wordt het helemaal zat.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

wordt het helemaal zat.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 17:14

Bij ons in Amstelveen is er een plaatselijke krant, met ingezonden brieven, nu stond er een stukje in over een persoon, die het zo zat werd dat er een hoop paardenpoep voor zijn deur lag Vork , ook stond erbij dat wij als ruiters onze paarden maar eens in de wei moesten laten poepen Verward , nou was mijn idee, om met z'n goed argument terug te komen dat ik zijn mond kan snoeren, Haha! wie heeft een goed idee om al die mensen die het daar mee eens zijn, te laten nadenken????

thx liefs rianne

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:36

Hmmm.. tja, ben het eigenlijk wel een klein beetje met die persoon eens. Als er vaak paardenpoep voor je deur ligt.. is dat toch niet echt prettig.
Maar ja, er is niet echt veel aan te doen (in de wei laten poepen is wel een domme opmerking van die briefschrijver *LOL*).
Maar als je paard bijv midden in een woonwijk gaat mesten, kan je misschien de moeite nemen om van je paard af te stappen en de drollen aan de kant te trappen Haha! Maar ik kan me voorstellen dat je daar niet altijd zin in hebt Knipoog

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:52

Je kunt je paard natuurlijk niet opdragen om in de wei te poepen. Het is geen robot die op afstandsbediening werkt....
Wat je wel kunt doen is zoals Tindra al zei, de boel opzij schuiven en bijvoorbeeld later terug komen en het even opvegen. Dit heb ik zelf wel eens gedaan als mijn paard op de stoep of in een woonwijk had gepoept. Paard thuisbrengen en op weg naar huis even langsrijden. Er woont vast iemand in die straat die je even een bezem kan lenen.
Dit is misschien een beetje vervelend voor de ruiter, maar zo laat je je wel van je goede kant zien. En ik begrijp heel goed dat buurtbewoners niet blij zijn met een hoop paardenstront voor de deur.
Een beetje meewerking van beide kanten doet wonderen naar mijn idee. Maar echt een pakkende opmerking voor je brief zou ik zo niet weten.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:59

Toch wel typisch als er iedere keer voor háár deur poep ligt niet...? Óf die paarden weten dat zij er een hekel aan heeft óf het is een daad van hogerhand en zit er een leerdoel voor die mevrouw in. Misschien moet ze het opsparen en als champignonnemest gaan verkopen... Gaaaap

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:40

Ik kan het eerlijk gezegd ook wel begrijpen. Ik vind dat als jouw paard voor iemands deur poept, je ook het fatsoen kan hebben om het even op te ruimen. Uiteindelijk leren de meeste mensen hun hond ook om te poepen op een daarvoor bestemd grasveldje ofzo. Als het mij gebeurd, schuif ik het inderdaad eerst even aan de kant en later fiets ik even terug om het op te ruimen.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:17

tja wat de meeste mensen doen is als ze een bosrit gaan maken en het paard poept op straat voor de eigen deur of bij die van de buren dan wordt het alsnog even opgeruimd maar gebeurd het een stuk verder van huis dan laat men het liggen.Als je er even over na denkt dan is dat eigenlijk wel krom.Maar aan de andere kant ga je niet naderhand met je fietsje helemaal terug om het alsnog op te doen.Van je paard af stappen is ook niet altijd een optie als het dier lekker onrustig is ofzo want dan haal je eigenlijk alleen maar problemen op je nek.Gut dit is wel een goed onderwerp zeg.Ik denk dat het ook niet zoveel kwaad kan om zelf de schep te pakken hoor,want dat doe ik ook als het mij in de weg ligt.Een paard poept nu eenmaal overal en daar kun je niks aan doen.Dat is hetzelfde als langsscheurende auto's die plots op de rem moeten omdat een paard daarvan schrikt.Jij krijgt de schuld terwijl de automobilist de gene is die niet uit zijn doppen wil kijken en het heeft veroorzaakt.Nog iets voor de schrijver om zich druk over te maken toch.
Wij kwamen eens een paard tegen in een bocht die niet goed langs bloembakken durfde dus dribbelde hij wat over de weg.De ruiter helemaal gespannen zo van help een auto wat nu.Mijn vriend wou doorijden en er met een boogje omheen.Ik zeg,laat dat kind nu even op haar gemak haar pony erlangs sturen.Dus vond ik dat hij een stukje terug wat aan de kant moest staan wachten en als dat niet hielp even uitstappen en voor de bloembakken gaan staan en even praten tegen de pony zodat het meisje gewoon rustig dit probleem kon oplossen.Een helpende hand is op zo'n moment altijd fijn.Vind ik tenminste.Wij paarden mensen begrijpen iets maar de gewone mens weet het gewoon niet.

jSophiaF

Berichten: 6001
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:42

Mensen hebben altijd wel wat te zeuren. Ook over hondenpoep, zelf heb ik twee honden en als ze op de straat, stoep of in netjes in de bosjes doen, het is nooit goed.

Gisteren werd ik aangsproken, of ik de honden niet meer in de bosjes wou laten poepen, ik gelijk als antwoord terug gegeven, nou dan laat ik ze wel bij u voor de deur poepen en dat was ook weer niet goed, nee dan toch maar in de bosjes.

Zelf ben ik zo netjes, ,mochten ze een ongelukje hebben, dat ze op de stoep poepen of op het woonerf, dan ruim ik het als ik de honden thuis heb gebracht netjes op, ook als er eentje in de gedeelde voortuin een plasje heeft gedaan, ff een emmer water erover heen.

Ik denk dat je het beste het over je heen kan laten gaan, meestal zijn dat mensen die zeuren over de poep, mensen die niet echt super van dieren houden en zoals eerder gezegd is, ff op weg naar huis, de poep opruimen, zo zien ze gelijk dat niet iedereen het zomaar laat liggen.
Maar dat kan je natuurlijk niet van elke ruiter verwachten om dit te doen, zijn er altijd wel een paar bij die het weer voor een ander verpesten.

Succes er mee.