Wat kost ....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Wat kost ....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 23:23

1. zak pavobrokken?
2. pakken zaagsel?
3. Waar kan ik dat kopen, kan dat ook online?

Iemand ervaring?

Annelies

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:45

Het is dat ik het allemaal heb liggen(in de boeken) k zal effe kijken momentje....................
zal met het makkelijkste beginnen.
Ik neem aan dat je met zaagsel het echte zaagsel bedoelt(heb ik ook en heeft vele voordelen zoals bv minder kans op kreupelheden of het eten ervan)Tja wat kost het.Zo ergens rond de 8 a 9 euro.Dat kost het zo'n beetje overal of je moet het van een leverancier willen krijgen en dan krijg je dus zo'n 18 pakken tegelijkertijd en dat is een beetje onhandig als je geen stal bent.Ik haal het gewoon bij de boerenbond,ligt bij ons niet in de winkel maar als je er naar vraagt dan hebben ze dat toch meestal wel op vooraad.Tipje,neem een auto mee want ze zijn toch nog best zwaar.Staat jou paardje op de wei dan heb je zo om de twee a drie weken een nieuwe baal nodig.Als de stal nu leeg is dan is het het beste om de eerste keer er twee(drie) balen in te doen,dan heeft hij voldoende op de bodem en daarna doe je gewoon eens in de 2 a 3 weken een baal erin.Staat hij altijd op stal dan heb je elke week een nieuwe baal nodig.
Dan het pavo voer,ook dat heb ik hier liggen,momentje weer.......
Het kan zijn dat het bij jou in de buurt wat duurder of goedkoper is maar dat zal geen euro schelen.
Vertel me wat voor een paardje je hebt en ik zal kijken wat goed past en hoe duur het kost.
Je kunt het gewoon bij de voeder winkel bij jou in de buurt halen hoor.
Maar als je het mij vraagt kun je beter Havens voer pakken.Mijn paardje krijgt last van zijn huid met pavo.Maar goed laat maar even weten wat voor paardje je hebt en dan kijk ik voor je.tot zo

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 23:50

ik heb een dravertje van 11 jaar.,..
Dit nu volgens mij ook op het moment gewoon pavo krijgt..
Ik verhuis van stal en moet het nu zelf aanschaffen vandaar dat ik het vraag...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 00:15

pavo stibro:voor de gewone B,l, sportpony(ook recreatie)zak 25 kilo 7,30 euro
pavo-2 sport: sportpony en ook voor sportpaarden.zak 25 kilo 8 euro
pavo-1:voor de betere sportpaarden:zak 25 kilo 8,65 euro
Pavo-1000:zware en langdurige prestaties.zak 25 kilo 8,95 euro
pavo-sportmengeling:stofvrij,laag eiwitgehalte.sportpony's/paarden.zak 20 kilo 9,40 euro
Tja heb je een pony waar je gewoon dagelijks mee rijd en waar je zo af en toe op een laag niveau een wedstrijdje mee rijd zou ik pavo stibro of pavo-2 sport nemen.Heb je een paard.dan zou ik pavo 1 of pavo 2 nemen.
dit alles is te vinden op www.pavo.nl
Ik heb een veulen en dat doet het helemaal niet goed op pavo veulenbrok(9,85 euro)hij krijgt er echt een slechte doffe huid van.Ik geef hem ook lijnzaad voor de glans en de vitamines.Daarnaast krijgt hij in de winter zeewier bij,daar heb je maar een half eetlepeltje van nodig en daar zit veel in hoor,zoals vitamine a,b,c,d,e,calcium,fosfor,mangaam,enz enz.Omdat in de winter het gras niet zo rijk meer is aan producten doe ik dat maar je kunt ook weidemix kopen en dat een beetje door zijn voer doen.
Met voer en zaagsel ben je er nog niet.Wat dacht je van hooi(bij ons zo'n 100 euro voor zo'n 40 balen.Heb je een grote pony dan heb je zo rond deze tijd van het jaar elke dag 1/3 baal hooi nodig.das een hele baal in 3 dagen,dus reken maar uit.Waar je dat kunt halen moet je zelf even uitzoeken,kan van een boer zijn,maar ook van een leverancier.
Dan heb je nog elke 6 a 8 weken een wormenkuur.Ik zou eraquell nemen en die kost zo'n 12,50 euro per spuit.er zit zo'n 600 kilo op en dat is voor een kwpner van ongeveer 1,60/1,70m.stel dat jij een d of e pony hebt dan is 450 tot 500 genoeg.Je kunt het beste 4 keer eraquell geven en de 5de keer equest maar die kost zo'n 16,25 euro.en dan begin je weer opnieuw met eraquell.
Dan komt er nog eens een influenza spuit die de dierenarts hem/haar moet geven en de prijs ligt dan aan jou dierenarts.
Ook moet hij om de 2 a 3 maanden(ongeveer) naar de hoefsmit en dat is ook zo rond de 50 tot 100 euro ergens.
Als je dit nu allemaal zou uitrekenen dan weet je dus wat het jou ongeveer per maand zal kosten.
Ik hoop dat ik je iets op weg heb kunnen helpen.anders hoor ik het wel.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 00:17

Tja dravers he,das wat moeilijker.Je moet gewoon even vragen wat hij nu krijgt aan voer en hoeveel,dan hou je dat aan.Ga anders even naar de site van pavo en ga even kijken naar wat bij hem past.groetjes

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 00:29

Nou ja moeilijker..
Nu krijgt ze twee kilo pavobrok en staat ze op de wij.. ze krijgt twee plakken hooi,...

Duss... moeilijk is het niet hoor..

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 01:01

Nou dan zal ik vast wel een brok er tussen hebben staan welke ze krijgt.zo niet dan liggen de prijzen van pavobrok tussen de 6,45 euro en de 12,25 euro nou dat valt toch nog mee he.Het zijn altijd zakken van 20 of 25 kilo,ligt aan welk brok je hebt.Vraag op site van pavo even naar een brokkenfolder en wat verkoop adressen.Straks als het echt heel koud is dan heeft ze echt 1/3 baal hooi per dag nodig hoor.Misschien net iets meer.In de zomer is 2 plakjes nog genoeg.
Ik hoop echt dat ik je vooruit heb kunnen helpen.groetjes oh ja hooi is natuurlijk meestal niet per baal te koop,maar per vrachtwagen,dus probeer een boer te vinden en zorg dat hooi droog staat maar met wel voldoende luchtgaten,anders heb je kans dat het snel gaat schimmelen en dat mag je absoluut niet voeren.Bij ons staat het op pallets.

Liesje_1
Berichten: 666
Geregistreerd: 18-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 13:51

Dankje wel!

Komt helemaal goed