Waterdichte winterdeken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Winterdeken en waterdicht?

Rambo Turnout
8 (17%)
Rhino Turnout
8 (17%)
Weatherbeeta Outlander
4 (8%)
Bucas smartex Rain
10 (22%)
Pagony Tiger
1 (2%)
Pagony Turnout
2 (4%)
overig
12 (26%)

Totaal aantal stemmen: 45


Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Waterdichte winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 11:16

Hallo,

Donsje gaat misschien verhuizen naar een stal in Wolfheze waar ze ook `s winters overdag buitenstaan. Ik wil hem wel een winterdeken oplegen, maar die moet dan ook waterdicht en ademend zijn.
Graag jullie ervaringen.

Greetz

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:34

Ik heb de pagony tiger besteld voor mijn knollie.
Ik kan nog niet zeggen of het wat is want ik moet hem nog binnenkrijgen.
Met bucas heb ik verder wel goede ervaringen (heeft op een vorige verzorgpony gelegen). Was redelijk scheurvast en zeker waterdicht.
Met de andere merken heb ik nog geen ervaring.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:43

Ik heb voor Bucas gekozen omdat ik die zelf een heb. MAar een Rambo (zo'n paarse) is net zo goed. Regen en wind dicht, en erg sterk voor vernielzuchtige paarden. NAtuurlijk hebben ook deze dekens hun grenzen. Ik heb overigens een dunne bucas hoor. en als het kouder wordt leg ik er gewoon een goedkoop maar dik dek onder.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:48

Ik heb een paar regendekens die licht- of ongevoerd zijn. Daaronder doe ik dan dikkere dekens naarmate het kouder wordt. Ook extra lagen zijn vaak warmer dan 1 laag.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:50

Ik had een ongevoerde Harry's Horse regendeken. Deze was goed waterdicht, maar helaas niet erg scheurvast.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:50

Ik heb zeer goede ervaring met de waterdichte dekens van Harry's Horse. Perfecte pasvorm en echt waterdicht.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:56

Ik krijg een type Tornado regenwinterdeken... Weet alleen even niet welk merk. Harold heeft hem namelijk voor me besteld...

Poohbeer

Berichten: 2048
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 11:57

Ik heb sinds enkele weken de Wheater Beeta met 225grams vulling. Ligt perfect en is goed waterdicht (de deken heeft zelfs een bad in de sloot overleefd). Ze heeft hem nu 3 weken op ofzo, dag en nacht op het land en tot nu toe is alles nog heel.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:26

ik heb een pagony turnout met 300 grams vulling. Heb nog niet kunnen testen of ie echt waterdicht is. FDie van mij komt overdag en 's nachts niet veel in het land dus hij hoeft ook niet super waterdicht te zijn. Hij ligt goed en ziet er sterk uit!! Anders dan de vorige pagony dekens die nog niet vernieuwd waren

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:38

Hoi Djilan,

Toch maar niet naar De Steeg?

Ik heb een (dunne) Bucas voor Alfie die waterdicht zou zijn. Maar mijn ervaring is dat geen enkele deken bestand is tegen rollen in zand en modder en op den duur dus toch water doorlaat.

Heb net vorige week een Harry's Horse gekocht maar die is voor van de winter. Heb dus nog geen idee hoe die zich houdt.

Groetjes,
Carla

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 12:45

Ik heb drie dekens,
2 Rambo's, zomerdek (waterdicht) en dezelfde maar dan met 200 grams voering ...en een Rhino Turnout winterdek ook waterdicht.
Tevens gebruik ik als dat nodig lijkt een Bucas halsdek.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:08

Ilonk heeft een Bucas voor onder de Boett, zelfs na twee weken regen was ze nog droog. Eentje zonder voering anders is het te warm.

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:21

Ik heb voor allebij mn beesies een pagony turnout en moet zeggen dat ze perfect passen en super ademend en waterdicht zijn

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 15:45

Hoi,

Bedankt voor jullie meningen. Haha!
Op dit moment denk ik aan de Pagony Tiger en omdat die nieuw in het assortiment is verwachte ik al dat niemand daar ervaringen mee zou hebben.
Zelf heb ik op dit moment voor Donsje een Pagony Turnout Lite, en die is goed waterdicht, maar absoluut niet ademend, waardoor Don na een dag in de wei helemaal klam aanvoelt. Huilen
Ik wil ook niet zo`n super dure, dus eigenlijk vallen de Rambo en Rhino dan af.
Ook Hypo heeft een aantal nieuwe dekens voor in de wei in het assortiment, dat maakt de keuze ook weer niet makkelijker...

Enne Carla, ik vond jou stal erg gezellig over komen, maar uiteindelijk toch iets te ver. Zeker omdat ik de Pleyroute over moet en waarschijnlijk regelmatig niet lekker door kan rijden. Boos!
Ik weet nog niet zeker of ik naar Wolfheze ga. Ik moet er zelfs nog gaan kijken!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:47

als je paard de hele dag in de wei staat moet je inderdaad een goed regendicht dek hebben. Heb je al dekens? Stel als je nu eens een goed dun regendek koopt, dan kun je die andere er onder leggen als het kouder wordt. En dat werkt nog het beste ook.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 15:51

Het probleem van een regendeken apart is dat ik als ik de ene avond op stal ben, niet al de regendeken voor de volgende morgen erop kan/wil leggen. En de stal doet het niet voor je...
En als ik het zou vergeten staat hij dus de volgende dag te verregenen.
Ik heb nu nl zo`n situatie. Ik heb een hypodek met molton voering en een dikkere deken: Highliner van Divoza. Daar kan ik inderdaad de regendeken overheen leggen, maar als ik dat dan vergeet... Verdrietig
Daarom zoek ik dus zo`n waterdichte en ADEMENDE winterdeken. Die kan je gewoon lekker op laten liggen Haha!
En die van Pagony bijvoorbeeld hebben een Teflon laag met Breath- comfort. De Tiger is € 89,95 en de Pagony Turnout is € 77,12
Dus ook nog een leuke prijs!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:58

Ik heb voor Omar een ongevoerde Global regendeken waar nog dekens onder passen maar ik ben niet zo happy met de pasvorm. Ik heb net een tussen regendeken van Harry's Horse gekocht van ong. 150 gram. Voor de winter heb ik een Eskadron regendeken van 300 gram.

Miran

Berichten: 4452
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:38

Waarom wil je wel een gevoerde waterdichte deken erop leggen en geen regendeken over een andere deken? Bij mij is het waterdichte materiaal hetzelfde en ademen ze allebei goed. Ik heb Harry's Horse, bevallen prima.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:46

Ik heb een amerikaanse deken, merk DryHorse ofzo, zal morgen wel eens kijken wat er precies op staat. Superding. Gebruik 'm gewoon als staldeken, niet voor in de regen, maar in principe is hij wel waterdicht. Heb er ook een cooler van, een of ander synthetisch stofje, paard is nog nooit zo snel droog geweest!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 17:20

Jura schreef:
Ik heb een paar regendekens die licht- of ongevoerd zijn. Daaronder doe ik dan dikkere dekens naarmate het kouder wordt. Ook extra lagen zijn vaak warmer dan 1 laag.


das mijn mening ook het beste om te doen,denk aan een rhino turnout lite(een ongevoerde waterdichte deken)

volgens mij kan je deze ook gewoon over een dun winterdek doen al savonds hoor,ik denk niet dat dat echt te warm ofzo zal zijn.en in de herfst is alleen deze genoeg(zonder extra dek eronder)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 17:29

Harry's Horse, waterdicht en ademend voor 115 euro

SuzanneH
Berichten: 395
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 17:45

Is er iemand die de Ramo Turnout Supreme al heeft ( light versie ) ? Is het wat ? En hoe valt het , smal / breed ?
Kijk ook naar de pasvorm, naar mijn idee is Bucas meer geschikt voor een breder paard dan Rambo. Rambo heeft nu ook een speciale deken voor het brede ( quarter bv )paard, de Excel. Mijn paard is vrij smal , haar passen de Eskadron dekens beter (?).

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 17:48

Ik heb een ongevoerde waterdichte en ademende treadstone deken. ben er erg tevreden over.
Ik werk ook met de winterdekens eronder.

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:19

Weeeeetje welke pas goed zijn??
Die New-sealand dekens! Hebben wij ook voor onze paarden!
Zijn echt perfect: laten absoluut geen water door, ook al lopen de ze hele dag in de regen. En ze blijven lekker warm!
Als het 's winters echt heel koud wordt doen wij er altijd zo'n donsdeken van harry's horse onder!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:32

Hoi Djilan,
Voor Navy heb ik een wat goedkopere versie gekocht (140 Euro) van Harry´s Horse. Fijne deken! Waterdicht, ademend, rib-stop en ligt goed vast. Ik heb de 150 grams, maar ook dikkere zijn verkrijgbaar.
Als je er zaterdag in Katwijk ook bij bent, kun je uiteraard even komen kijken (Navy wil ´m graag showen *LOL* )