nog steeds geen conctract, advies graag

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

nog steeds geen conctract, advies graag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 07:45

Ik ben 2 september 2002 begonnen bij mijn huidige baan. Tijdens mij soll gesprek werd me gewoon een half jaar contract met maand proeftijd en maand opzegtermijn geboden. Afijn, de proeftijd schijn ik doorheen te zijn (aangezien ik de komende 3 weken nog gewoon ingeroosterd sta) maar het enige wat ik getekend heb is een belasting verklaring. Ik heb nog totaal geen contract.
Uiteraard ben ik hiermee naar de baas gegaan, maar dit is uitbesteed, en hij zit nog op 10 contracten te wachten. Tja, wat moet ik hier mee?
Ik wil ook niet teveel zeggen uit angst dat ie me een zeikerd vindt en zegt ga maar, want ik heb dus geen poot om op te staan


Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 08:39

Gewoon rustig afwachten, hij is er toch mee bezig?
Hij wacht immers op de contracten?

Goedgekeurd onderschrift :)

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:01

Afwachten i.d.d. Meer kan je volgens mij niet doen. Goed (laten) leggen dat je er vanaf september werkt (kan je ook aantonen a.d.h.v. roosters) . Je bent iig door je proeftijd heen want die is wettelijk 1 maand. Dus daar mee zit je sowieso goed
Succes

:evaw:


Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:35

Op zich is een mondeling overeenkomst ook akkoord. Jij bent de enige die kan inschatten of je baas de waarheid spreekt. Als je er geen fijn gevoel bij hebt, dan zou ik wel pushen. Eventueel met een leugentje om bestwil (bijvoorbeeld dat je voor een koophuis aan het kijken bent en dat je een contract nodig hebt)

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:08

Een contract voor bepaalde tijd en ook een proeftijd moeten allebei schriftelijk worden overeengekomen!!! Zonder contract kun je er vanuit gaan dat je voor onbepaalde tijd (lees vaste dienst) bent aangenomen.


Jammer voor je baas maar dan had hij het contract maar klaar moeten hebben liggen voordat hij je liet gaan werken. Ik zou achteraf niets meer tekenen als ik jou was.

Het is niet jij die nu een bewijsprobleem heeft maar je baas. Zolang jij gewoon je loon uitbetaald hebt gekregen en hij niet kan bewijzen dat je voor bepaalde tijd bent aangenomen, kun je ervan uitgaan dat je juridisch gezien in vaste dienst bent. Je hebt wel degelijk een poot om op te staan.

Die Hard Ijsselbokker #4
Montreux is my very own special friend

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:35

sluit me aan bij vorige spreekster en bovendien werk ik al 5 jaar in loondienst(weliswaar niet in zon betrekking als jij) en ik heb ook behalve een belastingverklaring nooit wat getekend. Als dat voor jou ook zo bliujft dan is gewoon de wet van toepassing en dat hoeft zeker niet ongunstig te zijn

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Axxy, Danij, Facebook, Googlebot, laura_estee, maaikemuis, maxi90, MerleSimone, Noukie123, pony33, rocky_1995, saltshaker23, Sanne_zepp, SteffiiY, tinker_sally, xSannee en 172 bezoekers