Dik

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 15:05

Hai Allemaal,
Zondaag heb ik mn eerste wedstrijd weer! *LOL* Kep er echt onwijs zin in en volgens mij Iowa ook wel weer. Het gaat best goed. Maar de L1 is wel makkelijker geworden,dus dat is al beterder! Haha! Kan ik me beter gaan concentreren op de moeilijkere dingen eruit!
Maar goed, alles loopt dus wel lekker, alleen Iowa is ontzettend dik!
Ik krijg get er gewoon niet af, ik rijd echt elke dag en ze krijgt genoeg voer om niet teveel te krijgen. het is al minder geworden, ze krijgt al weer lekkere vorm, mooie kont en der spieren zijn weer te zien. Party!! Alleen het is nog nbiet genoeg, ze wil niet meer de vorm krijgen die ze altijd had. Ze blijft gewoon alles uit dat eten halen Vork Heeft iemand nog tips ofzo?
Ik blijf maar doorgewoon met trainen, in de goede hoop dat het toch nog es goedkomt Frusty
groetjes Linda en dikke Iowa

Believe in your Dreams, Never let go and then you'll know...


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 15:37

Vervang eens een deel van het biks door muesli-zonder-haver. Zitten veel voedingsstoffen in, en het is geschikt voor sobere rassen dus worden ze minder dik van dan biks.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 15:39

Hoi!
Had ik met Pie ook, maar die kreeg teveel voer. Toch probeer je er dan alles aan te doen. Hard werken tijdens het uurtje rijden enzo. Wat veel schijnt te helpen: veel overgangen maken, van halt naar draf en omgekeerd, zodat de achterhand flink aan het werk moet enzo. En veel kleine voltes en andere figuren rijden, dus iedere keer dat je op de hoefslag komt meteen de volgende zijde alweer of een overgang of een figuur rijden, bezig houden.
Lekker zwaar, ik kreeg het nauwelijks voor elkaar met mijn "#"-conditie, maar ja. Was bij mij ook dweilen met de kraan open toen.
Maar wie weet werkt het voor jou. En een wei die al kaalgevreten is door andere beestjes wil ook nog wel eens helpen maar als dit soort dingen niet mogelijk zijn dan is dat echt wel Frusty Frusty Frusty ...
Dus heel veel sterkte er mee!
Groetjes, Dorine.


PinnieLinnie

Berichten: 588
Geregistreerd: 22-01-01
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 14:36

Iowa staat in een grote bak en krijgt om de dag een mand vol gras wat ik af knip uit een stukje land daarvoor. Wij hebben geen land waar ze op kunnen staan. Daar ben ik dus al erg blij mee, want anders zou het helemaal drama zijn. Frusty
Maar ik ga iniedergeval jou raad op volgens Dorine, ik reed al veel figuren en overgangen.Maar ik ga er nog emer mee trainen.
En Cody, ik voer al biks en kruidenmix. Ik denk zelf dat ik het beste een mengeling van lichte sportbrok en onderhoudsbrok kan gebruiken. Daar zit genoeg in en niet teveel. En die kruidenmix gebruik ik voor afwisseling. Daar zit ook muesli in enzo, dus dat is ook een goede oplossing. Maar ik blijf gewoon maar doorzoeken naar een oplossing. Iniedergeval al bedankt! Haha!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:11

Mijn paard is ook snel te dik. Tip van mijn dierenarts:
Geef hem nu als basis (bijv.) 1 kg brok per dag. Dan krijgt hij alle noodzakelijke voedingsstoffen binnen.
Elke keer krijgt hij na het werken extra brok na gelang wat hij gedaan heeft. En dat is 1 kg brok voor 1 uur echte arbeid. Dus zonder stappen enzo.
Je voorkomt hiermee dat jij je paard overvoert, maar ook dat hij te weinig krijgt als hij het echt nodig heeft om te herstellen!
Daarnaast krijgt mijn paard nog maar beperkt hooi nu hij elke middag in de volle wei staat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amy_leftover, Berdien, BrandWatchBot, DanaxxLester, Kimmie235, larissa96, Maaike_Ma, Oliefanter, shirleyp, Zonnebloem24 en 95 bezoekers