Foutje van de jury...met FOTO

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Foutje van de jury...met FOTO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 11:48

Om een of andere reden overkomt mij altijd iets geks als ik een keer een proefje rijd, gisteren ook weer. We waren braaf bezig met ons proefje, maar ik hoorde steeds getik op het raam Verward. Nu waren we op een manege met een kantine aan de bak, dus ik dacht dat er kinderen waren die dat nodig vonden om te doen. Totdat ik dus het belletje van de jury hoorde... Oke, stoppen maar.

De jury kwam uit zijn hokje om te vertellen dat ik verkeerd gereden had omdat mijn voorlezer verkeerd voorgelezen zou hebben. Uhhm, nou nee hoor meneer de jury, we lezen niet verkeerd voor en we rijden de proef gewoon netjes zoals het in het boekje staat. Er ontstond een uitgebreide discussie tussen Pipo-de voorleesster en de jury, die hele discussie is vastgelegd op band door Dorus-de-man-met-de-camera, leuk voor later Haha!. Het kostte Pipo nog wat moeite om meneer de jury te overtuigen dat het boekje toch echt klopte. Ondertussen stond ik in het midden al even te wachten en vroeg na een tijdje wat ik nu moest gaan doen:?. Of ik even het galopdeel over wilde doen en het achterwaarts en eerst nog wat stap. Goed meneer de jury, dat doen we dan maar }> . Vanaf de kant werd er ook nog eea geroepen om me aan te moedigen *LOL*. Enfin, heel stuk opnieuw moeten rijden na deze onderbreking en geprobeerd om nog het beste te maken van de rest van de proef. Dat lukte best aardig, aanmoedigingen genoeg tenslotte Lachen.

Het bleek dat het protocol dat de schrijver gebruikte niet klopte, er stond een onderdeel tussen wat er helemaal niet hoorde en bovendien onmogelijk was om te rijden. De jury had dit protocol dus ook gebruikt om de proef te volgen en niet zijn boekje. Het was hem wel gelukt om het deel wat ik moest overdoen 2 keer te punten en heeft uiteindelijk de gecorrigeerd wat ik de eerste keer reed en gepunt wat ik de tweede keer deed, dat was niet zo gunstig want we waren eventjes van ons a propos tenslotte. Dat vond ik dus niet zo sportief van meneer de jury, want wij deden niks verkeerd en hij wel Boos!. 't Is ook altijd wat op wedstrijd Haha!. Het is dus een van de nadelen om als eerste te starten in een rubriek, dan kom je dit soort dingen dus tegen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-10-02 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt


Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 13:27

idd dat is wel vervelend, ik hoop dat die juri de volgende keer zelf beter oplet.. Ach ja dadelijk heb ej alles al eens meegemaakt, en dan schirk je de volgende keer niet meer.

succes verder

Z1+4 !!!!
reserve kampioen M2 dressuur!!

Ingeh

Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 17:30

dat vind ik eigenlijk best wel dom van die jury... zegtie dat jij iets fout doet Verward vaag maarja... succes bij je volgende wedstrijd, hopen dat er niet weer zoiets gebeurt Haha!

Update [L]!!
You never miss a good thing till it leaves you Parmando Rest In Peace
Een vriend en een kampgenoot..

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:08

balen zeg! had je wel goede punten of was dat ook niet wat.
(teminste punten waar je je in kan vinden?)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:39

Doet me denken aan een vreemde ervaring die ik afgelopen zomer had.
Ik was nog maar net in de ring, mijn voorlezer had me gewaarschuwd dat ze een teken van de juy gekregen dat we konden beginnen.
Ik was op de korte zijde bij C toen ik heel hard TOETTT, de claxon van de jury, hoorde, schrok me wezenloos, belande gelukkig niet op de motorkap. Erg ongebruikelijk dus ik dacht dat het per ongeluk was gegaan, dus lachte ook nog naar de jury, ach foutje kan iedereen gebeuren.
Mijn paardje voelde er tijdens de proef niet zo heel veel voor om op die korte zijde netjes de hoeken door te lopen, dus we zwabberde daar een beetje, hoor ik weer TOETT. Dit kon niet per ongeluk zijn....
Ik was helemaal van mijn stuk gebracht. Zou daardoor dus echt foout gaan rijden. Dacht alleen nog maar "wat heb ik fout gedaan?" "Moet ik eruit?" Mijn Voorlezer wist me gelukkig weer bij de les te brengen en heb ik de proef uitgereden.
Later toen ik ging vragen waar dat getoeter goed voor was zij hij "ik dacht dat je verkeerd ZOU gaan rijden"
2x?????????
De 1e keer was ik nog niet eens begonnen! Slechtziend of dronken ik weet het niet. Aan het gekriebel kon ik zien dat de schrijfster eerst -1 heeft moeten neerzetten wat later weer is gecorrigeerd. Het was geen WP. Het was een waardeloze rommelige proef. Boos!
Ik was trots dat mijn paardje niet boven op de motorkap is gaan zitten.

Een galop verdrijft elk kwaad

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:53

nou ja zeg redgold, wat een flut-jury zeg!!!!!!!!!!
zouden ze moeten royeren............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 22:56

De jury was bang dat je fout zou rijden? Kon die jury niet even afwachten tot je daadwerkelijk verkeerd reed? Beetje rare actie inderdaad Haha!.

Deze jury heeft zijn fout op mijn rekening geschreven, dat vond ik niet zo sportief. Hij had zich best mogen excuseren voor zijn foutje vind ik, dat was wel aardig geweest. Vandaag heb ik het er nog even over gehad met jurylid Ter Weeme en die zei dat het niet zo had gemogen en dat ie zich al af had gevraagd waar het allemaal over ging Verward. Overigens heb ik ook het secretariaat er op gewezen dat de protocollen die ze gebruiken niet kloppen met het boekje. Die kwamen ermee aan dat het boekje wel een drukfout kon hebben, maar dat was in dit geval dus niet zo. Nu maar hopen dat ze dat aanpassen en dat het niet weer gebeurt.
Winstpunten had ik ook niet, maar er was er gisteren maar 1 uitgedeeld, dus dat hield ook al niet over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:03

Het was inderdaad idioot, de jury was overtuigt dat ik verkeerd aan het lezen was, en ik zat maar te vertellen dat ie het echt fout had, misschien op een ietwat arrogant toontje, maar ja, moet ie maar niet zo stom doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:05

Hahaha, jij hebt echt vrienden gemaakt Haha!. Van de beste man heb ik inmiddels een foto, die kan ik natuurlijk nog eventjes uploaden Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:10

Lovely schreef:
Hahaha, jij hebt echt vrienden gemaakt Haha!. Van de beste man heb ik inmiddels een foto, die kan ik natuurlijk nog eventjes uploaden Haha!.


Ja doen!!, hem gewoon op bokt zetten, moet ie maar niet zulke domme dingen doen.

Maar goed, misschien heeft dat arrogante toontje je wel wat puntjes gekost.

Redgold

Berichten: 181
Geregistreerd: 19-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:13

Lovely schreef:
De jury was bang dat je fout zou rijden? Kon die jury niet even afwachten tot je daadwerkelijk verkeerd reed? Beetje rare actie inderdaad Haha!.

Ik heb dan ook maar om die uitspraak gelachen. Leed was toch al geschied.

Wat jou is overkomen vind ik zeker zo kwalijk. Dit soort incidenten moeten zeker niet onbesproken blijven.

Ik heb de vereniging die deze man heeft uitgenodigd er zeker ook op gewezen. Maar wellicht had ik dat nog beter kunnen melden bij de KNHS.

Een galop verdrijft elk kwaad

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:14

Als hij nu gewoon het boekje had gevolgd, had hij ook niet in hoeven grijpen en dus ook niet zijn eigen punten voor dezelfde onderdelen hoeven corrigeren, zo simpel is dat. Nee hoor, dat heeft me geen punten gekost denk ik, ik weet het niet. Ik kan jou natuurlijk de schuld geven, zou mooi zijn *LOL*, maar je las helaas goed voor Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:19

Redgold"]
[quote="Lovely schreef:
De jury was bang dat je fout zou rijden? Kon die jury niet even afwachten tot je daadwerkelijk verkeerd reed? Beetje rare actie inderdaad Haha!.

Ik heb dan ook maar om die uitspraak gelachen. Leed was toch al geschied.

Wat jou is overkomen vind ik zeker zo kwalijk. Dit soort incidenten moeten zeker niet onbesproken blijven.

Ik heb de vereniging die deze man heeft uitgenodigd er zeker ook op gewezen. Maar wellicht had ik dat nog beter kunnen melden bij de KNHS.
[/quote]

Je kunt er ook maar beter om lachen, doe ik ook hoor.

Het voorval van gisteren is in ieder geval op de juiste plaats terecht gekomen en we kunnen er allemaal om lachen.

Tijdje terug had ik ergens anders ook een leuke actie van een jury en die bleek zelf 'iets' voor te stellen bij de bond. Die mevrouw heb ik dus ook even aangesproken, daar was ze niet blij mee. Jammer dan, ik moest het toch even kwijt. Overigens was dat een prutconcours op allerlei manieren, laatste keer dat ik daar heen ging in ieder geval.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:27

Af en toe...
dan zou je ze,
ik zou zeggen: "Sue-en!!!" *LOL*

Maar ondertussen zit je er wel mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 23:33

Jaaa, sue-en! Hihi, nee hoor, mijn collega's hebben wel wat beters te doen denk ik *LOL*.
Ik zit er ook niet echt mee, het was gewoon weer een van die belevenissen, je weet wel Haha!.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:21

Afbeelding

De bewuste meneer tijdens zijn relaas.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:34

Staat die ff voor *peep*, geweldig! En ja....fouten toegeven blijft voor veel mensen erg moeilijk. Hoe hebben ze de rest van de mensen gepunt dan met verkeerd protocol voor, of was jij de eerste?

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 09:39

Ik mocht als eerste starten en dus hebben de andere deelnemers geen last gehad van het verkeerde protocol. Er stond een onderdeel tussen wat er niet hoorde, dat heeft ie ook later doorgekrast en ik ga er van uit dat hij dat bij de andere deelnemers ook gedaan heeft.


Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:26

Lovely schreef:
Tijdje terug had ik ergens anders ook een leuke actie van een jury en die bleek zelf 'iets' voor te stellen bij de bond. Die mevrouw heb ik dus ook even aangesproken, daar was ze niet blij mee. Jammer dan, ik moest het toch even kwijt. Overigens was dat een prutconcours op allerlei manieren, laatste keer dat ik daar heen ging in ieder geval.


waar was dat, dat prutconcours, wordt nu wel een beetje nieuwsgierig... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:06

Mause"]
[quote="Lovely schreef:
Tijdje terug had ik ergens anders ook een leuke actie van een jury en die bleek zelf 'iets' voor te stellen bij de bond. Die mevrouw heb ik dus ook even aangesproken, daar was ze niet blij mee. Jammer dan, ik moest het toch even kwijt. Overigens was dat een prutconcours op allerlei manieren, laatste keer dat ik daar heen ging in ieder geval.


waar was dat, dat prutconcours, wordt nu wel een beetje nieuwsgierig... Tong uitsteken
[/quote]

SP en Raja waren daar bij, het was ergens in de omgeving van Utrecht.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 16:28

Hallo allemaal, ik heb een voorbeeld, maar dan andersom! Ik reed een proef met een heel lang gelijnd manegepaard op een manegewedstrijd. Keuze was om 'm "op te rollen" zodat-ie wat korter leek, of om 'm lang te rijden, maar ik koos voor het eerste. Krijg ik aan het einde van de proef van de (nogal op leeftijd zijnde) jury te horen dat dit geen gezicht was. Afijn, ik helemaal in de stress: "Nou, als u het beter kunt...", waarop ze aan mijn instructeur zei dat hij maar willekeurig welk paard moest zadelen en dat zij dan na de wedstrijd zou laten zien wat ze bedoelde. Ik besloot dat ze dan maar op Beauty moest (die wilde niet alleen de bak in, werd dan hysterisch en begon normaal dan te rennen, stijgeren en bokken.. ik zinde op wraak Knipoog. Afijn, ondanks tegenstrubbelingen van mijn instructeur wilde ze inderdaad Beauty wel voorrijden. Paard komt met rollende ogen de bak in, springt weg en... HOP, ze geeft 'm 1 ruk, hij blijft verdwaasd even staan en ze zit er binnen 1 sec. op! Die dame was zeker rond de 60 jaar! Daarna gaf ze een demonstratie ten beste op een niveau wat ik later nooit meer van iemand (uberhaupt van die leeftijd) heb gezien.. KWIJLEN! Zo goed! Haar uitleg was superduidelijk en ik........ besloot voortaan toch maar een beetje mijn grote mond te houden, bloos, bloos, hihi...

Mijn pony's zijn niet eigenwijs, ze doen alles op hun eigen wijze :)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 20:22

PAK HEM PIEPS!!!! Pak um!
*LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 00:03

Naisven, dat is nog eens een voorbeeld van hoe het ook kan Haha!. Wel sportief van die mevrouw en zo te zien wist ze wel degelijk waar ze het over had. Klasse trouwens dat ze zomaar op een onbekend paard stapte Lachen.

Sjuim: reken maar!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:49

Klote is dat he.
Dat had ik dus ook in Almelo. Dat mens begint luid te toeteren en behoorlijk onbeleefd tekeer te gaan dat ik de verkeerde proef reed. Dus niet. Ook een stuk opnieuw gedaan en uiteindelijk beloond met 154 punten Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel Extreme duivel

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 22:38

manege spaarnwoude?
ja, zeker banketstaaf dat hij je niet de punten had kunnen geven die je voor de eerste keer had gekregen...
en jij als eerste ruiter hebt het ook maar weer mooi geregeld voor de rest!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mizsz_Kitty en 61 bezoekers