Bloedlijnen Arabieren?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Bloedlijnen Arabieren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 11:21

Ik wil me graag eens wat meer verdiepen in de bloedlijnen van de arabieren.
De hengstencatalogus van 1999 ken ik van binnen en van buiten en van voeren en van achteren, verder volg ik de nieuwsbrieven keurig, en af en toe een keuring, maar wie oh wie heeft voor mij een tip (en dan gaat de voorkeur uit naar boeken) hoe ik mijn kennis kan vergroten.
Het is mij zowel te doen om moderne bloedlijnen als om de ouderen.
De Amerikaanse tijdschriften ken ik wel, maar dat is och weer niet echt wat ik bedoel.

Ben ik lastig?
nee toch? Schijnheilig

kan iemand me helpen?

mammasan

Berichten: 365
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Muiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:24

Meneer Boogaard staat vaak op shows en keuringen, hij heeft vaak boeken over o.a. Janow Podlaski en de Crabbet lijnen. Zijn firma zit in de Meern en heet iets met euro center. Ik weet het niet precies. Ik zal eens even kijken of ik wat meer van hem kan vinden.

Kabouterdans
Berichten: 5086
Geregistreerd: 19-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:51

bel eens naar het AVS en vraag naar Carmen mischien dat die je verder kan helpen

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 12:09

dank jullie wel!
die mijnheer Boogaard zat ik ook al aan te denken, bedankt voor de firma-naam, want die was ik inderdaad kwijt, dieman heeft vaak hele mooie en soms ook hele oude boeken liggen *kwijl*

Levi ook bedankt voor je tip!

sherif

Berichten: 2831
Geregistreerd: 31-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:29

The Exodus of the Arabian horse (engelse uitvoering)= een heel goed boek, als je deze gelezen hebt dan weet je in ieder geval een HELE hoop.
Ik kreeg het advies van de fam Kornalijnslijper om dit boek te halen. Verder is het boek Das Arabisch Pferd 9duitse uitvoering) misschien een optie.
Ik vermeld er wel bij dat dit geen goedkope boeken zijn. Maar dan heb je ook wat.

Succes groetjes Natas

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 13:23

sherif:
tja, dat het niet geodkoop is, dat wist ik eigenlijk al op het moment dat ik het vroeg, dus hoewel dat jammer is, geeft dat niet, had ik al op gerekend. Bedankt voor je tips, de 2e ken ik, maar de eerste is voor mij nieuw, ik zal eens gaan zoeken!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 17:09


Balasjow

Berichten: 125
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Goudswaard

Studboeken AVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:02

Het AVS heeft een serie studboeken uitgegeven. Gigantisch veel informatie over bloedlijnen in Nederland. Neem kontakt op met het AVS (Carmen) zij kan je vast wel verder helpen.

Ella
http://www.avsweb.nl

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:10

Je hebt ook een cd over arabieren. Heb hem hier wel ergens liggen.
Arabian bookshelf '99