Idiote sluipschuttermoordenaar in Amerika

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Idiote sluipschuttermoordenaar in Amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:59

Hebben jullie dat ook gehoord/gelezen?
In Washington is sinds vorige week een sluipschutter actief. De politie denkt dat de sluipschutter achter zes recente moorden in Washington en omgeving zit. Bovendien is hij waarschijnlijk ook degene die twee mensen zware verwondingen heeft toegebracht.

Maandag heeft de schutter een jongen van 13 neergeschoten. Nu is bekend geworden dat de moordenaar een boodschap heef tachtergelaten: Een tarotkaart die staat voor de kaart van de dood, met daarop de tekst "Dear policeman, I am God " .

Lijkt me echt eng om daar vlakbij te wonen. Het schijnt dat hij gewoon op klaarlichte dag schiet. De scholen daar houden kinderen in de pauze nu binnen en buiten sporten doen ze ook niet meer.

Het klinkt al seen spannende thriller van bijvoorbeeld Patricia Cornwell maar het is gewoon echt waar.


Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:15

ja hoorde het gisternacht op het nieuws op tv, en hoorde toen strax van die Tarrot-kaart :S echt ZIEK!
hopen dat ze die vent op kunnen pakken Boos!

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:19

Moeilijk. Schijnt een sniper te zijn, kan overal zitten/liggen en je hebt geen idee waar het vandaan komt. Verder pakt ie (of ze?) alleen mensen die alleen zijn, kans dat hij/zij gezien wordt is dus erg klein.

Erg frustrerend idd. Weinig mensen meer die in Washington nog even lekker hun gras maaien of auto wassen. Creepy.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:52

Heel eng ja. Ik hoorde het ook. Het is echt heel eng, dat doe je toch niet.

:evaw:

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:56

ja da's nadeel van 'n sniper die kan goed 100en meters afstand zitten....Maar hij zal wel alleen zijn dus niet zo ver wegzitten, want anders moet je eigenlijk met 2 man zijn ivm allerlei krachten zoals, zwaartekracht, wind, hoeken enz

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:00

woow ik zweer het je dat ik dan vet wel met een pistool over straat zou lopen als ik daar zou wonen! Je voelt je dan toch niet meer veilig. Maar ja das Amerika daar kan alles!

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

stitch

Berichten: 3774
Geregistreerd: 14-08-02
Woonplaats: oviedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:06

yup, ik weet het alang, ik zat op school en ik hoorde het, ik zat op het punt om een topic te openen maar toen ging de bel

ynzo: En, de spannende liefdesverhalen à la As the world turns heb ik ook wel beleefd op m'n terugreis door onder andere Rusland, Polen en Frankrijk

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 08:58

Vandaag weer een, een man bij een benzinestation doodgeschoten Verdrietig

:evaw:

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:17

Opnieuw man doodgeschoten bij benzinepomp VS

Uitgegeven: 10 oktober 2002 07:46

WASHINGTON - In de Amerikaanse staat Virginia is woensdagavond (plaatselijke tijd) een man doodgeschoten terwijl hij aan het tanken was. De politie kan nog niet zeggen of er een verband is met de sluipschutter die al dagenlang Washington en omgeving teistert.

De politie heeft in het kader van haar klopjacht op de sluipschutter wel al een arrestatie verricht. Het is echter nog volstrekt onduidelijk of het om de dader gaat, zo is woensdag meegedeeld.

De politie was naar een woning geroepen waar een man in het wilde weg om zich heen schoot. De man werd opgepakt toen hij het pand verliet.

In en rond Washington zijn sinds vorige week woensdag zeven mensen doodgeschoten door een sluipschutter. Onder de slachtoffers is een jongen van 13. Bij geen van de moorden was er een ooggetuige.

Bron: Nu.nl
(c) ANP

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:20

brr ik vind t maar eng hoor. Ben blij dat ik daar niet woon, zou de hele dag mn bed niet uit durven denk ik. Hoe moeten de mensen die daar wonen zich wel niet voelen!!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:25

idd, zou heel de dag binnen zitten...
eng idee!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:45

Heel erg eng dat er mensen zijn die denken dat ze god zijn en mogen bepalen wie er dood gaat. Probleem met dit soort mensen is dat ze vaak heel inteligent zijn en het erg lang duurt voordat ze een fout maken waardoor de polite ze kan pakken.
Ik ben blij dat ik daar op dit moment niet over straat hoef te lopen.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:47

Pff idd een sniper is moeilijk te vinden, dit word vast weer de schuld van counterstrike Boos!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:48

Dit is echt freaky.. Boos! Bah, wat een gestoordeling joh! Welja knal mensen maar af alsof het flessen van een balk afschieten is..

Tjonge, hoop dat ze hem te pakken krijgen..

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:50

Wat lopen er toch een hoop idioten en mislukkelingen rond he. Ik ben blij dat het in amerika is en niet hier! Straks komt het nog zover dat mensen nergens meer naartoe gaan als het niet strikt noodzakelijk is. het zal dan stil worden op straat.

De hond is de betere mens

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:18

Sundancer schreef:
Pff idd een sniper is moeilijk te vinden, dit word vast weer de schuld van counterstrike Boos!


Zou ik weer echt zo'n slap excuus vinden als dat weer op een spel word afgeschoven. Het probleem is dat de VS veel te hypocriet is. Wapens zijn slecht enz enz, maar ze zijn WEL OVERAL(!!!!) te koop, ook zonder vergunning enz. Cultuur dat moet echt zwaar veranderen, zoiets als wat ze heir in NL nu gaan doen met die normen&waarden vin ik nog niet eens zo verkeerd.... Mensen doen maar waar ze zin in hebben tegenwoordig zon der aan anderen te denken!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:07

Plau"]
[quote="Sundancer schreef:
Pff idd een sniper is moeilijk te vinden, dit word vast weer de schuld van counterstrike Boos!


Zou ik weer echt zo'n slap excuus vinden als dat weer op een spel word afgeschoven. Het probleem is dat de VS veel te hypocriet is. Wapens zijn slecht enz enz, maar ze zijn WEL OVERAL(!!!!) te koop, ook zonder vergunning enz.
[/quote]

Die wapens ... Daar had mijn broer het net ook over. Okee , hij heeft gelijk , maar ik verhuis liever naar Peru dan dat ik dat toe geef.
Ik vind het heel erg dat iemand werkelijk denkt dat hij God is ... En op de manier waarop hij moord , blijkt dat hij daar erg sterk van overtuigd is Scheve mond .En er zit ook geen enkele patroon in de moorden...
Getver ... De grens tussen geniaal en gestoord is erg dun.

Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:03

Die man die is opgepakt, bleek de schutter niet te zijn.

Het is heel moeilijk om een profiel van de schutter te maken.
Hij lijkt op een seriemoordenaar, maar hij neemt willekeurige mensen te grazen.
Er zit geen verband in.
Behalve dat diegene die te grazen werd genomen, alleen waren en er daardoor geen ooggetuigen zijn.

Ik had trouwens vorige week ofzo al een keer van hem gehoord.

Brrr, ik zou niet weten wat ik zou doen als ik daar zou wonen.
Met een pistool over straat lopen, helpt geen meter.
Hij schiet je eerder neer als hij dat van plan was bij jou, dan dat jij je pistool kunt pakken, laat staan over nadenken.
Hij kondigt zich niet van te voren aan, hij schiet ineens en dan ook nog eens vaak raak.
Je hebt geen tijd om wat dan ook te doen.

*Na regen, komt zonneschijn... zegt men*

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:31

Ik bedoel als je ziet dat er iemand neergeschoten wordt heb je nog altijd iets om jezelf te verdedigen! Ik zou de straat echt niet meer op durven. et probleem is dus idd dat je een sniper van honderden meters afstand kunt gebruiken en ook niets hoort!

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 00:06

Euch Dennis, hier in Amerika mag niet alles hoor. Ik denk dat je toch maar een keertje op bezoek moet komen.
Het is inderdaad heel erg jammer dat deze dingen voorkomen. Helaas is er altijd goed en kwaad op de wereld. Het kan overal gebeuren, dus niet alleen in Amerika. Heb het een beetje moeilijk met sommigen die denken dat Amerika zo slecht is. Ik denk dus ook dat het eraan ligt waar je woont. Ik heb zo eens in Crime Archieves gekeken op de net van al de mensen die vermoord zijn en verdwenen zijn in Nederland. Zijn er ook genoeg hoor!

k"Hoop inderdaad dat ze die gek vinden!!! Boos!

Some love last a lifetime...Some love last forever!!!
http://www.freewebs.com/martellstables
Profiel is weer aangepast!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 00:09

Jee wat eng zeg, ik hoop dat ze die gek snel te pakken krijgen, kunnen ze niet de hle boel afzetten ofzo en steeds kleiner maken?

Plau

Berichten: 310
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:45

nee je mag niet zomaar bij iedereen het huis binnenkomen. Recht op privacy.... Een huiszoekingsbevel word alleen afgegeven bij duidelijke motieven, dus wanneer de politie bij die persoon een vermoeden heeft...

Het geweer wat ze lieten zien was volgens mij niet echt een geweer voor op HEEEEEELE lange afstand.... Het zijn voornamelijk de kogels die het doen, die spatten open zodra ze in het lichaam komen.... Lekker dus :S

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:40

Mysterieuze sluipschutter lijkt brutaler te worden

Uitgegeven: 16 oktober 2002 09:15
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2002 09:21

WASHINGTON - De sluipschutter die Washington en omgeving al twee weken in zijn greep houdt, lijkt brutaler en misschien ook nonchalanter te worden. Bij zijn laatste moord, maandagavond op een 47-jarige vrouw die in een parkeergarage boodschappen in haar auto aan het laden was, kwam hij volgens de politie veel dichter bij zijn slachtoffer dan tot dusver.

Hij schoot volgens getuigen van een afstand van nog geen vijftig meter en van binnen de parkeergarage op de vrouw, terwijl hij bij zijn eerdere moorden en pogingen daartoe vanaf een afstand van soms wel 150 meter en vanaf een beschutte plaats toesloeg, waardoor hij steeds ongezien kon wegkomen. De politie weet zeker dat de dader van deze negende moord dezelfde is als die van de eerdere acht en de twee pogingen daartoe. Dat is gebleken uit het onderzoek van de kogels.

Tactiek

De wijziging van tactiek kan de schutter opbreken, denkt de politie. Bij de laatste aanslag, in Fairfax County, heeft een aantal getuigen de man gezien. Volgens The Washington Post heeft minstens een persoon gezien hoe de schutter het vuur opende op de 47-jarige Linda Franklin en hoe hij er daarna vandoor ging in een witte of crèmekleurige bestelwagen. Tot dusver hadden getuigen alleen maar een schot gehoord waarna ze in een flits iemand hadden zien vluchten.

Compositietekening

De verklaringen van de getuigen van de laatste moord hebben de autoriteiten de hoop gegeven dat er over niet al te lange tijd een compositietekening van de verdachte kan worden gemaakt. Nu is het nog te vroeg. Wel zou al duidelijk zijn dat het gaat om een man met een donker uiterlijk.

Kenteken

Volgens The Washington Times heeft een aantal getuigen ook een deel van het kenteken van de auto van de schutter gezien. Dat heeft echter nog niets concreets opgeleverd. Veelbelovender was dat getuigen de politie wel een duidelijke omschrijving van de auto zelf hebben kunnen geven.

Hoe het mogelijk is dat de schutter na zijn daad opnieuw is ontsnapt, is de politie een raadsel. De politie was zeer snel ter plaatse en de ruime omgeving van de plaats van het delict was vrij kort na de moord geheel afgegrendeld. Toch is de bestelwagen niet gevonden.

Leger

Nu wordt het leger ingezet bij de speurtocht. Het Pentagon heeft dinsdag toegezegd bewakingsvliegtuigen in te zetten om de nog altijd onbekende dader te vinden. Volgens een 19e-eeuwse wet mag het Amerikaanse leger zich niet bemoeien met de opsporing van verdachten. Daarom gaan militairen de toestellen vliegen en de bewakingsapparatuur bedienen, maar gaan medewerkers van de federale opsporingsdienst FBI mee om de route te bepalen en om te communiceren met de plaatselijke politie.

Inmiddels hebben de politie en de FBI naar schatting 2000 mensen ingezet om de sluipschutter te achterhalen. Naast de gewone agenten zijn ook medewerkers ingezet van de geheime dienst, die normaal gesproken vooral is belast met de bescherming van de president, rechercheurs van de posterijen, de marechaussee, de verkeerspolitie en de zogeheten parkpolitie.

Bush

President Bush zei maandag 'ziek' te worden van de aanhoudende moorden, die hij omschreef als een "vorm van terrorisme". De eerste slachtoffers vielen op 2 en 3 oktober. Sindsdien is de regio rond Washington in de ban van de moorden. Scholen laten leerlingen in de pauzes binnenblijven en ook veel bedrijven hebben voorzorgsmaatregelen genomen. Veel mensen gaan alleen nog naar buiten als het echt nodig is. The Washington Times publiceerde een lijst met aanwijzingen voor bescherming tegen sluipschutteraanslagen.

(c) ANP

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 13:41

Dit is gewoon om bang van te worden!Het idee dat je elk moment dood kan worden geschoten,zelfs als je even boodschappen gaat doen.Ik zal echt niet meer naar buiten durfen!

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Boheme, Charlottemv, Dennenboom, Edisons, Eliana, friendly, IASCrawler, Inney, Lalladidoo, Leukertje, Lucia88, maaikemuis, MissJeanny, Patriesje, Plus_en_Min, ReneeMonty, Roosch, Stybba, Suky en 180 bezoekers