb wel tegen iedereen gezegd dat ze het geheim moesten houden. Helaas was ik zelf degene die steeds het geheim doorvertelde Haha!
Kon me echt niet altijd inhouden.

זכור

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:19

Van harte gefeliciteerd. Wij willen ook graag zwanger worden, maar dat lukt nog niet echt. Wanneer ik het zou vertellen? Dat weet ik niet. Mocht nu blijken dat ik nu zwanger zou zijn, dan krijgen mijn ouders en schoonouders een heel leuk sinterklaas of kerst-kadootje (wat, dat weet ik nog niet...)
Ik denk dat als ik een miskraam zou krijgen, ik heel veel steun van mijn ouders en schoonouders zou krijgen. Dus in ons geval is het geen probleem dat ze het al snel weten!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 19:45

En trouwens je vertelt het wel hier maar niet aan belangrijker mensen dan ons zopals vienden enzo? Anders horen ze het straks van anderen kan me voorstellen dat dat ook zo raar overkomt

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:24

Gefeliciteerd!!!
Ik vertelde het mijn ouders en mijn beste vriendin vrij snel maar de rest kreeg het pas met 3 maanden te horen, het was toen al helaas uit met mijn vriend en hierdoor natuurlijk best moeilijk om het te vertellen maar ik ben heel blij met mijn lieve zoontje!!!
Ik wens je een prettige zwangerschap toe zonder al te veel problemen, geniet ervan!!!
Groetjes Monique.

happy worker
Berichten: 213
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: neeeederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-02 06:22

Dennis v m schreef:
En trouwens je vertelt het wel hier maar niet aan belangrijker mensen dan ons zopals vienden enzo? Anders horen ze het straks van anderen kan me voorstellen dat dat ook zo raar overkomt


Ik geloof niet dat er iemand van bokt is die mij IRL kent Haha!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 07:33

o dan is het goed. Maar dan nog hier is oook een roddel rond gegaan in de buurt dat ik vreemp ben gegaan dat hadden iemand via via op bokt gelezen ofzo.

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:38

he gefeliciteerd ik zou het wel aan je familie en beste vrienden vertellen de rest komt later wel!!! Toch?
Ik hoop (en denk) dat je een leuke tijd tegemoet gaat


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Blue_flower, ComscoreBot, Domi_94, Eefje_Sammy, Laura1982, Melzazu, Milando, Naboo, noviceh, Rosalie_91, Sigge, Tajmahal, Traiectum, WithinYuuri, xPabloBokt, xPearl en 55 bezoekers