Wintec elastische singel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Wintec elastische singel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 13:21

Bij mijn nieuwe dressuurzadel 'krijg' ik een wintec elastische dressuursingel...en ik heb zo mijn twijfels en [naam verwijderd] ook.
Ik heb hem al eens mogen proberen, omdat [naam verwijderd] zo krampachtig reageert op van die synthetische singels. Bovendien heeft deze singel volledig elastisch, dus ook onder de buik. [naam verwijderd] was toch wat onrustiger dan met haar gewonen leren vz-singel, die wel elastiek op een uiteinde heeft...

Ik weet het dus niet. Ik mag de singel gewoon teruggeven en wat bijbetalen voor een leren dressuursingel.
Wat zal ik doen? Houden en langer uitproberen? Toch maar een leren singel kopen (iemand nog tips dan wat voor?) Hoe is de duurzaamheid van die Wintc Elastische Dressuursingels?

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:34

Ik heb een wintec elastic dressuursingel, hij bevalt mij erg goed.
Dat echt elastische voel ik niet.
Hij bevalt mij 10 keer beter dan de leren singel die ik daarvoor had, een leren singel vergt heel veel onderhoud en in combinatie met zand gaat het snel schuren. De wintec kun je zo afspoelen en hij is zo weer droog, en ja de duurzaamheid, ik heb hem nu bijna 2 jaar en hij ziet er nog als nieuw uit.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:29

Leren nemen! Ik dacht ook dat zulke elastische singels zachter waren, maar meneer Iwaldo had er dus al meteen een drukking van te pakken... dus zijn we over gegaan op leer en dat is echt 100 keer beter!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:31

hmm Laura, ik had het juist andersom Verward
Het zal dan wel aan je paard liggen hoe deze erop reageert.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 15:36

Ja dat is het dus...[naam verwijderd] reageert zo stressy op dat elastiek onderop... Komt omdat die pas-dame-zadelverkoopster meteen rangstee de singel aantrok, omdat ze dacht dat [naam verwijderd] haar buik opblies voor het aansingelen... ([naam verwijderd] is gewoon zo bol Haha! )....
En van singels gemaakt van dat synthetische materiaal als nylon krijgt ze singeldwang...
Denk inderdaad dat ik het nog 1 keer probeer, en is het dan weer niet prettig, dan gaan we terug op leer, dan is er noit wat aan de hand met [naam verwijderd]...

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:19

Ik heb nu de kunststof (oftewel de neopreen) singel van Thorowgood, de Airoform. Heb hem nog niet gebruikt ivm kreupel paard, maar ik verheug me er wel op. Ik heb nu een lederen singel, maar om daar mee steeds door het modderige bos te rijden bevalt niet echt. Die kunststof spoel je zo af! En bij deze zijn alleen de gespen met elastisch materiaal aan de singel bevestigd. De rest is gewoon 'onrekbaar'.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 18:18

Ik heb ook heel lang een elastische singel gehad. Sevin reageerde er goed op, maar dat is per paard verschillend. Als het paard er niet lekker door loopt, zou ik toch overstappen op een andere singel.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:12

Als het dezelfde is als ik heb kan ik aleen maar zeggen HOUDEN! Die van mij ziet er niet elastisch uit, soort kunststof met soort van gaatjes. Het was mijn laatste hoop tegen de singelwonden en echt, ik begon ermee te rijden toen de plekken nog kaal waren (na echt vervelende wonjes) en de haren vlogen er weer op! Bij mij hielp het op 2 paarden, en wij hebben nog een paard in pension staan die precies hetzelfde had en ook die was zo weer helemaal harig na ellelang gehannes met leren singels. Ik had trouwens een leren singel van stuben (met van die flapjes, heb het een tijdje geprobeerd met bontje (en dan een niet zo'n ding van 25 gulden), met touwtjessingel en met een soort neopreenachtige singel die ik bij mijn oude zadel had gekregen. Niets hielp dus tot dat wintec ding...

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:24

Ik zou voor leer gaan omdat dat veel langer mee gaat. Elastiek gaat uitrekken en begin te lubberen. Dat is nog veel astiger, omdat je dan aardig aan moet trekken voorhij goed zit.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 00:32

Precies! Voor de neopreen singel kiezen maar let wel op de prijsverschillen! Je kan hem bij divoza bestellen voor €42,50 ofzo maar ik vond hem voor maar €28,-
Dat is nogal een prijsverschil hè? Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:54

Mijn ervaring is juist dat je ze er zo op kapot rijd, en ze krijgen er ook nog snel drukkingen van.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:56

Als je paard goed reageert op leer zou ik lekker weer leer nemen!

Ik heb wel altijd een neopreenhoesje achter de hand omdat sommige paarden daar wel heewl goed op reageren, maar verder heb ik gewoon een stuk of tien leren singels, dus voor elk wat wils.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:06

Ik heb een leren singel met aan het uiteinde elastiek voor mijn springzadel
En een neopreen singel, zonder elastiek, voor het dress.zadel

Ze bevallen mij allebei heel erg goed.

Wat me wel fijn lijkt is een neopreen singel met aan het einde elastiek voor mijn dressuurzadel, maar helemaal elastiek lijkt me niet fijn.
ik weet niet of het zo is maar ik krijg van helemaal elastiek het idee dat het oprekt en als het dan weer samentrekt dat er dan juist velletjes tussen kunnen zitten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: xHaithi en 114 bezoekers