Voor het eerst in 2 jaar op Lotje gereden!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Suzanne F.

Berichten: 48950
Geregistreerd: 03-03-01

Voor het eerst in 2 jaar op Lotje gereden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 20:35

Zoals de meeste wel weten heeft mijn merrie Lotje een ongeluk gehad toen ze 4 was. Daarbij is ze in een hek terechtgekomen en heeft ze haar beide voorbenen zwaar beschadigd, vnl haar pezen. Hier kwam ik na een half jaar achter toen ik er weer mee begon te rijden.

Sinds dat ik bij de dierenarts geweest ben die haar 0 tot 15 % kans op genezing gaf heb ik er niet meer opgezeten. Dit is deze maand 2 jaar geleden.. Scheve mond

Ik heb er inmiddels een veulentje van en ze was de laatste tijd niet meer onregelmatig en erg druk, ook in het land. Vandaag dacht ik: Als ze zo maf doet in het land kan ik er beter even op gaan zitten zodat ze tenminste gecontroleerd loopt.

Dus, ik haar oude spulletjes gepakt, hing allemaal nog net zo. Bleek het singeltje niet meer te passen en moest het hoofdstel 2 gaten groter... Haha! Tja kleine meisjes worden groot.... Knipoog

Ze was wel wat bang met opzadelen maar ik kon er zo opstappen en reed er zo mee weg. Best een emotioneel moment voor mij omdat Lotje altijd mijn lievelingspaard is geweest...het fijnste paard wat ik ooit heb gereden. En vandaag wist ik weer waarom, ze wist gewoon alles nog!! Alles liep ze met het grootste gemak door, echt heel apart.

Nu maar hopen dat als ik haar zo 1 of 2 keer in de week rijd dat ze gewoon rad blijft lopen, ik hoop het tenminste... Lovers

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:41

Oh wat moet dat gaaf geweest zijn joh!!
Kan me voorstellen hoe ontzettend leuk dat gevoeld moet hebben!
Ik hoop dat ze vooruit blijft gaan! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:48

Wat heerlijk! Super dat ze nog alles wist! Lijkt me echt een supergevoel. Hopelijk blijft ze zo goed zoals ze nu is. Die 2 jaar rust hebben haar vast wel veel goed gedaan.

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:11

Echt heel fijn voor je en voor Lotje, zal duimen dat het goed blijft gaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:18

Wat een goed nieuws, ik hoop voor je dat het zo blijft.
Is ze momenteel weer drachtig?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:47

Gefeliciteerd!
Party!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 06:41

Die LOtje is toch wel een superbraaf en werklustig paardje. Ik zou verwacht hebben dat ze zich zou gedragen als een volleerd rodeo paard die haar vrijheid niet af zou staan aan het mens met het zadel Haha!


Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 07:23

Tjee wat gaaf voor je. Ik dacht dat alle hoop weg was. Te gek zeg om weer op haar te kunnen zitten. Ik kom gauw een keertje langs.

Greetz Merilyn

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 07:37

Heel gaaf voor je zeg! Ik hoop dat het zo blijft gaan voor je!

:evaw:

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 07:37

Wat super voor je Suus! Lijkt me idd ook heel apart na zo'n tijd en weinig hoop! Ik zal voor je meeduimen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:01

Kippenvel zeker?? Wel een ontzettend fijn paard dat ze zich zo weer laat rijden alsof je er gisteren nog op gezeten hebt!

Suzanne F.

Berichten: 48950
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 08:37

Ilindra schreef:
Wat een goed nieuws, ik hoop voor je dat het zo blijft.
Is ze momenteel weer drachtig?


Nee maar van t voorjaar laat ik haar weer dekken..

Het was idd een heel apart moment voor mij ja, had wel tranen in mijn ogen staan... Lovers

Ik hoop zo dat het goed blijft gaan met 1 of 2 x in de week rijden. Volgens mij kan je een paard niet echt trainen dan toch, qua spieropbouw bedoel ik. Dus dat ze vooruit kan gaan en sterker wordt...?
Ik heb er namelijk altijd op gehoopt dat ik haar een keer kon starten, al is t maar 1 x...

Maar ja, een mens wil steeds meer want vorig jaar zat ik nog te hopen dat ze het veulen wel kon voldragen omdat ze zo stokkreupel was...
Laten we maar van het moment genieten dan...
Ik vind het jammer dat de week nog niet om is.. Lachen

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 09:01

Wat geweldig!!!!!! Ik zit hier zelfs met kippenvel.
Heel veel suc6 verder nog.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:01

IK sta echt te kijken hier hoor. echt geweldig om te horen dat Lotje zo goed gaat. Het was een droom. Komen dromen dan toch een keer uit......

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:53

Hopelijk blijft ze goed lijkt me zo'n gaaf gevoel van iets dat je eigenlijk niet meer had verwacht dat het nog zou kunnen.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:19

Wauw! Party!!
Kreeg even kippevel toen ik je bericht las.

Voor alle bokkers:
ja, dromen komen uit. Lachen

Soms niet op het moment dat je het wilt, of op een net iets andere manier maar toch...
Hoop is er nog.
En ja, ook voor lieve Lot
bestaat God. Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:28

Waar ben je bang voor dat Lotje zal gaan doen als je haar regelmatig rijdt? Kan het i.p. daarvan ook niet juist ten goede komen als je rijdt? wat is er eigenlijk precies gebeurd in het verleden? ik heb haar foto gezien in jouw profiel, mooi beest!

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:05

Super zeg!!
Wat zul jij gestraald hebben Party!!

ik hoop voor je dat je het door kunt blijven zetten.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:58

o wat leuk zeg! Wat moet dat een geweldige ervaring zijn geweest!!!!!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:09

Desiree schreef:
Waar ben je bang voor dat Lotje zal gaan doen als je haar regelmatig rijdt? Kan het i.p. daarvan ook niet juist ten goede komen als je rijdt? wat is er eigenlijk precies gebeurd in het verleden? ik heb haar foto gezien in jouw profiel, mooi beest!


Lotje is 2 jaar geleden in een hek geknald en vast komen te zitten. Hierdoor is ze ernstig gewond geraakt aan haar benen. Beide pezen in haar voorbenen waren verandert in gatenkaas. om het maar zo te zeggen. ook heeft ze aan 1 van der achterbenen een flinke piephak.
Hierdoor zou Suus haar af kunnen schrijven als rijpaard.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Suzanne F.

Berichten: 48950
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 14:25

Desiree schreef:
Waar ben je bang voor dat Lotje zal gaan doen als je haar regelmatig rijdt? Kan het i.p. daarvan ook niet juist ten goede komen als je rijdt? wat is er eigenlijk precies gebeurd in het verleden? ik heb haar foto gezien in jouw profiel, mooi beest!


Dat ze weer onregelmatig wordt! Ik weet dat haar pezen nog steeds niet 100 % zijn, ze worden ook regelmatig nog dik. Allebei de tussenpezen van de voorbenen zijn beschadigd en daarbij nog een geirriteerde carpaal (pees)schede. Er zaten zulke grote gaten in de pezen dat de kans als sportpaard minimaal is.
Ik hoop nu dat als ik haar weinig belast, haar pezen het wel houden en ik dus toch een klein beetje met haar kan rijden. Ik weet dat ze geen toekomst heeft als sportpaard maar ik beleef zoveel lol aan t rijden met haar....

En ik denk niet dat het ten goede komt als ik haar weer volop ga rijden...was t maar zo.

En ja Dorine, misschien is er idd een God voor Lot, maar waarom was die er niet 2 jaar eerder??? Verdrietig

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Frederieke

Berichten: 444
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Zonhoven (Limburg,Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 17:18

Wawwwww
dat moest vast een goed gevoel geven !
Hopelijk dat je dit nog veel kunt herhalen

*It matters not whèn our riding starts, but how*
U.S Dollar Girl <3

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 08:50

Geweldig joh, hopelijk blijft het zo goed gaan!!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:51

echt supergaaf voor je!

heb zelf mn eerste paardje een jaar stil moeten laten staan ivm spat en weet nog toen ik er weer voor t eerst mee kon rijden!is nu 4 jaar geleden maar weet t nog als de dag van gister hoe blij ik was!!en daarna weer wedstrijden tm de M terwijl ze ook was afgeschreven!

maar als je 2 keer per week rustig wat rijdt, veel stapt dat kan toch geen kwaad voor de pezen?

hoop dat het zo goed blijft gaan!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 13:54

misschien een ideetje:vraag je dierenarts om er nog een keer naar te laten kijken, die kan t beste zeggen of het kwaad kan voor de pezen als je er wat mee rijdt en die kan ook zeggen hoe ver ze zijn genezen

veel succes ermee!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, Vagabondo en 44 bezoekers