Fell!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Fell!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 16:11

Hey!!!!!!!!!!!!!!!
Lovers Zijn hier eigenlijk mensen met een Fellpony??????????????????
Ben helemaal verliefd op het ras namelijk en kan er weinig over vinden via de zoeker... Ben dus wel nieuwsgierig naar ervaringen met dit ras, so wieowwie. Hebben jullie ook foto's???????????? (Ben gek op foto's!!! Vingers aflikken )

Groetjes Afke



Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:28

Heb wel een felle pony, maar geen Fellpony. Haha, nee hoor, flauw van me. Heb je zelf een Fell? Van je profiel werd ik niet echt veel wijzer, hier staat alleen honderd keer "pieter" ingetypt..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:31

Ik heb wel ergens een foldertje erover liggen. Zal eens kijken of ik het kan vinden. Als het goed is, is er ook een Fell Pony Stamboek.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:12

Een tijdje geleden stond in de Bit een artikel over de Fell. Dat ging met name over een fokker in Nederland. Leuk stukkie. Leuke ponies ook trouwens. Als ik geen tinker zou hebben zou ik voor de Fell gaan!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 22:35

Tess heeft een Fellpony. Misschien kun je haar eens een pbtje sturen.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:41

Een kennis van mij fokt ze (dat is ook degene die in de Bit stond) en ze heeft een dekhengst. Heltondale's Bobby heet hij (hoop dat ik het goed schrijf). Ze komt wel eens op bokt maar dat is maar zelden.
Ik heb kort geleden wel foto's gemaakt van haar pony's, die kan ik je wel sturen. Als je bij de gebruiker Sprintertje kijkt kan je de URL van haar eigen website vinden.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 00:05

De eigenaresse van mijn bijrijdpaard heeft een Fellpony. Zij heet overigens Warren op bokt.
Het gaat hier om Friso (officiele naam: Rackwood Prince) een ex goedgekeurde dekhengst.

Op www.honeybeezz.nl/video kun je een filmpje vinden van Friso met Cody (ook van bokt).

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:31

Ik heb zeer korte tijd Fellpony's verzorgd.
Erg mooie pony's hoor!
Hebben wat van friezen, maar dan toch weer heel anders. Knipoog

Ik moest met de verzorging stoppen omdat ik kanker kreeg, kort daarna kochten mijn man en ik zelf een paard. Een trakhener, heel wat anders, maar meer het type dat ik zelf wilde hebben. Knipoog

Toch ben ik nog steeds dol op Fellpony's, hebben een heel lief karakter, koel in de kop, leuk voor bijv. mee in de ponyclub te rijden, maar ook leuk om mee te mennen. Cool

Hier nog een link waar gave foto's op staan:
http://www.laurelhighland.com/aboutfell.htm#Fell%20Pony

Veel plezier met dit ras! Party!!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:46

Ik denk dat dit topic verkeerd staat? Verward

Maar volgens mij heb ik nog ergens een foldertje van de fellpony. Zal kijken of ik het kan vinden en dan kun je dat wel krijgen.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:58

haha, ik zat dat filmpje te bekijken van dat meisje die op die pony rijd, en dan dat liedje daarbij, echt geinig...

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 12:59

Dat meisje ben ik Bloos Haha!

essiedepessie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:01

hihi, dus dat ben jij!! zo erg grappig dat liedje erachter!! hahaha, echt zon cowboy op de prairy liedje! Super..

Anything less than I love you is lying, Morris 2007-2010

www.facebook.com/fotosessie

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:24

*LOL* *LOL* Pas maar op jij meisje... één dezer dagen ziet men een vééél leuker filmpje Haha! Ik ben hard bezig mijn compie weer op de regel te krijgen *LOL*

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:30

....de bok....
mag ik 'm eerst keuren voordat ie op bokt komt? Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:31

Tuurlijk niet Haha! Knipoog

maessie

Berichten: 5719
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 14:35

Hey!!! Haha! Haha! Haha!
Heb al heel wat info over de Fell hoor!!! Bedankt voor de link trouwens, die kende ik nog niet. Ben al naar het stamboek geweest, etc dus wat dat betreft! Moeten namelijk voor school ook leuke opdrachten maken over onbekende paardenrassen enzo. Heb een keer een verslag geschreven over de Fell. Ken de meeste fokkers in Nederland denk ik nu wel zo ongeveer. Was alleen op bokt nog nooit iemand met een Fell tegengekomen. Dit jaar zouden we naar de Fellkeuring, maar onze ponyclub was zo leuk om de onderlinge wedstrijd een week te verschuiven Extreme duivel , dus toen konden we er niet meer heen... (Rijd namelijk wedstrijden met mijn Haflingerruintje Maestro, en die was er een tijd uitgeweest door kreupelheid) Nou ja, dan volgend jaar maar!!! Wij hebben zelf 8 haflingers en nog een paar kleine pony's, maar ik wil nog eens een Fell kopen...(Alsof we nog niet genoeg paarden op stal hebben!) Lovers Groetjes Afke Lovers

Tess
Berichten: 982
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Mierlo-hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:48

Ja, ik heb ook een fell-pony, een merrie van 4 jaar en twee maanden. Ik ben haar aan het beleren in het tuig om er aangespannen mee te gaan rijden. Af en toe rijd mijn dochter er ook op, maar mijn doel is om haar goed af te richten zodat ze straks netjes voor de wagen loopt. Mijn pony is makkelijk en braaf, leert heel snel iets en vergeet het dan niet meer Haha! . Ik heb er mooie foto's van alleen krijg ik ze met geen mogelijkheid hier geplaatst, jammer dus.

sprintertje
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Roggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:47

Pling He, je had het over mij die je kende he?! Ik ben zeer vereerd en ja gek van en met fellponies. Heb er 12 nu en wil nooit geen ander ras meer.

Groetjes van ons en onze fells, Sabine
http://www.raresteeds.com/bluemountain

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 21:52

Fell pony's mogen toch ook schimmel als kleur hebben? Ik vind ze ook wel leuk als pony, misschien als ik ooit een pony nodig heb voor gevorderde kinderen in mn droombedrijfje/gezinnetje koop ik er 1 of meer Knipoog Ze kunnen natuurlijk ook voor de kar, idee! Misschien dan toch al wat eerder!

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 23:52

Jemig Sabine, je haalt nu wel een heel oud topic naar boven. Iets vaker langskomen dus Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, xxIsaa en 33 bezoekers