<18 met pony tussen paarden starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

<18 met pony tussen paarden starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 21:47

Ik hoorde pas van iemand dat je vanaf je 12e met je pony tussen de paarden mag starten. Weet iemand of dit waar is? En zit daar dan een bepaalde hoogte aan verbonden wat je pony minimaal moet zijn? Wat zijn de voordelen hiervan, want meestal is het veel moeilijker om bijvoorbeeld de b door te komen bij de pony's dan bij de paarden?

xx Mayke


Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:50

Je mag met elke pony bij de paarden starten, of het nou een Shet is van een meter of een Arabier van 1.55. En idd ligt de leeftijdsgrens voor een startkaart bij de paarden op 12 jaar, dus als je met je pony bij de paarden wilt starten, dan moet je daar ook minimaal 12 voor zijn (leid ik met m'n boerenverstand af uit die regel, want helemaal zeker weet ik het niet, maar het lijkt me logisch).

Verder lijkt het me juist lastiger om met een pony de B door te komen bij de paarden dan bij de pony's. Bij de pony's rijd je tussen soortgenoten (lees: hoogtegenoten) en bij de paarden ben je toch altijd 'het kleintje tussen de groten'.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:48

je mag niet met elke pony bij de paarden zijn hij moet min 1.49 zijn.ik rij zelf met een e-pony tussen de paarden en missouri heeft met haar pony z2 bij de paarden gereden.ik rij nu m2 en ik rij met regelmaat in de prijzen.je moet inderdaad wel 12 jaar oud zijn

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:49

ik reed met mn pony van 146 bij de paarden omdat ik 18 geworden was.
Wat ik weet dat je niet meer Z mag rijden met een c-pony....
een d-pony mag dus wel degelijk.....wel in elk geval als je de 18 gepasseerd bent...hoe dat daarvoor zit weet ik niet.

IM BACK!!!!

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:17

maverick schreef:
je mag niet met elke pony bij de paarden zijn hij moet min 1.49 zijn.


Dat is niet waar, je mag met iedere pony bij de paarden starten. Een kennis van mij start M2 bij de paarden met een Haflinger van 1.36 m en dat is absoluut geen probleem. Hier zijn al meerdere topics over geweest.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:18

Ik heb de NKB eens gebeld met deze vraag. Had nog enkele vragen meer maar daar gaat het nu niet om.

vanaf 12 jaar mag je met je pony tussen de paarden starten. Ook al is het een shetlander. De jury zal daar wel naar punten!

Ik heb niet gehoord van de regel dat je niet met een C pony in het Z mag starten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 07:12

ik heb altijd en nbvr gereden en daar mag het niet bij.nu bij de knhs mag het ook niet.dit staat ook in het nieuwe regelementenboekje.er zijn uitzonderringen van bijzondere paarden.zoals bijv haflingeres en fjorden,dit zijn oeficieel paarden rassen.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 08:27

Ik ken ook iemand diem et een pony van 1.41 bij de paarden rijdt hoor..
Dus volgens mij maakt de hoogte echt niets uit.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:14

Dan ben ik heel benieuwd naar die nieuwe regelgeving. Ik denk dat er naar aanleiding van dit topic heel wat mailtjes en telefoontjes richting KNHS gaan om opheldering te vragen. De KNHS draait al bijna een jaar in de nieuwe vorm, maar deze regel is mij geheel onbekend. Heeft naar mijn weten ook niets over in de P&S gestaan, en dat is toch het officiële orgaan waarin dit soort belangrijke reglementswijzigingen worden aangekondigd.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:16

daar ben ik ook benieuwd naar! Dat zou wel een hele rare regelgeving zijn. Stel dat je niet groot bent zelf, dan zou je niet eens met je pony bij de paarden mogen starten als je ouder bent dan 18 Verward

ben benieuwd Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:14

Maar het moet toch ook geen ponyclub gaan worden.
Anders kunnen we dat ook nog wel gaan samen voegen Verward
persoonlijk zit ik niet te wachten op 12 jarige met een C pony op een paarden concours.

Er is hier een paar keer een pony en paarden concours gemengd geweest. (was geen succes)
Dan zit je daar op je 4 jarige van 1.74, voor het eerst mee, lekker hard windje, dus alles klapperd.
Dus zo'n paard is heerlijk fris, snurkt en danst rond.
En dan lopen daar van die kleintjes met een pony die eronder door kan lopen, brrrr
Levensgevaarlijk.
Dit hoort niet samen.
Dus onder de 16 horen er naar mijn idee al helemaal geen ponys te zijn.
Liever eigenlijk onder de 18 niet.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:19

Waarom zou je uberhaupt bij de paarden starten als je nog lekker met de pony's mee mag doen?
Als ik weer bij de pony;s zou mogen starten, en ik had een pony dat zou ik dat ook doen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:18

Ik weet van een meisje bij mij op de manege (klein meisje met dito pony, maar wel ouder dan 18) dat zij niet bij de paarden mocht starten. Zij had dit nagevraagd. De vereniging is een NBVR-vereniging. Deze pony is denk ik een C-tje.

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:39

ik heb toevallig afgelopen zondag een vriendin van mij voorgelezen in de M1 en die reed gewoon tegen een D pony. dus maverick ik denk dat jij het niet goed gelezen hebt ofzo. want anders zijn er nogal wat mensen 'illegaal' aan het starten!!

x yvon

annemieke21

Berichten: 1139
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 13:28

ik heb een d pony en reed tussen de paarden toen ik oudr dan 18 was!!!
Grote onzin dat het niet mag.
Wel was er in het oude regelement (kan veranderd zijn) dat kleine pony`s: A & B niet in de zwaardere klassen mogen rijden! Hoe dat nu zit weet ik niet, kan anders zijn.
In elk geval. Ik heb het levende bewijs!! Pony tussen paarden? NO PROBLEM

IM BACK!!!!

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 22:52

Ja als je ouder bent als 18 mag dat, dat weet ik wel, maar het ging erom of dat ook mag als je jonger bent als 18? Waarom je het zou doen weet ik ook niet, maar we hadden deze discussie op de ponyclub.

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:30

volgens mij moet je als je ouder dan 18 bent met je pony bij de paarden starten

en als je op een paard rijd moet je vanaf je 12e bij de paarden rijd.

Dreams don’t work unless you do.
Mijn paarden op IG

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 10:33


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Zonnetje81
Berichten: 18590
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 19:20

Nou eerst was het altijd eerst zo: je mag met een D en een E pony meerijden bij de paarden. Voor de rest geld gewoon de minimale leeftijd van 12 jaar oud. Als je met je pony naar de paarden gaat rijd je in de dressuur in dezelfde klasse behalve als je Z2 reed dan mag ja Z1 rijden als je dispensatie aanvraagd.
Is dit weer veranderd dan ofzo???? Zo leer ik ook nog eens wat!!!

Pluutje

Berichten: 5623
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:19

nou, ik ga met mijn pony bij de paarden starten, ben nu 16.
en daar heb ik een goede reden voor, bij mij op stal zijn alleen maar paarden wedstrijden en ik wil toch in ieder geval wel thuis starten(lekker makkelijk) weet ik in ieder geval dat ik geen problemen heb met vervoer..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Clien_, ComscoreBot, MirjamRobin, nimbletje, Noblesse_, NorwayFjord, Typhoon, Tzatziki, Zonnebloem24 en 6 bezoekers