Paardenkrant krijgt nieuwe uitgever

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Paardenkrant krijgt nieuwe uitgever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 22:55

De paardenkrant gaat in andere handen over. Zou er nu gewoon Nederlands geschreven worden en niet alleen voor kleuter niveau. En zou de krant nu ook eens een beetje kritisch worden. En niet meer van die eindeloze verhalen van amazones en amateur fokkers??
Dan zou het misschien een leuke krant kunnen worden.
Maar het personeel gaat mee.... dus

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:04

huh? Ik vind de paardenkrant best goed! Ik schrijf steeds iets als er iets van het stamboek is, of geweest is.

uit jou woorden vind je de paardenkrant maar niks Verward

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 23:09

Ja daar gaat het nu juist over dat zouden neutrale journalisten moeten doen dan krijgen de lezers informatie

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:13

Citaat:
huh? Ik vind de paardenkrant best goed! Ik schrijf steeds iets als er iets van het stamboek is, of geweest is.

uit jou woorden vind je de paardenkrant maar niks



Heeft die Rootveld goed bekeken.


Eerst kwam dat krantje drie keer in de week uit.

Toen twee keer.

En nu is het weg.

Ja ik vindt het toch knap dat hij jaren een berg achterhaald nieuws heeft weten te plubiceren. En dat daar dan een markt voor is.

Maar nu ook die "boeren " Internet hebben, ja dan is het echt oud nieuws.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 23:18

ja ok, dat is waar. Maar het is niet helemaal weg. Enne wat ik schrijf vind ie altijd heel goed Haha! Ben benieuwd hoe het allemaal gaat worden. Straks mag ik niet meer schrijven, zal wel jammer zijn. MOet van de week iets maken over de hengstenkeuring van het BNFPS, en na de hengstenkeuring een verslag!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:04

Is verkocht aan Reed Bussiness Information of te wel Elsevier, de eigenaar van Bit, Boerderij, Buiten Agrarisch Dagblad enz. Zou me niets verbazen als er flink de bezem doorgaat na een maandje of wat, hebben ze ook gedaan toen het Agrarisch Dagblad eenmaal binnengehaald was binnen een jaar was er een bijna nieuwe redactie en de krant gerestyld.

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 09:54

Die bezem mag best van mij! Ik sprak pas met iemand die voor de Paardenkrant schrijft en ze vertelde mij dat er helemaal n i e m a n d van de redactie journalistiek geschoold is... Dan is het op zich toch nog niet zo gek wat ze presteren... Maar er kan in ieder geval veel verbeterd worden..

lynn
Berichten: 357
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:57

Reed stelt erg hoge eisen aan haar journalisten, wordt dus nog een harde kluif voor de Paardenkrant mensen, aan de andere kant hebben ze wel mensen als Ria Hekkert, Marian Tulp, Mario Broekhuizen, Jacquline van Tarwijk in dienst en die kunnen van dat krantje misschien nog wel iets maken.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 11:10

Jemig ik had het over journalisten de meeste mensen die jij opnoemt hebben niet meer scholing dan de schrijvers in de paardenkrant hoor. Het is meer wiens brood men eet wiens taal men spreekt

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 12:00

ik ben benieuwd wat er schrijvers gaat gebeuren als ik. Ik schrijf zo'n 10 keer per jaar iets, en ik weet dat er meerderen zijn. Maar we zullen het denk ik wel blijven doen, er is zo veel te doen in de paardenwereld! Ik schrijf gewoon lekker door, heb nog geen klachten gehoord.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:24

Citaat:
Is verkocht aan Reed Bussiness Information of te wel Elsevier, de eigenaar van Bit, Boerderij, Buiten Agrarisch Dagblad enz. Zou me niets verbazen als er flink de bezem doorgaat na een maandje of wat, hebben ze ook gedaan toen het Agrarisch Dagblad eenmaal binnengehaald was binnen een jaar was er een bijna nieuwe redactie en de krant gerestyld.


Als je iemand beu bent koop je het gewoon op.
En dan saneren.

Ik denk dat Reed aan een blad (bit) genoeg heeft en een beetje Agr.Dagblad.

Ben benieuwd of het er nog is over een jaar. Knipoog

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 13:50

Helemaal mee eens Troef. Dat wegsaneren zijn ze daar erg goed in. En de medewerkers die zich kunnen handhaven houden ze nog enkele jaren, de rest kiest binnen een jaar eieren voor z'n geld en vertrekt. Ze hebben Bit in de markt gezet om grip op de paardensector te krijgen en nu na zo'n 7 jaar is het tijd om de aanval op alle anderen te openen, er gaat nog wel wat veranderen in Paardenbladen land.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-02 13:53

Ben ik niet met je eens, als de PK van een beter gehalte wordt kan het als nieuwsblad met wat achtergrond zijn markt vergroten. Ik zie eerder de paardenafd. in het agr. dagblad verdwijnen dat heeft maar een relatief klein lezerspubliek wat betreft de paardenhouders en gebruikers tegenwoordig.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-02 10:03

Het is nu bekend wie de redactie gaat doen. Dat wordt Mario Broekhuizen van BIT. Dan zal het nederlands wel beter worden, maar de inhoud een nog lager actueel paarden gehalte krijgen.
Gelukkig is er internet, misschien hier wat meer actueel op plaatsten???