cursussen voor goede band met je paard??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

cursussen voor goede band met je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 22:22

Ik zit er over te denken om met Jordy een cursus te gaan volgen om hem beter te begrijpen en beter met hem leren om te gaan zodat we onze band kunnen verbteren??
Myrthe had het over een cursus freestyl?? zouden jullie me kunnen vertellen wat dit is en zijn er nog meer cursussen die je kunt volgen??
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groetjes simone
Laatst bijgewerkt door Tin op 08-10-02 23:23, in het totaal 1 keer bewerkt


Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 22:48

Volgens mij kan je met geen enkele cursus een betere band met je paard krijgen.
Je kan misschien handvaten aangereikt krijgen om beter met hem om te gaan maar een band bouw je op, dat kan je niet leren. Het komt of het komt niet.

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 22:57

Je kan misschien handvaten aangereikt krijgen om beter met hem om te gaan

dat wil ik,ik wil gewoon beter met hem leren omgaan hem leren begrijpen enz.. ik weet ook niet of het bestaat daarom deze vraag.
maakt verder ook niet uit bedankt voor je reactie!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 00:26

een band bouw je op door vertrouwen, hij/zij moet weten waaraan het toe is......
Bekijk je paard als een kleuter.
Consequent zijn en blijven versterkt een band.
Een leidraad van een ander kan een band versterken en zelfs in het begin opbouwen, maar heb je het paard al langer kan het zelfs de band verbreken............
Alle manier helpen/werken mits je dezelfde methode hanteerd......

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 07:24

De beste band krijg je door veel met hem om te gaan. Heel veel tijd met hem te besteden. Dat vertouwen moet groeien, dat krijg je niet alleen met een cursus. Door die cursus ga je wel meer tijd met je paard besteden en je krijgt dingen aangereikt die kunnen helpen bij het opbouwen van die band.
Als je wilt weten hoe paarden denken, hoe de paardenpsychologie in elkaar steekt, kun je boeken gaan lezen van Natural Horsemanshippers zals Pat Parelli/Eddy Modde/ Birger Gieseke, Monty Roberts, Emiel Voest.

En als je een duidelijke cursus wilt volgen zou ik contact opnemen met Parelli Nederland. www.parelli.nl

Je suis Charlie.

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:01

typ in de zoekmachine de naam emiel voest eens in

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 12:42

bedankt voor de reactie's! ik ga wel ff verder zoeken hier op bokt en op de site die hier boven genoemd staat.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 14:42

MEt gezond verstand en inlevinsvermogen is een hele boel te bereiken kwa band met je paard...
MEestal kosten die cursussen bakken vol met geld...ik vind ze het persoonlijk niet waard....Leuk om een keer te doen, maar dmv zo'n cursus wordt je bepaald niet overnacht een paardenvrouw. Je kan er dus op bezuinigen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:14

Je kan emiel voest ( http://www.emielvoest.nl ) proberen, maar die vent is zo commercieel! Monty Robert heb ik gelezen en daar heb ik veel van geleerd ( http://www.montyroberts.com ) maar ook hij heeft werkelijk overal wel een peperdure oplossing voor. Maar de boeken van Monty vind ik erg ok! Natural Horsemanship is volgens mij wel wat voor jou. Als je op http://paarden.pagina.nl kijkt zie je wat links. Succes! Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:27

Iedere Natural Horsemanshipper is commercieel bezig. Ze doen niets anders dan hun kennis verkopen, en dat kost nu eenmaal geld.

Monty Roberts heeft meer een methode om paarden zadelmak te maken. Als je tegen ander problemen aanloopt geeft hij eigenlijk geen andere oplossing als weer die round-pen in te gaan en door middel van een join-up de verhoudingen paard-ruiter, of leidende merrie- ondergeschikt paard recht te zetten. Helaas is er niet altijd een round pen ter beschikking, of als het paard een keertje tijdens een buitenrit er vandoorgaat of eigen initiatief toont, moet je meteen ingrijpen. Je kunt niet zeggen: dat zet ik vanavond thuis wel recht.

Ik zou je willen adviseren om eens op Google.com te gaan kijken. En zoek op het woord "Natural Horsemanship".

En kijk eens wat ik gevonden heb?

http://natural-horsemanship.beginthier.nl/

Persoonlijk kan ik aanraden:

Mark Rashid (heeft ook hele leuke boeken geschreven, helaas alleen verkrijgbaar in het Engels)
Leslie Desmond
Vanda Oosterhuis (Nederlands)

Ik zou je willen adviseren om heel veel op het internet te gaan lezen. Sommige dingen worden na een keer lezen al duidelijk, daar is echt geen cursus voor nodig.

En als je vragen hebt kun je me altijd PB-en.
En welke "guru"je nu ook kiest, ze hebben het allemaal over hetzelfde: het paard. De een gebruike een vierkante kraal, de ander een ronde kraal. Maar ze spreken allemaal paardentaal, dat is namelijk het enige wat het paard echt begrijpt. Het enige waar ze in verschillen is hun omgang met de mens....Knipoog

Je suis Charlie.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:53

Ben het met de meeste reactie´s hierboven eens. Vertrouwen of een betere band krijg je niet door curcussen.

Alles begint met respect. Heb je dat niet, dan kan je nog zo veel doen, uren doorbrengen, dagen kijken, honderden curcussen afgaan, een betere band zal je er niet van krijgen. Zelfs Natural Horsemanship is geen optie als je geen respect hebt. Zoals al gezegt, een band léér je niet, dat bouw je op.

Succes in elk geval!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 21:24

Cassidy schreef:
Iedere Natural Horsemanshipper is commercieel bezig. Ze doen niets anders dan hun kennis verkopen, en dat kost nu eenmaal geld.

Monty Roberts heeft meer een methode om paarden zadelmak te maken. Als je tegen ander problemen aanloopt geeft hij eigenlijk geen andere oplossing als weer die round-pen in te gaan en door middel van een join-up de verhoudingen paard-ruiter, of leidende merrie- ondergeschikt paard recht te zetten. Helaas is er niet altijd een round pen ter beschikking, of als het paard een keertje tijdens een buitenrit er vandoorgaat of eigen initiatief toont, moet je meteen ingrijpen. Je kunt niet zeggen: dat zet ik vanavond thuis wel recht.

Ik zou je willen adviseren om eens op Google.com te gaan kijken. En zoek op het woord "Natural Horsemanship".

En kijk eens wat ik gevonden heb?

http://natural-horsemanship.beginthier.nl/

Persoonlijk kan ik aanraden:

Mark Rashid (heeft ook hele leuke boeken geschreven, helaas alleen verkrijgbaar in het Engels)
Leslie Desmond
Vanda Oosterhuis (Nederlands)

Ik zou je willen adviseren om heel veel op het internet te gaan lezen. Sommige dingen worden na een keer lezen al duidelijk, daar is echt geen cursus voor nodig.

En als je vragen hebt kun je me altijd PB-en.
En welke "guru"je nu ook kiest, ze hebben het allemaal over hetzelfde: het paard. De een gebruike een vierkante kraal, de ander een ronde kraal. Maar ze spreken allemaal paardentaal, dat is namelijk het enige wat het paard echt begrijpt. Het enige waar ze in verschillen is hun omgang met de mens....Knipoog


bedankt! ik ga zo gelijk aan de slag en morgen maar eens naar de bieb om te kijken of ik daar misschien boeken kan vinden.verder iedereen bedankt voor het reageren.

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 21:52

t balingerhof in drente geeft dit soort cursesen zodat je leert hoe dat je beter kunt communiceren met je paard.tel van t balingehof:0528-321292

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 22:00

vertrouwen winnen!
wordt vriendjes, niet door eten, maar door lekker veel poetsen, wandelen...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: cursussen voor goede band met je paard??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:35

Jordy schreef:
Ik zit er over te denken om met Jordy een cursus te gaan volgen om hem beter te begrijpen en beter met hem leren om te gaan zodat we onze band kunnen verbteren??
Myrthe had het over een cursus freestyl?? zouden jullie me kunnen vertellen wat dit is en zijn er nog meer cursussen die je kunt volgen??
ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
groetjes simone


Als je last hebt van teveel geld, ga vooral op cursus, het liefst vaak. Verwacht niet dat je een betere band hebt nadien, maar je bent tenminste van je geld af.
Je kunt ook lid worden van, daar is ie weer, de NVVR. Zoals beschreven bouw je geen band op door een cursus te volgen, zelfs niet door veel cursussen te volgen. Dit doe je alleen door, inderdaad, veel tijd erin te steken, dit jaren vol te houden en vooral openstaan voor ideeen, visies en methodes. Haal hieruit wat je kunt gebruiken en gooi de rest overboord, het profiel van de NVVR. Zie www.recreatieruiter.nl

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 18:52

Bedankt voor julie reactie'S! ik ga zoals ik boven al zei eerst maar eens veel boeken lezen en me daar maar een beetje in verdiepen en ik weet nu dus dat door een cursus te volgen ik geen sterkere band krijg met Jordy.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:00

Je hoeft geen cursus te volgen, maar als je de mogelijkheid hebt om een clinic te volgen, een snuffelavond of iets dergelijks zou ik dat zeker gaan doen. Je kunt door het bezoeken van die dagen al zo ontzettend veel leren dat je geen cursus meer nodig hebt....Lips are sealed

Je suis Charlie.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:13

hallo!

ik heb met mijn paard ook een cursus gevolgd en freestyle is een goede keuze. dat heb ik ook gedaan. het is veel verbeterd!! zeer veel. iemand die dat doet in nederland is emiel voest; zeer goede keuze! je ziet maar he maar het helpt echt.

groetjes Tlove

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 00:26

Hahahaha Ikke Knipoog

Ter aanvulling van Cassidy,
Vanda geeft Centered Ridingles, daarbij word meer op de ruiter gelet.
'Rijden met je botten' is een bekende uitspraak in het boek.
Je hebt ook RWYM, (riding with your mind van mary wanless) het verschil schijnt hem te liggen in je denkwijze... maar dat weet ik niet precies.
Vanda is toppie!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 06:58

ji ken je paard beter dan iemand van zon cursus en jíj moet proberen om het vertrouwen te winnen!!

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-02 21:51

luna_cockie schreef:
ji ken je paard beter dan iemand van zon cursus en jíj moet proberen om het vertrouwen te winnen!!


iemand van een cursus kan je wel duidelijke maken hoe een paard denkt, en hoe de paardepsychologie een beetje in elkaar steekt. En dat kan je weer helpen met de opbouw van de band met je paard....

Je suis Charlie.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, IASCrawler en 27 bezoekers