klere dag langleven de NS

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

klere dag langleven de NS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 19:48

Ik had om half 5 de trein in DB...
de trein kwam om 16.45 Boos! oke kan gebeuren ( ben het onmderhand wel gewend )
Komt me uit de trein toch een kluit mensen niet meer normaal, gelukkig paste ik nog wel in de trein...
Ik heb tot weert in een overvolle trein gestaan, daarbij kwam er onderweg ook nog eens 3 kwartier vertraging op Boos!
kon ik EINDELIJK in weert gaan zitten, komt er een oud vrouwtje naar boven, en ja wat doe je dan.... dan sta je op...
Dus ik heb ff 1,5 uur in een hobbeltrein gestaan !! Boos!
GRRRRRR lang leven de NS, ze rijden nooit optijd, maar verwachten wel dat wij de kaartjes ed betalen Boos! grrrr en ze worden dadelijk, zoveel durder blij dat ik OV heb.

en dan kom ik op het station aan en gebeurt me dit [VvdD] mijn scooter gejat Boos!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:56

De reden dat het allemaal zo brak reed vandaag, was dat er twee treinen op elkaar waren geknald op Utrecht CS. Een collega kwam het ons rond het middaguur vertellen. Er was een goederentrein op een (lege) passagierstrein ingereden, gelukkig geen gewonden maar wel een enorme ravage. En aangezien Utrecht het knooppunt is van heel wat spoorwegen in NL lag het hele treinverkeer op z'n gat.

Tja, geen idee of dit door nalatigheid komt of dat het gewoon een stom ongeluk was. Ik baal wel van al die mensen die meteen roepen 'die !@#$% NS rijdt nooit op tijd'. Als er ergens een ongeluk gebeurt, dan kan de NS daar weinig tot niets aan doen. Op de snelweg gebeuren ook ongelukken, daardoor ontstaan ook files en daardoor loop je ook vertraging op. Daar ga je de staat toch ook niet de schuld van geven omdat toevallig de snelwegen van de staat zijn?

Ik kan me voorstellen dat je een rotdag had, ook vanwege je scooter. Maar ik vind het wel heel makkelijk om zo af te geven op de NS. Ik heb vrijwel nooit vertraging op mijn hoofdtraject (Utrecht - Den Bosch), en als ik eens vertraging heb, dan is dat in vrijwel alle gevallen door een ongeluk. Ik ga dan niet op de NS lopen schelden, die kunnen er niets aan doen als er weer eens een landbouwmachine een bovenleiding aan gort rijdt, zoals vorige week vrijdag.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:05

ben het met karin eens.
veel mensen gaan lopen schelden de ns maar die kan er niks aan doen als er bv er weer iemand zich ervoor gooit.

ander half uur staan vind ik wel vermoeiend, heb wel medelijden met je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:14

Wel heel erg netjes dat je voor die mevrouw bent opgestaan, goezzo!!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:25

Nou die oude vrouwtjes van tegenwoordig (om ze maar meteen over een kam te scheren Knipoog ) denken ook dat ze het alleen recht hebben op de zitplaatsen voor invaliden en ouderen..

Laatst in een stampvolle bus, zat een oud vrouwtje dus op de plek bestemd voor mindervaliden, grote tas naast haar op de bank (de andere zitplaats dus) voor de rest allemaal jeugd in de bus.
Heel veel mensen moesten staan, en ik stond naast die plek met die tas van dat vrouwtje dus ik vraag netjes of ik daar misschien mag zitten, zegt ze heel nukkig "die plaats is niet voor jou bestemd hoor, jongedame"
dus zeg netjes dat er verder geen invaliden in de bus zijn dus dat niemand er last van heeft.. Diepe zucht en toch maar de tas aan de kant..

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:44

Je kan (ook met OV!) je geld terugvragen hoor, als het meer als 2,50 euro is en je meer vertraging hebt dat een half uur.
Het is vervelend, maar helaas niet veel aan te doen.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 21:24

Karin en Irisje , ik heb zowat iedere dag wel vertraging en ik kan heel goed begrijpen dat door een ongeluk vertraging optreed, maar dat ze dan meer treinen inzetten !.
deze vertraging werd als maar groter en groter. de reden er waren storingen. Oke kan.

Maar als je van de 5 dagen dat ik naar Denbosch moet, 4 dagen vertraging heb van +- 15 tot 20 minuten, dan begin ik me toch echt wel te ergeren....

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 21:26

BTW waar zie jij mijn scheldwoorden ??? ik zeg alleen maar Langleven de NS.

Druif_01

Berichten: 8835
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:46

nou ik moet zeggen dat ik me erover verbaas dat ik pas 2x vertraging heb gehad bij de ns, dat vind ik toch wel een applausje waard

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:58

Bah wat een kl*te dag!!
Ga maar gauw slapen des te eerder is die dag voorbij want het is je duidelijk niet gegunt!

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 01:23

Tja, door een ongeluk van buitenaf, daar kan de ns niks aan doen idd.
Maar ik neem niet aan dat er bijna iedere dag een ongeluk is oid.
De trein die ik moet hebben, heeft bijna nl altijd vertraging op de terugweg.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:15

M'n zus had gisteren ook veel vertraging met de trein ze was vet chagie maarja zei hoefde niet 1,5 uur te staan!

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:38

wjerdo, ze willen wel meer treinen inzetten maar er moet ook nog personeel voor zijn en dat is er op dit moment te kort!

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:26

haha leuk he de ns. Ik heb ook minstens 1 x per week een vertraging gistermorgen had ik al weer vijf minuten op de heen weg en op de trug weg 10 minuten

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:44

Heb ook elke ochtend weer vertraging, dat is gewoon standaard!!! Frusty Nou heb ik mazzel dat die trein op station Leiden 10 min. stilstaat, dus dan haal je het wel weer in, maar toch is het elke keer weer balen als je daar weer staat te wachten 's ochtendsvroeg (zeker nu het zo koud is).
Laatst stond ik op Utrecht en toen lag ook alles op z'n gat. Heb daar uur gestaan toen. En allerlei treinen hadden onbekende vertraging etc. Sommige treinen verdwenen ook gewoon van de borden, zonder dat ze daar iets over omriepen .
En dan nog iets, vind dat ze in een woordenboekje ook wel de woorden "excuses voor het ongemak " oid mogen opnemen, want dat hoor je ook nooit meer.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 13:03

Ik kwam deze tegen op internet, wel toepasselijk in dit topic Haha!

Afbeelding
Ik ben blij dat ik niet meer afhankelijk ben van de NS, in de jaren dat ik ermee onderweg moest heb ik ook zat vertraging en andere ongein meegemaakt.