Betalen voor Bokt; wat antwoorden

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Betalen voor Bokt; wat antwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 11:48

Ik heb net eens wat zitten bladeren door de antwoorden op de open vragen van de enquête en er lijken nog wat onduidelijkheden te zijn over een mogelijk betaald deel op Bokt.

Ten eerste is het zeker niet zo dat we concrete plannen hebben om Bokt te betaald te maken. Deze vragen zijn vooral in de enquête opgenomen om meer duidelijkheid te krijgen over de mogelijke financieringsmogelijkheden en over de commitment die mensen hebben met Bokt.

Zoals jullie o.a. hier hebben kunnen lezen heeft Bokt inkomsten nodig. Op dit moment kost alles een behoorlijke hoop geld en komt er niets voor terug (of ja, niet financieels, wel een hoop voldoening e.d. Schijnheilig). Deze inkomsten kunnen echter op verschillende manieren gegenereerd worden:

  • Vrijwillige bijdrage
  • Banners / Sponsoring
  • Bokt 'abonnementen'
  • Verkoop van Bokt caps/tshirts/strings/stropdassen Haha!

De enquête is er voor een deel ook omdat we dan iets hebben om aan potentiele sponsors/adverteerders kunnen laten zien, we zijn dus zeker van plan adverteerders en sponsors te zoeken om de financiele problemen te verhelpen. Verder kunnen we ook kijken hoe ver we komen met een vrijwillige bijdrage, het is echter een beetje vervelend (vind ik) om regelmatig op een vrijwillige bijdrage te moeten vragen en het is ook maar zeer de vraag hoeveel mensen daadwerkelijk geld over zullen maken, maar het kan zijn dat jullie me daarin gaan verrassen Knipoog

Stel dat dit allemaal niet voldoende is of als blijkt dat er veel mensen b.v. heel graag een fatsoenlijke upload dienst willen dan komt er misschien een betaald deel op Bokt. Hoe dit precies ingevuld gaat worden is nog niet duidelijk, dat hangt dus in sterke mate af van bovenstaande factoren en van de uitkomsten van de enquête. Er zijn echter al wel een aantal dingen die al behoorlijk vast staan:

  • De basis van Bokt is en blijft gratis, er wordt alleen betaald voor extra diensten zoals een email adres of de upload. Niet voor de forums zelf.
  • Je kan ook van deze diensten gebruik maken als je op je werk zit, het is niet zo dat je ineens op een speciaal nummer in moet bellen o.i.d.
  • Waarschijnlijk zal het abonnementsgeld via een automatische incasso of per kwartaal of jaar ge-ind worden. Als er dus al ooit een betaald deel komt.

Wel is het zo dat steeds meer grote sites betaalde diensten aan gaan bieden omdat de advertentie inkomsten de afgelopen jaren teruglopen, zeker op algemene sites.
Bokt heeft echter een enorm specifieke doelgroep waardoor het voor adverteerders veel interessanter wordt om te adverteren. Op een site als www.nrc.nl komt half Nederland, op www.bokt.nl heeft 99% van de mensen iets met paarden Haha!

Maar goed, no worries dus, het is niet zo dat je volgende maand niet meer op Bokt kan als je geen abonnement neemt Haha!

Nogmaals allemaal heel erg bedankt voor het invullen als je dit al gedaan hebt!
Als je dat nog niet gedaan hebt:

http://www.bokt.nl/enquete/

[edit]Lompe typo. Thanks Honeybee Haha![/edit]
[edit]Zelfde typo maar iets minder lomp. Thanks Honeybee Haha![/edit]
Laatst bijgewerkt door BartVB op 10-10-02 13:29, in het totaal 2 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:56

oke! En als je nu je rekeningnummer erbij zet kan degene die wil iig iets overmaken. Of wil je dat niet?

:evaw:

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:59

Ja Bart, ga naar de bank, open een aparte Rekening Courant met als naamstelling Bokt, en vermeld in z'on sticky dat rekeningnummer...

Daag de gebruikers eens uit....

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:09

of heb je het liever zwart betaald Tong uitsteken

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:11

Yep... dat is ook een ontzettend goed idee... probeer nu alvast een gedeelte van de gemaakte kosten terug te verdienen middels een vrijwillige bijdrage. Pb me jouw rekeningnummer ff! (serieus!)

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:14

Pb ook maar even rek.nr. Knipoog

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:20

Ik heb dus geen moeite om te betalen.
Maar een vraagje over upload.
Ik zou hier dus nooit een bokt upload voor nodig hebben, ik zet alles bij lycos.
Dus dan toch betalen voor die service?

En een banner waar nu brook hospital en welsh cop staan, kan denk ik toch ook wel uit te breiden zijn of niet?
Zoveel bezoekers per dag, van dezelfde doelgroep moet toch wel aantrekkelijk zijn voor sommige bedrijven, of niet.


germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:28

als ik moet betalen, dan kom ik niet weer, jammer dan, maar ik heb geen geld over, alles gaat op aan m'n hobby's en auto.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:33

germie schreef:
als ik moet betalen, dan kom ik niet weer, jammer dan, maar ik heb geen geld over, alles gaat op aan m'n hobby's en auto.


De basis van bokt is en blijft gratis las ik toch? Volgens mij gaat het alleen om een vrijwillige bijdrage.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Chica

Berichten: 12272
Geregistreerd: 04-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:36

En volgens mij zou je alleen moeten betalen als je een extra service wilt waar ik overigens geen probleem mee zou hebben. Ik heb zoveel plezier van Bokt dat ik het er zeker voor over heb.
Laatst bijgewerkt door Chica op 10-10-02 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

In 1912: Dingen werden gebruikt. Mensen waren geliefd.
In 2012: Mensen worden gebruikt. Dingen zijn geliefd.
Some days you're the dog Some most days you're the hydrant


Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit
Dag lieve Niamh..HVJ

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 13:37

Klopt. Dat was de belangrijkste reden ook om dit topic te starten Scheve mond

De forums zelf blijven gewoon gratis, betalen geldt alleen voor extra diensten.. Als dat betalen er uberhaupt al ooit gaat komen Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:38

Kwaliteit en/of (extra) service mag best wat kosten. Ik zeg niet bij voorbaat nee. Eerst maar eens afwachten wat er tegenover staat.
Voor het 'gewone' forumdeel betaal ik liever niet, maar voor wat extra dingen? Misschien wel.

Edit : Commerciële advertenties zijn nu niet toegestaan. Is het een idee om die (tegen betaling) wèl toe te staan? Gewoon op EA a la marktplaats met een ander kleurtje of op een apart forum?

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:51

EEn vrijwillige bijdrage zie ik niet zitten, het is allemaal of niet.
Maak je gebruik van die extra diensten, dan zul je daar ook wat voor over moeten hebben.
Als is me nog niet geheel duidelijk wat de extra diensten zijn Haha!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:14

Zelf kunnen kiezen voor een bepaalde optie zie ik wel weer zitten. Voorbeeld: Ik wil gebruik maken van opslag capaciteit via bokt, dan betaal ik daar ook voor. Maar ik vind niet dat iedereen hiervoor moet betalen, aangezien niet iedereen hier gebruik van zal maken.
Dit evenals een website via bokt. Leuk idee! Maar ik vind dat alleen diegenen die hier gebruik van willen maken hiervoor moeten betalen.

Rivendell

Berichten: 6817
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:04

Ik vind idd dat je allleen moet betalen als je ook gebruik maakt van de mogelijkheden.
Een website zie ik wel zitten. Ik heb er nu één bij UPC en daar is constant iets mis.
Het besloten gedeelte klinkt ook goed. Misschien kunnen we zo de minder sociale mensen wat ontmoedigen.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:41

Het is natuurlijk prima dat je voor web-mail etc. moet gaan betalen. Maar hoe en wat op te lossen als gebruikers gaan klagen.. omdat het niet snel genoeg is, server is down etc. (komt niet echt vaak voor, maar goed...)
Als er een prijs voor betaald moet worden, moet er natuurlijk ook echt wat tegenover staan en kun je die service dan ook waarmaken...?
Zodra mensen moeten gaan betalen voor dit soort zaken, gaan ze ook lopen zanikken als iets het niet naar hun zin is.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 17:27

Ik wil ook wel iets bijdragen, maar ik heb geen eigen rekening. Zwart doen jullie zeker niet aan? Haha! Haha!

Als ik een keer een eigen rekening krijg, dan krijgt Bokt een fooi! Lachen

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:28

runningkawa schreef:
EEn vrijwillige bijdrage zie ik niet zitten, het is allemaal of niet.
Maak je gebruik van die extra diensten, dan zul je daar ook wat voor over moeten hebben.
Als is me nog niet geheel duidelijk wat de extra diensten zijn Haha!


Een vrijwillige bedrage voor het gewone forum.
Vaste kosten voor speciale dingen, maar dan moet dat niet inhouden, dat als je daar geen gebruik van wilt maken, dat je het forum minder goed kan gebruiken..

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 11:57

Stuur mij ook maar je rek nr, dan boek ik ook wel een bijdrage over!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 21:15

Ik wil ook best wel wat betalen, welke verslaving is nou gratis? Tong uitsteken

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 22:38

Het idee van margreet lijk me wel goed.
Een "marktplaats" op bokt, verdien je toch ook weer wat bij (en bokt is druk bezocht)

Of het aanslaat is altijd even afwachten..

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 10:10

vanda's schreef:
Een vrijwillige bedrage voor het gewone forum.
Vaste kosten voor speciale dingen, maar dan moet dat niet inhouden, dat als je daar geen gebruik van wilt maken, dat je het forum minder goed kan gebruiken..


Hier ben ik het helemaal mee eens. En ik zou op zich wel een vrijwillige bijdrage willen geven, want elke hobby kost toch geld?

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 11:02

ja een fonds voor bokt ! Lachen

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:47

Sibold schreef:
Het is natuurlijk prima dat je voor web-mail etc. moet gaan betalen. Maar hoe en wat op te lossen als gebruikers gaan klagen.. omdat het niet snel genoeg is, server is down etc. (komt niet echt vaak voor, maar goed...)
Als er een prijs voor betaald moet worden, moet er natuurlijk ook echt wat tegenover staan en kun je die service dan ook waarmaken...?
Zodra mensen moeten gaan betalen voor dit soort zaken, gaan ze ook lopen zanikken als iets het niet naar hun zin is.


Naar mijn mening gaat er heeeel weinig wat mis met bokt. En tja, een keer kan gebeuren (server down). Dat moet ook wel kunnen zolang het niet om dagen gaat. Ik betaal immer € 50,- p mnd voor Chello, maar jeeeetje wat heb ik daar vaak problemen mee!

Vanessa

Berichten: 1073
Geregistreerd: 08-03-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 18:48

Manon schreef:
Ik wil ook wel iets bijdragen, maar ik heb geen eigen rekening. Zwart doen jullie zeker niet aan? Haha! Haha!

Als ik een keer een eigen rekening krijg, dan krijgt Bokt een fooi! Lachen


Wat schattig!!!! Kwijl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 bezoekers