afscheid van saar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

afscheid van saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 19:29

Dag lieve Saar.
Ik weet het nog goed hoor vorig jaar dat je kwam.
Ik kende je alleen maar van foto's als veulentje.Daarna ben je verkocht en niemand wist eigenlijk waar je was geblevcen.
Tot vorig jaar, een heel leven als manege paard had je achter de rug.
Maar nu was je oud en versleten je benen zijn op en je verdiende een oude dag.Je eigenaar vond ons en wij kochten je terug.
je mocht je leven gaan slijten in de wei als fokmerrie.

Het liep toch even anders..
Je vond de wei maar niets uren bleef je heen en weer lopen voor het hek.
Ik ging je rijden omdat je je dood verveelde.
Je bent zo'n grappig paard,je was goed ingereden en pakte de fijnere hulpen heel snel op.Buitenrijden ging niet want je bent dan echt een draak hoor! Al moest ik wel hard om je lachen zoals jij plezier had.
Maarja versleten benen werken niet mee dus was je een aantal maanden flink kreupel.
In de wei had je het nog niet naar je zin tot van de zomer.
Eindelijk kreeg je een vriendinnetje die jij niet het land door joeg en die jij niet aanviel.Nu je een vriendinnetje had waar jij geen ruzie mee moest maken kon je eindelijk gaan grazen.

In maart werd je voor het eerst gedekt.
Helaas werd je weer hengstig.3 weken gelden ben je voor het laatst gedekt.
2 verschillende hengsten met de veeartsen erbij maar je wordt maar niet drachtig.
We hebben het een jaar geprobeerd lieve Saar maar je hebt zere voorbenen, je wordt niet drachtig en je hebt een hekel aan andere paarden en aan de wei.
Hopelijk heb je een geweldig laatse jaar gehad want ookal heb ik maar kort met je gereden je was een geweldig knuffel paard.
Dag lieve Saar vanaf vrijdag heb je geen zere benen meer en zul je wel vriendjes maken op de eeuwige groene weide,ik zal je toch een beetj missen

Afbeelding

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:33

Nouuu wat een sneu verhaal Verdrietig
Misschien een rare vergelijking maar het doet me denken aan Keiko, oftewel "Free Willy". Je doet zo je uiterste best om het paard het naar de zin te maken, maar als dat niet lukt...is er uiteindelijk maar één oplossing...Geef haar maar een dikke knuffel van mij, ontzettend lieve foto en jullie allemaal heel veel sterkte!

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:36

als ze continu pijnen heeft of geleden heeft vind ik het een begrijpelijke beslissing, moet je gewoon het beestje uit z'n lijden verlossen.
krijg alleen een iets andere indruk, maar kan er helemaal naast zitten Verward
Hoe oud was ze?

Anyway, beestje is er niet meer, dus toch sterkte ermee.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:41

vind t zo zielig voor Saar.... Maar misschien wel beter. Jammer dat het allemaal niet gelukt is, vind t ook zo naar voor dr verzorgstertje!
Ik weet nog wel dat ze net bij jullie kwam, was echt dé terugkomst van Saar. En dan pakt t zo uit. Zonde.... sterkte iig *knuffel*

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:45

Wat hard zeg, die van mij gaat gewoon weg met de beste bedoeling voor haar - en toch vind ik het al superhard om te doen, laat staan dat je weet van nu staat ze er nog, en straks is ze dood. Goh ... Ik weet het, het hoort er bij, maar toch kan er niet aan denken of ik zit zo te janken. Veel sterkte met deze harde keuze ...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:45

Ach.....
Veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:03

Wat een treurnis zeg, zo'n verhaal en dan ook Arjan ook nog, het is wel veel.
Maar zoals Cody zegt, dat ene prachtige beeld uit Free Willy, denk daar maar aan.
Sterkte!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:09

Een hele moeilijke beslissing meissie, maar ik ben er van overtuigd dat het het beste is voor Saar. Als in de wei niet gaat, op stal niet en het dier er zelf geen plezier meer in heeft houdt het helaas op.
Veel sterkte.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:20

Het zit jullie niet mee dit jaar he? Doodgeboren veulen, saar, lisa, arjan Verdrietig
Heel veel sterkte ermee. Moeilijk he dat je het zo'n paard niet naar de zin kan maken en als ze dan ook nog pijn hebben. Ja dan is er maar een uitweg. Sterkte ermee Kim (en de rest)

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:57

Nimber heel veel sterkte met deze beslissing, het is de goede, ik weet het zeker.
Hoop dat Saar met Pjati leuk kan spelen op die prachtige groene weiden, dan hebben ze vast heel veel plezier

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:29

Aaww wat sneu... maar wel het beste denk ik, meer kun je niet voor zo'n paard doen. Sterkte met afscheid nemen!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:36

Rot om te lezen dat jullie haar nu al weer kwijtraken. Veel moeite gedaan haar te vinden en dan gaat ze jullie alweer verlaten. Sterkte Kim, ook met Arjan.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:58

Kim geef Saartje en Arjan een dikke knuffel en kus van mij vandaag.
Zal ze ook missen want vond het beide schatten.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:07

WEet je, manegepaarden zijn vaak helemaal niet gelukkig als ze op pensioen gaan en weggaan op hun oude dag van de stalgenoten waar ze hun leven gesleten hebben. Het is een goede beslissing, maar wel hard.

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:11

Ik wens je veel sterkte bij deze moeilijke, maar enige juiste beslissing. Geen plezier meer in het leven is geen leven. Dan kun je niets méér voor ze doen. Zeker niet als ze ook nog pijn hebben.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:37

Jeetje zeg.... het "Pennyverhaal" heeft niet zo mooi mogen uitpakken als we allemaal gedacht en gehoopt hadden voor Saar.

Ik wens jullie heel veel sterkte, ook met het afscheid van Arjan. Wel een beetje veel treurnis tegelijk.....

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:25

Veel treurnis, sneu zeg.
Sterkte.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:57

Veel sterkte, wat verdrietig allemaal...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:58

Heb even een traante weggepinkt. Verdrietig

Maar goed, ze heeft in elk geval nog een fijne tijd gekend, en ook al leek het alsof ze het niet naar haar zin had soms...
Heb het gevoel dat ze erg dankbaar is voor de periode bij jou en Frans.
Kweetniet, Dorine weer met haar 'gevoel'. Haha!
Ik zal haar voor 't slapen gaan ff zeggen dat ik haar ontzettend veel geluk wens daar waar ze nu is! Lovers
Sterkte Kim!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 00:28

Veel sterkte morgen.
Wel een dappere beslissing.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-02 07:39

Thanx voor alle steun.
Gisteravond nog even een tijdje met haar staan aaien en knuffelen.
Eerst met stalgenootjes en later met haar alleen.
Ik heb nog even staan twijfelen of ik een plukje manen zou vlechten en afknippen maar ik heb het niet gedaan.
Wel heb ik d'r een halve zak paardensnoepjes opgevoerd die zo zo vreselijk lekker vond.

Wat ik eigenlijk het alleraller aller ergste vind is dat er een meisje was die eens in de week eens in de 2 weken Saar kwam poetsen en met haar ging wandelen.
Dat deed ze de afgelopen 4 maanden ongeveer.
Wij hebben alleen maar een voornaam geen adres geen achternaam en ook geen telefoonnummer.Ik hoop zo dat ze mij morgen ( ze kwam altijd in het weekend)of zondag niet als eerste tegen het lijf loopt.....

Het is nu echt voorbij zo raar is dat om 7.00 is ze opgehaald een half uurtje geleden.
Er is iemand mee om te kijken of ze wel echt dood is voor het geval dat ze toch stiekem op transport gaat je weet het nooit....

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:08

Ik weet eigenlijk niets te zeggen Scheve mond
Alleen heel erg veels terkte Kim!
En Saar, heel veel plezier op die groene weiden...

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:18

zit hier met tranen in mijn ogen.. serieus. wat een mooi maar zielig verhaal zeg!! ontzettend veel sterkte. een grote troost dat ze nu geen zere benen meer heeft..
moeilijk door te dringen of niet, dat ze nu echt weg is.. gelukkig heeft ze de laatste maanden een heerlijk leventje gehad bij jou!

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 11:51

Hé..wat erg zeg, je zult haar vreselijk missen natuurlijk..
Maar nu heeft ze gelukkig geen zere benen meer.. En dat is wel weer iets om je op te vrolijken!
Maar wel heel erg jammer natuurlijk, dat ze nu weg is Verdrietig

Veel manegepaarden hebben een hard bestaan..Jammer is dat, maar ze heeft het vast leuk gehad die tijd bij jullie!